• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hier: nog een plaatje van de Bugatti Chiron

Auteur: Author, gepost 28 november 2015 om 19:01 – 68 Reacties

Hier: nog een plaatje van de Bugatti Chiron


Zoetjesaan wordt meer en meer duidelijk over de looks van het prestigeproject.

De ene na de andere rich bastard heeft ‘m al besteld, de specs zijn aardig bekend en dat ’t een bijzonder project wordt was van begin af aan al duidelijk. Groot vraagteken blijft het uiterlijk van de opvolger van de Veyron, waar we intussen wel genoeg over geschreven hebben.

Geïnspireerd op dat Gran Turismo-geval wisten we al wat. Toen kwamen de spyshots (1, 2) en afgelopen week kwam dus foto nummertje drie. Ik moet zeggen dat ik die halve maan-vorm op de flanken wel dig, voor de rest is het toch vooral vorm volgt functie.

We wachten op het gemakje af, foto via max.knz (nee, niet díe Max).

Ook interessant!

  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
  • Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
    Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
  • Bugatti Chiron 4-005 mag nu met pensioen
  • Nieuwste Bugatti Chiron Sport is perfect voor Alice Cooper

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, chiron, spyshot

Vorig bericht: « Klassieker: Renault Alpine A610
Volgend bericht: Met deze R18 Le Mans-racer wil Audi weer titels pakken »

Lees Interacties

Reacties

  1. maferick74 zegt

    28 november 2015 om 19:04

    Ja totaal anders dan de veyron…. deze is wel prachtig……

    Login om te reageren
    • a3aan zegt

      28 november 2015 om 19:07

      @maferick74: ken jij Hans Anders?

      Login om te reageren
      • kalslasie zegt

        28 november 2015 om 20:10

        @a3aan: sarcasme misschien?

        Login om te reageren
        • a3aan zegt

          28 november 2015 om 22:33

          @kalslasie: yup ?

          Login om te reageren
        • maferick74 zegt

          28 november 2015 om 22:56

          @kalslasie: haha jij begrijpt me tenminste. Hans Anders tsss alleen de kwaliteit is anders

          Login om te reageren
  2. Senne zegt

    28 november 2015 om 19:06

    Lijkt meer op een facelift dan een nieuw model.
    Oh wacht, onderdeel Volkswagen groep…

    Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      28 november 2015 om 19:18

      @senne: ik hoop dat je geen gelijk heb, maar ben bang van wel..

      Login om te reageren
    • stfu zegt

      28 november 2015 om 19:21

      @senne: Weer zo’n voorspelbare kutreactie. Waarom zouden ze ‘m totaaaal anders moeten maken? Je had liever geen Bugatti grille meer en nu toch maar tonde lampen…? Als je goed kijkt naar de andere plaatjes wordt de zijkant overigens wel anders met die grote C vorm erin.

      Login om te reageren
      • nord zegt

        28 november 2015 om 21:04

        @stfu: nee

        Login om te reageren
    • ettie zegt

      28 november 2015 om 19:50

      @senne: het lijkt op een olifant zonder slurf en oren

      Login om te reageren
      • driver28 zegt

        28 november 2015 om 21:33

        @ettie: of jackson zonder fopneus..

        Login om te reageren
        • ettie zegt

          29 november 2015 om 03:28

          @driver28: zou ‘ie liever wit zijn?

          Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        28 november 2015 om 23:50

        @ettie: Hamilton zonder kekke kleding, tatoeage, goude ketting en gucci petje…

        Login om te reageren
    • nord zegt

      28 november 2015 om 21:41

      @Senne: denk er voor de grap eens een Audi logo in..

      Login om te reageren
      • nord zegt

        28 november 2015 om 21:42

        @nord: of seat

        Login om te reageren
      • lacker zegt

        28 november 2015 om 22:37

        @nord: Audi R12

        Login om te reageren
        • nord zegt

          29 november 2015 om 10:30

          @lacker: idd dat wordt weer platformpje delen ..

          Login om te reageren
    • appelvis zegt

      28 november 2015 om 22:17

      @senne: de Veyron had al zo’n optimaal mogelijke vorm, voor de Chiron wordt ’t logischerwijs alleen bijschaven

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        29 november 2015 om 02:44

        @appelvis: De Veyron heeft allesbehalve een optimale vorm. De vorm is losjes bepaald door Ferdinand Piëch, die een idee voor ogen had hoe er het uit moest zien,en dus niet een berekende vorm. Dit tesamen met de vereiste van 1000 pk en een top van 400 km/uur.

        Moest het een ideale vorm zijn, had je niet zoiets nodig als die top-speed modus, die de spoiler wegklapt, en de auto een stuk laat zakken. Een Koenigsegg bv heeft een veel betere vorm en vereist dus geen speciale trucjes. Zo’n Koenigsegg ziet er best ook wel heel verschillend uit dan zo’n Veyron.

        Had de Veyron een optimale vorm gehad, was het project misschien in 5 jaar gerealiseerd ipv de 10 die het er geduurd hebben.

        Login om te reageren
        • koeckenbacker zegt

          29 november 2015 om 12:55

          @SimonMc: amen to that

          Login om te reageren
  3. smex zegt

    28 november 2015 om 19:07

    Ik moet er nog even aan wennen denk ik, vooral die ronde luchthapper(?) aan de zijkant is ben ik niet kapot van.

    Login om te reageren
  4. cpp1 zegt

    28 november 2015 om 19:10

    Doe mij maar een Pagani plus een 918, maar niet dit.

    Login om te reageren
  5. stephanotis zegt

    28 november 2015 om 19:10

    Dit plaatje kwam toch eergisteren ook al voorbij in http://www.autoblog.nl/nieuws/met-deze-schets-probeert-bugatti-de-chiron-te-verkopen-82269 ?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      1 december 2015 om 10:05

      @stephanotis: yep, excuses!

      Login om te reageren
  6. michaelb zegt

    28 november 2015 om 19:11

    Beetje hetzelfde principe als bij de 911, een platgeslagen kever. Nu een platgeslagen Veyron.

    Login om te reageren
    • trolle zegt

      28 november 2015 om 19:17

      @michaelb: de veyron/chiron blijft ook een platgeslagen kever imo

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        28 november 2015 om 20:50

        @trolle: tjonge nou inderdaad! Dat had ik er nog niet in gezien hoor…….

        Login om te reageren
  7. michaelcorleone zegt

    28 november 2015 om 19:15

    De supercar van dit decennium.

    Login om te reageren
    • trolle zegt

      28 november 2015 om 19:17

      @michaelcorleone: hah,blijf uzelf da maar zeggen

      Login om te reageren
  8. PunicaOase zegt

    28 november 2015 om 19:20

    Ik vind em gaaf!

    Login om te reageren
  9. brutus zegt

    28 november 2015 om 19:22

    Wow.. Much difference. Such VAG. Amaze. Do want.

    Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      28 november 2015 om 19:27

      @brutus: probeer ’t eens in het Duits ofzo…

      Login om te reageren
      • trolle zegt

        28 november 2015 om 20:00

        @cpp1: google eens doge meme

        Login om te reageren
        • murkmotorsport zegt

          28 november 2015 om 21:20

          @trolle: Of zoek ‘doge meme’ op youtube als je van Comic Sans MS houdt.

          Login om te reageren
  10. osmo zegt

    28 november 2015 om 19:22

    Hij ziet wat agressiever uit dan de Veyron en dat is een heel groot pluspunt.

    Login om te reageren
  11. mrxsara zegt

    28 november 2015 om 19:24

    Ze maken de naam Bugatti ten schande

    Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      28 november 2015 om 19:38

      @mrxsara: Ik kan de geest van het vergane Bugatti hier ook niet echt in terugzien. Ooit waren het snelle, maar ook lichte, wendbare auto’s. Dit is meer in stijl van de (blower-)Bentleys van die dagen.
      Maar dat was met de Veyron toch niet anders?

      Login om te reageren
  12. pixeltrooper zegt

    28 november 2015 om 19:25

    Aggresiever ogende koplampen zou al veel zode aan de dijk zetten

    Login om te reageren
  13. spykerboy zegt

    28 november 2015 om 19:29

    Van wat ik tot nu toe gezien heb vind k hem nog net zo saai als de veyron…

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    28 november 2015 om 19:31

    Gaaf hoor!

    Login om te reageren
  15. michaelcorleone zegt

    28 november 2015 om 19:31

    Al die negatieve reacties weer, de Chiron is geen antwoord op de LaFerrari, 918 of P1. Gewoon een zeer luxe GT die gewoon de snelste wil zijn en dat op de meest veilige manier.

    Trouwens wie zou het niet willen ervaren om mee te maken hoe het is om 460+ km/u te rijden. Een ding is in ieder geval zeker staat gewoon vast. Er bestaat (nog) geen andere auto die deze snelheid kan behalen op de meest stabiele manier. Zonder het gevoel te geven dat de auto uit elkaar dreigt te vallen ;)

    Login om te reageren
    • alfablog zegt

      28 november 2015 om 19:55

      @michaelcorleone: inderdaad jammer van veel reacties. Magnifieke prestatie om dat te ontwikkelen.

      Login om te reageren
    • koeckenbacker zegt

      28 november 2015 om 21:04

      @michaelcorleone: speciale topsnelheid sleutel, onafgebroken volgas moeten rijden. Banden vervangen blabla.
      Onze auto kan heel hard, alleen kan niemand dat halen. Pure vw arrogantie “wij hebben de snelste auto”
      Na alle problemen en het luchtruim te hebben gekozen, opgelost.

      Na tig jaar..
      Ook na de zoveelste “special” wilde geen weldenkend mens zo’n apparaat hebben.

      Vw kan beter de uitstootproblemen oplossen met die centen die ze weer in dit debacle gaan stoppen.

      Login om te reageren
      • fit4fun zegt

        28 november 2015 om 21:10

        @koeckenbacker: egotripje van Piech

        Login om te reageren
      • Edge zegt

        29 november 2015 om 01:08

        @koeckenbacker: Je weet dat de ontwikkeling van de Chiron voor ongeveer 80-90% al gedaan was toen sjoemelgate aan het licht kwam? Op dat moment hebben ze al zoveel geld in die wagen gestoken dat doorgaan met het project goedkoper is dan het schrappen van een auto die bijna helemaal af is.

        En wat die VW-arrogantie betreft: Zijn alle hypercars niet een vorm van arrogantie? De meeste mensen met een LaFerrari, P1 of 918 gaan dat ding ook nooit zo hard rijden als dat ‘ie technisch gezien kan. Zoals alle hypercars is het vooral een statement om te laten zien waar je als fabrikant toe in staat bent. Bij Ferrari, McLarne en Porsche doen ze dat door een auto te ontwikkelen waarmee je zo hard mogelijk rondjes op het circuit kan rijden, bij Bugatti/VW doen ze dat door een auto te maken die 460km/u kan rijden zonder dat alle onderdelen eraf trillen of je motor boem zegt. Niks mis mee toch? De rijke mens heeft zo weer een leuk speeltje om te kopen, en wij krijgen leuke plaatjes en videoitems.

        Login om te reageren
        • koeckenbacker zegt

          29 november 2015 om 09:12

          @Edge: ja tuurlijk weet ik dat se chiron al bijna af is, maar dit is niet het einde van het project. Er zullen wel weer tig speciale edities komen.

          En de arrogantie,
          Prima dat ze een snelle auto maken, maar dit zou hetzelfde zijn als de laMcSpyder een sleutel geven waarmee maar 80 procent van de downforce beschikbaar is, of de circuitsettings van de dempers niet beschikbaar zijn. Zo komt het bij mij over. En ik persoonlijk vind de vw groep ernstig arrogant overkomen. Ze kunnen troep maken omdat het merendeel het toch wel koopt. Voorbeelden genoeg als ik op autoblog de topic-reaguursel mag geloven.

          Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      29 november 2015 om 00:31

      @michaelcorleone: Volkomen gelijk, Don Corleone. Het is een technisch meesterwerk, maar met een ander doel. Het is niet iets wat mij aanspreekt, maar ik kan absoluut niet ontkennen dat dit een zeer indrukwekkend technisch hoogstandje word.

      Login om te reageren
  16. allesmetturbo zegt

    28 november 2015 om 19:37

    Lijkt best dik in het echt denk ik, stoerder dan de veyron

    Login om te reageren
  17. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 november 2015 om 19:51

    Met WOB kenteken… Omdat ze er trots op zijn lijkt wel

    Login om te reageren
    • FelixF zegt

      28 november 2015 om 21:19

      @Svenska_Aeroplan_AB: Dat ding wordt voor het overgrote deel in Wolfsburg ontwikkeld, dus natuurlijk zit dat kenteken er op. Als je de openbare weg op wilt moet je nou eenmaal zulassung hebben.

      Login om te reageren
  18. sralracer zegt

    28 november 2015 om 20:26

    Is het begrijpelijk als ik voor de egg en hennessey ga

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      28 november 2015 om 23:35

      @sralracer: veel plezier met je poster boven het bed.

      Login om te reageren
  19. norge zegt

    28 november 2015 om 21:00

    Lomp 2.0

    Login om te reageren
  20. fit4fun zegt

    28 november 2015 om 21:10

    Zou die nog zwaarder en duurder worden dan een Veyron? En nog meer verlies per verkochte auto?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      29 november 2015 om 02:54

      @fit4fun: Waarschijnlijk lichter, waarschijnlijk duurder, gezien het een facelift van de Veyron wordt ( met een korrel zout te nemen ), zijn de grootste ontwikkelingskosten al gedaan.

      En waarschijnlijk weer dezelfde larie en apekool à la ” hij heeft eigenlijk een miljard pk, maar door de warmteverliezen en aandrijfverliezen blijft er nog maar 1500 pk over “.

      Login om te reageren
  21. potjak zegt

    28 november 2015 om 21:18

    De reacties dat het een facelift is van de Veyron etc… Ik zie dat niet, dit is een heel andere wagen, geen lijn is gelijk. Er zijn hier teveel mensen die alles wat afkomstig is van het Volkswagen concern over de VW dezelfde kam scheren. Denk dat dit een erg mooie wagen wordt.

    Login om te reageren
    • FelixF zegt

      28 november 2015 om 21:21

      @potjak: Mensen overschatten zichzelf graag terwijl ze anderen graag mateloos onderschatten. Ze denken dat de mensen bij Bugatti die een Chiron moesten camoufleren alleen een likje zwarte verf er over hebben gespoten en dat ze daardoor nu al weten hoe hij er uit komt te zien.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      29 november 2015 om 14:01

      @potjak: Ik durf wel te stellen dat dat niet helemaal waar is. De voorruit, en dus ook de kromming van de a-stijl, zijn één op één van de Veyron overgenomen. Net als de zijruiten en volgens mij ook de deuren. Beter gezegd: Ze hebben de monocoque van de Veyron herbruikt.

      Login om te reageren
  22. jippie zegt

    28 november 2015 om 23:13

    Is dat halve maantje om de Arabische klandizie te pleazen?

    Login om te reageren
  23. microwave303 zegt

    29 november 2015 om 01:22

    Een lompe sloopkogel, weinig emotie, not my cup of tea.

    Geef mij maar een lichtvoetige Italiaanse ballerina met ballen!

    Login om te reageren
  24. Estate_of_mind zegt

    29 november 2015 om 02:10

    Die halve maan is toch ook wel een verwijzing naar de bugatti design heritage, waarom ziet niemand dat?http://www.conceptcarz.com/images/Bugatti/37-Bugatti-57S-Atlantic_DV-10-PBC_027.jpg

    Login om te reageren
    • meridian zegt

      29 november 2015 om 09:01

      @italdesign: Volgens mij niet beste man, het design van de huidige Bugatti Veyron is gejat van ik geloof een Volkswagen prototype of schetsen maar ik kan me in het merk vergissen. Op dat gejatte design borduren ze nu voort.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        29 november 2015 om 20:16

        @meridian: misschien de Honduras van Bentley maar de vw w12 leek hier niet op.

        Login om te reageren
    • meridian zegt

      29 november 2015 om 09:11

      @italdesign: Ik heb het dan wel specifiek over het halve maan gedeelte. Helaas kan ik er niet meer zo snel iets over terugvinden op internet.

      Login om te reageren
  25. clarkson zegt

    29 november 2015 om 02:14

    Allemaal leuk. Maar bugatti is afgetroeft. Of ze moeten nu echt veel harder gaan koeniggseeggggg.

    Login om te reageren
  26. Davidov zegt

    29 november 2015 om 07:22

    Het lijkt wederom een foeilelijk ding te gaan worden.

    Login om te reageren
  27. meridian zegt

    29 november 2015 om 08:53

    Ik vraag me af hoe aerodynamisch die halve cirkel is achter de deur. Misschien is het voor koeling. Zoals hij er nu uit zou moeten zien volgens het internet, vind ik hem nog niet mooi.

    Login om te reageren
  28. hahaha zegt

    29 november 2015 om 17:34

    wat un lillik ding

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North