
Volgens het Japanse Best Car magazine is Nissan bezig met een vierdeurs versie van de immer populaire GT-R. Deze komt de vloer aanvegen met onderontwikkelde concurrenten zoals de BMW M5 en Porsche Panamera.
De sedan zal hetzelfde four-wheel-drive chassis en dezelfde versnellingsbak als de GT-R Coupe gebruiken. Volgens AutoExpress zal de sedan echter een Infiniti badge krijgen.
In plaats van de twin-turbo 3,8-liter V6, krijgt de sedan een 5,0-liter V8 uit de Infiniti FX50 SUV. Deze moet getuned worden naar 420 pk. Daarmee kan de GT-R sedan binnen 5 seconden naar de 100 km/u en is een topsnelheid van 270 km/u mogelijk.
Wanneer we de auto mogen verwachten? Geen idee, maar reken op 2011. Eerst hebben we namelijk nog een GT-R cabrio die gemaakt moet worden (via jpcnews).






Zijn die jappen gek geworden ofzo! Ook crisis in hun hoofd!
ehm best apart
Als je zo nodig een sedan wilt koop je maar een primera ofzo!
Ik vind et een super strakke auto! Ben benieuwd naar de hoofd en been ruimte achter. Maar ach, daar is zo’n auto niet voor. Maar dan kan niemand mee achterin zonder er een hernia aan over te houden. Dan kan je netzo goed een “gewone” GT-R kopen, dus is die wel nutteloos. maar ik loop op de zaken vooruit!
Leuk toch? Kun je de kids in stijl naar school brengen!
Nou ja, geen onlogische zet van Nissan. Voor een sedan uitvoering is er uiteraard ook een flinke markt, echter straalt een GT-R sedan wel iets minder zakelijkheid uit dan een M5, RS4 of een Panamera.
Stagea?
Ik ken dat op krantenpapier gedrukt Best Car magazine, heb er hier ook wat oude liggen. Pakken constant uit met theorieën. Als ik in 2005 moest geloven wat er nu al allemaal zou bestaan.
Is maw pure speculatie van dit medium.
Zalig, deze zou ik veel liever hebben dan een gewone GT-R hoor. Je kunt hem als gewone sedan gebruiken en als je zin hebt als sportwagen, ideaal toch!
@ The Bear, tja als je een SUV wil koop je toch gewoon een Defender.
Slaat weer als een tang op een varken.
ontopic, Eigenlijk niet eens zo’n vreemd idee. Vorige versies waren er toch ook in sedan? (in Japan)
En ik vind deze er nog leuker uit zien dan de 2deurs.
Leuk, met je kinderen achterin even door je nek gaan!
Ziet er niet verkeerd uit, alleen, waarom een andere motor? Begrijp ik niet goed…
belachelijke onnodige gebruiksfunktionele wagens worden op de markt gegooid volanté sinds de uitvinding van de SUV en de 4 deurs sportwagen.
let op mijn woorden:
ALLEMAAL BULSH*T
ik zeg het jullie allemaal alvast, deze auto komt er niet, hou maar op met dromen/sparen, het heeft toch geen zin
Ziet er wel leuk uit. Ze moeten hem juist maken, kunnen ze Porsche en BMW lekker irriteren met dat zij geen goede snelle auto’s kunnen maken:D
whahaha…. wat een spuuglelijk ding…
Hebben jullie het artikel wel gelezen? Er komt gewoon een nieuwe Infiniti met het chassis en versnellingsbak van de Nissan GT-R. Geen Nissan GT-R Sedan dus.
ja hoor, concurrent van de panamera, hahaha, niemand die een panamera wil, wil een gt-r, nota bene een Nissan/Infiniti mensen, vergeet dat niet, qua specs is het allemaal leuk maar een porsche concurrent word het niet, is een heel andere klandizie
@Duell, geen defender maar een x-trail! :-)
Snap gewoon het nut niet van zo’n auto. In mijn ogen volledig zinloos concept.
Met deze auto moeten ze gewoon al die exoten pesten en meer niet!
Yessss. Nog meer GT-R om tegen aan te rijden.
Mijn dag kan niet meer stuk.
Kan iemand mij dan even een pistool aanreiken? Dan hoef ik dit niet meer mee te maken.
leuk geprobeerd
Volgens het Japanse Japanse Best Car magazine is Nissan bezig….
Hoe Japans kan het zijn??:P foutje van Autoblog? :)
–edit: dank u, is gefixt–
Ondanks of het artikel nu wel of niet over een 4 deurs GTR gaat is het niet ondenkbaar dat hij er wel komt. De Skyline was er namelijk ook in 2 en 4 deurs versies.
Snap alleen de keuze voor de V8 niet zo
heb ik hier zo mijn twijfels over.
Verwacht niet dat die komt, mocht het toch zo zijn verwacht ik zo wie zo dat de motor niet vervangen gaat worden voor een ander.
maar ja mijn mening.
O nee, dat wordt weer door talloze nieuwe GTR posts heenklikken. De eerste matzwarte vierdeurs GTR, de vierdeurs GTR Vpsec, de eerste getunede vierdeurs GTR, het nieuwe baanrecord op de Ring door de vierdeurs GTR, de beschuldiging van Porsche dat hun Panamera eigenlijk sneller is etc etc, vermoeiend! ;-)
ik snap zelfs gewoon het nut niet van suv en 4deurs sportwagenmodellen
What’s next: De station, pick-up, SUV?
Hier is trouwens een impressie van een GT-R SUV
http://www.motorspain.com/wp-content/uploads/2008/04/nissan-gt-r-suv.jpg
die shop ziet er een stuk gebalanceerder uit dan de coupe
@ L-Fred
ik vind ‘m nog niet eens zo heel lelijk.. :oops:
maja.. in het begin vond ik de gtr nog wel vet (niet mooi ;)) maar ik begin ‘m steeds minder te vinden.. misschien omdat ie nu te commercieel word?
Tenminste direct een plaatje, niet 450 foto’s van die teaser onzin.
@San Sebastiano
Ja inderdaad! goede auto maar te veel gelul erover.
Prima, eindelijk een fatsoenlijke motor erin, evenals een fatsoenlijk aantal deuren. Mits beter geprijsd dan de GTR coupe voorzie ik een succes.
Een Stagea was inderdaad leuker geweest. Dat is de station versie van de Skyline.
Een sedan uitvoering is nog niet zo erg, maar dat er Infinity opstaat wel.
Japanse zooi kan mij gestolen worden
meteen uitbrengen deze handel, wat een mooie auto zeg! Ik heb nooit eerder aan een 4d gedacht..
@ babbaloerie:
Nope, men leest het artikel niet :)
Dit wordt dus niet *echt* een GT-R, mensen. Zelfde chassis en aandrijflijn, andere motor en wsslijk een stuk soepelere set-up. Zelfde looks wellicht wel (of dat een goed ding is, blijft de vraag).
Een *echte* GT-R sedan zijn wel gemaakt in zeer gelimiteerde opgave.
Eerst de 911 Turbo pijn doen en dan ook nog eens Panamera…
@LM
Eerste missie is zowat voltooid.
Nogal logisch dat ze met een sedan komen. Op de Japanse markt is ook altijd een Skyline sedan geweest. Nou weet ik ook wel dat tegenwoordig de Skyline en de GTR compleet van elke gescheiden zijn, maar vroeger had je volgens mij ook een Nissan Skyline GTR sedan. In ieder geval wel een GTS (2wd, net wat minder snel, etc.) Dus er zal heus vraag zijn naar een nieuwe GTR sedan. Alleen niet in Europa… :)
een M5/RS6 zul je er nog geen pijn mee doen, de GT-R gewoon was wel goed, deze zal minder presteren en dus slecht ontvangen worden denk ik.
Hadden ze er nu dezelfde motor in laten zitten…
Op zich niet zo’n gek idee. Van de r34 (alhoewel niet van de GT-r) was ook een sedan versie. Maar ik dacht dat die vervangen was door de infinity g’s.
vind dat de lijnen redelijk gelijk zijn gebleven met de normale gtr :)
En mag die dan weer Skylinge genoemd worden? please!!
een “g” minder in skyline dan /\
Vorige skyline’s waren ook beschikbaar als 4-deurs, maar dit is niet echt een skyline.
Allez, pampers uitdelen bij porsche?????????,
Leuk met een twin turbo op de V8 en dan GT-Rretjes gaan pesten!
Daar zat ik in ieder geval dus niét op te wachten..
Hoop dat die dingen massaal betrokken zijn bij kopstaartbotsingen… Liefst bij de fabriek al…
De eerste Skylines jáááren terug waren ook sedans hoor, vanuit daar zijn het sportwagens/sedans geworden.
Lol @ jap auto haters
Je kan zoveel zeggen, de jappen pakken de europeanen toch wel!
zoveelste voorbeeld, GT-R vs 911
hahahahhaha
Er komt maar één vraag bij maar naar boven: Wat voor tijd zet die op de ring neer? Not.
Opzich geen lelijke auto, maar ik hoop toch dat ze deze niet serieus als concurrent voor de M5 neer gaan zetten.
M5 is toch een stuk eleganter, de GT-R is veel schreeuweriger.
@ Rob USA: Goed idee :idea: Ga ik ook doen op m’n 300D. En dan gooi ik er ook aceton in…Ga ik voor die GT-Rretjes lopen zigzaggen, kun jij ze met gemak inhalen. We beat those play-station-vehicles (or playmobile-vehicles)!! :twisted:
No way, dat Nissan dit gedrocht gaat uitbrengen. Waarschijnlijk een Infinity op het onderstel van de GT-R.
GT-R als Porsche concurrent snapte ik nog. Maar als M5 concurrent, nee, ik denk dat deze auto beter kan concurreren met bv Maserati Quartroporte, een meer sportieve inslag zeg maar.
Wel knap dat Nissan zo aan de weg timmert, 10 jaar geleden verkocht Nissan in Europa nauwelijks serieuze sportwagens.
nou was die GT-R als coupe al niet aan te zien!!!!!!! en nou dit onmenselijke gedroch … ………….When Does the Hurting Stop?
Waarom de ietwat gewonere nu onder een exclusievere badge uitbrengen, en de coupé, wat extravaganter, onder een massamerk… En de zwaardere sedan, die moet concurreren met hoger geplaatste concurrenten (M5 ipv M3) uitrusten met een zwakkere motor? Ik vind het een erg vreemd verhaaltje…
Helemaal nog niet eens gek!
Alleen toch hoeft het van mij niet, maak dan een andere Sportwagen met 4 deuren ;)
Ik denk dat dit “nieuws” een praktical-joke is!
Dus ook AB is erin getrapt… :D
@Franco: en hoe kom jij aan die wijsheid? In bovenstaand artikel heb ik 2 bronnen genoemd (Japans en Brits) die ongeveer hetzelfde schrijven, ben dus ook benieuwd naar de bron die jij hebt.
Aan de andere kant gaat het vaak om geruchten en gaan dit soort dingen pas spelen over een paar jaar, er kan dus nog van alles gebeuren…
@L-Fred: hier nog eentje:
http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/26/speculatie-porsche-cayenne-killer-op-basis-van-nissan-gt-r
De GT-R vind ik geweldig.. Dit,nee!! alsjeblieft dit ziet er niet uit. Als ze dan toch geld daar voor gaan uittrekken laat ze dan ff die designer van de Aston Rapide in dienst nemen… Die kan, uitgaande van de GT-R, waarschijnlijk wel een goedogende 4-drs sportcoupe ontwerpen… NB ben trouwens benieuwd wanneer Ferrari, Lamborghini met zo’n 4 deurs “sportcoupe” komen….
Ligt het aan mij, of is deze echt lelijk?
Infinity is er al, lijkt overigens veel op de GTR..
heb er al zat in Qatar gezien :)
@MHR: het is “Infiniti” :)
En de bestaande modellen zijn echter nog niet gebaseerd op de GT-R..
http://www.autoblog.nl/archive/tag/infiniti
Ik ben een zware voorstander van deze gt-r.
laat maar komen deze gt-r 5 liter V8 zal wel beter klinken als een 3.8 V6 +
dit is echt een uitkomst want nou kan ik me kinderen gewoon zonder geziek achter in zetten.Als vader wil je toch een snelle auto en die moet ook praktische voor me kinderen zijn.
ik wil niet me rug breken als ik me maxi cosi op de achterbank moet zetten dus deze 5 deurs is meer als welkom.
Het is Nissan toch weer gelukt, een lelijk hok nog lelijker maken….
Juppe schrijft,
12 February 2008 om 13:21
Tuurlijk, dit platform is nog niet gebruikt voor een ander Nissan/Infiniti model.
Zo heb je de Murano op een Maxima/Altima platform (FF-L platform), de FX 35/45 op 350Z/G35/G37 basis (FM platform) en nou dus een nieuw model op het GT-R (PM platform).
Die Japanners komen met steeds mooier spul!
rider schrijft,
12 February 2008 om 13:45
hmmmm mooi. nog een brute jap erbij. het wordt steeds interressanter. ik hoop alleen dat ze niet aan badge-engineering gaan doen maar een echt eigen ontwerp gaan toepassen voor de koets.
fr@nk01 schrijft,
13 February 2008 om 0:37
@rider
maak je maar geen zorgen.
In vergelijking met de GT-R, zag de Infiniti(schets) er echt anders, iets ronder(typisch Infiniti-stijl) iets kleiner ook leek ‘t, maar eveneens beeldschoon uit, ook melde onze Japanse correspondent een Cabrio versie!
Hoewel die info verward leek met de
GT-R…
fr@nk01 schrijft,
13 February 2008 om 11:00
Sinds de 1e schetsen werden gepresenteerd voor de opvolger van de legendarische Skyline GT-R familie, werd Infiniti als de te voeren merknaam al nadrukkelijk voor gedragen.
Uiteindelijk werd om historische redenen -de Skyline kent geen geschiedenis onder de merknaam InFiniTi- besloten om de GT-R onder Nissan markbadge(en om dezelfde reden dus ook zonder de toevoeging ‘SKYLINE’) te lanceren.
Laat je ook niet wijsmaken dat de InFiniTi
geintroduceerd wordt om alleen LeXus en/of Acura te bestrijden, nee natuurlijk niet!, en de ‘rest’ dan?
Groetjes van mijn man…
Magret K.
(blond&tenger);-)
Er komt pertinent geen Nissan Limo GT-R volgens mijn man.
Wel deze:
http://i100.photobucket.com/albums/m31/acokane/JPCN/Inf_4-door_GT-R_render_L.jpg
en deze:
http://i100.photobucket.com/albums/m31/acokane/JPCN/Inf_4-door_GT-R_render2.jpg
He margret, vraag je man eens of bovenstaand bericht wil LEZEN. ;)
Er staat toch duidelijk dat het om een Infiniti gaat volgens mij…
Hij is nog op zijn kantoor :-(
en nogmaals, het is Magret.
MCK
doei
-edit: rustig maar-
ohw, staat er al, had deze nog niet eerst gecheckt :P
Hey meneer met Raymond
Waarom staat er nooit iets over HONDA bij jullie ze zijn wel de winnaar hoor van de AWTT, weet u dat?
Mijn vader auto is een vette Accord.
later.
van de vorige skylines waren ook sedan versies… alleen heeel zeldzaam (vooral de 5-deurs r34)
2e opmerking:
“de Skyline kent geen geschiedenis onder de merknaam InFiniTi-”
De Nissan Skyline is er ook als Infiniti G35.. Zelfde auto, alleen andere badges. Net als de LExus SC300 en de Toyota Soarer..