• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen R: ‘de toekomst is diesel en AWD’

Auteur: sir_smokalot, gepost 22 november 2011 om 11:39 – 74 Reacties

Badge Scirocco R


En nu niet meteen schrikken, dit is een lange-termijnvisie. Een eventuele Beetle R zal er dus gewoon met ‘petrol power’ komen. Maar voor de lange termijn mogen we dus ook van VAG dikke performancediesels verwachten. Duitsland diesel-land?

Tijdens de LA Autoshow wist onze Amerikaanse naamgenoot een aantal VW-bobo’s van de R-divisie aan hun jasje te trekken, en een paar uitspraken te ontlokken met betrekking tot VW’s modellen met een R-badge. ‘R’ is momenteel nog geen ‘subsidiairy’ zoals M GmbH of AMG dat zijn, maar het is niet ondenkbaar dat dit gaat gebeuren in de nabije toekomst. Maar goed: “The future is diesel and all-wheel-drive,” aldus de mannen van R. Een interessante weg om in te slaan, en zeker mbt de VS, waar diesel nou niet bepaald op een voetstuk staat.

Met deze uitspraak in t achterhoofd kunnen we voor de toekomst wat interessante producten verwachten. Hierbij denk ik het eerst aan een dikke diesel-golf, die een waardige opvolger voor de Golf GTD moet worden, een auto die met de Golf II werd geïntroduceerd, en onlangs opnieuw werd ingevoerd. Hiervan is zeker nog een overtreffende trap mogelijk. Wat er dan met de huidige R gebeurt weet ik niet, misschien wordt GTI weer de topklassering?

Op termijn met handschoentjes tanken?

Hybrides mogen we ook van VW verwachten, maar toch staart het VW-management zich er niet blind op. VAG is de mening toegedaan dat je de voordelen die je dmv hybride-technologie kunt behalen, ook via gewichtsbesparing kunt realiseren. Momenteel ligt de prijs van lichte materialen echter nog steeds behoorlijk hoog, wat een handicap is als je jezelf niet uit de markt wilt prijzen. VW aast al een tijdje op een aandeel in carbon-fabrikanten, maar werd eerder deze week bij zo’n fabrikant (SGL) afgetroefd door BMW.

We zijn benieuwd hoe de R-badge zich gaat ontwikkelen! Het is in ieder geval een geheel eigen aanpak, of je er nou van houdt of niet. AWD (meer gewicht) en diesel (‘duivelsbrandstof’) zijn nou niet bepaald de eerste 2 termen die in je opkomen als het om een performancelijn gaat.

Ook interessant!

  • Koop de zeldzaamste Volkswagen van Nederland
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Ambulance van de toekomst is hip en zelfrijdend
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, R-GmbH, Volkswagen

Vorig bericht: « Nieuwe Porsche 911 Cabrio is hier! (midden i/d winter)
Volgend bericht: We negeren steeds meer rode kruizen »

Lees Interacties

Reacties

  1. faalhaas zegt

    22 november 2011 om 11:43

    Nou, en nu wachten op de Volkswagen Golf+ 7 GTD-R Bluemotion Comfortline 4×4 line met DSG Automaat.

    Login om te reageren
  2. stanny zegt

    22 november 2011 om 11:46

    Komt dan de Audi R8 V12 tdi toch? :D

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      22 november 2011 om 11:54

      @stanny: Wat heeft dat nou met Volkswagen R temaken? :roll:

      Login om te reageren
      • stanny zegt

        22 november 2011 om 12:12

        @Tommy2: … Euhm, dezelfde groep?!
        Het is toch logisch dat wanneer ze de dieselmotoren verder gaan ontwikkelen voor sportwagens dat de volledige groep hiervan gebruikt gaat maken?

        Login om te reageren
        • RickB zegt

          22 november 2011 om 12:15

          @stanny: Ligt de 2.5 TFSI ook in de Octavia? Nee, sommige motoren zijn enkel ontwikkeld voor bepaalde modellen…

          Denk ook eens aan de V12 TDI, ligt die ook in de Touareg of in de Cayenne?!

          Login om te reageren
    • The360box zegt

      22 november 2011 om 13:17

      @stanny: De V12 TDI past gewoon niet in een R8, dus die komt er ook nooit ookal zouden ze het willen.

      Login om te reageren
      • stanny zegt

        22 november 2011 om 13:32

        @The360box: Ok ik weet ook dat de kans groot is dat hij er niet komt. Maar de V12 tdi past wel in de R8. Er was zelfs een rijdend exemplaar. En ik heb zelfs eens een testvideo gezien. (Voor details zie http://www.autoweek.nl/autonieuws/8033/audi-r8-v12-tdi-oppassen-voor-je-oprit )

        Login om te reageren
    • Megakix zegt

      22 november 2011 om 15:12

      @stanny: deze motor heeft het niet gered, omdat de schakeltijden té kort op elkaar volgden (vanwege het snerende koppel irt tot beperkte toerenbereik van diesels). Hierdoor verdween iedere vorm van sportiviteit. Kortom, het zullen eerder 1.6-2.0 motoren worden die compleet uitgeknepen zijn.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        22 november 2011 om 17:43

        @Megakix: Om dan nog maar te zwijgen over de koelingsproblemen…

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          22 november 2011 om 18:21

          @SimonMc: ook een probleem, maar overkomelijk (denk hierbij aan de Veyron)…als dat alleen het probleem was, dan was er wel plek geweest voor deze motor.

          Login om te reageren
        • Onehp zegt

          23 november 2011 om 07:41

          @SimonMc: het enige koelingsprobleem is dat je een plaats nodig het voor de intercooler, liefst zo dichtbij mogelijk de motor. Anders loopt een diesel veel koeler dan een gelijkwaardige benzine (V10)dankzij de hogere efficientie en de veel grotere luchtmassa die door de motor loopt (luchtoverschot en hoge boost).

          Login om te reageren
  3. theblackdude zegt

    22 november 2011 om 11:49

    hoeveel moet dat wel niet when,diesel automaat awd. neem gewoon een diesel van bmw. rijplezier

    Login om te reageren
    • theblackdude zegt

      22 november 2011 om 11:53

      @theblackdude: bedoel wegen.

      Login om te reageren
  4. jack_abarth zegt

    22 november 2011 om 11:55

    Helemaal nieuw is het eigenlijk niet, want de R50 hebben ze ook al eens geproduceerd.

    Touareg R50:

    Login om te reageren
  5. jzaero zegt

    22 november 2011 om 11:58

    Een diesel heeft tegenwoordig als grootste nadeel het geluid. Vooral stationair en langzaam rijdend hoor je nog een traditioneel dieselgeluid erdoorheen. Eenmaal op gang zijn dit hele goede motoren die met de versnellingsbaktechniek van tegenwoordig erg snel zijn. Ik ben zelf nog steeds meer fan van benzine, puur omdat je deze tot 7000 toeren kan doortrekken, veel lekkerdere verhoudingen in de versnellingsbak. Althans, dat vind ik natuurlijk.

    http://www.youtube.com/watch?v=6xViKENJmmY

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      22 november 2011 om 11:59

      @jzaero: Ter vergelijking onze vorige 525i E60, een benzine trekt veel verder door:

      http://www.youtube.com/watch?v=lryLfAIVC2s

      Login om te reageren
    • 4991 zegt

      22 november 2011 om 12:21

      @jzaero: Het geluid is inderdaad een nadeel, maar een diesel kan ook hard optrekken.

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      22 november 2011 om 12:24

      @jzaero: Is ook een feit wat jij zegt, al vind ik het dieselgeluid van bijvoorbeeld die fünfer opzich nog wel gaaf, af en toe dan. Ik rijdt met plezier een rondje in m’n buurmans 530D, leuk geluidje en dat getrek in je nek onderin de toeren is ook vermakelijk. Na een halfuurtje stap ik echter wel weer liever in m’n ouwe vertrouwde benzine.. :D

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        22 november 2011 om 12:44

        @kaasboerin: Dat klopt, het is vooral van binnen een smakelijk geluid, buiten hoor je nog steeds wel het nagelen van die diesel, wordt wel steeds beter overigens, maar het is nog hoorbaar. Porsche bewijst wel dat een diesel erg lekker kan klinken, of in ieder geval niet opvallend/herkenbaar als een diesel.

        Login om te reageren
    • nomar zegt

      22 november 2011 om 12:57

      @jzaero: Dieselgeluid een nadeel? Mwa, ik vind het wel iets hebben. Het is anders, maar een nadeel? Call me crazy maar ik vind het iets hebben. Iets krachtigs, iets uitdagend, net of je motor tegen jou zegt: nou toe dan, doe me dan harder werken als je durft, i can take it :D

      Plus de verschillende lichte resonanties die steeds wijzigen in je interieur vind ik ook wel iets hebben. De motor is altijd aanwezig en heeft een echte ziel. Het is geen zielloos afwezig hok. Het hoeft ook niet allemaal weggefilterd te worden voor mij. Het hoort er bij en het heeft zijn charmes vind ik. Ach ja, ik weet een ding tegen een V12 TDI zeg ik geen neen, en ik ben heel tevreden met mijn 2.0, koppel zat, effie op zen staartje trappen en gaan met dat ding + is niet zo dorstig als een benzine. Voor gewone stervelingen is dat toch altijd een plus.

      Kan inderdaad minder lang doortrekken, maar goed schakelen is toch ook leuk :D

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        22 november 2011 om 13:01

        @nomar: Haha, zo kan je het ook interpreteren inderdaad. Een dieselblok heeft wel potentieel hoor, daar niet van, het is gewoon niet mijn type brandstof zeg ik dan maar. Ik ben meer van de screamers die diep in de toeren doortrekken en vragen om meer en meer, heerlijk overschakelen en dan weer dat geschreeuw van dat blok. Een heerlijk gegil waar je eigenlijk niet genoeg van kan krijgen, helaas hebben we snelheidslimieten in Nederland, anders zat ik nu wel 0-250 sprintjes te trekken ;).

        Login om te reageren
        • Vreddy_B zegt

          22 november 2011 om 13:16

          @jzaero:

          Diesel geluid is zeker niet zo mooi als sommige benzine geluiden. Maar toch geniet ik elke dag van mijn diesel geluid. Helemaal als ik die pompverstuiver TDI van de buurman hoor.

          Login om te reageren
          • jzaero zegt

            22 november 2011 om 14:16

            @Vreddy_B: Ik neem aan dat je een BMW diesel hebt? Gezien je avatar

            Login om te reageren
          • blacky zegt

            22 november 2011 om 14:36

            @Vreddy_B: Sorry voor offtopic, maar wat voor pd (pompverstuiver) heeft je buurman dan?

            Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      22 november 2011 om 17:45

      @jzaero: lol, sinds wanneer kan je maar tot 7000 toeren doortrekken met een benzine? De mijne doet al meer…

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        23 november 2011 om 09:09

        @SimonMc: Een gemiddelde benzine doet 6500-7000 toeren max, wat voor een auto rijd jij nu dan?

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          23 november 2011 om 22:57

          @jzaero: Een gemiddelde benzine doet zoiets, dat klopt, maar een honda S2000, geintroduceerd in het jaar 2000, doet 9000 toeren max, en ondertussen wordt die ook niet meer gemaakt ( helaas ).

          Benzinemotors met een turbo, doen meestal ook minder dan 7000 toeren, omdat die hun max koppel al veel vroeger valt dan een atmosferische motor. Ik denk aan een Focus Rs bv, max. toerental onder de 7000 vermoed ik.

          Mijn auto ( zie mijn avatar ) is een ongeblazen 2.0 liter 4 cilinder met 200 pk, en heeft een max toerental van om en bij de 7500 toeren, is ook nodig, want maximum koppel is pas op 5500 toeren (lol).

          Honda Civic Type R bv heeft een nog iets hoger max.toerental, ongeveer 8000.

          En zo zijn er nog talloze modellen op te noemen die meer dan 7000 toeren doen, maar die modellen kun je niet bepaald gemiddeld noemen.

          Login om te reageren
          • jzaero zegt

            25 november 2011 om 14:25

            @SimonMc: Je praat dan ook eigenlijk niet over de gemiddelde benzine. Een gemiddelde atmosferische benzine zit tussen de 6000-7500 toeren. Onze oude E60 525i deed tot 6500 toeren, de nieuwe E60 530i facelift redt het tot 7200 toeren. Veel benzine motoren houden bij 6500 toeren op. Een turbomotor houdt ook rond die lijn op, puur omdat ze dan ook zuiniger zijn, anders hadden ze geen turbo gehad. Een S2000 of Civic loopt natuurlijk tot 9000, maar dat komt doordat ze een hele andere kleppen technologie hebben dan een normale benzine. Pas vanaf 5000 toeren krijgt hij pas zijn volledige vermogen.

            Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      22 november 2011 om 17:51

      @jzaero: ik vind een dieselgeluid ’top’ uit het interieur , je hoort het tenminste…

      Login om te reageren
  6. ts46 zegt

    22 november 2011 om 12:20

    Iemand de Volkswagen van Van Vught Tuning weleens in real life gezien? Is een stuk leuker dan die af-fabriek benzine racertjes..

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      22 november 2011 om 12:22

      @ts46: Stock vs. Tuning.. Not fair…!!11

      Login om te reageren
      • ts46 zegt

        22 november 2011 om 16:14

        @kaasboerin: hihi, gaat me om het idee dat diesels ook best ‘spannend’ kunnen zijn..

        Login om te reageren
  7. pagani86 zegt

    22 november 2011 om 12:22

    Diesels hebben een hogere nm koppel bij lagere toeren, dus hebben ze niet zoveel toeren nodig als bij een benzine motor.

    Als we dan toch de vergelijking maken met twee bmw 5 series, kijk maar naar een sprint tussen de 335i en de 335d zie maar hoeveel verschil daar tussen zit.

    http://www.youtube.com/watch?v=3bsn1pn1QBI

    Login om te reageren
    • birdboy zegt

      22 november 2011 om 12:35

      @pagani86: Verschil is inderdaad erg klein, zeker tot 100. Maatje van mij heeft een 335D en dat is echt wel een snelle auto. Klinkt ook zeker niet verkeerd bij volgas.

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      22 november 2011 om 12:47

      @pagani86: Erg snel inderdaad, de BMW 535d was op tussensprint zelfs sneller dan de BMW M5 E60. Het koppel bij diesels is gewoon immens. Tegenwoordig is dit verschil echter al veel kleiner geworden, in het voordeel van benzine. Benzine krijgen nu standaard turbo’s mee, die voor dat gemis in koppel compenseren.

      Login om te reageren
      • macready zegt

        22 november 2011 om 13:09

        @jzaero:
        Dat heeft meer met de bakverhoudingen (M5 heeft veel langere hoge versnellingen) te maken in dat voorbeeld angezien hier wordt uitgegaan van een hoge versnelling. Beide in de ideale versnelling maakt de M5 gehakt van een 335d, op éénder welke tussensprint.

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          22 november 2011 om 14:11

          @macready: Nee dat niet zozeer, de M5 heeft inderdaad langere versnellingen waardoor hij weer oppakt op snelheden boven de 150km/u, maar een sprint van 80-140 wint de 535d meestal. Puur omdat hij het koppel uit een veel groter toerengebied kan halen. Neemt niet weg dat ik veel liever een M5 heb.

          Login om te reageren
          • macready zegt

            22 november 2011 om 15:02

            @jzaero:
            Het turbokarakter zorgt inderdaad ook voor meer spreiding van koppel, hetgeen ook een factor is maar de 535D is ongeveer even snel van 80-120 in 4, maar in een lagere versnelling doet de M5 het in 2,5 seconden, daar waar de 535D er zo’n seconde langer over doet.

            Login om te reageren
            • jzaero zegt

              22 november 2011 om 15:27

              @macready: @Megakix: Ik geloof dat ik in Autovisie, Carros en Top Gear Magazine dit ooit heb gelezen. De M5 doet er inderdaad rond de 2.5-2.8 seconden over, waar de BMW 535d het in 3.2-3.5 doet, ligt wel aan de bak, kickdown erop is meestal wat langzamer want meeste 535d’s zijn automaat. Als je hem manueel schakelt (manuele stand) kan hij het net onder de 3 seconden doen.

              Login om te reageren
              • macready zegt

                22 november 2011 om 16:31

                @jzaero:
                Onder de 3 moet ik eerst zien voor ik het geloof.

              • Megakix zegt

                22 november 2011 om 18:25

                @jzaero: ///M5 = 520Nm en 535d = 580Nm…relatief gezien een klein verschil…dus de ///M5 wint óók met een iets tragere reactie op de gasrespons (als dat al het geval zou zijn…).

      • Megakix zegt

        22 november 2011 om 15:15

        @jzaero: niet als je de ///M5 in een versnellinkie lager hebt staan maat…

        Login om te reageren
    • macready zegt

      22 november 2011 om 13:08

      @pagani86:
      IMHO had de 335i rijder derhalve wat meer toeren mogen maken voordat hij wegreed, daar laat hij een flinke steek vallen (valt dood). Anders was het verschil groter geweest.

      Login om te reageren
  8. kliko zegt

    22 november 2011 om 12:37

    Ik krijg hier een beetje een “meh”-gevoel van… :(

    Login om te reageren
  9. glashelder zegt

    22 november 2011 om 12:50

    Diesel: omdat het goedkoper is.

    Login om te reageren
  10. Lan_Evo zegt

    22 november 2011 om 12:52

    Dus dan krijgen we straks ‘hot’ hatches van 1500 kg met een diesel? Hmmm, doe mij dan maar gewoon een lichte hatchback met FWD en een benzine blok.

    Login om te reageren
  11. reinier73 zegt

    22 november 2011 om 13:05

    Volgens mij is er een taboe op achterwielaandrijving bij VW. Zou leuk zijn als je de golf R met achterwielaandrijving hebt net zoals de oude Clio v6, dat was een echte funcar.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      22 november 2011 om 14:33

      @reinier73: Grote fan van de Clio V6 hoor, maar was dat niet een enorme widowmaker?? (ook een soort van fun natuurlijk)

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      22 november 2011 om 14:35

      @reinier73: En er is natuurlijk de Golf W12 die had 4×4 en was niet te rijden. misschien gewoon geen goed chassis voor rwd??

      Login om te reageren
  12. jackass266 zegt

    22 november 2011 om 13:07

    Wat ik me altijd afvraag is waarom de heren automakers niet echt investeren in gas technologie. Is toch een van de schoonste brandstoffen als ik me niet vergis.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      22 november 2011 om 13:32

      @jackass266: gas is een natuurlijk product en het grote voordeel is dat het enige wat je uitstoot co2 is. De bomen langs de snelweg vinden dit heerlijk.

      Het is de makkelijkste brandstof om te compenseren (meer bomen). Ook kan je door je te registreren gratis voor elke liter lpg laten compenseren.

      Er is alleen 1 nadeel. Geld. LPG is (onbelast) duurder als benzine en diesel. De overheid vind het niet leuk als we allemaal gas gaan rijden ;)

      Login om te reageren
  13. vale46 zegt

    22 november 2011 om 13:08

    Diesel sucks zegt europa, europa=belastingen, dus die ‘r’ zal nooit goed van de grond komen.

    Login om te reageren
  14. The360box zegt

    22 november 2011 om 13:14

    Ik kan je nog wel sterker vertellen, in de toekomst rijden we nergens in.

    Login om te reageren
  15. Benjamin1 zegt

    22 november 2011 om 13:19

    Diesel is voor vrachtwagens en tractoren. Iedereen die diesel sportief vindt rijden houdt zichzelf dat voor omdat ze geen benzine mogen van de baas….

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      22 november 2011 om 14:25

      @Benjamin1: Wat een onzin. Ik heb al gereden met een cls 350cdi, daarmee kan je ook sportief rijden hoor. Een porsche panemera (benzine) komt niet makkelijk voorbij!

      Login om te reageren
      • stanny zegt

        22 november 2011 om 14:25

        @stanny: * Panamera

        Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      22 november 2011 om 14:42

      @Benjamin1: Wat een BS !! Ik ben zelf absoluut geen doorsnee Diesel rijder. (zoals je aan m’n nick ziet) Ik rij nu met een 1.8TSI maar heb hiervoor een 2.0TDI gehad. Beide lekkere auto’s om mee te toeren, slechts heel verschillend van karakter. Maar ik kan wel begrijpen waar dit naartoe gaat volgens VW-R. Zie de Touareg R50, en de Audi Q7 V12 TDI (binnen VAG). Dat zijn toch echt wel hele rappe jongens. En zoals andere al stelde, kijk eens naar de BMW Diesels. Dat zijn ook beslist geen ’tobbers’.
      Ik heb met mijn tweede auto (4.0 W8 4-Motion) soms best moeite om de ‘zaken-dieseltjes’ de oren te wassen. Nu is mijn 8-pitter geen racemonster, maar meer een snelweg-tourer. En toch, met z’n 275Pk en dik 400Nm koppel zou hij toch gemakkelijk de diesels de baas moeten kunnen zijn volgens jouw stelling. Niets is minder waar.

      Login om te reageren
    • tinnemans zegt

      22 november 2011 om 15:12

      @Benjamin1: Wat mij betreft heb je groot gelijk hoor. :)
      Diesel stinkt, klinkt niet en meer van die dingen

      Login om te reageren
      • TSI-tje zegt

        22 november 2011 om 23:35

        @tinnemans: Klinkt niet? Moet je eens een Scania 164 met een open uitlaat voorbij horen vlammen. 16Ltr. V8 Direct ingespoten turbo diesel. Dat klinkt echt wél heul dapper.
        Daarnaast met de geluids-tunning waar de fabrikanten zich op de personenauto markt mee bezig houd tegenwoordig is er uit een diesel ook wel een dapper geluid te creëren. De achterhaalde stelling van Benjamin1 waar jij op aanhaakt is Amerikaans en volledig achterhaald.

        Login om te reageren
    • masterstig zegt

      22 november 2011 om 15:19

      @Benjamin1: Klopt niet wat jij zegt

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      23 november 2011 om 08:05

      @Benjamin1: je deelt jou opinie met elfjarige top gear fans die als eerste auto een Lamborghini zullen kopen. Voor wij die zelf onze auto’s betalen is diesel geen straf. Bijvoorbeeld, mijn 2l biturbo dieseltje heeft een stevige 270pk en loopt met plezier naar de 5000 toeren. Verbruikt 6l/100km bij actieve doch legale rijstijl. Doe je veel kms doet mag je voor dezelfde kosten blij zijn als je een 170pk benzine in dezelfde karosserie kunt betalen. Die kan absoluut ook leuk zijn, maar in de echte wereld is diesel vaak sneller en comfortabeler en kan dus ook de keuze van een liefhebber zijn.

      Wat betreft geluid, geen enkele passagier heeft ooit geklaagd over het lawaai, sterker, de meeste horen gewoon niet dat het een diesel is tenzij ze echt autofreaks zijn (en er op letten). En voor zij die het weten, zeggen allemaal dat ie goed klinkt tijdens een sportieve rit. Ben je helemaal verkocht aan het geluid van een huilende benzine, koop dan aub geen diesel, maar het idee dat diesels luidruchtig en ongenietbaar zijn is niet meer dan dat, een ouderwets idee.

      Login om te reageren
  16. jeanclaude zegt

    22 november 2011 om 13:24

    Ik heb ergens gelezen dat de Golf 7 al een soort van GTD-R krijgt. De ‘normale’ GTD zou 177pk en 380nm krijgen, de GTD-R 224pk en 450nm uit een biturbo 2.0 tdi en met AWD.

    Login om te reageren
  17. okmer zegt

    22 november 2011 om 13:37

    Mooie praatjes van VW, maar de (op de nieuwe passat) aangekondigde 220pk sterke BiTDI is er nog steeds niet!

    Login om te reageren
  18. potver7 zegt

    22 november 2011 om 15:00

    En wanneer komt de Aventador Diesel? :)

    Login om te reageren
  19. norge zegt

    22 november 2011 om 15:16

    Betalen ze geld aan Nissan voor de R badge?

    Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      22 november 2011 om 23:28

      @norge: Hoezo ? Draagt Nissan het geld af aan Bentley dan ?

      Login om te reageren
  20. alloallo zegt

    22 november 2011 om 15:19

    Allemaal leuke plannen van VW, maar ik opteer liever voor sterkere diesels met 20% bijtelling. De Passat komt in vergelijking tot BMW en MB serious power tekort in de diesel 20% klasse. Om over de Passat CC maar niet te praten.

    Login om te reageren
  21. AudiQuatro zegt

    22 november 2011 om 16:06

    De GTD werdt al bij de golf 1 geïntroduceerd. met 70pk Ook was er een golf 2 GTD. met 80pk van de golf 3 en 4 waren er zogenaamde GTI TDI uitvoeringen. Die hadden vermogens van 130 en 150pk. Van de golf 5 was er een GT uitvoering met 170 diesel pk`s. Vergelijkbaar dus met de huidige GTD.

    Login om te reageren
    • The_12oach zegt

      22 november 2011 om 17:49

      @AudiQuatro: de mk3 gti tdi had “maar” 110 pk.
      Rijd wel leuk icm het toch vrij geringe gewicht.

      Login om te reageren
      • AudiQuatro zegt

        22 november 2011 om 21:28

        @The_12oach: de 20 jahre editie 130;)

        Login om te reageren
        • The_12oach zegt

          31 december 2011 om 19:09

          @AudiQuatro: hmm die was onbekend voor mij. Toch maar is wat beter verdiepen in die gekke special editions haha

          Login om te reageren
          • AudiQuatro zegt

            9 januari 2012 om 16:54

            @The_12oach: haha, ja je bent een liefhebber of je bent t niet he:P

            Login om te reageren
  22. vwr20 zegt

    22 november 2011 om 18:49

    Vind het wel jammer. Want mijn volgende auto wilde ik zeker weer een VW R. Maar als het voor die tijd al diesel wordt ga ik voor Audi S3 denk ik. Geluid wordt minder leuk bij diesel denk ik.

    Login om te reageren
  23. vorlox zegt

    22 november 2011 om 20:36

    Ze mogen wel hun best gaan doen bij VAG.
    Ik reedt een MK 5 GTI met chip en vanwege de vele kilometers (+/-40K) Heb ik nu net een MK 6 GTD met chip..echter ik vind hem niet echt opschieten..hij is niet langzaam hoor…maar ook niet echt snel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North