• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoe zit het nu met de elektrische Lamborghini Urus?

Auteur: willeme, gepost 15 mei 2022 om 10:02 – 8 Reacties

Een elektrische Lamborghini Urus moet toch geen probleem zijn?

De Lamborghini Urus is een enorm succes voor het Italiaanse merk. Tot nu gaat het altijd hetzelfde met dit soort gevallen. De puristen schreeuwen moord en brand, maar de fabrikanten kunnen ze niet snel genoeg maken.

Dat is de reden waarom er slechts één smaakje is van de Urus. Geen speciale edities, snellere of dikkere uitvoeringen. Dat soort modellen komen pas later om de interesse op peil te houden. Dat is niet van toepassing voor de Urus, daar is nog altijd te veel interesse voor. Dus als je een Urus koopt, krijg je nog altijd dezelfde uitvoering met de 4.0 V8, goed voor 650 pk. Een Urus Evo (facelift) staat uiteraard op de planning.

elektrische Lamborghini Urus

Elektrische Lamborghini Urus

Maar ook Lamborghini met al met zijn branie en emotie moet een keer overstappen naar geëlektrificeerde aandrijflijnen. En je zou inschatten dat ze de leuke motoren zo lang mogelijk voorbehouden aan de supercars. De eerste Lambo die dus elektrisch moet worden, is de Lambo Urus. Klopt die aanname ook? Aan het Australische Drive geeft Mitja Borkert daar antwoord op. Mitja Borkert is de designchef van Lamborghini en is dus redelijk goed op de hoogte van de ontwikkelingen van het merk.

Vroeg of laat zal de Urus elektrisch worden. Om eerlijk te zijn, de regelgeving en sociale acceptatie laat weinig anders toe. De trend is zeker dat het naar elektrisch gaat worden. Ik zeg niet dat de volgende Urus elektrisch zal worden, maar wel dat elektrificatie voor dit soort auto’s een logische stap is.

Mitja Borkert, zegt niet dat de volgende Urus elektrisch is maar eigenlijk wel.
elektrische Lamborghini Urus

Emotioneel

Op zich is dat ook logisch. de Urus heeft een V8 die je ook tegenkomt in modellen van Audi, Bentley en Porsche. Ook is een SUV van zichzelf erg zwaar en heb je redelijk wat ruimte voor de enorme accupakketten. Daarbij spreekt een supercar met magistraal klinkende motor veel meer tot de verbeelding. Toch? Volgens Borkert is dat ook maar wat je gewend bent.

Mensen zijn er op dit moment op getraind dat een V10 ‘emotioneel’ is. Ik weet niet hoe de kinderen dat over 40 jaar voor zich zien en of die er blij mee zijn. Ik ben ook iemand die verliefd is op de verbandingsmotor. Maar, ik ben niet bang voor de elektrische transitie.

Mitja Borkert, vind een verzameling metaal ‘emotioneel’.

Meer lezen? Dit zijn de meest waardevaste auto’s van 2022!

Ook interessant!

  • Er zit een luchtje aan deze Lamborghini Urus op Marktplaats
  • Lamborghini brand Eindhoven lijkt op brandstichting
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
  • Zelfs Lamborghini gaat met de trein

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Lamborghini, urus, Video

Vorig bericht: « Motorfiets occasion video: Yamaha R1M uit 2017
Volgend bericht: Mine’s Skyline R32 restomod is ultieme perfectie »

Lees Interacties

Reacties

  1. petroldrinker zegt

    15 mei 2022 om 11:17

    Dat het nog maar lekker lang mag duren :)

    Login om te reageren
  2. ghini zegt

    15 mei 2022 om 11:34

    Door de VAG banden met Rimac zal het best wel eens de opvolger van de Urus kunnen zijn die al elektrisch wordt..

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      15 mei 2022 om 15:43

      @ghini: eej doe eens even gezellig joh

      Login om te reageren
  3. Pascal zegt

    15 mei 2022 om 12:21

    Alsof die hoge en zware apparaten nu wel liefhebbersauto’s zijn. Lekker elektrisch maken die hap, bewaar de brandstofmotoren maar voor het echt leuk sturende (en dus lage) spul.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      15 mei 2022 om 19:26

      @Pascal: nee maar ook tussen die doelgroepen zullen genoeg zijn die genieten van het geluid. Liefhebbers auto hoeft geen dikke motor en rwd te hebben. Genoeg liefhebbers voor een eend of een Renault 4.

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    15 mei 2022 om 13:06

    Als de Urus elektrisch wordt zodat de echte Lamborghini’s nog met veel cilinders kunnen blijven rijden hoor je mij niet klagen.

    Login om te reageren
  5. Johanneke zegt

    15 mei 2022 om 13:13

    Zijn er echt mensen die zich druk maken over wat een merk met een crossovertje doet? Lekker laten gaan toch, dit is voor de massa. De massa betaalt de rekening door dit soort domme auto’s te kopen zodat het merk het echte spul kan blijven maken. Zelfse met Porsche. Ja natuurlijk zijn al die crossovers nepporsches, maar door die te verkopen kunnen ze meer geld steken in het echte werk. En daarom hebben we nog steeds atmosferische sportwagens van ze.

    Login om te reageren
  6. flyerbunch zegt

    15 mei 2022 om 15:49

    Met alle regelgevingen voor de toekomst moet men zich wel aanpassen om te overleven.. De volgende Macan zal wrs het voortouw nemen en Lamborghini zal nadien volgen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North