• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoeveel pk krijgt deze Ferrari 458 van UR?

Auteur: ricardo, gepost 2 januari 2011 om 15:12 – 44 Reacties

Ferrari 458 Underground Racing

Als de pk-boys van Underground Racing hun tanden ergens in zetten, berg je dan maar. We noemen een F430 met 1.000 pk, een LP670-4 TwinTurbo met 1.000+ pk en een Gallardo TwinTurbo met 1.500 pk. Ja, deze turbofetisjisten komen hard. Het volgende project is inmiddels volop in aanbouw: een maagdelijk witte 458 Italia, en natuurlijk krijgt ook deze Italiaan extra turbokracht mee.

Tussen de bedrijven door hebben de technici van UR tijd gevonden om het internet te verblijden met de eerste foto’s van dit project. Gewoon, zeven plaatjes van een opengewerkte 458 waarop we het aangepaste V8-blok goed kunnen zien liggen. Aangezien ze nog niet willen zeggen hoeveel galopperende paardjes deze Italiaan krijgt moeten we dat zelf maar even gissen. Kijken we naar het tunersverleden van deze toko, dan moet een vermogen van 1.000+ pk goed mogelijk zijn.

Ze zijn van plan twee opties aan te bieden. Bij de eerste (stage1) krijg je een twinturbo-systeem op het V8-blok van Ferrari. De tweede optie (stage2) gaat ietwat verder. Hierbij wordt het complete blok vervangen door een custom built motor met dubbele turbo die waarschijnlijk in staat is om de aarde te laten stoppen met draaien, maar dat is nog even afwachten. Tot die tijd: foto’s! (via Teamspeed)

Ook interessant!

  • Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
    Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
  • Video: Nederlandse YouTuber Gio koopt Ferrari 458 Speciale
  • Video - personeel wasstraat geeft gas in Ferrari 458
  • Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet
    Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

458, Ferrari, italia, tuning, underground-racing, wit

Vorig bericht: « In het echt: Merdad Cayenne 902 Coupé
Volgend bericht: Video: Volga Siber maakt een slippertje »

Lees Interacties

Reacties

  1. tristan zegt

    2 januari 2011 om 15:14

    nu al gecrasht ?

    Login om te reageren
    • xPendek zegt

      2 januari 2011 om 15:53

      @tristan:
      Eerst lezen, dan een comment plaatsen

      Login om te reageren
      • jurrian zegt

        3 januari 2011 om 12:11

        @xPendek: leren wat humor is? of heb je al te veel goede voornemens voor het komende jaar?

        Login om te reageren
  2. NicoLauda zegt

    2 januari 2011 om 15:17

    Staat hem goed, die diffuser ‘nieuwe stijl’..

    Wat moeten die gasten toch leuk werk hebben.
    Gewoon wat supercars openschroeven en het vermogen verdubbelen…

    Login om te reageren
  3. Robbert89 zegt

    2 januari 2011 om 15:21

    Burn!!!

    Login om te reageren
  4. lambo4all zegt

    2 januari 2011 om 15:23

    ziet er goed uit! geen niemand zou het opmerken als je er gewoon mee rondrijdt, bahlve dat je een achterbumper mist dan.

    Login om te reageren
    • Robbert89 zegt

      2 januari 2011 om 15:27

      @lambo4all: Die zetten ze echt wel weer terug :’)

      Login om te reageren
  5. JamesBond007 zegt

    2 januari 2011 om 15:25

    disco inferno

    Login om te reageren
  6. Thijs zegt

    2 januari 2011 om 15:26

    Pijnlijk als je hier een kopstaartje op maakt.

    Login om te reageren
  7. KD-Producties zegt

    2 januari 2011 om 15:28

    Ik zie het al voor me een enorme vuurbal die door 1000ofzo voort word geplaatst ! haha nee geintje ik ben enorm benieuwd naar deze wagen ik ben zelf een fan van de 458 dus van deze al helemaal !! :)

    Login om te reageren
  8. Alexander zegt

    2 januari 2011 om 15:31

    Hoeveel pk? Teveel!

    Login om te reageren
  9. Laurensje zegt

    2 januari 2011 om 15:33

    Tja, het origineel lijkt me min of meer perfect, waarom dan verzieken?

    Login om te reageren
  10. Alexander zegt

    2 januari 2011 om 15:43

    Ik vind de meeste Ferrari’s echt lelijk, zeker de 612 en California. Een 599 is wel oke, een zwarte GTO is erg mooi, een grijze Challenge Stradale is weer mooier, maar een 458 is echt geweldig mooi.

    Login om te reageren
  11. Jan zegt

    2 januari 2011 om 15:43

    Fire starts where?

    Login om te reageren
  12. Emc zegt

    2 januari 2011 om 15:44

    Zou die bak het extra koppel aankunnen, of kun je na een paar duizend km de tandwielen van de straat rapen? Vind het bruut wat ze doen, maar heb mn twijfels over de duurzaamheid.

    Login om te reageren
    • Pro-normaal zegt

      2 januari 2011 om 15:56

      @Emc:

      En dan heb je het nog niet eens over de aandrijfassen gehad… :roll:

      Login om te reageren
      • NLBUURMAN zegt

        2 januari 2011 om 16:36

        @Pro-normaal: kuch, koppeling?

        Login om te reageren
        • Pro-normaal zegt

          2 januari 2011 om 17:41

          @NLBUURMAN:

          Dat ook!
          En dan voeg ik de krukas en prise-as er ook bij…Ik heb niet gelezen dat ze die dingen aanpassen.

          Login om te reageren
  13. norge zegt

    2 januari 2011 om 15:46

    Vraag me af hoe fijn de auto is om te rijden met zoveel peeka ?

    Login om te reageren
  14. frankj zegt

    2 januari 2011 om 16:00

    Heb je en licht ontvlambare auto, bouw je er een botleneck in het uitlaat systeem waar alle hitte zich op kan hopen. Op dit soort auto is een liedje gebaseerd:
    We don`t need no water let the M…. burn
    .

    Login om te reageren
    • frankj zegt

      2 januari 2011 om 16:01

      @frankj: botleneck = bottleneck

      Login om te reageren
  15. Dennis21 zegt

    2 januari 2011 om 16:37

    zoveel pk’s dat er geen achterbumper meer op past?? :)

    Login om te reageren
  16. NLBUURMAN zegt

    2 januari 2011 om 16:41

    genoeg vermogen, maak je daar maar geen zorgen over, maar wat is de 458 eigenlijk mooi in ’t wit :)

    Login om te reageren
  17. Yeelen zegt

    2 januari 2011 om 17:24

    Ik heb ‘m toch liever atmosferisch, turbogat zal er ook wel zijn denk ik zo? De Oakley Design 458 vind ik dan wel super :D

    Login om te reageren
  18. js zegt

    2 januari 2011 om 17:48

    van 0 naar 100% afgebrand in 2.5s? :)

    Login om te reageren
  19. frarissimo zegt

    2 januari 2011 om 18:18

    Een turbo op een Ferrari schroeven? Dat soort goedkope trucjes maar aan Porsche overlaten.

    Login om te reageren
  20. SpeedGeek zegt

    2 januari 2011 om 18:23

    ik wil het geluid horen nu!!!

    Login om te reageren
  21. rider zegt

    2 januari 2011 om 18:26

    wat gaan ze met de versnellingsbak doen? die zal ook wel flink versterkt moeten worden. het valt me trouwens op dat die velgen wel hele dunnen spaken hebben! staat erg gaaf.

    Login om te reageren
  22. Ralph zegt

    2 januari 2011 om 19:12

    @Yeelen.: hij is toch al N.A., die Oakley Design F458 is idd. de max.!

    Twin Turbo? Dan zal je wel geen hoge toeren meer hoeven te draaien om er als vergif vandoor te gaan.

    Login om te reageren
  23. xilver zegt

    2 januari 2011 om 19:23

    Totaal nutteloos en overbodig… Prima wagen compleet verneukt en volledig uit de balans getrokken… gebruik hiervoor een oude Amerikaanse wagen.. die kunnen toch niet veel beter gebruikt worden dan dat en laat onze mooie Europese meuk met rust…

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      2 januari 2011 om 20:43

      @xilver: Ik ben het met je eens.

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      2 januari 2011 om 21:25

      @xilver: Ja.. want hoe is de karakteristiek van de motor na deze ingreep? Nog steeds een koppelkromme als een tafelberg? Of een enorm turbogat.. waarna hij niet te houden is.. nee dan toch liever standaard..

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        2 januari 2011 om 21:34

        @Freewarefreak: Ferrari heeft zoveel tijd en geld in die wagen gestoken om hem zo goed mogelijk af te stellen, de minste aanpassing die je doet trekt idd alles krom. Maar zo gaat dat wel vaker… het artikel vermeld nog een aantal gevallen die kapot gemaakt zijn.

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        2 januari 2011 om 23:54

        @Freewarefreak:

        Iets of wat professionele tuner zou de motor toch wel voldoende moeten kunnen aanpassen om dat te omzeilen.
        Maar dan zal er op het blok na geen enkel standaard onderdeel meer mogen inzitten.

        En duurzaam zal het nooit meer zijn. Na ieder ritje kan je hem laten reviseren.

        Wat mij meer verontrust is het chassis, dat is ontworpen om snel door de bocht te gaan met het oude vermogen. De breedte, lengte, zwaartepunt, wielen,… alles is berekend om stabiel te zijn met de oude motor. Met die nieuwe krachtbron zou de wagen sowieso al langer moeten zijn om stabiel te blijven bij acceleratie (zeker in een bocht).

        Login om te reageren
    • PCCB zegt

      3 januari 2011 om 18:33

      @xilver: Helemaal mee eens. Overdaad schaadt. De motor zal er wellicht alles behalve beter van worden, om maar te zwijgen van de algehele balans van de wagen. Leuk voor de sprint, maar je bent er niets mee.

      Login om te reageren
  24. Patrick zegt

    2 januari 2011 om 21:27

    Dit soort dingen moet je niet op een Ferrari willen plaatsen als je een hart hebt! Origineel houden!

    Login om te reageren
  25. MichaelvdBroek zegt

    2 januari 2011 om 22:44

    mmmmm.. laat maar komen, gave auto!

    Login om te reageren
  26. Hupke zegt

    2 januari 2011 om 23:48

    Die titel voorspelt het toch gewoon al:
    Te veel!

    Dat ze dan ineens ook maar iets aan de lijm doen want dit lijkt me een wagen die nog wel net iets warmer zal worden als een standaard model.
    Om de betrouwbaarheid van hun garantie aan te duiden kunnen ze hem misschien phoenix noemen? Ben je toch al zeker dat je hem telkens terugkrijgt.

    Login om te reageren
  27. Megakix zegt

    3 januari 2011 om 11:08

    Schatting; 1250Pk….

    Login om te reageren
  28. Jochempie zegt

    3 januari 2011 om 11:24

    één ding weet ik wel zeker, voor de prijs van de stage 2 kun je in Amerika een hele mooie M3 op de kop tikken.

    Login om te reageren
  29. albertvl zegt

    3 januari 2011 om 13:05

    ik schat minimaal 1300Pk.
    nu maar hopen dat hij niet direct afbrand als je één keer volgas geeft

    Login om te reageren
  30. Dimglor zegt

    3 januari 2011 om 21:12

    Zal inderdaad wel weer meer dan 1000 pk hebben…
    Ik zou het niet doen, maar dat is dan weer mijn eigen persoonlijke mening….

    Login om te reageren
  31. patrolhaid zegt

    3 januari 2011 om 22:31

    Laat “ur” bewijzen dat dit werkt.
    Zet in rijtje tegenover bugatti, lambo,…
    en waarom ook niet, de originele versie.

    Login om te reageren
  32. Thibault zegt

    4 januari 2011 om 21:02

    Ik hoop op een slordige 1500 pk en dat hij niet opbrandt!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North