Hier is het nieuwste BMW M2-model

Auteur: , 11 Reacties

Na de M2 Coupé en de M2 Competition staat er een nieuwe variant op het programma.

Hier is het nieuwste BMW M2-model

Heftiger, sneller en bruter dan ooit. Met een keerzijde. BMW M Motosport trekt spoedig het doek van een nieuwe M2-variant. De keerzijde is dat deze hete 2 Serie enkel op het circuit gebruikt kan worden. Een dikkere straatversie naast de M2 Competition zit er voorlopig niet in.

Hier is het nieuwste BMW M2-model

BMW zegt dat deze racer gebaseerd zal worden op de M2 Competition en dat de raceauto in twee smaken gaat komen. Het merk spreekt over een ‘Racing’ en een ‘Clubsport’-uitvoering. Wat de verschillen tussen deze varianten zullen zijn is nog niet bekendgemaakt. De M2 Competition raceauto is de opvolger van de M240i Racing.

Hier is het nieuwste BMW M2-model

Dit weekend is de gloednieuwe M2 Competition raceauto voor het eerst te zien. Nog niet in zijn uiteindelijke vorm, maar in de camouflage zoals de foto’s in dit artikel. Het is een praktijktest die in racevorm ondernomen zal worden. De auto doet namelijk mee aan het VLN Endurance kampioenschap op de Nürburgring. Achter het stuur nemen de Nederlandse Beitske Visser en de Duitser Jörg Weidinger plaats. Visser is BMW Motorsport Junior coureur, terwijl Weidinger test- en ontwikkelaar is bij BMW M GmbH. De race duurt zes uur.

De daadwerkelijke onthulling is pas in een later stadium. BMW gaat de M2 Competition raceauto in het tweede kwartaal van 2020 leveren aan raceteams die het voertuig hebben besteld.



11 reacties

Go go, Beitske !
Ligt het aan mij of gooit BMW, sinds de laatste paar jaar de markt dood met weer een nog sneller model, al dan wel niet getooid met M-badges, ofAlpina badges? Je zou bijna denken dat er een noodzaak is ontstaan dat ze ‘opeens’ er alles aan willen doen om de fabrikant te zijn met de sportiefste auto’s… Er gaat werkelijk waar geen week voorbij of er is weer een bericht op AB dat BMW een nog sneller/bruter type van een bepaald model uit gebracht. Noem het gerust een overkill. Of is het soms gecamoufleerde branded content?
@lithiumion: De Duitse autofabrikanten brengen gewoon ontzettend veel modellen uit dit jaar. Dat kunnen we moeilijk negeren. BMW dit jaar tot nu toe alleen al nieuwe 3 Serie Touring, X3, X4, X6, X7, 8 Serie Cabrio, Z4, dan heb ik het nog niet over facelifts (7 Serie) en subvarianten op modellen. En we zijn pas halverwege het jaar;)
@lithiumion: dit is met alles wat we doen, je wordt toch iedere keer beter in wat je doet of wilt gaan doen? BMW dus ook en trouwens alle maar dan ook alle merken doen dit en helemaal bij de “ performance” tak van het merk.

Één ding moet ik je wel toegeven… waar houdt het op qua power / overkill.

Of heb ik jouw vraag niet goed begrepen?

@him: ik denk dat je gelijk hebt, dat ieder merk dat doet. En ja zolang de klant vraagt en bereidt is om te betalen, gaat het vermogen omhoog. Maar ik krijg de indruk dat BMW in het bijzonder, juist de laatste jaren het tempo drastisch heeft opgevoerd in het uitbrengen van performance uitgaven. En dan bedoel ik tov al die jaren er voor. Wat is hun doel? Competitie aangaan met meer gerenommeerde performance autofabrikanten?
@lithiumion: gezien het ding aan klantenteams gaan leveren die mee gaan doen aan de VLN race op de nurburgring denk ik wel dat ze de competitie aan willen gaan ja.
Die teams zullen ook ongetwijfeld wel hopen dat deze sneller is dan de rest omdat ze graag willen winnen.

Verder is al het autonieuws uiteindelijk branded content.
@lithiumion: BMW heeft een nieuwe doelgroep: de Purist.
Je moet iets wanneer zelfs Kia premium gaat.
Ze konden de uitstoot niet straat legaal krijgen?
@dutchdriftking: snap ik ergens wel, regels worden steeds kutter.
@dutchdriftking: en er zal een hoop verplichte dingen uit de wagen zijn… dood gewicht… Dus echt wettelijk nog de weg op mogen is dan niet meer zinvol. Airbags etc ….
Die Andy Warhol is nog steeds auto’s aan het schilderen lijkt me!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).