• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoe gaat het met Vencer?

Auteur: autoblogger, gepost 4 februari 2016 om 14:12 – 55 Reacties

Vencer Sarthe


Anderhalf jaar geleden presenteerde het Nederlandse Vencer het definitieve productiemodel van zijn eerste supercar, de Sarthe. Hoe staat het eigenlijk met de fabrikant uit Vriezenveen?

Chronologie

De wereld krijgt voor het eerst lucht van Vencer in 2012, dankzij een spot op autojunk.nl. Eigenlijk had Vencer-oprichter Robert Cobben zijn gewaagde nieuwe initiatief iets langer geheim willen houden, maar hij had net de pech tijdens zijn kleine testrondje gespot te worden. In 2013, op het Top Marques-evenement in Monaco, is het dan zover: voor de ogen van de internationale pers en met Prins Albert als eregast maakt de Sarthe zijn werelddebuut.

Hoewel dit niet met zoveel woorden wordt gezegd blijkt het om een pre-productieversie van de Sarthe te gaan. Later dat jaar presenteert Vencer wat we denken dat het definitieve design is, maar dit komt echter pas in september 2014, wanneer de licht bewerkte en opgewaardeerde ‘productieversie‘ van de Sarthe live gaat.

Hierna deden enkele vertegenwoordigers van de internationale pers een rondje, waarop het erg stil werd omtrent de sportwagenbouwer. We zijn inmiddels een slordige anderhalf jaar verder, en zeer benieuwd naar de status van ons jongste automerk. Immers, zoals de PR-verantwoordelijke ons in 2014 meldde, zou er dat jaar al een exemplaar geleverd zijn, en uiteindelijk een productie van 12 stuks per jaar gehaald worden. We namen contact op met CEO Robert Cobben, en informeerden naar de status van Vencer, het aantal bestellingen, het aantal geleverde Sarthes, en eventuele toekomstplannen.

Worden er wel auto’s gemaakt?

Maar helaas, op geen van onze vragen werd een direct antwoord gegeven. Met betrekking tot de bestellingen en leveringen krijgen we zelfs helemaal geen antwoord. Het enige dat Cobben ons meldt is dat er momenteel geen nieuws is, maar dit later dit jaar wel komt. Ok, maar kunnen we de auto eens rijden dan? ‘We gebruiken onze demo momenteel voor prospects events,’ vertelt Robert Cobben. Een rondleiding door de fabriek misschien? ‘Helaas geven we momenteel alleen klanten en toeleveranciers toegang tot onze werkvloer.’ Dat geeft toch te denken of er op die werkvloer ook auto’s worden geproduceerd, zou je zeggen. ‘We hebben momenteel twee auto’s in productie en zijn daarnaast bezig om de productie op te schalen.’ Verder nog iets te vertellen over de Vencer Sarthe misschien? ‘Wanneer er meer nieuws is dan ontvangt u een persbericht.’

Eerlijk gezegd geloven we daar nauwelijks nog in. Bijna twee jaar geleden hoorden we al dat we ‘bijna’ langs konden komen voor een ritje in de Vencer Sarthe, maar in de antwoorden die Robert Cobben ons geeft is daar nog altijd geen zicht op. We hebben de auto echter ook al tijden niet meer op beurzen gezien en we hebben nog nooit van iemand gehoord dat hij een Sarthe in bestelling heeft, laat staan dat we er ooit eens een gelukkige eigenaar mee hebben gezien op een trackday of ander leuk evenement.

De productieversie van de Sarthe hebben we de laatste tijd eigenlijk alleen op een Chinese beurs op zien duiken. Dat leek een aardig businessmodel, want de Chinese automarkt was booming. Inmiddels lijkt de economie echter harder in elkaar te storten dan het imago van Bill Cosby.

Een droom

Een eigen automerk beginnen is een taak die door niemand lichtzinnig mag worden opgevat. Een auto ontwikkelen zonder de diepe zakken van merken als BMW of Mercedes is nagenoeg ondoenlijk. Dat verklaart ook waarom het in de meeste gevallen mislukt. Niettemin hopen we bij iedereen dat het lukt, want je eigen automerk opzetten klinkt als een jongensboek. Natuurlijk begrijpen we dat velen die droom hebben en je kunt niet anders dan er respect voor hebben als iemand ‘m ook waar probeert te maken. Toch krijgen we in het geval van Vencer de indruk dat het niet gelukt is. Als alles voorspoedig ging, waren we misschien welkom geweest om met de Sarthe te rijden, maar toch op z’n minst om de productie te komen bekijken. We hopen echter dat het merk geen zeepbel blijkt die al uiteen is gespat. Go Robert Cobben, bewijs ons ongelijk!

Ook interessant!

  • Video: Nederlandse Huracan gaat kablam
  • Nederlandse Porsche rijdt tegen slagboom, gaat ervandoor
  • Wat gaat deze Nederlandse Ascari Ecosse opleveren?
  • 90-jarige Nederlandse held
    90-jarige Nederlandse held neemt unieke Ford GT in ontvangst

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

nederlandse-automerken, sarthe, Supercars, vencer

Vorig bericht: « Top Gear maakt nieuwe presentator bekend
Volgend bericht: Word jij warm van deze MX-5 van Kuhl Racing? »

Lees Interacties

Reacties

  1. fisto zegt

    4 februari 2016 om 14:21

    Een eigen automerk oprichten is inderdaad niet niks, dus sowieso knap van Cobben dat hij het aandurft. Maar volgens mij is een heel belangrijk ding dat je eerste auto er gewoon erg goed uitziet. Dan zijn er vast wel een paar gekke rijkaards te vinden die in jouw auto gezien willen worden en bereid zijn te kopen of investeren. En daar schort het volgens mij toch een beetje aan bij de Sarthe. Geen lelijke auto, maar een schoonheid is het ook niet.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      4 februari 2016 om 14:30

      @fisto: Ik denk dat je daar nog wel eens gelijk in hebt. Om er even twee voorbeelden bij te pakken die het wel goed hebben gedaan: Pagani en Koenigsegg. En dan met name Pagani. Pagani kwam in ’99 met hun eerste straatauto, de Zonda C12. Die auto sloeg echt in als een bom en de Zonda in het algemeen is de mooiste auto die gebouwd werd door Pagani en misschien wel de mooiste van de laatste 20 jaar. Koenigsegg kwam in ’98 met de CC, een prototype weliswaar. Het design is erg typisch Koenigsegg. Zoals we elke Koenigsegg nu kennen, ze stammen allemaal af van het eerste ontwerp. Bijzonder knap van deze twee fabrikanten hoe ze het van de grond hebben weten te krijgen. De basis van Pagani’s en Koenigsegg’s ontwerpen waren gewoon gelijk al goed waardoor de auto’s en met name de fabrikanten steeds meer en meer potentie kregen om verder uit te groeien.

      Login om te reageren
      • poes zegt

        4 februari 2016 om 14:41

        @viezefreddyw:
        De Zonda sloeg helemaal niet in als een bom. Ja, de auto was in de basis goed, had een V12 en werd door de pers gewaardeerd door de constructie. Maar een hoogvlieger was het nog lang niet. Het design was discutabel en de indrukwekkend veel vermogen had ‘ie ook niet (het was “gewoon” de standaard V12 uit de S600 en SL600).

        Pas later – met de C12 S en helemaal de C12 F – kwam het echte succes en de waardering. En daar teren ze eigenlijk nog steeds op. Want ondanks dat de Huayra goed verkoopt, kan deze niet tippen aan de status van de Zonda.

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          4 februari 2016 om 14:53

          @poes: Klopt, heb je gelijk in hoor maar ik heb het eigenlijk puur over de basis, qua ontwerp. Een hoop mensen vonden het gelijk een erg mooie auto om te zien. Ik denk dat je daarmee gelijk ver kan komen als je daarnaast nog geld in het laatje hebt liggen om verder te kunnen gaan. De Zonda CC kan je eigenlijk ook zien als een soort prototype. Er bestaat namelijk nog maar 1 origineel, de rest is omgebouwd naar de C12 S. Degene die niet zijn omgebouwd zijn total loss gereden. En inderdaad, de Huayra is een verkoopsucces, maar zal nooit, maar dan ook echt nooit de Zonda evenaren. Op geen enkel gebied.

          Login om te reageren
      • Jochen zegt

        4 februari 2016 om 17:51

        @viezefreddyw: niet helemaal met je betoog eens. Christian Koenigsegg heeft als man/familie zich, met zeer diepe zakken, ingekocht in een autobedrijf dat al bestond. Het heeft erg lang geduurd voordat de eerste auto op de markt kwam. Ergens lijkt dit inde verte op het Victor Muller en Spyker verhaal. Pagani’s geschiedenis is natuurlijk van hele andere aard vanwege Horacia’s kennis van carbon ed. en ook hij heeft meer dan 10 jaar moeten werken om zijn eerste auto te lanceren.

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          4 februari 2016 om 19:47

          @jochen: Tsja, maar zonder diepe zakken is het sowieso al onmogelijk om een dergelijk project te starten. En dat het lang duurt om uiteindelijk een auto te bouwen en definitief in productie te nemen heeft deels te maken met perfectie. Volledig start from scratch om vervolgens met een pracht van een product op de markt te komen. En daarom heb ik diep respect voor Horacio en Christian.

          Login om te reageren
      • ericd zegt

        13 september 2016 om 11:53

        @viezefreddyw: AutoCar was er redelijk te spreken over. Zegt toch wat. Dezelfde testrijder die de Spyker Aileron maar matig vond, had lol in de Vencer. Realiteit gebiedt te zeggen, dat als je niet de heilige missie hebt om iets anders, beters en mooiers te maken, zoals van een Pagani, er geen bestaansrecht is voor nieuwe automotive startups. Tis niet echt een schoonheid de Vencer. Sorry.

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      4 februari 2016 om 14:35

      @fisto: Aangezien uiterlijk subjectief is, kun je er beter voor zorgen dat jouw product iets unieks heeft. Iets dat geen enkel ander automerk te bieden heeft.
      Tuurlijk, je auto moet kwalitatief goed in orde zijn, snel zijn (als het om een sportwagen gaat) en de prijs speelt ook een belangrijke rol. Maar dat zijn criteria waar auto’s van gerenommeerde merken ook allemaal aan voldoen. Daarom moet je iets anders aanbieden. Wat datgene is, dat kan verschillen.
      Ik zou zelf inzetten op bang for buck en ongetemd plezier. Dat lijkt me een van de weinige doelen waar een nieuwe fabrikant succesvol in kan zijn. Er zijn al genoeg andere kleine fabrikanten die zoiets aanbieden, maar de markt is nog niet verzadigd. Andere eigenschappen, zoals degelijke kwaliteit, extreme luxe en/of hoge mate van personalisatie bieden de gerenommeerde merken allemaal aan en dat doen ze behoorlijk goed. Daarin worden ze niet zomaar verslagen. De gerenommeerde sportwagenmerken zijn echter allemaal duur en dat is waar je het verschil kunt maken.

      Login om te reageren
  2. premiumduitser zegt

    4 februari 2016 om 14:23

    Gevalletje Spyker dit.. Zelf vind ik de Sarthe minder mooi dan zo’n C8 van Spyker. Toch jammer dat dit soort ‘projecten’ nooit echt aanslaan. Het zou toch zo mooi zijn als we in Nederland ook eens een merk hadden dat in het rijtje Koenigsegg, Aston Martin, etc. past

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    4 februari 2016 om 14:24

    Het zou jammer zijn als het nooit echt van de grond komt. Ik vind het namelijk echt een heel mooie wagen.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      4 februari 2016 om 19:59

      @dutchdriftking: meen je dat echt?

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        4 februari 2016 om 20:47

        @rolov: jazeker.

        Login om te reageren
  4. Dizono zegt

    4 februari 2016 om 14:32

    Klein probleempje zou ook kunnen zijn dat de Vencer gebasseerd is op de DDR SP4 Kitcar (ca. 25.000$), maar daar officieel helemaal niet de rechten voor heeft (of had). Cobben kocht deze basis waarschijnlijk via Ebay van Fardees Rezvani (die van de Beast inderdaad), die zelf zijn Vollara basseerde op deze DDR SP4, maar in financiële problemen kwam toen dit naar buiten kwam en hij zelf ook niet de rechten bleek te hebben.

    DDR SP4
    http://image.kitcarmag.com/f/8938499/0609_kc_01_z+DDR_SP4+driver_front_side_view.jpg

    Volarra GT
    https://lh4.googleusercontent.com/-nBE9jw1KK5M/U4RONK-vEnI/AAAAAAAB8gM/2hGaqPlTbl8/s800/5b01645c-eafd-4f45-9e8c-c456bf7ffe61-2009VolarraGT01.jpg

    Vencer Sarthe
    http://vencer.nl/wp-content/uploads/2014/11/Autocar-Photo-1.jpg

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      4 februari 2016 om 14:55

      @Dizono: yep, hier ook al eens over geschreven…
      http://www.autoblog.nl/nieuws/rezvani-the-beast-weer-een-kansloze-nieuwe-supercar-65909

      Login om te reageren
    • ferrariv12 zegt

      11 februari 2016 om 21:14

      @Dizono: Ze lijken wel op elkaar maar de Sarthe is gewoon gebaseerd op de Le Mans auto’s uit de jaren 80 daarom ook de naam Sarthe. Die auto’s hebben een korte neus met een abrupt aflopende achterkant.

      zoals deze
      https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/78/Porsche_962_1988_Le_Mans_at_Silverstone_2007.JPG

      Login om te reageren
  5. riddertevoet zegt

    4 februari 2016 om 14:44

    Iedere over het paard getilde narcist met grootheidswaanzin denkt tegenwoordig in de voetsporen van Enzo Ferrari te kunnen treden. Een motor bestellen bij GM en een website lanceren waarop gouden bergen belooft worden kunnen we allemaal wel. Overhypte kitcar.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      4 februari 2016 om 15:32

      @riddertevoet: Maar hij probeert het wel, en alleen daarvoor al maak ik een diepe buiging. Iets meer openheid had hem gesierd, maar het is nog altijd beter dan gefrustreerde stukjes typen op het internet.

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        4 februari 2016 om 20:56

        @motoragent: zeker! Zelf een auto ontwikkelen is een gigantische klus. Enorm veel respect voor deze mannen. Lijkt me behoorlijk frustrerend als er dan een journalist als AB hierboven loopt te zeuren dat ie niet in je auto mag rijden. Lekker negatief geschreven en subjectief stuk weer. Een ritje langs de fabriek en je weet dat alles wat hierboven staat onzin is.
        Beste autoblog, check je bronnen eerst voordat je zulke onzin schrijft!

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          4 februari 2016 om 22:31

          @JanJansen:
          En als Autoblog zonder aankondiging langs waren gegaan waren het zeker puberale en brutale vlegels geweest?

          Login om te reageren
          • JanJansen zegt

            5 februari 2016 om 08:08

            @Rob: iedereen mag langsrijden. Maar als je geen info hebt moet je geen onzin opschrijven. Zo simpel is het.

            Login om te reageren
    • ferrariv12 zegt

      11 februari 2016 om 20:56

      @riddertevoet: Ik begrijp niet waarom je Robert Cobben zomaar een over het paard getilde narcist met grootheidswaanzin noemt, ik ken hem en hij is gewoon een aardige man die heel hardt werkt. het enige wat jij doet is achter de computer kritek geven op iemand, probeer zelf maar eens een auto te ontwikkelen verder heeft hij niet zomaar een motor uit van gm gebruikt hij heeft hem helemaal opgevoerd tot 622 pk doe jij dat maar eens. let niet op mijn naam ik werk niet bij vencer ik ben gewoon een groot fan van het merk

      Login om te reageren
  6. C70_99 zegt

    4 februari 2016 om 14:50

    Is dit geen productieversie?
    http://www.autojunk.nl/2013/11/vencer-sarthe-2

    Login om te reageren
    • perry_snijders zegt

      4 februari 2016 om 15:08

      @C70_99: Toen ik die auto heb gezien, zeiden ze tegen mij in ieder geval dat dat nog geen productieauto was.

      Login om te reageren
      • C70_99 zegt

        4 februari 2016 om 16:51

        @perry_snijders: Oké, wist niet dat die dan wel op kenteken kon staan. Kenteken is bij het RDW ook niet te vinden.

        Login om te reageren
        • woot zegt

          4 februari 2016 om 18:20

          @C70_99: ik kan hem gewoon kenteken checken, apk verloopt juli 2017 :)

          Login om te reageren
  7. 87sandyd zegt

    4 februari 2016 om 15:14

    Naast de bovenstaande argumenten dat het niet is gelukt, hielp de review van Plato op Fifth Gear ook niet echt mee. De auto werd vakkundig de grond in getrapt.

    Zoveel geld vragen voor en auto met een GM v8 uit het jaar 0 is natuurlijk ook al een poging tot zelfmoord.

    Ik had het de mannen van Vencer zeker gegund, jammer dat het (hoogstwaarschijnlijk) niet gaat lukken

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      4 februari 2016 om 15:35

      @87sandyd: Ik denk dat je nu 2 projecten verward. De auto die Jason vakkundig tot het laatste stukje waardigheid de grond in trapte was de Savage Rivale Roadyacht.

      Over de Sarthe waren ze over het algemeen niet eens zo negatief.

      Login om te reageren
  8. estoque zegt

    4 februari 2016 om 15:36

    In November 2015 was een lichtblauwe Sarthe te zien op de Vredestein-stand op de Autovakdagen in de Evenementenhal Hardenberg

    Ik kom dagelijks langs de fabriek en er zijn altijd auto’s aanwezig (verwisselen ook van plek, dus ze staan er niet alleen :P) van personeel. Onlangs kwam ik ook de aanhanger en bus van Vencer tegen.

    Oud collega van mij, die nauw betrokken was bij de elektrische installatie van het CAN-BUS systeem en cluster zei dat er nog wel nieuwe werknemers werden aangetrokken (en afstudeerders).

    ik geloof dat het nu even stil is, maar ik geloof niet dat er niks loos is.

    Login om te reageren
    • lennyv87 zegt

      4 februari 2016 om 17:35

      @estoque: Heb nog foto’s op de mobiel van een rooie V3ncer bij Vredestein… Dan zouden er meer moeten zijn

      Login om te reageren
  9. Edge zegt

    4 februari 2016 om 15:39

    Ik weet het niet, maar die Cobben lijkt mij geen fijne vent. Ik snap ook wel dat je niet zit te wachten op media die de deur platlopen, maar als kleine autofabrikant die al tijden niks van zich heeft laten horen zou je juist blij moeten zijn die Autoblog het merk wil schenken. Om dan overal “Nee” of “Je krijgt wel een persbericht als er wat te melden valt” op te roepen komt mij een beetje arrogant over.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      4 februari 2016 om 20:46

      @Edge: om zeurende autojourno’s maar hun zin te geven en in een half afgebouwde auto laten rijden lijkt me ook niet handig. Dan staat er voor de komende jaren op het internet dat je een slecht product maakt. Dan beter de pers weghouden en geen valse beloftes doen. Een goede auto bouwen kost tijd. Heb er zelf ervaring mee, en dat was maar een Caterham.

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        4 februari 2016 om 22:35

        @JanJansen:
        Wat wil je nu?
        Je vindt het terecht dat Vencer de pers buiten de deur houdt, maar vervolgens verwijt je Autoblog dat ze er niet langs zijn geweest…….

        Login om te reageren
        • JanJansen zegt

          5 februari 2016 om 08:14

          @Rob: ik heb het over langsrijden. Als je vanaf de straat al kunt zien dat er hard gewerkt wordt, en in het artikel een beetje een suggestief verhaal neerzet dat het een tranendal is. Dan klopt het niet, het is roddel. Voor degenen die daar met pijn en moeite een bedrijf proberen op te zetten een klap in het gezicht. Gewoon niet doen dit soort dingen.

          Login om te reageren
          • Rob zegt

            5 februari 2016 om 10:33

            @JanJansen:
            Misschien is de toonzetting te negatief. Kan. Maar de toon vind ik te begrijpen; hoeveel bedrijfjes zijn er deze branche wel niet voorbij gekomen, zonder ook maar één poot te breken?

            Aan Vencer de schone taak om het tegendeel te bewijzen, maar als ik de antwoorden zo lees die de eigenaar gaf lijkt daar geen enkele moeite voor gedaan…. Als je daadwerkelijk ‘iets’ aan het doen bent, dan kom je toch wel verder dan deze antwoorden? Je hoeft niet alles prijs te geven, je hoeft niet te bluffen, maar op deze manier is een kritisch artikel te verwachten. Vertel gewoon een eerlijk verhaal. Dat wekt sympathie. Want als het aan iets ontbreekt voor mij bij Vencer is het charme, sympathie en een gunfactor…..

            Login om te reageren
    • ferrariv12 zegt

      11 februari 2016 om 20:58

      @Edge: Ik begrijp je reactie. maar ik ben zelf een groot fan van het merk en tegen mij is het gewoon een hele aardige man. ik weet niet waarom hij zo doet tegen de pers maar dit is niet zoals hij is tegen andere mensen doet

      Login om te reageren
  10. gwnbmw zegt

    4 februari 2016 om 15:46

    als ik de loterij win ofzo of ik heb een hele goede baan en ik heb rond mn 50ste een veel te groot huis, een ferrari en een daily mercedes s klasse coupe huppeldepup getalletje nog wat, dan probeer ik het ook. een oud f1 engineer een ton of 2 aanbieden als die hem wil ontwerpen. vervolgens koop ik een paar mannetjes van ferrari en vraag ik max verstappen, die dan meer f1 titels heeft gewonnen als schumi, of hij hem wil testen op zn oude dag.

    *word wakker om wat te gaan drinken, en daarna weer lekker verder te dromen over het huiswerk. herrinderd zich opeens dat er morgen een repetitie frans op het program staat.*

    Login om te reageren
  11. kilum zegt

    4 februari 2016 om 16:00

    Wat ik nooit zo goed begrijp is dat alle nieuwe automerken die proberen voet aan land te krijgen dit allemaal doen in de zelfde en te gelijk ook moeilijkste markt van allemaal. Het zijn namelijk altijd dure supercars of hypercars.En dan moet je gewoon echt een heel erg goede auto in elkaar schroeven. Als je 300K tot 1 miljoen euro durft te vragen voor je in de schuur gebouwde racer.

    Waarom zou je niet gewoon een proberen een merk te beginnen die leuke A-segment auto’s bouwt? Om maar een voorbeeld te noemen. Lijkt me een stuk makkelijker. Zeker als je de prijs scherp weet te houden.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      4 februari 2016 om 16:07

      @kilum:
      Sorry?! Het is makkelijker om een A-segmenter te bouwen? Dat is misschien wel het allermoeilijkste wat er is joh!

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      4 februari 2016 om 16:13

      @kilum: Ik snap je punt maar bij een A segmenter komen veel meer zaken om de hoek kijken. Denk aan veiligheid voor achterpassagiers, platform etc. En daar zul je er vele malen meer van moeten produceren ivm een veel lagere marge. Dit kun je makkelijker op kleine schaal doen waardoor je geen inmense productiehal hoeft in te richten.
      Ik ben bij de Aygo/C1/107 fabriek geweest in Tsjechië, als je ziet hoe dat opgezet is, dat lukt een start up nooit. Terwijl je die efficiëntie wel nodig hebt ivm met je kleine marge en de enorme aantallen die je moet draaien. Een supercar lijkt moeilijker maar doordat je op veel kleinere schaal werkt is dat veel makkelijker te handelen en heeft minder investering nodig.

      Login om te reageren
    • Rob zegt

      4 februari 2016 om 16:16

      @kilum: Nee, serieus, hoe verwacht je een auto van max. 15.000 euro ofzo te bouwen? Als nieuw bedrijf? Je moet concurreren tegen megabedrijven als VAG en Toyota. Die gigantische ontwikkelingsbudgetten hebben. Hun A-segmenter tot op de millimeter uitdokteren. Met productiefaciliteiten ter beschikking. Bedrijven waar elke werkzaamheid tot op de seconde is onderzocht. Waar ze hele slimme markteers hebben. En ondanks dat pakken ze marginale winsten op die auto’s. Enkel massa = kassa.

      Als jij het voor elkaar krijgt om daarmee te concurreren, als startende onafhankelijke speler, ben je een knap man. Een héél knap man. (of vrouw)

      Login om te reageren
  12. jippie zegt

    4 februari 2016 om 16:11

    Conclusie: Vencer ligt op sterven maar is nog net niet dood.

    Login om te reageren
  13. jorden zegt

    4 februari 2016 om 16:18

    hebben ze ooit wel eens van een USP gehoord ( unique selling point )? mooie droom, slecht over nagedacht.
    Met alleen, “het is wat anders dan een porsche of Ferrari” ga je het niet redden. Pagani en Koenigsegg hadden al meteen de looks van iets bijzonders, evenals de aandrijving en al snel ontwikkelde de gehele techniek zich naar bijzondere maatstaven.
    Donkervoort lijkt mij een realistischer voorbeeld.
    Die brachten catharam’s naar hoger een niveau ( of 2 a 3 niveau’s hoger ). De basis was goed en maakten er iets unieks van, voor (en door) een liefhebber.

    Login om te reageren
  14. steventure zegt

    4 februari 2016 om 16:25

    Veel respect voor hun poging, maar helaas een teleurstellend resultaat. Is het niet slimmer om gewoon de basis van een bestaande sportwagen te gebruiken?

    Eigenlijk hoop ik nog steeds een beetje dat die schitterende Vandenbrink GTO ooit nog is wat gaat worden..

    http://www.vandenbrinkdesign.com/current-projects/599-630-gto

    Login om te reageren
  15. mikkeloentje zegt

    4 februari 2016 om 17:56

    Waarom gaan jullie niet gewoon langs?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      4 februari 2016 om 19:05

      @mikkeloentje: er was niemand. En een beller is sneller:)

      Login om te reageren
      • mikkeloentje zegt

        4 februari 2016 om 19:24

        @autoblogger: Dat weet je toch alleen als je er geweest bent? En anders heeft misschien de buurman de laatste tijd nog wel iets horen brullen of voorbij zien rijden, het is geen kritiek maar het had misschien leuk kunnen zijn.

        Login om te reageren
        • JanJansen zegt

          4 februari 2016 om 20:59

          @mikkeloentje: beste autoblogger wat een journalistiek subjectief en slecht stuk. Check je bronnen! Ga op zijn minst eens eerst langs de fabriek.

          Login om te reageren
          • perry_snijders zegt

            4 februari 2016 om 22:09

            @janjansen: Als je het stuk had gelezen, had je gezien dat we daar niet welkom waren. Ik was er graag een kijkje gaan nemen namelijk.

            Login om te reageren
            • JanJansen zegt

              5 februari 2016 om 08:04

              @perry_snijders: als je geen info hebt moet je als journalist geen ongefundeerde dingen schrijven. Als je het artikel leest dan lijkt het wel alsof het bedrijf niet meer bestaat. En dat is dus pertinent niet waar.

              Login om te reageren
              • perry_snijders zegt

                5 februari 2016 om 09:21

                @janjansen: Het klopt dat je geen ongefundeerde dingen moet schrijven. Maar dat wil niet zeggen dat je alleen wat kunt schrijven als een automerk je een pr-praatje op de mouw speldt. Dit is zo goed mogelijk onderzocht én Cobben heeft de kans gekregen te reageren. Dat hij die niet gebruikt en in plaats daarvan meldt dat hij wel een persbericht stuurt als hij nieuws heeft, is zijn eigen keus.

              • rolov zegt

                5 februari 2016 om 14:36

                @janjansen: veel dingen van wat je tegenwoordig in de krant leest zijn gebaseerd op een tweet of een Facebook bericht. Autoblog heeft nog gebeld. Ik vind het wel meevallen.

          • autoblogger zegt

            5 februari 2016 om 08:37

            @JanJansen @mikkeloentje: we zijn gelukkig geen journalisten, kijk eens naar The Big Short ofzo, dan weet je hoe die gasten werken. We hebben echter genoeg info en bronnen, op basis daarvan hebben we dit geschreven. Autoblog schrijft altijd kritisch, in plaats van persberichten over te schrijven. Dat zou je moeten weten.

            Enfin, hoe weet jij dat het ‘pertinent’ niet waar is dat dit bedrijf inmiddels een lege huls is? Gevalletje de pot verwijt de ketel?

            Login om te reageren
            • mikkeloentje zegt

              5 februari 2016 om 12:16

              @autoblogger: Ey rustaaagh! Mijn algemene ontwikkeling is genoeg om te weten wat een journalist doet, ga ik geen film voor kijken. Ik gaf alleen aan hoe ik het misschien zou doen, waardoor het in mijn ogen een uitgebreider artikel zou kunnen worden.

              En @JanJansen niet zo serieus doen, tot 10 tellen en vandaag maar een kopje koffie minder nemen.

              Login om te reageren
            • geertvandenheuvel zegt

              9 februari 2016 om 20:02

              @autoblogger: Inmiddels meer dan een jaar geleden ben ik zoals ze het zelf noemen op een vencer event geweest. Binnen stond toen een rode en blauwe vencer en een nieuw chassis. Mijn technische kennis reikt zover dat ik wel kon zien dat dit absoluut geen kitcar is of iets op basis van. Ik mocht hier helaas geen foto’s van maken. Ik zou het jammer vinden dat vencer zou gaan mislukken maar het weinige nieuws van het laatste jaar belooft niet veel goeds. Volgens hun website is er een dealer en service punt in China. Misschien kunt u daar eens peilen. Productie in China misschien?

              Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    5 februari 2016 om 09:30

    Waarom zou je een auto zonder toegevoegde waarde op de markt willen zetten ??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North