• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoeveel man heb je nodig om een Nissan Leaf op te laden?

Auteur: ricardo, gepost 28 mei 2010 om 17:32 – 28 Reacties

Pas op! Hoogspanning


Minstens vijf vakbekwame stekker-deskundigen, een paar verlengsnoeren en het eerste laadpunt in Nederland kwamen er aan te pas om een pre-productiemodel van de Nissan Leaf te voorzien van stroom. Oké, hier moeten we dus aan gaan wennen?

Gisteren werd bij pompstation De Lucht (goeie koffie daar) een Leaf op Spaans kenteken uit een vrachtwagen geladen om daarna ingeplugd te worden aan een stroompaal. Het testteam van Nissan kwam daar om het elektrische oplaadpunt (EOP) even uit te proberen. Wat de laadtijd was is onbekend. Daarna werd het elektrische Japannertje weer ingeladen en reden ze -waarschijnlijk- verder naar een volgend oplaadpunt.

Aan het einde van dit jaar komt-ie ook in Nederland op de markt. Voor de forse prijs van 32.839 euro mag de Leaf worden afgehaald, maar de vraag is of het überhaupt wel een succesnummer gaat worden. Anyway, met een volle accu kom je er 160 km ver mee. Ruim voldoende voor een doorsnee forens. We zijn benieuwd, tot die tijd kunt u in de reacties alvast afscheid nemen van benzinedampen en plastic handschoentjes.

Foto HIER in high-res.

Ook interessant!

  • Waarom deze Nissan Newbird de perfecte combinatie is
  • serieus
    Eden Hazard gaat van Aventador SVJ naar Nissan Leaf
  • vijfdeurs pionier
    Deze vijfdeurs pionier wordt óók een crossover
  • EINDELIJK
    EINDELIJK! Adverteerder vermeldt een eerlijke prijs!

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, leaf, Nissan, tanken

Vorig bericht: « Spyshot: een ingepakte Opel, nieuwe stadsauto?
Volgend bericht: Boom knuffelt Aston Martin Rapide »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mark zegt

    28 mei 2010 om 17:32

    wat een moeite…

    Login om te reageren
  2. E320cdi zegt

    28 mei 2010 om 17:34

    damn, dat moet je niet willen…

    Login om te reageren
  3. Sheep zegt

    28 mei 2010 om 17:38

    Die foto’s wil je niet in hd hebben, dit ding is bijna nog lelijker dan de prius….

    Login om te reageren
  4. Arnold zegt

    28 mei 2010 om 17:47

    Zo zag ik vandaag zo;n honda ik dacht dat die CR-z heette
    maar nog veel mooier een oude Ferrari een ford harley davidson en een c63 AMG :D

    Login om te reageren
  5. Frankypanky zegt

    28 mei 2010 om 17:58

    @Ricardo,

    Heb ik toch even een interessantere vraag voor je?
    “Hoeveel vrouwen zou je nodig hebben, om een Leaf op te laden”?
    :mrgreen:

    Ik lees het wel, als men het antwoord wil weten…

    Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      28 mei 2010 om 18:50

      @FrankypankyV8:
      Amen!

      On-topic: Ik zie toch meer heil in een E85 Plug-in Hybrid met een meer dan fatsoenlijke range en verbruik.

      Login om te reageren
  6. Amos Montgomery zegt

    28 mei 2010 om 18:04

    Heb ik toch even een interessantere vraag voor je?“Hoeveel vrouwen zou je nodig hebben, om een Leaf op te laden”?
    +1

    Login om te reageren
  7. s zegt

    28 mei 2010 om 18:04

    Ben benieuwd of de accuduur beloftes meer waard zijn dan die van laptopfabrikanten:)

    Login om te reageren
  8. spykerboy zegt

    28 mei 2010 om 18:05

    sukkels… wie wilt er nou electrisch aleen maar gevaarlijker voor kinderen omdat je ze niet hoort, ik merk het al met die electrische scootertjes….

    Login om te reageren
  9. Ramon zegt

    28 mei 2010 om 18:24

    Dan ben je echt niet goed bij je hoofd, als je zoveel geld gaat neerleggen voor zo’n lelijk shit-autootje. Dan maar een polo gti en dan hou je nog aardig wat over ook.

    Login om te reageren
  10. Erwinowicz zegt

    28 mei 2010 om 18:27

    inderdaad lekkere koffie daar, ben er gisteren nog geweest voor een dubbele espresso.. ik heb alleen wel de leaf gemist…

    Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind het een mooie ontwikkeling; stukken goedkoper dan een conventione verbrandingsmoto, hoger rendement, veel meer koppel (vanaf nul meteen volledig koppel), minder slijtende delen dus waarom niet?

    ze mogen het alleen wel in een mooiere verpakking steken, want dit ding is net een rijdende roeiboot…

    ik stel voor: laat die fisker een paar tekeningen maken en verdeel ze onder die jappaners zodat ze eens een MOOIE,auto afleveren…

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      28 mei 2010 om 18:33

      @Erwinowicz:
      Inderdaad, je schaamt je de ogen uit je kop als je er in rijdt :S :P

      Login om te reageren
  11. racerx zegt

    28 mei 2010 om 19:08

    Ik blijf lekker benzinedampen inhaleren, zonder plastic handschoentjes uiteraard. Wie dat verzonnen heeft…

    Verder vind ik het maar een lelijk hok en denk ik dat ik bij zo’n elektro-auto de loopkarakteristiek en het geluid van een goede verbrandingsmotor ga missen. Toch een stuk ‘emotielozer’, om het beestje maar eens een afgezaagde naam te geven.

    Login om te reageren
  12. Laurens zegt

    28 mei 2010 om 19:14

    160 km, nog nergens een internet site gevonden die dat serieus neemt.

    OT: de Avantime was een beter ontwerp, ook geflopt.

    Login om te reageren
  13. Ikke_ferrari zegt

    28 mei 2010 om 19:14

    Gelukkig is dat ding niet HONDSLELIJK?!

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      28 mei 2010 om 22:06

      @spykerboy, Ikke_ferrari & KaChing:

      Dat is toch juist een voordeel? Omdat dat ding zo lelijk is, roept iedereen dat ding na…Waardoor je nooit verrast kunt worden door het gebrek aan geluiden.

      En dove/blinde mensen?

      Iemand die doof is, heeft vaak ogen als een adelaar.
      En iemand die blind is, heeft een ontzettend goed gehoor!
      ;)

      Login om te reageren
  14. Poll zegt

    28 mei 2010 om 19:17

    Eh, ja. Wat dacht je van: lege accu’s d’r uit, volle d’r in? Moeilijk he.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 mei 2010 om 22:06

      @Poll: “lege accu’s d’r uit, volle d’r in? Moeilijk he.”
      Waarschijnlijk wel, want die accu’s zijn natuurlijk loeizwaar.

      Laten we de fout met verwisselbare batterijen nou niet nog een keer maken. Als je met verwisselbare accu’s gaat werken bij auto’s kun je geen gebruik maken van vooruitgang in accu techniek, en daar zit nou net een hele hoop vooruitgang aan te komen.

      Login om te reageren
  15. Northwestern zegt

    28 mei 2010 om 19:31

    Dachten zeker het koffieapparaat ook aan te kunnen sluiten?

    Login om te reageren
  16. KaCh1ng zegt

    28 mei 2010 om 19:31

    design trekt op niets!

    Login om te reageren
  17. mashell zegt

    28 mei 2010 om 22:04

    Dus deze electrische auto ging van oplaadpunt naar oplaadpunt in een vrachtwagen? Ik geloof dat iemand daar bij Nissan het idee achter de Leaf nog niet helemaal begrepen heeft.

    Login om te reageren
  18. xilver zegt

    28 mei 2010 om 22:53

    lacheeuuuun :p

    Login om te reageren
  19. Potver7 zegt

    28 mei 2010 om 23:04

    En waar gaat dat haspeltje links heen? Hebben ze er nog een, of staat-ie eigenlijk alleen maar voor de show bij dat paaltje en wordt-ie in werkelijkheid opgeladen door een aggregaat in de Nissan-truck die ook in de buurt was?

    Login om te reageren
  20. Poll zegt

    29 mei 2010 om 10:10

    @mashell
    En die ontwikkeling gaat zo snel dat je die Leaf binnen de 5 min. opgeladen hebt? Want ik ga natuurlijk niet langer dan dat bij ‘De Lucht’ staan te koukleumen. Nee, ik denk echt dat verwisselbaar een stuk beter is, hoef je ook geen nieuw netwerk te maken, maar zorg je dat elk pompstation ’n paar volle accu’s heeft (desnoods met wieltjes d’r onder). Zo kun je juíst met accu-ontwikkelingen meegaan, anders moet je steeds ’n nieuwe auto kopen.

    Login om te reageren
  21. Jordi zegt

    29 mei 2010 om 12:26

    electrisch kan de toekomst tog niet worden want als iedereen zn auto gaat opladen, dan verbruikt men veel meer stroom -> centrale stookt meer -> meer co2 uitstoot.

    Een oplossing voor het olie-op-raak probleem is het natuurlijk wel.

    Login om te reageren
  22. Dimglor zegt

    29 mei 2010 om 12:34

    Hoeveel man is zo dom om zo’n lelijke wagen te kopen?
    Dat is pas een goeie vraag ;)

    Login om te reageren
  23. lambo4all zegt

    29 mei 2010 om 15:44

    5 bekwame stekker deskundige? dan kost het ongeveer 15 vrouwen om zon ding normaal op te laden. en het was al niet rustig bij de pomp….

    Login om te reageren
  24. Cantago zegt

    30 mei 2010 om 13:15

    Dat ding is LELIJK! Hij is DUUR! En hij komt NIET ver! En er kan niks in… Opladen duurt ook een eeuw, en zo te zien zijn er te veel mensen voor nodig:P Waarom zou je zo’n stom ding dan willen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North