• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoe ziet jouw ideale hot hatch eruit?

Auteur: willeme, gepost 9 januari 2018 om 10:57 – 95 Reacties

Renault Mégane RS 280


Aangezien je op kantoor toch al AutoBlog zit te lezen!

Het wordt druk in het marktsegment van de Hot Hatchbacks. De nieuwe Honda Civic Type R met 320 pk is zeer veelbelovend, de Hyundai i30 N is uitermate vermakelijk, de Seat Leon Cupra biedt veel voor weinig en dan zijn er natuurlijk ook evergreens als de Focus RS en Volkswagen Golf GTI. Binnenkort komt daar nog eentje bij en het is zeker niet de minste: de Renault Mégane RS 280.

Renault Sport is traditioneel ijzersterk als het gaat om het maken van een hyper-competente hatchbacks. Aangezien je dit nog leest (en het dus niet al te druk hebt op kantoor) hebben we goed nieuws voor je: de configurator is online! Althans, die in België. Bij de Nederlandse importeur zijn ze druk bezig met de CO2 BPM-kosten uit te rekenen. Meestal vragen onze Belgische lezers “Waarom vermelden jullie de Belgische prijzen niet?” Bij hoge mate van uitzondering nu eerst de Belgische prijzen.

Je kan kiezen tussen een Mégane RS 280 (34.550 euro) en een RS 280 ‘EDC’ (36.300 euro). Dat is de versie met automaat met dubbele koppeling. Qua kleuren kun je kiezen uit diverse tinten grijs. Metallic lak is een optie van 550 euro. Wil je een ‘echte’ kleur, dan ben je duurder uit. Rood kost 700 euro, terwijl de leukste kleuren (geel en oranje) 1.600 euro moeten opbrengen. Standaard rolt de Mégane RS 280 op 18″ lichtmetaal, maar voor 990 euro kun je kiezen voor 19″ ‘Interlagos’-velgen. Nogmaals, deze prijzen zullen voor ‘Ollanders zullen iets hoger uitvallen.

In het interieur kun je kiezen voor standaard sportstoelen of extra smakelijke Recaro’s. Dan zijn er drie optiepakketten waarvan er eentje bijzonder interessant is: het Cup-pack. Dan krijg je namelijk het straffere ‘Cup’-chassis, een mechanisch sperdifferienteel en rode remklauwen. Ook voor de remmen is er een upgrade: deze kost 1.100 euro voor onze zuiderburen. Zelf de tijd doden en je ideale Mégane samenstellen? Dat kan door te klikken op deze link.

Met dank aan Tom voor de tip!

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

configurator, megane, megane-rs, Renault

Vorig bericht: « Deze aandrijflijnen waren het populairst in 2017
Volgend bericht: BMW M5 sloopt record langste drift ooit! [video’s] »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    9 januari 2018 om 11:08

    De Mégane RS is voor mij dé hot hatch waar ik altijd weer naar uitkijk als er een nieuw model aan zit te komen. Het zijn vaak de beste in het segment als het op rijgedrag uitkomt.

    Maar mijn ideale hot hatch ziet er toch wat anders uit. In ieder geval is hij geel, heeft hij een handbak, heeft hij de Recaro sportstoelen maar bovenal, hij heeft 3 deuren in plaats van 5.
    Zo ongeveer.
    http://www.vanroon-roocar.nl/wp-content/uploads/2017/01/renault-megane-rs-117510-1024.jpg

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      9 januari 2018 om 14:38

      @viezefreddyw: het grappige is dat het huidige model(het oude), dan ook vaak héél snel zijn op de ring. Met een behoorlijk bestuurder heeft zelfs een M3 het lastig tegen deze asfaltklevers.

      Login om te reageren
    • kle500 zegt

      9 januari 2018 om 17:48

      @viezefreddyw: Amen. Al zou ik toch voor een Mégane 2 RS F1 gaan. Minder snel, maar doet me toch meer.. Al zal niet iedereen het met me eens zijn.

      Login om te reageren
  2. str8six zegt

    9 januari 2018 om 11:11

    Als een BMW M135i.

    Login om te reageren
    • wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

      9 januari 2018 om 12:06

      @str8six: precies, de auto die iedereen lijkt te vergeten. 6 in-lijn, rwd en beschikbaar met handbak. Wat wil je nog meer?

      Login om te reageren
      • rikus zegt

        9 januari 2018 om 12:51

        @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: vtec?

        Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          9 januari 2018 om 13:52

          @rikus: vanos :)

          Login om te reageren
      • michaelb zegt

        9 januari 2018 om 20:01

        @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: vergeet geen sper achteraf erin te zetten. Anders kan je hem net zo goed overslaan

        Login om te reageren
      • Onehp zegt

        10 januari 2018 om 13:29

        @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: stuurgevoel, een strak weggedrag, minder onderstuur en een sperdifferentieel. Om te beginnen.

        Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    9 januari 2018 om 11:13

    https://www.conceptcarz.com/images/BMW/BMW-1-Series-Hatchback-Coupe-Image-09.jpg
    Een 3drs 130i. Handbak, geen M Pack maar wel M stoelen. Jankende 6pitter, rwd en verder niks. Helemaal top!

    Login om te reageren
  4. ghost zegt

    9 januari 2018 om 11:17

    Audi RS3 blijft voor mij toch wel de lekkerste hot hatch, dat geluid van die 5-Pitter, heerlijk!

    Login om te reageren
    • fouadski zegt

      9 januari 2018 om 11:29

      @ghost: heerlijke auto. Alleen die prijs! Schandalig

      Login om te reageren
    • jorden zegt

      9 januari 2018 om 14:25

      @ghost: mag je een RS3 wel een hatch back noemen? Ik vind hem toch erg groot voor het segment… 4WD is ook overdreven en dat geweldige geluid is leuk voor wie niet in de auto zit, want je krijgt er weinig van mee als je er in rijdt. Ik heb er zelf een tijdje in gereden.

      Login om te reageren
      • appelvis zegt

        9 januari 2018 om 14:48

        @jorden: het is, qua vorm, een hatchback en hij is nauwelijks groter dan een Golf/Focus/iets vergelijkbaars. Hoogstens iets breder volgens mij. Gewoon een hatch dus

        Login om te reageren
  5. maxidyne zegt

    9 januari 2018 om 11:17

    Moeilijk, maar zou dan toch gaan voor een RS3. Het geluid van de 5 cilinder is zo lekker. Sprintblauw met zwarte raamomlijsting + grille. Geen dakrails. Rood lederen interieur. Of toch maar een mooie 135i? Keuzes…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      9 januari 2018 om 11:46

      @maxidyne: Ligt eraan waar jij je voldoening uit haalt. Wil je een sprintkanon? Dan zou ik de RS3 nemen. Hou je van een lekker potje sturen? Dan de BMW.

      Login om te reageren
      • maxidyne zegt

        9 januari 2018 om 11:50

        @berlinetta: ik ben in de gezegende positie dat ik kan kiezen: lekker keihard rechtuit blazen: RS2 (al stuurt hij ook niet onverdienstelijk), lekker een potje sturen; 330Ci en als ik wil genieten van de zon en lekker relaxed cruisen; R129 320.

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          9 januari 2018 om 12:05

          @maxidyne: Dat is een keurige wagenpark!

          Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          9 januari 2018 om 12:31

          @maxidyne: Wauw heerlijke auto’s zijn dat!

          Login om te reageren
      • michaelb zegt

        9 januari 2018 om 20:02

        @berlinetta: m135 zonder sper? Stuurt nog beroerder dan een willekeurige AMG man.

        Login om te reageren
  6. fep739 zegt

    9 januari 2018 om 11:17

    Wat is die configurator van Renault een mottig ding !

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    9 januari 2018 om 11:20

    Nice!

    Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    9 januari 2018 om 11:20

    Alles van Renault, Ford of BMW vind ik ideaal. Zien er tof uit en zijn in mijn ogen de beste stuurmachines.

    Login om te reageren
  9. trustmeiamanengineer zegt

    9 januari 2018 om 11:22

    Megane RS is altijd mijn favoriet, maar de Peugeot 308 GTi is ook tof. In de kleinere klasse een Ford Fiesta ST of 208 GTi. Maar ik zou nog liever een nieuwe achterwielaangedreven Alfa Romeo Giulietta zien, 2L turbo erin met rond de 300pk, sper en handbak, of hele goede TCT.

    Login om te reageren
  10. joostie zegt

    9 januari 2018 om 11:26

    Heb gisteren een 206 GTI gekocht en ik moet zeggen, die bevalt mij prima!

    Login om te reageren
  11. PeugeotGTI zegt

    9 januari 2018 om 11:29

    Peugeot 106 GTI. Klein, licht, overpowered, fantastisch onderstel. Interieur boeit me niet, het gaat bij een hot hatch om het rijden.
    Hoe simpeler hoe beter.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      9 januari 2018 om 11:49

      @peugeotgti: verrassend..

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        9 januari 2018 om 12:29

        @str8six: toch heeft ie gelijk… al mag ik met mijn nick daar misschien ook niet op reageren: een hot-hatch hoort licht en wendbaar te zijn, en vermogen is dan ondergeschikt. Wat peugeot met de 106 rallye dus had.

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          9 januari 2018 om 12:58

          @peug206: O ik bedoel het ook niet negatief hoor! Haha, Peugeot is absoluut een vd betere op het vlak van “kleinere” hot hatches!

          Login om te reageren
      • PeugeotGTI zegt

        9 januari 2018 om 12:31

        @str8six: nou ja, ik heb bewust geen 205 gti gezegd. Stuiterbakken zijn het. Een 306 GTI-6 had ook nog gekund.
        Daarnaast heb ik ook een Clio RS gehad, het is dus minder voor de hand liggend dan het lijkt.

        Login om te reageren
  12. pieterpoes zegt

    9 januari 2018 om 11:29

    Mijn ideale hot hatch is een donker groene mini jwc met zwarte details. En ik twijfel erg tussen de handbak of de automaat.. Dus dat wordt tegen die tijd maar proefrijden met beide

    Login om te reageren
    • tvklarenbosch zegt

      9 januari 2018 om 12:33

      @pieterpoes: bij een Mini zou ik altijd de handbak nemen

      Login om te reageren
  13. imba zegt

    9 januari 2018 om 11:32

    Niets wat nu op de markt is komt in de buurt. Japans…en gebouwd in Japan maar Italiaans ontwerp.
    AWD. Handbak (6spd). ~1100kg. 300pk

    Login om te reageren
  14. Visje66 zegt

    9 januari 2018 om 11:35

    De Audi RS3 Limousine. Praktisch, elegant, perfecte daily, 4wd, 5 pitter, 550pk/700nm met een kuurtje. Kan voor mij niet beter.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      9 januari 2018 om 11:50

      @visje66: o ja, want een limousine is een hatchback …

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        9 januari 2018 om 18:19

        @str8six: in een tijd waarin we sedans “4 deurs coupe’s” noemen mag dat best.

        Login om te reageren
    • focusrs1 zegt

      9 januari 2018 om 12:20

      @visje66: ben ik met je eens vind hem mooier als de hatchback

      Login om te reageren
  15. ownkruid zegt

    9 januari 2018 om 11:37

    De Ford Focus RS Performance. totaal onpraktisch heb ik gezien op de motorshow in Essen.
    Achterin heeft zelfs een baby geen beenruimte.
    Maar wat een auto!!

    Login om te reageren
    • focusrs1 zegt

      9 januari 2018 om 12:19

      @ownkruid: je koopt een RS ook niet voor de beenruimte achterin.. pech voor je medepassagiers/schoonmoeder lmao

      Login om te reageren
  16. mikje90 zegt

    9 januari 2018 om 11:38

    Een knal rooie Alfa romeo mito met een 1750 tbi blok, tabacco lederen sport stoeltjes. Of een donker gele renault twingo met het nieuwe 1.8 turbo blok uit de renault megane r.s.

    Login om te reageren
  17. bakingmynextbenz zegt

    9 januari 2018 om 11:42

    De Renault Megane is als betaalbare hot hatch mijn favoriet. In het geel en met Recaro stoeltjes. Minder betaalbaar voor mij maar ook favoriet is de Amg A45. In het zwart met rode gordels en sportstoelen.

    Login om te reageren
  18. roberto zegt

    9 januari 2018 om 11:42

    Ik ben wel benieuwd naar de A35 AMG, zo niet dan de A45 gewoon in het antraciet grijs met Aerodynamica pakket, zoals deze: https://www.autowereld.nl/mercedes-benz/a-klasse/amg-a-45-5400km-nieuwstaat-26562964/details.html

    Anders: de BMW 1M coupe! Heerlijke 6 cilinder, handgeschakeld en een bommetje om te zien. Mooier dan de 2-serie i.m.o. Maar we praten over 50K Plus, mag het dan nog wel een hot hatch genoemd worden?!

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      9 januari 2018 om 12:30

      @roberto: Dat de 1M Coupé geen hot hatch genoemd mag worden heeft niet zozeer te maken met de prijs, maar meer met het feit dat het ding -je verwacht het niet met zo’n naam!- een coupé is.

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        9 januari 2018 om 13:10

        @Edge: Cherokee trackhawk voor mij!

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      9 januari 2018 om 13:02

      @roberto: Een beetje RS3 met opties tikt zo de 90k aan. Blijft een hothatch.

      Login om te reageren
  19. cossiekiller zegt

    9 januari 2018 om 11:45

    Voor mij het uiterlijk van een Astra OPC, met de 5-pitter van de RS3 en het AWD systeem van een Subaru.

    Login om te reageren
  20. beefcake zegt

    9 januari 2018 om 11:49

    Blauw. En anders rood.

    Login om te reageren
  21. ds3thp zegt

    9 januari 2018 om 11:52

    Deze nieuwe Megane RS is voor mij dé auto die ik graag zou willen bezitten.
    Laat mij maar lekker met een automaat rijden, een 5-deurs is gewoon vele malen praktischer, dus dat komt ook goed uit.

    Mijn versie moet eind dit jaar nog komen;
    Megane RS Trophy met 300pk en 400nm, cup onderstel, 19” velgen, kleur Jaune Sirius, bi-material remmen, recaro kuipstoelen en waarschijnlijk een akrapovic uitlaat.
    Glazen dak hoeft voor mij niet, extra gewicht op de verkeerde plaats.

    Login om te reageren
  22. fordnut zegt

    9 januari 2018 om 12:01

    Is die Renault ook verkrijgbaar zonder die afgrijselijke LED verlichting voor en achter?

    Login om te reageren
  23. dirkiii zegt

    9 januari 2018 om 12:03

    Focus rs215

    Login om te reageren
  24. G-Ammo zegt

    9 januari 2018 om 12:09

    Corolla AE86 Hatch :’)

    Login om te reageren
  25. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    9 januari 2018 om 12:16

    Als vw iets meer z’n best had gedaan op de Up gti. Iets meer vermogen, uitschakelbare TC, en niet zo’n dove besturing dan zou ik nog wel geneigd zijn om daarvoor te kiezen.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      9 januari 2018 om 13:09

      @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Volkswagen heeft prima door hoe je een snelle Golf in de markt moet zetten. GTI, GTD, R, Clubsport. Als men datzelfde nou ook met de Up! gaat doen, zullen we uiteindelijk wel bij die wat snellere Up! met uitschakelbare TC en betere besturing uitkomen.

      Login om te reageren
  26. focusrs1 zegt

    9 januari 2018 om 12:17

    Minimaal 400pk, 4WD en made in Germany.. en geen opvallende kleur.

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      9 januari 2018 om 17:52

      @focusrs1: dus? Zoveel keuze lijk je me dan niet te hebben, sterker nog kan er niet één verzinnen?

      Login om te reageren
      • focusrs1 zegt

        9 januari 2018 om 18:00

        @kle500: de vraag was hoe jouw ideale hothatch eruit ziet.. nergens staat dat je met een reeds bestaande auto moet komen..
        Btw. Mijn hothatch zit op 388pk en de volgende moet zeker meer hebben want ben hier allang aan gewend.

        Login om te reageren
  27. torsen zegt

    9 januari 2018 om 12:31

    Ik ben nog steeds wel erg gecharmeerd van de Clio RS.16 concept.
    Erg jammer dat die niet in productie is gegaan.

    Login om te reageren
  28. sleepyj zegt

    9 januari 2018 om 12:32

    Clio rs 3. Atmosferisch, handbak, pret zonder overkill

    Login om te reageren
  29. toyotavenray zegt

    9 januari 2018 om 12:38

    Gewoon met alles erop en eraan. Met alle opties blijft er bij verkoop nog wat restwaarde over

    Login om te reageren
  30. sleepyj zegt

    9 januari 2018 om 12:39

    Clio rs 3. Atmosferisch en handbak, pret zonder overkill

    Login om te reageren
  31. basgsi zegt

    9 januari 2018 om 12:41

    Ik had laatst een M140i samengesteld, dat is voor mij wel de hothatch, alleen kwam ik op 73k uit. Genoeg centjes….

    Login om te reageren
    • duderuud zegt

      9 januari 2018 om 18:26

      @basgsi: Daarom krijg ik er zaterdag een uit Duitsland met 10k op de teller :)

      Scheelt een slok op een borrel…

      Login om te reageren
  32. 86ts zegt

    9 januari 2018 om 12:43

    Doe maar een klassieke Clio Williams en/of een Alfa Brera 3.2 V6 (ook al werd die niet echt als hatchback in de markt gezet)

    Login om te reageren
  33. BmwMPower zegt

    9 januari 2018 om 12:46

    Vreemd dat hij nog niet genoemd is, maar een Civic Type R is voor mij de ultieme hot hatch. Hoog in de toeren jagen en flink hoeken in de bochten.

    Login om te reageren
  34. Loek zegt

    9 januari 2018 om 12:48

    Peugeot 308 GTi 270 met die rood/zwart config. Gewoon qua gevoel doet die auto goede dingen wat mij betreft.

    Login om te reageren
  35. Praeses zegt

    9 januari 2018 om 12:57

    Zolang het maar een driedeurs is.

    Helaas worden steeds minder hatches als driedeurs geleverd.

    Login om te reageren
  36. Edge zegt

    9 januari 2018 om 13:07

    Voor mij zou een Focus RS toch wel de ultieme hot-hatch zijn. Comfortabel genoeg voor dagelijks gebruik, bloedjesnel, een driftmodus en een heerlijk agressief uiterlijk als je hem in een kekke kleur bestelt.

    Login om te reageren
  37. allesmetturbo zegt

    9 januari 2018 om 13:14

    Dan veel liever een Giulietta QV stage 3.

    Ik kan de megane maar geen mooie auto vinden. Het klopt allemaal net niet.

    Login om te reageren
  38. redneck zegt

    9 januari 2018 om 13:33

    Techniek, beleving , power en betrouwbaarheid. Kan er maar 1 zijn :Honda Civic

    Login om te reageren
  39. kennone zegt

    9 januari 2018 om 14:31

    850R min 2 deuren

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      9 januari 2018 om 15:13

      @kennone: C30 Polestar concept dan a.u.b.

      Login om te reageren
  40. hollandbest zegt

    9 januari 2018 om 15:44

    36.000 x 1.2 = 43.200 zie hier de Nederlandse prijs

    Login om te reageren
  41. jeppie zegt

    9 januari 2018 om 16:05

    Een lekker vlot kleurtje, oranje bijvoorbeeld. In het interieur mag het ook sportief aanvoelen, maar ik hoef geen sportstoelen ofzoiets. Niet echt comfortabel op de lange afstanden lijkt mij zo.

    Login om te reageren
  42. smulders zegt

    9 januari 2018 om 16:11

    BMW 114i met M sport onderstel en chip tuning (220pk).

    Driedeurs, achterwielaandrijving, handbak en dat alles voor minder dan €10.000 in Duitsland.

    Login om te reageren
  43. rammillius zegt

    9 januari 2018 om 16:19

    Zou zo weer een hete hatch willen hebben met 3 deuren… echter met een baby van 7 maanden is dat vrij lastig ?

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      9 januari 2018 om 17:29

      @rammillius: toch vraag ik me af hoe onze ouders dat dan deden met 3 kleine etters in een auto die kleiner was dan de huidige hatchbacks. Zijn wij gewoon verwend?

      Login om te reageren
      • kle500 zegt

        9 januari 2018 om 17:54

        @cloverleaf: vroeger was de veiligheid nog niet zo van belang. Die 2 enorme kinderspelen bij mij achterin passen überhaupt niet in een hatchbak, ook niet in een 5 deurs. Vroeger ging dat wat makkelijker. In de kofferbak desnoods..

        Login om te reageren
        • kle500 zegt

          9 januari 2018 om 17:54

          @kle500: kinderstoelen

          Login om te reageren
        • cloverleaf zegt

          9 januari 2018 om 20:32

          @kle500: ja klopt ook. Maar de buggies waren vroeger ook een stuk kleiner! Tegenwoordig zit je halve suv’s met terreinwagens naar binnen te stouwen.

          Login om te reageren
          • cloverleaf zegt

            9 januari 2018 om 20:32

            @cloverleaf: terreinbanden

            Login om te reageren
  44. cloverleaf zegt

    9 januari 2018 om 17:17

    Die Alfa 145 2.0 qv in antraciet grijs met zwart leer (klinkt als een audi kleurencombi) maar stond onwijs lekker!

    Login om te reageren
  45. sabrerator zegt

    9 januari 2018 om 18:05

    Voor een ouwe Engelse Mini waarin een 1275cc tot 70pk opgevoerd blokkie ligt, voorzien van LCB, HiLo’s, leuke velgjes en kuipstoeltjes mag je me wakker maken.

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      9 januari 2018 om 18:11

      @sabrerator:
      O, realiseer me dat het formeel geen hot hatch is, vanwege geen hatch.
      Mag de pret niet drukken. Rood met wit dak graag.

      En anders een superzeldzame AX Sport.

      Ik hou van spul waar je lol in hebt zonder idiote snelheden.
      Dus max. 120 pk en niet meer dan 700 kilo. Smalle bandjes, niet te veel grip.
      Voor hard blazen over de snelweg neem ik wel een dikke zespitter diesel.

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        10 januari 2018 om 11:53

        @sabrerator: dat is een echte puristen auto ????

        Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      9 januari 2018 om 20:33

      @sabrerator: eigenlijk ben ik het compleet met je eens!!!!

      Login om te reageren
  46. eefie zegt

    9 januari 2018 om 18:06

    Echte een toffe rijdersauto die Megane. Maar voor echte kleur zoveel bij te moeten betalen is een schande.

    Login om te reageren
  47. retsok zegt

    9 januari 2018 om 18:54

    Voor mij graag dan de meest brute hothatch ooit gemaakt, de Renault Clio Sport V6 en dan de facelift graag! Echt wel een droomauto!

    Login om te reageren
  48. maxie zegt

    9 januari 2018 om 19:00

    2016 VW Polo met VR6 en rolkooi

    Login om te reageren
  49. dunhozzie zegt

    9 januari 2018 om 20:13

    Mag ik een goude ouwe kiezen @willeme? Een Lancia Delta Integrale of een Ford Escort Cosworth. Of als het verfijnder en goedkoper moet, een MG ZR 160. Ik ken nog iemand die daar een artikel over geschreven heeft ;-)

    Login om te reageren
  50. kees66 zegt

    9 januari 2018 om 20:27

    1.600 euro voor een kleurtje? Dat is 5% van de prijs van de auto!? Ze zijn echt helemaal van het padje af bij Renault…

    Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      10 januari 2018 om 13:43

      @kees66: bij BMW en de meeste andere “premium” merken betaal je al €1050,- voor een doodsaaie grijstint, en bij Audi betaal je €3200,- voor een premium lak op je A1 / A3 etc, dus €1600,- voor een unieke kleur vind ik niet wereldschokkend.
      Dat het veel geld is ben ik zeer zeker met je eens!

      Login om te reageren
  51. desjonnies zegt

    9 januari 2018 om 20:53

    De ultieme hot hatch.
    https://goo.gl/images/atk2ph

    Login om te reageren
  52. jimyb zegt

    9 januari 2018 om 22:24

    3.2 V6 Busso, leather body hugging seats, en dat magistrale geluid als je m door een tunnel blaast. Alfa Romeo 147 GTA in het blauw met bruin-zwart interieur.

    Login om te reageren
    • jimyb zegt

      9 januari 2018 om 22:35

      @jimyb: https://c2.staticflickr.com/4/3730/9708251051_bfaa309461_b.jpg

      Login om te reageren
  53. tjorque zegt

    10 januari 2018 om 02:45

    De ultieme hot hatch voor mij:
    Een Renault Zoë met zeer krachtige zetelverwarming (=hot), de binnenruimte van een superb combi en motoren van een P100D.

    Waarom dit? Goh een hot hatch moet voor mij toch wat compacte gezinswagen allures hebben. Gecombineerd met een zeer potente motorisatie.
    Waarom elektrisch? We doen in 97% van de gevallen geen grote verplaatsingen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North