• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sloop de ‘Ring met de nieuwe BMW M240i Racing Evo

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 21 september 2018 om 08:39 – 18 Reacties

Afbeelding Sloop de ‘Ring met de nieuwe BMW M240i Racing EvoAfbeelding Sloop de ‘Ring met de nieuwe BMW M240i Racing EvoAfbeelding Sloop de ‘Ring met de nieuwe BMW M240i Racing EvoAfbeelding Sloop de ‘Ring met de nieuwe BMW M240i Racing EvoAfbeelding Sloop de ‘Ring met de nieuwe BMW M240i Racing EvoAfbeelding Sloop de ‘Ring met de nieuwe BMW M240i Racing Evo

BMW M240i Racing Cup
Niet te hard pushen, dan sloop je de auto.

Zonder schaam durft BMW te stellen dat haar relatief goedkope raceklasse, de M235i Racing Cup, ‘entry-level racing’ is. Goed, op financieel gebied is het misschien een redelijk toegankelijke manier om als amateur te beginnen met autosport, eenvoudig is het allesbehalve. Immers, BMW’s eigen raceklasse behoort tot het programma van het VLN Endurance Championship, een divisie die exclusief wedstrijden organiseert op de Nürburgring Nordschleife.

De Groene Hel mag misschien niet het meest ideale circuit zijn om amateurwedstrijden te houden, aantrekkelijk is de raceklasse zeker. Waar het VLN-kampioenschap bestaat uit een overvol veld, doet de BMW M235i Racing Cup het eveneens aardig. Momenteel bestaat het veld uit ongeveer 20 auto’s. Inmiddels blijkt de klasse voldoende populair, want BMW heeft het contract met VLN en bandenleverancier met twee jaar verlengd.

Naast het verlengen van het samenwerkingsverband, heeft BMW tegelijkertijd aangekondigd dat de auto waaromheen de raceklasse is gebouwd voortaan door het leven zal gaan als de M240i Racing Evo. Het desbetreffende Evo-pakket verbetert de auto op verschillende plekken, waardoor het hopelijk voor meer klanten interessant wordt om in te stappen. Daarnaast wordt het prijzengeld verhoogd met 25.000 euro. De winnaar neemt komende seizoenen 100.000 euro mee naar huis.

De BMW M240i Racing Evo is uiteraard grotendeels gebaseerd op de straatauto. Ten opzichte van zijn voorganger, de M235i Racing, heeft de M240i bijgespijkerde motorsoftware ontwikkeld om betere prestaties uit de 3-liter zes-in-lijnmotor te trekken. Daarnaast heeft BMW een klein aantal aanpassingen doorgevoerd aan het plaatwerk, waaronder aan de achterspoiler. Tenslotte kan men voortaan kiezen uit een andere, comfortabelere racestoel. BMW Motorsport blijft de deelnemende teams steunen tijdens de races, door ingenieurs beschikbaar te stellen en reserveonderdelen aan te leveren. Het is momenteel niet bekend hoeveel de bolide kost.

Ook interessant!

  • BMW M4 GT3 speelt buiten zonder camouflage
  • BMW M240i met achterwielaandrijving
    BMW M240i met achterwielaandrijving komt eraan!
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • De nieuwe BMW M240i, of toch een tweedehands M2?

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, BMW, bmw-m, M235i, m240i, motorsport, Racing

Vorig bericht: « Tesla Model 3 krijgt éindelijk een echte sleutel
Volgend bericht: Niets is blauwer dan het interieur van Brabus’ G63 AMG »

Lees Interacties

Reacties

  1. 2wheeler zegt

    21 september 2018 om 09:02

    Gaaf ding zo zeg! Waarom pakken ze eigenlijk niet de M2?

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      21 september 2018 om 09:25

      @2wheeler: Om het betaalbaar te houden..
      .. ze hebben zelfs bespaard op 2 stuks mooie uitlaten.
      En als je schade hebt, kan je er zo ene onbespoten nieuwe zwarte bumper op hangen.

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        21 september 2018 om 09:31

        @gregorius: haha dat zal het zijn ja! Ze hebben zelfs van die goedkope bandjes eronder gezet zonder profiel…

        Login om te reageren
      • ghost zegt

        21 september 2018 om 09:40

        @gregorius: wat een onzin. Dat is sowieso een trolreactie.

        Het blok dat in de M2 zat(dus niet de competition) is het 135i blok en daar zit qua rek nog weinig in. In 140/240i motor heeft meer potentie. Dat zal ongetwijfeld de reden zijn. Dat van de bumpers zou nog zo kunnen overigens.

        Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          21 september 2018 om 18:41

          @ghost: waarom zou dat persé onzin zijn? In een eenheidsklasse is vermogen in principe helemaal niet relevant en zouden kosten dat wel degelijk kunnen zijn.

          Login om te reageren
      • cortinaracing zegt

        22 september 2018 om 00:52

        @gregorius: jij snapt het niet helemaal he?

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          22 september 2018 om 12:12

          @cortinaracing: ik denk dat jij @gregorius niet helemaal snapr

          Login om te reageren
    • rikus zegt

      21 september 2018 om 17:10

      @2wheeler: racen met een M2 klinkt niet echt “entry level” hé. Hoewel dit natuurlijk ook niet bepaald goedkoop zal zijn.

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        21 september 2018 om 17:51

        @rikus: volgens mij is het prijsverschil met alle aanpassingen niet zo heel groot, vandaar de vraag :) maar goed, misschien is dat het wel ja. Het leek me ook één van de weinig mogelijke redenen maar vond het onlogisch.

        Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          21 september 2018 om 18:42

          @2wheeler: bij een m2 komen die aanpassingen er nog een keer overheen?

          Login om te reageren
          • 2wheeler zegt

            21 september 2018 om 20:01

            @kareljansen: uiteraard! Heb het even opgezocht en het prijsverschil is een kleine 20k, ik dacht rond de 10k incl. kentekens en bijhorende kosten. Misvatting mijnerzijds.

            Login om te reageren
            • rikus zegt

              21 september 2018 om 21:03

              @2wheeler: gelukkig hoef je bij deze geen kenteken te hebben.

              Login om te reageren
              • 2wheeler zegt

                22 september 2018 om 00:48

                @rikus: klopt…

  2. SvenB zegt

    21 september 2018 om 09:11

    Kenteken erop en ik ben blij.
    Heerlijk in zo’n rammelende raceauto naar een driftdag rijden.

    Login om te reageren
  3. Edge zegt

    21 september 2018 om 09:35

    Wel slim, die matzwarte achterbumper. Kun je na een touché zo een ongespoten exemplaar monteren, niemand die het verschil ziet. Mooi staaltje praktisch denkwerk!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      21 september 2018 om 09:54

      @edge: Aan de voorkant kun je alleen met de rechterkant ergens tegen aan rijden ;)

      Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      21 september 2018 om 15:35

      @Edge: bumper is helemaal niet nodig

      Login om te reageren
  4. cossiekiller zegt

    21 september 2018 om 11:21

    Als ze de ‘Ring slopen, zou ik ze gewoon niet toelaten. Tenzij ze de schade betalen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North