• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoe Volkswagen wordt de kleine Porsche Pajun sedan?

Auteur: Alwood, gepost 30 september 2011 om 10:14 – 66 Reacties

Nog een vierdeurs Porsche!


Porsche is hard bezig aan het onwikkelen van meer modellen. Zo komt er ook een kleinere vierdeurs ‘onder’ de Panamera: de Pajun. Een meer ‘volkse’ auto dus, maar toch helemaal door Porsche ontwikkeld?

Bijna iedere sportwagenfabrikant is tegenwoordig sterk aan een of ander volumemerk verbonden. Hoewel Porsche altijd al nauwe banden had met VW zijn ook zij onlangs opgeslokt in het VAG-imperium. Dat betekent vooral dat de merken nog meer gaan delen. Platformen, motoren en ontwikkelingen doen zij samen met in ieder geval Volkswagen en Audi. Zoals dat bij de Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg en later de Audi Q7 al redelijk het geval was.

Toch lijkt er voor de toekomstige Pajun een degelijke Porsche-basis te liggen. Zij mogen ontwikkelen en zij kiezen voor achterwielaandrijving. De Pajun wordt dus geen opgesmurfte Passat of Audi A6.

De Porsche “Panamera Junior” Pajun is nog lang niet af. Pas ergens in 2016 wordt de auto geïntroduceerd. Eerst werkt Porsche het platform uit. Het “MSB” platform, bij Porsche in ontwikkeling maar later mogelijk ook beschikbaar voor Bentley en Lamborghini. Dit platform geeft ruimte voor flinke V6 en V8’en, achter- of vierwielaandrijving en veel verschillende carrosserieën.

Mogelijk komt Porsche zelfs met een cabrio, coupé en station variant. Uiteindelijk willen ze namelijk 200.000 Pajun’s produceren per jaar.

Het is wel te hopen dat de benzine tegen die tijd nog te betalen is want als motoren worden vooral 3.0 en 3.6 V6’en en 4.0 V8‘en genoemd. Ietsje meer premium dan een gewone E-klasse, A6 of 5 Serie dus. Vooralsnog geen hybride-praat. Qua design moeten we een “scherp gelijnd model met duidelijke sedan-lijnen” verwachten. Heel anders dan de panamera en met een echte platte achterklep dus. (bron: carmagazine.co.uk)

Ook interessant!

  • Porsche Panamera brand
    Porsche Panamera brand hangt een luchtje aan
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
    Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
  • Porsche straks mogelijk te scoren voor een habbekrats

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

pajun, panamera, Porsche

Vorig bericht: « Nieuwe Peugeot 4008 krijgen wij niet
Volgend bericht: #DoeMijDieR8 win rijden met een Audi R8 V10 Spyder! »

Lees Interacties

Reacties

  1. 911GT2 zegt

    30 september 2011 om 10:19

    Jammer de panamera is juist zo mooi met zijn coupé lijn. Jaja ik weet het iedereen zal wel over me vallen maar IK vind de Panamera prachtig!

    Login om te reageren
    • krari zegt

      30 september 2011 om 10:21

      @911GT2:
      ik vind hem ook wel leuk, de panamera, alleen de achterkant vind ik niet echt zo moi…;)

      Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      30 september 2011 om 10:24

      @911GT2: Panamera een coupé lijn!? Sorry maar dat vind ik dus juist niet. De achterkant lijkt echt nergens op en het profiel van de zijkant vind ik veel te lang gerekt.

      Login om te reageren
    • agera zegt

      30 september 2011 om 11:11

      @911GT2: Gelukkig dat er meer mensen zijn die de Panamera waarderen. Ik vind de Panamera ook een heel mooi wagen, hij onderscheidt zich van zijn concurrenten.

      Login om te reageren
      • Vreddy_B zegt

        30 september 2011 om 11:56

        @agera:

        Porsche onderscheid zich altijd al van hun concurrenten door middel van de vorm.. Panamera valt voor mij in het zelfde straatje als de x6. Hate it or love it. Ik hoor bij de eerste groep. ;-)

        Login om te reageren
        • agera zegt

          30 september 2011 om 19:21

          @Vreddy_B: Ik vind hem fantastisch mooi en helemaal in het wit dan is de Panamera dan is ie prachtig. Met de X6 heb ik niet zoveel.

          Login om te reageren
  2. paulusrx7 zegt

    30 september 2011 om 10:21

    ja nog een lelijke porsche daar zitten we op te wachten….

    schoenmaker blijf bij je leest, hou het lekker bij de 911, cayman en de boxter.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      30 september 2011 om 10:27

      @paulusrx7: Schoenmaker blijf bij je leest…? Dan zouden ze nu alleen maar 911’s moeten maken. Maar goed, god-zij-dank gaan ze hun eigen basis ontwikkelen. Heb je tenminste nog het gevoel dat je in een Porsche rijd, waar je ook daadwerkelijk voor betaald hebt.

      Login om te reageren
      • torana zegt

        30 september 2011 om 12:56

        @kaasboerin: “Schoenmakertje Porsche blijf bij je leest”…hmm, kleine sportwagentjes, kleine terreinwaggeltjes en tractors… ik vind het bedenkelijk hoor, ik denk dat er velen zijn dat ze wat stappen opzij hebben gedaan in het verleden

        Login om te reageren
        • torana zegt

          30 september 2011 om 12:57

          @torana: -edit- ” ik denk dat er velen zijn *die blij zijn* dat ze wat stappen opzij hebben gedaan in het verleden

          Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      30 september 2011 om 10:33

      @paulusrx7: Lekker makkelijk, en BWM mag van jou ook zeker alleen 3,5 en 7 series maken, mercedes alleen taxi’s, mini alleen mini’s… komop hey ik vind je reactie nogal kort door de bocht. De carrara GT en de 918 waren ook nooit gekomen als Porsche alleen maar 911-jes, boxsters en caymans zou maken.

      Login om te reageren
      • fant zegt

        30 september 2011 om 10:39

        @911GT2: de 3,5 serie is altijd mijn favoriet geweest! :o

        Login om te reageren
        • drivingpleasure zegt

          30 september 2011 om 10:51

          @fant: +1

          Login om te reageren
      • paulusrx7 zegt

        30 september 2011 om 11:21

        @911GT2:
        ja ik vind idd dat porsche het lekker bij sportauto’s moet houden, net als dat ferrari lekkere supercars moet maken en landrover 4×4’s.
        en wat heeft innoveren te maken met rebadgen van volkswagens?

        Login om te reageren
        • 911GT2 zegt

          30 september 2011 om 12:11

          @paulusrx7: Noem eens 1 gerebadge VW dan die als Porsche door het leven gaat? De cayenne is nog steeds een eigen ontwikkeling. Ik denk niet dat Porsche weg komt met een rebadge zoals zoveel andere merken dat wel doen. Dat was bij de 914 en 924 namelijk ook niet het geval. Maar goed jij mag dat vinden, ik vind dat het niets af doet aan het merk als ze maar de bekende kwalitiet van Porsche blijven leveren.

          Login om te reageren
        • eselkaa zegt

          30 september 2011 om 12:34

          @paulusrx7: inderdaad: dat VIND JIJ…..

          Login om te reageren
          • paulusrx7 zegt

            30 september 2011 om 12:46

            @eselkaa:

            ja en daar is toch een blog voor? om je eigen mening ergens over tegeven?

            Login om te reageren
    • KUYL zegt

      30 september 2011 om 10:40

      @paulusrx7: Simpele reactie. Dus automerken mogen niet innoveren of verder kijken dan dat wat ze maken. Gelukkig luisterd porsche niet naar dat soort uitspraken want anders was de 911 er al nooit geweest. Die vond men bij de introductie namelijk maar groot lomp en zwaar. Dan reden we nu allemaal nog in 356jes want we mogen nu eenmaal niet veranderen.
      Persoonlijk ben ik ook conservatief wat betreft auto`s, maar meer in de trend van dat een sport auto benzine hoort te verbruiken en een handbak heeft.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 oktober 2011 om 08:28

      @paulusrx7: als Porsche zich bij zijn leest zou houden zouden ze een licht sportieve variant van de Volkswagen Beetle maken. Dat was de 356 immers ook, en die hebben ze nog steeds niet overtroffen.

      Login om te reageren
  3. Stender zegt

    30 september 2011 om 10:24

    Dat betekenT, niet betekend.

    En verder vind ik toch jammer dat Porsche zijn heil gaat zoeken in dergelijke modellen. Logisch, maar niet mijn voorkeur.

    Login om te reageren
  4. verstelbarevoorwielen zegt

    30 september 2011 om 10:30

    En dan is het wachten op een Pajun avant, ook leverbaar met trekhaak. Verdorie, dat is toch helemaal niet leuk?

    Login om te reageren
  5. fep739 zegt

    30 september 2011 om 10:35

    commercieel : logisch
    emotioneel : bull shit

    wie zit er nu te wachten op een betaalbaardere Porsche ? Juist, al wie eigenlijk geen echte kan betalen.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      30 september 2011 om 10:50

      @fep739: al wie geen ‘echte’ kan betalen, en dat is dus een hele grote doelgroep. En mensen die een 911 Turbo kopen doen dat ook eigenlijk alleen maar omdat ze geen GT2 RS kunnen betalen. En GT2 RS rijders hadden ook liever een Koenigsegg als geld geen rol speelde.

      Login om te reageren
      • fep739 zegt

        30 september 2011 om 10:54

        @alcantara: ’t probleem zit anders. Jaguar heeft zich destijds ook zo laten vangen. Bij de introductie van X-type , hebben veel klanten afgehaakt die normaal een XJ of XK zouden kopen. Waarom ? Omdat hun Jaguar niet zo premium meer is. Hier zal net hetzelfde gebeuren.

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          30 september 2011 om 11:18

          @fep739: Dan ben je wel onwijze zeiksnob als je om die reden een merk laat vallen. Zulke verwaande kopers zit Porsche ook vast niet op te wachten dus alleen maar goed als dit ze afschrikt.

          Login om te reageren
          • fep739 zegt

            30 september 2011 om 11:46

            @alcantara: ga eens op zaterdag naar de showroom van een Porsche of Jaguar dealer. Let maar eens op hoeveel ‘zeiksnobs’ er niet zullen binnenstappen. En wees gerust , DAT zijn de meeste kopers ;-)

            Login om te reageren
      • bassen zegt

        30 september 2011 om 16:08

        @alcantara: Wat een onzin weer, dat is het zelfde als Porsche is voor mensen die geen Ferrari kunnen betalen en Ferrari voor de mensen die geen Lamborghini kunnen betalen en deze groep kan de Pagani weer niet betalen.

        Nu heb ik zelf een porsche en nee ik zou geen ferrari lamborghini of pagani willen (en nee het geld heb ik er ook niet voor) maar al had ik het wel, zou ik bij porsche blijven en een Carrera GT of 918 aanschaffen.

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        1 oktober 2011 om 10:44

        @alcantara: “En mensen die een 911 Turbo kopen doen dat ook eigenlijk alleen maar omdat ze geen GT2 RS kunnen betalen”
        Jaja. De GT2 RS is voor rondjes op het circuit, de Turbo voor rondjes door Europa. De GT2 voor de track day, de Turbo voor every day. De doelgroepen zijn volkomen verschillend. Een Turbo kan ik mee leven, een GT2 zou ik direct verkopen.

        Login om te reageren
  6. KoFFiE zegt

    30 september 2011 om 10:47

    “Hoe Volkswagen wordt de kleine Porsche Pajun sedan?”

    Vrij makkelijk voorspelbaar: als een verneukt 911 design…

    Login om te reageren
  7. Benjamin1 zegt

    30 september 2011 om 10:52

    Makkelijk dit hoor, ‘ontwikkeld’ door Porsche. Even het naambordje op de ontwikkeldivisie van VAG veranderen zeker. Als ze al een geschikt platform hebben is het veel en veel te kostbaar om een hele nieuwe te maken puur voor Porsche. En als Porsche er daadwerkelijk 1 ontwikkelt moet die ook te gebruiken zijn in de superb, octavo’s etc en zal hij dus heel goedkoop moeten worden en niet naar de Porsche standaard…

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      30 september 2011 om 11:23

      @Benjamin1: En dat is slecht dat je Superb/ passat straks op een Porsche onderstel staat? Ik zie het probleem niet?

      Login om te reageren
      • Benjamin1 zegt

        30 september 2011 om 12:11

        @911GT2: een onderstel dat sportief omgaat met 300/500pk is net ff wat duurder dan een skoda onderstel wat max 200 pk te verwerken krijgt. Daarnaast gaat de teller tikken. Zijn skoda rijders vast niet blij mee. Ja de nieuwe superb is 3000 euro duurder geworden, naar hij heeft nu wel een Porsche onderstel wat makkelijk de g krachten aankan van een kleine 500 PK…

        Login om te reageren
        • 911GT2 zegt

          30 september 2011 om 12:34

          @Benjamin1: Skoda hoeft de ontwikkeling van een dergelijk platform niet te bekostigen, wat denk je dat dat scheelt? Als iets 500 PK kan handelen kan het ook 200 PK handelen. Ik denk niet dat dat binnen VAG voor de hoofdprijs doorbereknt wordt, zou een beetje dom zijn namelijk! Maar ik zie het zowiezo niet geburen…

          Login om te reageren
  8. agera zegt

    30 september 2011 om 11:12

    Zou het jammer vinden als de coupe lijn eruit gaat bij de Pajun, maar laat hem komen om de strijd aan te gaan met een 5-serie, E-Klasse of de A6.

    Login om te reageren
  9. gedwongenleaser zegt

    30 september 2011 om 11:22

    PAG heeft tijden geleden al het ‘sportwagen’ imago besmeurd met de Cayenne en Panamera mammoettankers en het heeft ze geen windeieren gelegd. Porsche begint jammer genoeg een beetje te gewoon te worden. Met hun auto’s is niets mis maar gevoelsmatig doen ze me niets meer i.t.t. een Ferrari of Lamborghini die ik nog wel even nakijk als die mij voorbij komt zetten.

    Dus… Nu het Porsche imago toch niet meer is wat het ooit was kan deze Payenne er ook nog wel bij, zal vast wel weer genoeg geld in het laatje brengen. Goede zet van PAG.

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      30 september 2011 om 11:24

      @gedwongenleaser: “Payenne” moet natuurlijk zijn “Pajun”.

      Login om te reageren
      • torana zegt

        30 september 2011 om 12:52

        @gedwongenleaser: Payenne klink wel schattig, zou zomaar de Porsche-uitvoering van de VW UP! kunnen worden :lol:

        Login om te reageren
        • gedwongenleaser zegt

          30 september 2011 om 13:14

          @torana: ik dacht bij “Payenne” meer aan de kleine variant van de Cayenne alleen wordt het dan weer lastig met de Panamera want dan zou er een grotere variant moeten komen die “Canamera” heet :)… En velen maar denken dat marketing oh zo makkelijk is ;)!

          Login om te reageren
          • torana zegt

            30 september 2011 om 15:42

            @gedwongenleaser: zoiets bedoel je:lol:: > > > http://www.avolarlimo.com/porschecayennelimo.html
            toets trouwens op google even Porsche Canamera in en laat je verrassen ;)

            Login om te reageren
  10. fluvioglacialeafzetting zegt

    30 september 2011 om 12:19

    Hoop dat die er WEL goed uit komt te zien en dat t niet zo’n gedrocht wordt als de panamera…

    Login om te reageren
  11. eselkaa zegt

    30 september 2011 om 12:37

    Nu on topic. Geweldig dat automerken opzoek gaan naar verbreding, innovaties e.d. Wellicht niet elk model spreekt aan en wordt een succes maar er is steeds meer persoonlijke keuze. Om eerlijk te zijn vind ik het super dat Porsche deze markt aanboort.

    Login om te reageren
  12. dennisr zegt

    30 september 2011 om 14:11

    kan er nog weinig van zeggen, misschien word het wel een prachtig wagentje.. de Panamera is ook mooi! :)

    Login om te reageren
  13. KaCh1ng zegt

    30 september 2011 om 15:30

    is porsche meer premium dan bmw/merc/audi? ik snap het niet , domme concurrentie van ze tegen de A6/A7

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 oktober 2011 om 10:45

      @KaCh1ng: Ja. Porsche is meer premium. Porsche zit qua premium tussen Audi en Bentley in en dan dichter bij Bentley dan bij Audi.

      Login om te reageren
  14. pomfriet zegt

    30 september 2011 om 18:02

    porsche is stom.

    Login om te reageren
  15. norge zegt

    30 september 2011 om 18:06

    Deze Porsche komt later natuurlijk ook als Seat,Skoda, Audi,VW, op de markt als VAG daar brood in ziet.

    Login om te reageren
    • amateur zegt

      30 september 2011 om 18:43

      @norge: Porsche is nog niet van VW, zie onderstaande tekst:

      De geplande fusie tussen Volkswagen en Porsche is van de baan. Lopende juridische onderzoeken maken het onmogelijk om de waarde van Porsche vast te stellen.

      Dat heeft Volkswagen donderdagavond laat bekendgemaakt.In 2009 kondigden de Duitse autobedrijven aan te gaan fuseren. De afspraak was om de fusie aan het einde van 2011 af te ronden. Door die deal wordt nu een streep gehaald. Lopende juridische zaken maken het onmogelijk om de waarde van Porsche vast te stellen. Daarmee is het onzeker of de fusie ooit zal plaatshebben.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        30 september 2011 om 21:14

        @amateur: Maar VAG is toch eigenaar ? blijf ik bij mijn stelling.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          30 september 2011 om 21:16

          @norge: Neehee, Porsche is niet van VAG.. De situatie is vergelijkbaar als die tussen de huidige situatie tussen VAG en Suzuki..

          Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          1 oktober 2011 om 23:01

          @norge:

          Iets met een klok en een klepel …. !?

          Je slaat de plank dus wederom behoorlijk mis. ;-)

          Login om te reageren
          • norge zegt

            2 oktober 2011 om 00:51

            @rechercheur: Hoe je ook wend og keerd , het is VAG die de touwtjes in handen heeft bij Porsche. Dus de plank misslaan doe je weer zelf. :D

            Login om te reageren
            • rechercheur zegt

              2 oktober 2011 om 11:45

              @norge:

              Nope, hier lul je jezelf dus niet meer uit … #FAIL

              ps. taaltip van de week (3), het is “hoe je het ook wendt of keert”. :-)

              Login om te reageren
  16. adyton zegt

    30 september 2011 om 19:15

    Het is altijd leuk om nieuwe wagens te zien, maar dat elk merk tegenwoordig alle segmenten wil innemen of dan nog eens hopeloos nieuwe segmenten creëert (nu niet onmiddellijk hier van toepassing), begint me zo wel een beetje te irriteren.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      30 september 2011 om 19:23

      @adyton: Voor zover ik weet zal de Pajun moeten concurren met de BMW 5-serie en de Mercedes E-klasse. Als de rijkwaliteiten net zo goed worden als die van de Panamera dan zal de pajun samen met de 5-serie gaan domineren in zijn klasse.

      Login om te reageren
      • adyton zegt

        30 september 2011 om 19:33

        @agera: Dat hij goed zou gaan rijden verbaasd me niet. Maar ik verafschuw het idee dat hij er effectief moet komen. Een Porsche badge op een gewone sedan. Ik snap de beginselen van de ecomonie en bedrijfskunde, dus begrijp wel waarom ze dit doen, maar dat past gewoon niet. Ik zie ze echt wel nog met een break uitkomen in de toekomst. Zover zouden ze echt wel nog durven gaan…

        Login om te reageren
        • agera zegt

          30 september 2011 om 19:37

          @adyton: Dan neem ik aan dat jij in eerste instantie ook tegen de Panamera en de Cayenne was?

          Login om te reageren
          • adyton zegt

            30 september 2011 om 19:42

            @agera: Eigenlijk wel. Alhoewel ik de laatste Cayenne lang niet lelijk vind!
            Ik vind gewoon dat het begrip ‘exclusiviteit van een merk’ nog weinig zegt voor die bedrijven. Dat is gewoon aan het vervagen.
            Behalve een goede rijkwaliteit houdt Porsche nog weinig in.

            Login om te reageren
            • agera zegt

              30 september 2011 om 19:47

              @adyton: Weetje wat het is ene kant geef ik je gelijk aan de andere kant weer niet. Doordat ik de Panamera mooi vind ben ik blij dat hij er is. Aan de andere kant vind ik het jammer als ik dagelijks zo vaak Porsches zie en de exlusiviteit van het merk bijna weg is. Dat zal met het introduceren van de Pajun alleen maar minder worden.

              Login om te reageren
              • adyton zegt

                30 september 2011 om 19:55

                @agera: Dat begrijp ik. Dat gevoel heb ik ook met andere merken. Zoals Lamborghini. De Estoque is gewoon prachtig. En ik ben blij dat ze die eens gemaakt hebben. Maar ook blij dat het bij een concept gebleven is.
                Ik begin te begrijpen waarom tegenwoordig Hamann en Mansory en al die andere tuningbedrijven zoveel werk hebben. Die garanderen dan toch nog exclusiviteit. Alhoewel dat nu ook niet echt positief is :)

              • agera zegt

                30 september 2011 om 21:00

                @adyton: Daarom ben ik blij als bijvoorbeeld de prijs van de Pagani Huayra zeer duur is, zo blijft hij exclusief en is hij niet niet echt haalbaar voor de meeste mensen en ik hoop ook dat de Pagani zeer exclusief blijft.

              • adyton zegt

                30 september 2011 om 21:26

                @agera: En hetzelfde geldt voor Koenigsegg, mijn absolute favoriet. Maar ach dat is een andere klasse. Vroeger moest je niet zo veel betalen voor exclusiviteit. Nu wel. Onder de 400k euro’s is exclusiviteit verdwenen. Buiten enkele kleine, relatief onbekende autobouwertjes.

              • lincoln zegt

                30 september 2011 om 21:30

                @adyton:

                vroeger ??

                vroeger waren exclusieve auto een stuk duurder dan nu ..

  17. adyton zegt

    30 september 2011 om 19:17

    De magie van Porsche is toch wel helemaal verdwenen nu voor mij. Ik heb de nieuwe 991 gezien in Italië en het deed me echt niets. Tzal er niet op verbeteren als ze dit ook nog eens zullen uitbrengen.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      30 september 2011 om 21:33

      @adyton: Een 993 is voor mij nog steeds magie hoor.

      Login om te reageren
      • adyton zegt

        30 september 2011 om 23:22

        @norge: Ja de oude modellen wel idd. Vanaf de 996 is dat veranderd.

        Login om te reageren
  18. p993 zegt

    30 september 2011 om 22:41

    De Porsche Ajuin…lamenielache

    Na 1998 is het niks meer geworden. Leve de luchthuilers. Ik ga de 993 morgen nog es buitenpakken; if i can dream op de speakers en knallen uit beide pijpen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North