Hier: nog een plaatje van de Bugatti Chiron

Auteur: , 68 Reacties

Zoetjesaan wordt meer en meer duidelijk over de looks van het prestigeproject.

Hier: nog een plaatje van de Bugatti Chiron

De ene na de andere rich bastard heeft ‘m al besteld, de specs zijn aardig bekend en dat ’t een bijzonder project wordt was van begin af aan al duidelijk. Groot vraagteken blijft het uiterlijk van de opvolger van de Veyron, waar we intussen wel genoeg over geschreven hebben.

Geïnspireerd op dat Gran Turismo-geval wisten we al wat. Toen kwamen de spyshots (1, 2) en afgelopen week kwam dus foto nummertje drie. Ik moet zeggen dat ik die halve maan-vorm op de flanken wel dig, voor de rest is het toch vooral vorm volgt functie.

We wachten op het gemakje af, foto via max.knz (nee, niet díe Max).



68 reacties

Ja totaal anders dan de veyron…. deze is wel prachtig……
@maferick74: ken jij Hans Anders?
@a3aan: sarcasme misschien?
@kalslasie: yup 😀
@kalslasie: haha jij begrijpt me tenminste. Hans Anders tsss alleen de kwaliteit is anders
Lijkt meer op een facelift dan een nieuw model.
Oh wacht, onderdeel Volkswagen groep…
@senne: ik hoop dat je geen gelijk heb, maar ben bang van wel..
@senne: Weer zo’n voorspelbare kutreactie. Waarom zouden ze ‘m totaaaal anders moeten maken? Je had liever geen Bugatti grille meer en nu toch maar tonde lampen…? Als je goed kijkt naar de andere plaatjes wordt de zijkant overigens wel anders met die grote C vorm erin.
@stfu: nee
@senne: het lijkt op een olifant zonder slurf en oren
@ettie: of jackson zonder fopneus..
@driver28: zou ‘ie liever wit zijn?
@ettie: Hamilton zonder kekke kleding, tatoeage, goude ketting en gucci petje…
@Senne: denk er voor de grap eens een Audi logo in..
@nord: of seat
@nord: Audi R12
@lacker: idd dat wordt weer platformpje delen ..
@senne: de Veyron had al zo’n optimaal mogelijke vorm, voor de Chiron wordt ’t logischerwijs alleen bijschaven
@appelvis: De Veyron heeft allesbehalve een optimale vorm. De vorm is losjes bepaald door Ferdinand Piëch, die een idee voor ogen had hoe er het uit moest zien,en dus niet een berekende vorm. Dit tesamen met de vereiste van 1000 pk en een top van 400 km/uur.

Moest het een ideale vorm zijn, had je niet zoiets nodig als die top-speed modus, die de spoiler wegklapt, en de auto een stuk laat zakken. Een Koenigsegg bv heeft een veel betere vorm en vereist dus geen speciale trucjes. Zo’n Koenigsegg ziet er best ook wel heel verschillend uit dan zo’n Veyron.

Had de Veyron een optimale vorm gehad, was het project misschien in 5 jaar gerealiseerd ipv de 10 die het er geduurd hebben.
@SimonMc: amen to that
Ik moet er nog even aan wennen denk ik, vooral die ronde luchthapper(?) aan de zijkant is ben ik niet kapot van.
Doe mij maar een Pagani plus een 918, maar niet dit.
Beetje hetzelfde principe als bij de 911, een platgeslagen kever. Nu een platgeslagen Veyron.
@michaelb: de veyron/chiron blijft ook een platgeslagen kever imo
@trolle: tjonge nou inderdaad! Dat had ik er nog niet in gezien hoor…….
De supercar van dit decennium.
@michaelcorleone: hah,blijf uzelf da maar zeggen
Ik vind em gaaf!
Wow.. Much difference. Such VAG. Amaze. Do want.
@brutus: probeer ’t eens in het Duits ofzo…
@cpp1: google eens doge meme
@trolle: Of zoek ‘doge meme’ op youtube als je van Comic Sans MS houdt.
Hij ziet wat agressiever uit dan de Veyron en dat is een heel groot pluspunt.
Ze maken de naam Bugatti ten schande
@mrxsara: Ik kan de geest van het vergane Bugatti hier ook niet echt in terugzien. Ooit waren het snelle, maar ook lichte, wendbare auto’s. Dit is meer in stijl van de (blower-)Bentleys van die dagen.
Maar dat was met de Veyron toch niet anders?
Aggresiever ogende koplampen zou al veel zode aan de dijk zetten
Van wat ik tot nu toe gezien heb vind k hem nog net zo saai als de veyron…
Gaaf hoor!
Al die negatieve reacties weer, de Chiron is geen antwoord op de LaFerrari, 918 of P1. Gewoon een zeer luxe GT die gewoon de snelste wil zijn en dat op de meest veilige manier.

Trouwens wie zou het niet willen ervaren om mee te maken hoe het is om 460+ km/u te rijden. Een ding is in ieder geval zeker staat gewoon vast. Er bestaat (nog) geen andere auto die deze snelheid kan behalen op de meest stabiele manier. Zonder het gevoel te geven dat de auto uit elkaar dreigt te vallen ;)
@michaelcorleone: inderdaad jammer van veel reacties. Magnifieke prestatie om dat te ontwikkelen.
@michaelcorleone: speciale topsnelheid sleutel, onafgebroken volgas moeten rijden. Banden vervangen blabla.
Onze auto kan heel hard, alleen kan niemand dat halen. Pure vw arrogantie “wij hebben de snelste auto”
Na alle problemen en het luchtruim te hebben gekozen, opgelost.

Na tig jaar..
Ook na de zoveelste “special” wilde geen weldenkend mens zo’n apparaat hebben.

Vw kan beter de uitstootproblemen oplossen met die centen die ze weer in dit debacle gaan stoppen.
@koeckenbacker: egotripje van Piech
@koeckenbacker: Je weet dat de ontwikkeling van de Chiron voor ongeveer 80-90% al gedaan was toen sjoemelgate aan het licht kwam? Op dat moment hebben ze al zoveel geld in die wagen gestoken dat doorgaan met het project goedkoper is dan het schrappen van een auto die bijna helemaal af is.

En wat die VW-arrogantie betreft: Zijn alle hypercars niet een vorm van arrogantie? De meeste mensen met een LaFerrari, P1 of 918 gaan dat ding ook nooit zo hard rijden als dat ‘ie technisch gezien kan. Zoals alle hypercars is het vooral een statement om te laten zien waar je als fabrikant toe in staat bent. Bij Ferrari, McLarne en Porsche doen ze dat door een auto te ontwikkelen waarmee je zo hard mogelijk rondjes op het circuit kan rijden, bij Bugatti/VW doen ze dat door een auto te maken die 460km/u kan rijden zonder dat alle onderdelen eraf trillen of je motor boem zegt. Niks mis mee toch? De rijke mens heeft zo weer een leuk speeltje om te kopen, en wij krijgen leuke plaatjes en videoitems.
@Edge: ja tuurlijk weet ik dat se chiron al bijna af is, maar dit is niet het einde van het project. Er zullen wel weer tig speciale edities komen.

En de arrogantie,
Prima dat ze een snelle auto maken, maar dit zou hetzelfde zijn als de laMcSpyder een sleutel geven waarmee maar 80 procent van de downforce beschikbaar is, of de circuitsettings van de dempers niet beschikbaar zijn. Zo komt het bij mij over. En ik persoonlijk vind de vw groep ernstig arrogant overkomen. Ze kunnen troep maken omdat het merendeel het toch wel koopt. Voorbeelden genoeg als ik op autoblog de topic-reaguursel mag geloven.
@michaelcorleone: Volkomen gelijk, Don Corleone. Het is een technisch meesterwerk, maar met een ander doel. Het is niet iets wat mij aanspreekt, maar ik kan absoluut niet ontkennen dat dit een zeer indrukwekkend technisch hoogstandje word.
Lijkt best dik in het echt denk ik, stoerder dan de veyron
Met WOB kenteken… Omdat ze er trots op zijn lijkt wel
@Svenska_Aeroplan_AB: Dat ding wordt voor het overgrote deel in Wolfsburg ontwikkeld, dus natuurlijk zit dat kenteken er op. Als je de openbare weg op wilt moet je nou eenmaal zulassung hebben.
Is het begrijpelijk als ik voor de egg en hennessey ga
@sralracer: veel plezier met je poster boven het bed.
Lomp 2.0
Zou die nog zwaarder en duurder worden dan een Veyron? En nog meer verlies per verkochte auto?
@fit4fun: Waarschijnlijk lichter, waarschijnlijk duurder, gezien het een facelift van de Veyron wordt ( met een korrel zout te nemen ), zijn de grootste ontwikkelingskosten al gedaan.

En waarschijnlijk weer dezelfde larie en apekool à la ” hij heeft eigenlijk een miljard pk, maar door de warmteverliezen en aandrijfverliezen blijft er nog maar 1500 pk over “.
De reacties dat het een facelift is van de Veyron etc… Ik zie dat niet, dit is een heel andere wagen, geen lijn is gelijk. Er zijn hier teveel mensen die alles wat afkomstig is van het Volkswagen concern over de VW dezelfde kam scheren. Denk dat dit een erg mooie wagen wordt.
@potjak: Mensen overschatten zichzelf graag terwijl ze anderen graag mateloos onderschatten. Ze denken dat de mensen bij Bugatti die een Chiron moesten camoufleren alleen een likje zwarte verf er over hebben gespoten en dat ze daardoor nu al weten hoe hij er uit komt te zien.
@potjak: Ik durf wel te stellen dat dat niet helemaal waar is. De voorruit, en dus ook de kromming van de a-stijl, zijn één op één van de Veyron overgenomen. Net als de zijruiten en volgens mij ook de deuren. Beter gezegd: Ze hebben de monocoque van de Veyron herbruikt.
http://www.auto-news.de/webcore/data/content/Auto_Article_EXT/15026_1123076360765.jpg
Is dat halve maantje om de Arabische klandizie te pleazen?
Een lompe sloopkogel, weinig emotie, not my cup of tea.

Geef mij maar een lichtvoetige Italiaanse ballerina met ballen!
Die halve maan is toch ook wel een verwijzing naar de bugatti design heritage, waarom ziet niemand dat?http://www.conceptcarz.com/images/Bugatti/37-Bugatti-57S-Atlantic_DV-10-PBC_027.jpg
@italdesign: Volgens mij niet beste man, het design van de huidige Bugatti Veyron is gejat van ik geloof een Volkswagen prototype of schetsen maar ik kan me in het merk vergissen. Op dat gejatte design borduren ze nu voort.
@meridian: misschien de Honduras van Bentley maar de vw w12 leek hier niet op.
@italdesign: Ik heb het dan wel specifiek over het halve maan gedeelte. Helaas kan ik er niet meer zo snel iets over terugvinden op internet.
Allemaal leuk. Maar bugatti is afgetroeft. Of ze moeten nu echt veel harder gaan koeniggseeggggg.
Het lijkt wederom een foeilelijk ding te gaan worden.
Ik vraag me af hoe aerodynamisch die halve cirkel is achter de deur. Misschien is het voor koeling. Zoals hij er nu uit zou moeten zien volgens het internet, vind ik hem nog niet mooi.
wat un lillik ding

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).