• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hier staat de heilige graal onder Porsches weg te rotten

Auteur: ricardo, gepost 23 april 2014 om 14:54 – 37 Reacties

Afbeelding Hier staat de heilige graal onder Porsches weg te rottenAfbeelding Hier staat de heilige graal onder Porsches weg te rottenAfbeelding Hier staat de heilige graal onder Porsches weg te rottenAfbeelding Hier staat de heilige graal onder Porsches weg te rottenAfbeelding Hier staat de heilige graal onder Porsches weg te rottenAfbeelding Hier staat de heilige graal onder Porsches weg te rottenAfbeelding Hier staat de heilige graal onder Porsches weg te rottenAfbeelding Hier staat de heilige graal onder Porsches weg te rotten

Hier staat de heilige graal onder Porsches weg te rotten
In een desolaat schuurtje opeens een Porsche 911S uit 1967 tegenkomen. Zo moet het ongeveer voelen om de loterij te winnen.

Deze 911S stond volgens het onvolprezen Barnfinds al sinds 1987 op dezelfde plek in een Amerikaanse schuur. Tamelijk bijzonder, aangezien de eerste S-varianten van de 911 serieuze verzamelobjecten zijn geworden. Bovendien: Steve McQueen reed er in, reden genoeg om er een te willen.

De S was in feite de eerste 911-editie met meer vermogen. Het aantal pk’s uit de luchtgekoelde boxermotor steeg van 148 naar 180 pk, er kwamen geventileerde remschijven aan te pas en de ophanging werd aangepast, onder meer met instelbare Koni’s. Binnenin kreeg de 911 een luxebehandeling met leer. Ja, het uitbrengen van 911’jes met meer power was blijvertje, getuige de talloze varianten met meer vermogen die latere edities hebben gekregen.

Hier staat de heilige graal onder Porsches weg te rotten

De 911s in kwestie heeft 39.000 mijlen op de teller en is verder ongerestaureerd. Het enige dat niet klopt is de lakkleur – zwart in plaats van Irish Green – en de voorbumper en spatborden. Die komen van een ander type af. In de comments op Barnfind zegt de eigenaar dat ze dit binnenkort gaan herstellen, evenals het terugbrengen van de originele kleur. Voor de rest heeft de 911S matching numbers.

Iemand die een gooi durft te doen naar de dagwaarde? Een fotoserie van vindplaats tot huidige status vind je HIER.

Ook interessant!

  • Nederlandse Porsche dealer heeft de heilige graal. Dubbel.
  • Porsche trio
    Heilige graal Porsche trio schittert in Holland
  • Video: vrachtwagen staat vast op rails
  • Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel
    Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 911s, barnfind, Klassiekers, Porsche

Vorig bericht: « Zo maakt Koenigsegg zijn velgen van carbon fiber
Volgend bericht: Kwartaalcijfers: Toyota powned GM en VAG »

Lees Interacties

Reacties

  1. celicatwincam zegt

    23 april 2014 om 15:05

    Doe mij die maar!

    Login om te reageren
    • 2jzpower zegt

      23 april 2014 om 15:09

      @celicatwincam: oke

      Login om te reageren
      • celicatwincam zegt

        23 april 2014 om 15:15

        @2jzpower: bent u de gelukkige bezitter van iets met een 2JZ erin?

        Login om te reageren
  2. fconderkantlat zegt

    23 april 2014 om 15:12

    250k gok ik

    Login om te reageren
    • krokant zegt

      23 april 2014 om 15:20

      @arashrsf: Dat is wel een erg enthousiaste gok lijkt me

      Login om te reageren
      • fconderkantlat zegt

        23 april 2014 om 23:53

        @krokant: nadat ie gerestaureerd is :-p

        Login om te reageren
  3. WoutJan15 zegt

    23 april 2014 om 15:17

    En hij komt naar Nederland, Ralph waar naar verwezen wordt in het artikel op barnfinds is volgens mij Ralph Schreuder van Astara Porsche in Rijssen, dat wordt dus een fotoshootje regelen autoblog!

    Login om te reageren
    • celicatwincam zegt

      23 april 2014 om 15:23

      @WoutJan15: Sterker nog, een rijtest?! Ondanks dat er een tijd geleden al een test was met een ‘oudere’ 911 (993) denk ik niet dat er ook maar één AB’er is die deze test zou willen missen..

      @Wouter: @CasperH: wie gaat het doen? Niet dringen

      Login om te reageren
      • forsel zegt

        23 april 2014 om 17:10

        @celicatwincam:

        euh… het is maar een euh… kever.

        Het spijt me, ik ben niet zo’n fan van Porsche als merk opzich.

        Login om te reageren
        • bmw7 zegt

          23 april 2014 om 21:06

          @forsel: ik ben meer fan van de tigertanks uit de tweede wereldoorlog van mr f. Porsche

          Login om te reageren
      • Laue zegt

        23 april 2014 om 21:13

        @celicatwincam: Rijtest? oh hoi @casperh

        Login om te reageren
    • astara zegt

      23 april 2014 om 22:14

      @WoutJan15: In 1x goed WoutJan!

      Login om te reageren
  4. trambel zegt

    23 april 2014 om 15:20

    Ik denk 75000 in deze staat..

    Login om te reageren
  5. riddertevoet zegt

    23 april 2014 om 15:25

    Veelbetekenend dat de eigenaar deze auto achterin de schuur heeft geparkeerd om er vervolgens 30 jaar lang niet meer naar om te kijken. Leren bekleding en wat extra PeeKaa’s in een Porsche 911, het is wat.

    Login om te reageren
  6. stannl43 zegt

    23 april 2014 om 15:33

    Die banden zijn ook wat aan de hoge kant lijkt me. Of ligt dat aan mij? Ik kijk er zo raar tegenaan. …

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      23 april 2014 om 16:03

      @stannl43:
      Toen waren de velgen nog klein en de banden hoog.

      Login om te reageren
  7. reggie-boy_rood zegt

    23 april 2014 om 15:35

    Voor de mensen die een gelijkwaardige auto / project willen. Ik heb nog een Porsche 912 (rood) met kever moter te koop (vraag me niet waarom er een kever moter in zit)

    Login om te reageren
    • stefan1985 zegt

      23 april 2014 om 20:37

      @reggie-boy_rood: Moter?

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      23 april 2014 om 20:49

      @reggie-boy_rood:

      Waarom zit er een Kever moter in?

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        23 april 2014 om 23:02

        @carmasterr: die hebben ze er waarschijnlijk in gezet….

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          24 april 2014 om 02:36

          @roppp:

          Sarcasme blijft moeilijk op teh interwebs.

          Login om te reageren
      • sprankel zegt

        23 april 2014 om 23:55

        @carmasterr:
        Is niet de eerste keer dat ik dit hoor.
        Is een directe motorswap, Porsche motor in de Kever en Kever motor in de Porsche. Dit ging toen vrij eenvoudig bij die modellen.
        Waarom?
        – Porsche rijder is een rustige rijder die met een dikke bak wil rijden maar niet het vermogen en verbruik wilt. Ook/voornamelijk voor de verzekering en belasting. Verhaal van wel willen maar niet kunnen.
        – Kever rijder had ineens een dikke motor liggen maar in tegenstelling tot de Porsche rijder gaat hij het niet aangeven aan de belasting/verzekering.

        Gevolg? zowel de Porsche als de Kever waren spotgoedkoop in belasting/verzekering. Wel belachelijk voor de Porsche maar zolang hij niet teveel gas gaf had niemand het door.

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          24 april 2014 om 02:39

          @sprankel:

          Het was geen serieuze vraag, maar toch leuke info.
          De reden voor zo’n swap was mij onduidelijk.

          Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    23 april 2014 om 15:37

    Tja, barnfinds hebben de gewoonte voor enorme bedragen te gaan. Want onaangeraakt schijnt het helemaal te zijn. Doe mij maar gewoon een gepoetste, waarvan alle rubbers etc. nog goed zijn. Ik denk 125k.

    Login om te reageren
  9. peke zegt

    23 april 2014 om 15:37

    Zo’n wasbeurt doet van afstand al heel veel goeds:)

    Geen idee wat hij waard is, vermoedelijk meer dan ik wil (lees: kan) betalen;)

    Login om te reageren
  10. Hupke zegt

    23 april 2014 om 15:48

    Barnfind of “barnfind” achja wie zal het zeggen.
    Leuk als je een projectje zoekt.

    Login om te reageren
  11. bart993 zegt

    23 april 2014 om 15:48

    @Ricardo
    Het is een ‘66er (1 van de 523 geproduceerd in dat jaar) te zien aan de groene tellers
    Deze had 160pk, de voorloper 130pk, pas in ’69 kregen ze 180pk…….

    Login om te reageren
  12. razzie zegt

    23 april 2014 om 15:53

    Alles wat tegenwoordig met Steve Mcqueen word geassocieerd is sowieso 60% meer waard.

    Login om te reageren
  13. jarnobakker zegt

    23 april 2014 om 16:44

    Je zult maar in rijssen wonen…
    Oh , wacht even….

    Login om te reageren
  14. desjonnies zegt

    23 april 2014 om 17:23

    Dingen zijn jarenlang ondergewaardeerd geweest en trekken nu bij.
    Zoals het vaak gaat, gaat dat bijtrekken gepaard met een prijs-bubble.
    Aan de andere kant worden er hoge (ikzelf vind het waanzinnige) bedragen betaald voor een 356’er.
    Terwijl de enige echte interessante van de 356 serie de Carrera is, dat was een echte Carrera met dubbele ontsteking en een snellere motor.
    Mijn neef had er ooit eentje in zijn jongensjaren, hij wordt er liever niet meer aan herinnerd. (niet aan de straatstenen kwijt te raken toen, en nu, nu ‘de’ 356)
    En ikzelf ben meer van het 74’er type 911, met die grotere bumpers, dat vind ik de mooiste periode van de 911.
    Al zal ik zeker niet op deze spugen, integendeel.

    Login om te reageren
  15. norge zegt

    23 april 2014 om 17:45

    Andere schermen…Andere kleur. Zo niet aangeraakt is tie dus niet.
    Maar verder mooi natuurlijk. (noem het een kever sport als je wil) Maar ik vind het gaaf.

    Login om te reageren
  16. Hubert zegt

    23 april 2014 om 18:12

    Op mobile.de doen ze van 1 tot 3 ton…
    Maar ik neem aan dat aan deze nog wel de nodige kosten gemaakt moeten worden voordat hij weer in goede technische staat is.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      23 april 2014 om 19:29

      @Hubert: @base: Ik zie hier bedragen voorbij komen van tussen de 1 en 3 ton.De vraagprijs op internet heeft niets met de waarde van welke auto dan ook te maken.Als wij deze auto zouden inkopen(en dat gebeurt nog vaak) dan zou ik deze auto in deze staat niet meer dan op €55.000,- TAX zetten.Incl. Shippingcost en invoerkosten.En dat is eigenlijk nog teveel.Buiten wat kenners is namelijk de gemiddelde klassiekerkopers niet op zoek naar een “S” maar naar een betaalbare klassieke 911/912 En dan komt vraag en aanbod om de hoek spelen.

      Login om te reageren
      • freezzr zegt

        24 april 2014 om 00:04

        @sydney: 912 is ook al aardig aan de prijs aan het raken.
        Prijzen zijn verdubbeld in een jaar tijd. Ik zie er nog maar weinig te koop???

        Login om te reageren
  17. base zegt

    23 april 2014 om 19:04

    Ik denk aan 160k.. Prachtige porsche!

    Login om te reageren
  18. faster zegt

    24 april 2014 om 12:30

    180k is de gok

    Login om te reageren
  19. cthijs zegt

    26 april 2014 om 01:14

    Zolang er stof op ligt zal ie niet hard roesten

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North