• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Porsche 911 Cabrio is hier! (midden i/d winter)

Auteur: sir_smokalot, gepost 22 november 2011 om 10:35 – 26 Reacties

Porsche 911 cabrio
Eigenlijk hielden we er tijdens de LA Autoshow serieus rekening mee dat er een andere 911-variant onthuld zou worden, maar dat werd de Panamera GTS. Nu, kort na de autoshow, lanceert Porsche toch nog de 911 Cabrio. ‘Op tijd voor de zomer’ zeggen ze. Een waarheid als een koe!

Het mag duidelijk zijn dat hij in de basis hetzelfde is als de dichte 911. Hij komt er dus eerst als Carrera (3,4 liter, 350 pk) en Carrera S (3,8 liter, 400 pk). Het grote verschil bevindt zich boven je hoofd. In tegenstelling tot de Ferrari 458 Spider, en enkele rondvliegende geruchten, heeft de 911 nog gewoon een stoffen kap. Deze softtop is echter wel geheel nieuw ontwikkeld – inclusief de toepassing van magnesium voor het dakmechanisme. Want gewicht is de grootste vijand van een cabrio, en extra gewicht dat ver van de grond zit is dubbel funest voor je sportieve weggedrag.

Porsche belooft dan ook dat de nieuwe 911 Cabriolet ‘significant lichter van gewicht dan zijn voorgangers’ is. Wij gaan even uitzoeken hoeveel significant lichter, terwijl u lekker op de foto’s klikt.
UPDATE – Porsche laat ons het volgende weten: 997 Carrera Cabriolet: 1500 KG, 991 Carrera Cabriolet:1450 KG (leeggewicht DIN) = 50 KG lichter. Volgens mijn eigen logica is er dus 5 kg bespaard op de dakconstructie, aangezien de 991 in gewicht 45 kg scheelt met de 997 (in het voordeel van eerstgenoemde). Elke kilo is er één.

Oh, en dan vergeten we bijna de prijs: deze begint bij 128.599 euro, toch een kleine 16.000 euro meer dan de coupé. Ter vergelijking: in Duitsland krijg je ‘m mee vanaf 100.532 euro. Vanaf het voorjaar kan je je nieuwe open 911 bij de dealer meenemen.

UPDATE – video op autojunk.

Ook interessant!

  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Deze hadden we nog niet: Porsche 991 GT3 RS Cabrio
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Gespot - Een Porsche 911 Cabrio met trekhaak

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, Cabrio, Porsche

Vorig bericht: « Nieuw avontuur(tje): Suzuki kruipt bij Mitsubishi in bed
Volgend bericht: Volkswagen R: ‘de toekomst is diesel en AWD’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. gregorius zegt

    22 november 2011 om 10:37

    Prachtig.
    Jammer dat moeder de staat zoveel belasting vraag in NL.

    Login om te reageren
    • Initial_D zegt

      22 november 2011 om 10:54

      @gregorius: de belasting op de 911 is flink gedaald sinds de BPM is omgezet in CO2 tax, en de 911 is een relatief zuinige auto! Het verschil met Duitsland is ‘maar’ 16.000, dit is in het verleden wel eens 40.000+ geweest.

      Login om te reageren
      • Ferdinand1 zegt

        22 november 2011 om 11:38

        @Initial_D: Het verschil is bijna 30 mile..

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          22 november 2011 om 13:03

          @Ferdinand1: 30 mile meer! En dat allemaal zodat Truus een kut Hyundai zonder co2 tax kan kopen; “de vervuilers betalen”.

          Gooi toch eerst een keer die kolencentrales dicht of zo!
          Spendeer eens wat geld aan lobby tegen kolencentrales in China. Volgens mij kan je heel NL in Range Rovers laten rondrijden en je komt geeneens in de buurt van de uitstaat die men met gemak in China kan besparen!

          Login om te reageren
  2. TimoBac zegt

    22 november 2011 om 10:38

    Mooi hoor :)

    Login om te reageren
  3. Carreza zegt

    22 november 2011 om 10:46

    Ik wacht liever op de targa! Er waren geruchten dat die terug met klassiek targadak ging leverbaar worden dus zou best wel wat kunnen worden.

    Login om te reageren
  4. gedwongenleaser zegt

    22 november 2011 om 10:58

    Geweldige lijn, mooie balans vooral die kont is een stuk minder plomp dan voorgaande versies. Grijs is wellicht saai maar wat combineert dat heerlijk met dat donkerrode interieur Persoonlijk zou ik alsnog voor de coupe kiezen…

    Login om te reageren
  5. kraakensmaak zegt

    22 november 2011 om 10:58

    Moet je nagaan wat een Carrera S cabrio met wat leuke opties kost, dat gaat volgens mij zo tegen de twee ton aan. Voor dat geld ga ik wel voor wat anders shoppen.

    Login om te reageren
    • kiwi4life4fun zegt

      22 november 2011 om 11:24

      @kraakensmaak: dat lijkt me wat hoog, reken meer op 140-150.000. Maar ook daar zit je al in de R8 buurt…keuzes keuzes

      Login om te reageren
  6. d15b2 zegt

    22 november 2011 om 11:04

    Prachtige auto. Porsche flikt het toch gewoon weer om het model te verbeteren

    Login om te reageren
  7. lambowambo zegt

    22 november 2011 om 11:06

    ik vind eigenlijk alleen die GT… RS modellen echt gaaf, de rest ziet er zo doorsnee uit. Het liefst zou ik zo’n oude 964 willen hebben

    Login om te reageren
  8. meneersander zegt

    22 november 2011 om 11:22

    Wow, hij is wel weer heel erg goed gelukt!

    Login om te reageren
  9. Tommy2 zegt

    22 november 2011 om 11:25

    Leuk bakje! Maar na de coupé kon je dit model ook wel inbeelden, weinig nieuws. :P

    Login om te reageren
  10. Simpson zegt

    22 november 2011 om 11:54

    leuk voor de (vermogende) australiers…
    ziet er wel wat ranker uit dan de voorgaande en da’s knap.

    Login om te reageren
  11. theblackdude zegt

    22 november 2011 om 11:55

    pittige prijskaart, wat zullen toekomstige modellen gaan kosten.

    Login om te reageren
  12. mrbones zegt

    22 november 2011 om 12:08

    cliche foto’s zeg.

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      22 november 2011 om 14:16

      @mrbones: wat had je dan verwacht? Een foto van de cabrio in de gietende regen waarbij die chick vervangen wordt door een Benidorm Basterd?

      Login om te reageren
  13. TimoBac zegt

    22 november 2011 om 12:22

    gruwelijke gewichtsbesparing woooot!

    Login om te reageren
  14. jvthof zegt

    22 november 2011 om 13:15

    Ik zie op de bewegende beelden van de cabrio op autojunk 1 of ander innovatief windscherm omhoog komen… benieuwd hoe dat er in real uitziet want het lijkt me een soort targa uiterlijk te geven

    Login om te reageren
  15. kliko zegt

    22 november 2011 om 13:54

    Zoals alle porsches: 1 pot nat.
    Ik snap geen reet meer van alle types, en eerlijk gezegd ben ik ook gestopt met proberen het te gaan begrijpen…
    Natuurlijk vast een leuke auto om te rijden. Maar hij verdwijnt in de eenheidsworst van zijn voorgangers.

    Login om te reageren
  16. blacky zegt

    22 november 2011 om 14:17

    Mooi hoor :) Misschien dat dit toch mijn standpunt tegen cabrio’s iets verlicht ;)

    Login om te reageren
  17. masterstig zegt

    22 november 2011 om 15:17

    Prachtig ding, Porsche is een van de merken die altijd weer een mooie facelift/update kunnen maken.

    Login om te reageren
  18. norge zegt

    22 november 2011 om 16:02

    Doe mij maar 1 met vast dak.

    Login om te reageren
  19. mrbones zegt

    22 november 2011 om 16:08

    Op het zuidelijk halfrond is het wel gewoon zomer hoor…

    Login om te reageren
  20. jorden zegt

    22 november 2011 om 17:17

    geruchten over een stalen dak constructie ook weer de wereld uit! *opgelucht*

    Login om te reageren
  21. agera zegt

    22 november 2011 om 21:18

    128.599 euro is geen kattepis voor dat bedrag zijn er leukere auto´s te verkrijgen. Dan ga ik liever shoppen bij BMW of Mercedes.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North