• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

In het echt: Merdad Cayenne 902 Coupé

Auteur: ricardo, gepost 2 januari 2011 om 14:11 – 61 Reacties

Merdad Cayenne 902 Coupé

De gelikte persfoto’s van de tweedeurs Cayenne uit de stal van Merdad hadden we reeds gezien. Maar hoe oogt zo’n toegetakelde SUV-coupé eigenlijk in het echt? Welnu, dat kan je zelf beoordelen aan de hand van de volgende foto’s.

Tuner Merdad -ooit werkzaam voor Gemballa en Co.- is van mening dat je die twee achterste deuren op een Cayenne niet bepaald nodig hebt. Ben je in het bezit van Porsche’s SUV en breng je hem bij deze toko langs, dan zullen ze er met alle plezier een heuse ‘coupé‘ van maken. Ook hangen ze de corpulente Duitser gelijk vol met nutteloos veel plastic en schroeven ze het motorvermogen naar wens een stukje op. Een Cayenne Turbo kan na een pk-behandeling maximaal 760 pk meekrijgen, goed voor een 0-100-sprint van 4,4 seconden.

De tijd was voor Merdad rijp om de eerste lading in-het-echt-foto’s het web op te slingeren. Die kan je HIER bekijken.

Ook interessant!

  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Porsche komt met übersportieve Cayenne
  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • coupe SUV
    Is deze 322 km/u snelle coupe SUV wel te pruimen?

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, cayenne, Coupe, merdad, Porsche, SUV, tuning

Vorig bericht: « Voor grote gezinnen: verlengde VW Jetta
Volgend bericht: Hoeveel pk krijgt deze Ferrari 458 van UR? »

Lees Interacties

Reacties

  1. SpeedGeek zegt

    2 januari 2011 om 14:13

    nee idd niet, de achterdeuren zijn compleet overbodig. wat is dit ding sexy in zwart

    Login om te reageren
  2. Laue zegt

    2 januari 2011 om 14:13

    Als je dan toch een Cayenne wilt rijden. Dan zo :D

    Login om te reageren
  3. Maarten zegt

    2 januari 2011 om 14:14

    Ik heb hier wel eens erger toegetakelde Cayennes voorbij zien komen…

    Login om te reageren
  4. dylan zegt

    2 januari 2011 om 14:14

    zo dat is echt super netjes (L)

    doe mij der maar een.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      2 januari 2011 om 14:43

      @dylan: Daar moet ik je gelijk in geven.. ik vind hem ook zeer netjes. Een leuke concurrent voor de Range Rover Evoque 3 deurs. Waarbij ik moet aantekenen dat ik laatstgenoemde veel meer stijl vind hebben.

      Login om te reageren
      • Donstil zegt

        2 januari 2011 om 14:47

        @Freewarefreak: Lekker “appels met peren” vergelijk weer. Deze auto’s (getuned of niet) zitten toch in een totaal anders mark segment.

        Login om te reageren
        • Donstil zegt

          2 januari 2011 om 14:48

          @Donstil: *t

          Login om te reageren
        • Freewarefreak zegt

          2 januari 2011 om 14:53

          @Donstil: Daar heb je wel gelijk in.. een Cayenne staat wel wat hoger in de markt. Ik baseerde mijn opmerking op de 3 deuren, SUV, hoor hier regelmatig de naam Cajun vallen, etc, dan ga je al snel die kant op.

          Login om te reageren
  5. KaCh1ng zegt

    2 januari 2011 om 14:16

    een veel te grote 3d hatchback :s doe mij maar een gewone cayenne turbo..

    Login om te reageren
  6. stihl zegt

    2 januari 2011 om 14:17

    Ziet er uit als een grote golf

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      2 januari 2011 om 14:19

      @stihl: http://www.pearle.nl/

      Login om te reageren
      • koluh zegt

        2 januari 2011 om 15:08

        @RickB:
        Persoonlijk vind ik dat het van de zijkant ook wel wat weg heeft van een Leon…

        Login om te reageren
        • koluh zegt

          2 januari 2011 om 15:08

          @koluh: met name de achterkant op foto 1

          Login om te reageren
          • NLBUURMAN zegt

            2 januari 2011 om 15:15

            @koluh: dat was het eerste wat ik dacht: een grote leon, met name de achterkant

            Login om te reageren
  7. VWFreak zegt

    2 januari 2011 om 14:19

    Zie hier, de nieuwe Cajun! haha :P.. Doe mij maar gewoon een Turbo S.

    Login om te reageren
  8. Xerxes zegt

    2 januari 2011 om 14:19

    super dikk

    Login om te reageren
    • negativan zegt

      2 januari 2011 om 14:22

      @Xerxes:
      Die Rick ;)

      Login om te reageren
  9. misteralmostknowitall zegt

    2 januari 2011 om 14:20

    Ik doe mijn naam geen eer aan door deze vraag te stellen maar toch doe ik het.
    Ik was laatst Top Gear aan het kijken en toen kwam er een een filmpje langs over de Ferrari 458 Italia, prachtige auto, 4,5 liter V8, 570 pk en 540 nm koppel.
    Ik ben al langer lid van autobladen en Autoblog en ben dus niet bepaald ‘autovreemd’. Toen vroeg een vriend: ‘Wat betekend koppel eigenlijk?’, Waarin wordt het gemeten?, wat produceert het? en waar komt het vandaan? en is een hoog koppel beter dan een laag koppel?. En hoe komt het dat diesels vaak hoger koppel hebben dan benzine motoren?
    En erg genoeg kon ik er niet echt antwoord op geven. Kan iemand alsjeblieft, in normaal Nederlands antwoord geven op deze vragen. Voor mij en voor men vriend:P

    Login om te reageren
    • VWFreak zegt

      2 januari 2011 om 14:28

      @misteralmostknowitall:

      Koppel : Snellere acceleratie
      PK : Hogere snelheid.

      Benzine: Heeft meer PK dan een diesel. Kan hogere toeren draaien dan een diesel.

      Diesel : Heeft vaak meer koppel dan benzine. Heeft de meeste koppel al bij lage toerental.

      BEN IK FOUT? Corrigeer het please ;)

      Login om te reageren
    • Mao zegt

      2 januari 2011 om 14:37

      @misteralmostknowitall:

      http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/16/koppel-of-vermogen-wat-is-beter

      Dit is wel een duidelijke uitleg.

      Heel kort: koppel is de kracht van de motor, pk is hoevaak je die kracht beschikbaar hebt.

      Vrachtwagen: heel veel koppel, dus heel sterk
      formule 1: weinig koppel, heel vaak beschikbaar (hoge toeren) dus heel snel.

      Login om te reageren
      • misteralmostknowitall zegt

        2 januari 2011 om 14:43

        @Mao: Hartstikke bedankt!

        Login om te reageren
        • Mao zegt

          2 januari 2011 om 14:51

          @misteralmostknowitall:

          Kleine moeite ;)

          Hier is ook wel het een en ander te vinden.

          http://www.amt.nl/

          Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      2 januari 2011 om 14:40

      @misteralmostknowitall: Post je dit in alle topics? Robbie heeft het allang beantwoord.

      Login om te reageren
      • misteralmostknowitall zegt

        2 januari 2011 om 14:43

        @Freewarefreak: Jezus sorry hoor, ik heb heb geplaatst bij twee artikels en ik wilde gewoon antwoord op een vraag. Excuses als ik je irriteer met het plaatsten van een vraag, vind je het vervelend? Ga gezellig naar een andere sites met mensen die alles al weten.

        Login om te reageren
        • Freewarefreak zegt

          2 januari 2011 om 14:48

          @misteralmostknowitall: excuses aanvaard. ;)

          Login om te reageren
  10. Mich zegt

    2 januari 2011 om 14:20

    Laten we een lelijke maar wel praktische Porsche pakken en hem onpraktisch en nog lelijker maken..
    Weten we tenminste zeker dat ie alleen nog door voetballers gekocht wordt..

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      2 januari 2011 om 14:23

      @Mich: GOzert, je hoeft hem niet te kopen, en de kans dat jij hem in levende lijve ziet is nihil!

      Login om te reageren
  11. Jesse van Dalsen zegt

    2 januari 2011 om 14:31

    Dit is toch geen Porsche meer..
    Dan kan hij nog zo snel zijn, dit hoort gewoon niet :'(

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 januari 2011 om 14:37

      @Jesse van Dalsen: Want? Een Porsche hoort geen coupe model te zijn?

      Login om te reageren
  12. waverider zegt

    2 januari 2011 om 14:33

    @misteriknownothing
    koppel is de trekkracht, gemeten in newton meter, dat is: de kracht van 1 meter uitgeoefend op een arm van 1 meter.
    Een raceauto met 1000 pk en 100nm trekt geen caravan. Een diesel station met 150 pk en 300nm wel. Pk is het vermogen om toeren te maken en dus te accelereren, NM is het vermogen om massa te verplaatsen.

    Login om te reageren
  13. waverider zegt

    2 januari 2011 om 14:33

    oeps typefoutje NM = nm.

    Login om te reageren
  14. waverider zegt

    2 januari 2011 om 14:35

    nog keer fout: Nm

    Login om te reageren
  15. FlesWater zegt

    2 januari 2011 om 14:38

    Achja ziet er niet lelijk uit maar compleet nutteloos in de benelux. Wat kan je daarmee nu doen. En wedden dat hij stuk gaat eens je 10 meter in een bos zit? Met zo’n grote velgen en veel plastiek, da’s om problemen vragen dan. Typische wagen dus voor mannen met een te kleine piemel of vrouwen die al aan hun 3de facelift zitten om er weer 3 maal 7 uit te zien.

    Login om te reageren
  16. wolffjee zegt

    2 januari 2011 om 14:39

    ik vind hem een beetje in elkaar geduwd..

    Login om te reageren
  17. mashell zegt

    2 januari 2011 om 14:39

    Prima toch? Zowel van buiten en binnen heel acceptabel. Deze mag blijven.

    Login om te reageren
  18. Yellomello zegt

    2 januari 2011 om 14:46

    Heerlijke wagen! Doe er maar 1, onee, 2!

    Login om te reageren
  19. preske zegt

    2 januari 2011 om 14:51

    dit in het matzwart

    Login om te reageren
  20. dannyelk zegt

    2 januari 2011 om 15:08

    deze stond ook in essen

    Login om te reageren
  21. geertje zegt

    2 januari 2011 om 15:18

    Het is net een oude Toyota Corolla http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.spoilertje.nl/kbtuning/fotoos/toyota/Toyota%2520corolla%2520E11/Toyota%2520Corolla%2520E11%2520Voorbumper%2520ATACKER.jpg&imgrefurl=http://www.spoilertje.nl/kbtuning/pagina%2520map/toyota/Toyota_Corolla_E11%2520,KBTuning%2520%2520,Bodykits%2520,%2520Bumpers%2520,%2520Sideskirts%2520,%2520Spoilers%2520,Tuning%2520,%2520Spoilers%2520,%2520Full%2520Bodykit.htm&usg=__B_F0HMdv1wXV0QZ-5JG0E64YEtE=&h=363&w=570&sz=59&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=WOvBP7W-3O_xhM:&tbnh=131&tbnw=177&prev=/images%3Fq%3Dtoyota%2Bcorolla%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26rlz%3D1T4ADBF_nlNL281NL281%26biw%3D1419%26bih%3D689%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=1112&vpy=364&dur=1030&hovh=179&hovw=281&tx=183&ty=74&ei=vYkgTZ3ZFsKi8QPlnciBBw&oei=vYkgTZ3ZFsKi8QPlnciBBw&esq=1&page=1&ndsp=18&ved=1t:429,r:11,s:0

    Login om te reageren
  22. geertje zegt

    2 januari 2011 om 15:32

    De nieuwe Cayenne is nix en wordt ook nix. Ook niet met al die tupperware

    Login om te reageren
  23. King Kay zegt

    2 januari 2011 om 15:38

    En ik vind het verdacht veel op een auto lijken. Overigens een best wel mooie auto moet ik zeggen, ziet er beter uit dan een normale Cayenne. En natuurlijk is dit een nutteloos stuk automobiel, maar dat is pakweg een RR Drophead ook.

    Trouwens, an sich kan een auto niet nutteloos zijn, de bestuurders ervan des te meer. ;)

    Login om te reageren
  24. norge zegt

    2 januari 2011 om 15:42

    Als drie deur opeens veel meer Porsche om te zien ,maar al dat overbodige plastic mag er van mij weer af .
    Velgen zijn een beetje te groot iets minder graag met wat dikkere banden (mijn mening).

    Login om te reageren
  25. birdboy zegt

    2 januari 2011 om 16:20

    Best lekker, en zeker mooier dan het origineel!

    Login om te reageren
  26. mike zegt

    2 januari 2011 om 16:36

    erg vet alleen die binnekant lijkt wel een beetje op een Hot Wheels autotje,liever mooi creme of donkere cognac kleur

    Login om te reageren
  27. BaySideBlueBoy zegt

    2 januari 2011 om 16:43

    Uit de kluiten gewassen hot hatch! :D
    Geef mij maar een Nissan Murano CrossCabriolet. 8)

    Login om te reageren
  28. tg10 zegt

    2 januari 2011 om 17:12

    ik vind de SUV versie toch stoerder!

    Login om te reageren
  29. Dennis21 zegt

    2 januari 2011 om 18:17

    nou nog goed verlagen en je hebt een gewone sportcoupe…

    Login om te reageren
  30. gio zegt

    2 januari 2011 om 18:17

    Ben totaal niet voor porche, maar die is zeker en vast te pruimen.

    Login om te reageren
  31. vincent996 zegt

    2 januari 2011 om 19:55

    Als het persé een Cayenne moet zijn, is dit toch wel een van de mooiste exemplaren. Kwijl….

    Login om te reageren
  32. juanos zegt

    2 januari 2011 om 20:07

    Waarom noemen ze zulke modellen tegenwoordig toch coupé? Wat een bullshit, net als de scirocco, dat is gewoon een hatchback..

    Don’t get me wrong, ziet er wel gaaf uit maar die benamingen tegenwoordig is gewoon kletskoek!

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      2 januari 2011 om 22:15

      @juanos: Cajun betekent dan coupé in het Spaans?

      Login om te reageren
  33. xilver zegt

    2 januari 2011 om 22:14

    Eerste wat ik dacht: Seat Ibiza (toch in de zijlijn)… dit is gewoon een dure hatchback… Porsche lijkt zich te willen mengen met deze markt. De flair en flamboyance van het merk gaat er zo aan: ipv ‘ik heb een Porsche’ -‘aamaaai’ wordt het ‘ik heb een Porsche’ -‘leuk seg.. ik ook’

    Login om te reageren
  34. sjontheking zegt

    2 januari 2011 om 22:18

    @ geertje, nee man het is van achteren net een Nissan Almera
    http://offsite.hadez.org/aoc/almera_sport/coil_back.jpg

    Login om te reageren
  35. C6_R zegt

    3 januari 2011 om 10:21

    Ik vind dit wel wat eigenlijk! Kijk, ze zijn er nog niet, maar stel je eens voor dat ze ‘m nu ook nog een meter lager maken en een ton lichter!

    Dan heb je een sportwagen! Van Porsche, weird!!!

    Login om te reageren
  36. Dimglor zegt

    3 januari 2011 om 21:10

    Ik vond hem er eigenlijk beter uitzien op de persfoto’s… maar ik vind het nog altijd geen mooie wagen zo…

    Login om te reageren
  37. Tonnie zegt

    3 januari 2011 om 21:41

    Ik vind het er wel goed uitzien! zeker voor een cayenne, alleen de rest van de opsmuk vind ik iets te overdreven, het kan dus wel beter, maar 2 deuren zijn beter dan 4.

    Login om te reageren
  38. patrolhaid zegt

    3 januari 2011 om 22:37

    Interieur zeker oké maar lak liever in mat wit of zo
    niet?

    Login om te reageren
  39. jokum zegt

    4 januari 2011 om 20:11

    1 woord: Dik.

    Login om te reageren
  40. Dirk zegt

    5 januari 2011 om 13:55

    Iedereen mag van de Cayenne vinden wat hij/zij wil. Ik zeg “zet hem maar op de oprit”

    Login om te reageren
  41. Carolus zegt

    5 januari 2011 om 16:15

    Heb deze in het echt al mogen aanschouwen, vanbinnen en vanbuiten. Prachtige wagen, deze foto’s tonen niet wat hij écht is :(

    Login om te reageren
  42. leip0079 zegt

    6 januari 2011 om 21:45

    Zeker een mooie auto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North