• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoeveel zou jij betalen voor een Ford Sierra?

Auteur: jaapiyo, gepost 18 augustus 2017 om 13:29 – 59 Reacties

Afbeelding Hoeveel zou jij betalen voor een Ford Sierra?Afbeelding Hoeveel zou jij betalen voor een Ford Sierra?Afbeelding Hoeveel zou jij betalen voor een Ford Sierra?Afbeelding Hoeveel zou jij betalen voor een Ford Sierra?Afbeelding Hoeveel zou jij betalen voor een Ford Sierra?Afbeelding Hoeveel zou jij betalen voor een Ford Sierra?Afbeelding Hoeveel zou jij betalen voor een Ford Sierra?Afbeelding Hoeveel zou jij betalen voor een Ford Sierra?

Sierra
Met 250 Euro was je er niet gekomen in dit geval.

Ah, de Ford Sierra. De Mondeo voordat de Mondeo bestond. In 1982 kwam deze D-segmenter op de markt als opvolger van de Cortina, een naam waar je als autoliefhebber waarschijnlijk warmer van wordt, dankzij de legendarische Lotus Ford Cortina. De Sierra daarentegen roept bij mij helemaal geen goede gevoelens op. Ik ken de auto vooral als het vervoer van de morsige TV-detective Jack Frost. Perfectere typecasting van een auto is zelden voorgekomen. Zowel de Sierra als de serie zijn niet per se dingen die je gezien moet hebben.

Desalniettemin was de Sierra een succesnummer voor Ford. In het Verenigd Koninkrijk neemt de auto nog steeds de tiende plaats in op het lijstje van meest verkochte auto’s. Zelfs na het eind van de productie (1993) bleven Ford dealers daar nog Sierra’s uit voorraad verkopen. De 1.299.993ste en laatste werd pas nieuw verkocht in 1995. Volgens betrouwbare bron wikipedia zijn daar echter nu nog slechts zo’n 4.000 stuks geregistreerd.

Het zou ons niet verbazen als een aanzienlijk aandeel daarvan bestaat uit RS Cosworth-modellen. Want jawel, ook van deze D-segmenter voor Jan Modaal bouwde Ford een aantal hete versies. Speciaal voor Zuid-Afrika werd bijvoorbeeld de XR8 gebouwd, een homologatie-special voor de toerwagenracerij met Windsor-V8 onder de kap. De bekendste snelle Sierra is echter ongetwijfeld de RS Cosworth, de voorloper van de latere Escort Cosworth, met een 2.0 liter turbo-tor onder de kap en een bouwsteiger op de kont.

Van de RS Cosworth werden er 5.545 gemaakt. Voor mensen die aan de verkeerde kant van de weg rijden had Ford nog iets specialers in de aanbieding: 500 RS Cosworths werden door de Tickford Engineering Company omgebouwd omgebouwd tot Sierra Cosworth RS500. Als je alleen naar de pk’s kijkt, lijkt het verschil met de RS Cosworth klein: 225 pk in plaats van 204 pk, vooral dankzij een grotere turbo en intercooler. Maar de RS500 had nog meer troeven uit te spelen. De remmen waren beter, evenals de koeling van de motor. Tenslotte zat er nóg een extra spoilertje onder de toch al fors bemeten reguliere constellatie. Je kan immers nooit voldoende spoilers hebben. In racetrim leverde de RS500 tot zo’n 550 pk.

De naam hint er al naar: er werden slechts 500 exemplaren van deze über-Cossie gemaakt. En zoals we weten, vertaalt zich de combinatie tussen een auto die tot de verbeelding spreekt en zeldzaamheid tegenwoordig tot hoge prijzen. Zodoende werd de auto die je hierboven ziet in de gallery met iets meer dan 10.000 miles op de klok dan ook onlangs geveild voor 114.750 Pond (momenteel is elke Pond 1,10 Euro waard). Voorheen behoorde de auto volgens Silverstone Auctions toe aan een van de rijkste mensen ter wereld. Bernie misschien? Enfin, zou jij een Sierra kopen voor dit geld, of hang je liever een Windsor-V8 in een Sierra-barrel dat je voor 100 Euro koopt bij een sloperij?

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Ford Evos
    Ford Evos is heel plausibele Sierra opvolger
  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Ford Focus ST Edition
    Ford Focus ST Edition is doekje voor het bloeden

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

cosworth, Ford, Klassiekers, sierra, sierra-rs, veiling, zwart

Vorig bericht: « Zo praat Ross Brawn over de F1-motor van de toekomst
Volgend bericht: Dit is de uitlaat-strategie van Porsche »

Lees Interacties

Reacties

  1. berlinetta zegt

    18 augustus 2017 om 13:37

    Ik vind het zeker een hele gave auto, maar als ik hem zou kopen dan wil ik er ook lekker mee jakkeren en dat ding op z’n staart trappen. Daar issie dan weer veel te duur voor. Je ziet ook al aan deze auto dat hij helemaal niet wordt gebruikt. De bandjes zijn helemaal ingevet zodat ze er piekfijn uit zien. De auto is alleen even naar buiten gerold voor wat fotootjes en mag dan weer terug z’n hok in.

    Login om te reageren
  2. thearchitect zegt

    18 augustus 2017 om 13:46

    Fraai jaren ’80 monster met bijbehorend triest dashboard.
    Maar laten we eerlijk zijn, als je een auto rijdt van € 125.000 mag hij ook wel de uitstraling hebben van een auto van € 125.000 of iets in die richting.
    Deze auto ziet eruit alsof je hem van de plaatselijke garagehouder in je dorp hebt gekocht voor € 4000 en een paar biefstukken.
    Zelfde euvel had de XR4i de gewone Sierra Cosworth.
    De Sierra heeft nu eenmaal een grote ‘woonwagengehalte’ …

    Login om te reageren
    • werf76 zegt

      18 augustus 2017 om 14:21

      @thearchitect: De gewone siërra mag “misschien” een woonwagen gehalte hebben, dat hebben de cossies degelijk niet. Ga je mond spoelen. Erger nog, 99% van de mensen weten niet eens wat hun overkomt wanneer een cossie hun helemaal zoek rijd terwijl ze in een Porsche/Ferrari oid zitten..

      Login om te reageren
      • torsen zegt

        18 augustus 2017 om 14:36

        @werf76: Stel even dat je totaal geen verstand hebt van auto’s en de historie achter dit ding vergeet.
        Wat blijft er dan, qua uiterlijk, over behalve een bejaarde ford met teveel spoilers en frutsels erop?

        Het is een icoon. Maar wel een hele lelijke.

        Login om te reageren
        • jonkerlan zegt

          18 augustus 2017 om 15:36

          @torsen: voor mij valt deze in de categorie: mooi van lelijkheid

          Login om te reageren
          • torsen zegt

            18 augustus 2017 om 16:29

            @jonkerlan: Schoonheid blijft natuurlijk subjectief. Ik heb dat zelf met de Escort RS Cosworth die eigenlijk in dezelfde categorie valt als de Sierra. Maar ik blijf het een schitterend ding vinden.

            Login om te reageren
      • thearchitect zegt

        18 augustus 2017 om 16:09

        @werf76: Ik vind de gewone Sierra al erg… de Cosworth is erger.
        En een Ferrari / Porsche ‘zoek’ rijden ?
        Het is absoluut leuk speelgoed, maar laten we realistisch blijven.

        Login om te reageren
        • werf76 zegt

          18 augustus 2017 om 17:27

          @thearchitect: Dat ben ik ook. Natuurlijk niet de nieuwste Porsches en Ferraris. Al zijn er cossies die dat zeker doen. Ik had iig erg veel lol met de mijne en heb daar erg veel
          Porsche/Ferrari en andere leuk spul eigenaren voor lul laten staan. Die konden bij het volgende verkeerslicht hun ogen niet geloven. Onbetaalbaar die gezichten.

          Login om te reageren
    • rolov zegt

      18 augustus 2017 om 17:41

      @thearchitect: je hebt er echt verstand van . De taartschep geeft weg dat het geen reguliere is. En als je dat niet snapt heb je er geen verstand van.

      Login om te reageren
      • thearchitect zegt

        18 augustus 2017 om 19:43

        @rolov: Heb ik er nou verstand van of geen verstand van ? Ik begrijp het niet.

        Login om te reageren
    • roppp zegt

      18 augustus 2017 om 21:06

      @thearchitect: toen ik als 16-jarige op de MTS autotechniek zat, werd ik voor het eerst geconfronteerd met de eerste Siera. Vormtechnisch was het een revolutie voor het behoudende Ford. Gelukkig kwam de techniek 1 op 1 uit de Taunus, dus het bleef herkenbaar voor de oude Ford cliëntele. De Siera werd overigs steeds fraaier naarmate de leeftijd steeg. Met als top die raceuitvoeringen met die enorme taartschep achterop. Maar om er geld aan uit te geven? Nee, doe mij dan maar een 131 Abarth.

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      19 augustus 2017 om 09:55

      @thearchitect: ach ja dat heb ik nu al in m’n polo WRC. Niemand snapt dat deze nieuw meer koste dan full options 1.2tsi’s, niemand snapt dat die auto 290+ op de teller aantikt, bij automeetings wordt je weggestuurd omdat men denkt dat je slechts stickers erop heb geplakt.

      Maar precies is (voor mij) die onschatbare waarde wat deze auto’s zo begeerlijk maakt. Niemand die het verwacht, de helft die het niks vindt, en uiteindelijk een schare groep liefhebbers overhoudt die wel beter weten.

      Login om te reageren
  3. thearchitect zegt

    18 augustus 2017 om 13:47

    correctie: “Zelfde euvel had de XR4i EN de gewone Sierra Cosworth”

    Login om te reageren
  4. alcantara zegt

    18 augustus 2017 om 13:51

    Lekkere bak om mee over het kamp te crossen!

    Login om te reageren
  5. depsycholoog zegt

    18 augustus 2017 om 14:02

    Niks mis met Jack Frost!

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      18 augustus 2017 om 14:17

      @depsycholoog: dat is toch de producer van het album Modern Times?

      Login om te reageren
      • depsycholoog zegt

        18 augustus 2017 om 16:49

        @willeme: nee, Jack Frost is voor mij deze eindbaas: https://goo.gl/images/6GTbza

        Login om te reageren
  6. 750i zegt

    18 augustus 2017 om 14:11

    Ik vind het een gave auto alhoewel de prijs natuurlijk aan de stevige kant is.
    En hou alsjeblieft een keer op over die uitgekauwde grappen over woonwagens en het kamp.

    Login om te reageren
    • thearchitect zegt

      18 augustus 2017 om 16:10

      @750i: Ik bedoelde het niet als grap.

      Login om te reageren
  7. vroaaar zegt

    18 augustus 2017 om 14:17

    Heerlijke jaren 80 bak met dito interieur en boekenplank. Wordt gewoon een begeerlijke klassieker als je nog even wacht. Prima investering lijkt me.

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      18 augustus 2017 om 20:15

      @vroaaar: kijkend naar de prijs heeft hij die status al bereikt..

      Login om te reageren
  8. werf76 zegt

    18 augustus 2017 om 14:18

    EDIT: fixed
    Van de 5000 siërra cossies welke nodig waren voor homologatie werden er 500 door Tickford aangepast naar rs500 spec. Uiterlijk werd een extra lip aan de onderzijde gemonteerd. Zat er een extra koelsleuf in de voorbumper. De achterzijde kreeg onder de legendarische taartschep nog een extra lipje (alles voor de downforce)
    Technisch waren de remmen identiek maar hey, dat werd toch aangepast met andere remmen (bigbrakes). Tov de “normale” siërra cossie kreeg de rs500 een intercooler wat ongeveer 4x zo groot was. De turbo ging van t3 naar t4 met een turbokrater ipv turbogat. Ach in racespec werd er minimaal 2bar turbodruk gedraait van 4500 tot 8000 toeren dus boeiend die turbokrater :) Het inlaat spruitstuk was voorbereid voor 8 injectors ipv 4. Er waren voor de straat slechts 4 in gebruik. Het onderblok was in de “gewone” siërra cossie van een type 205. In de rs500 werd dat de verstevigde variant wat later het 200 onderblok werd in de 4wd siërra/escort cossies. Het plateau van de accu werd aangepast in de rs500 ivm de tweede injectorrail. Verder was de rs500 technisch hetzelfde als de normale variant.

    Nu moet je voor de cossies al een aardig bedrag meebrengen wanneer je er een wil hebben. Laat staan met een rs500. Die gaan nu voor 80k pond en veul meer van de hand. (mits in originele en goede staat). Voor de gewone zit je al aan de 20k euro.

    Misschien dat ik nog wat vergeten was maar dat zal vast door een kenner aangevuld worden.

    Login om te reageren
  9. bertorelli zegt

    18 augustus 2017 om 14:23

    Heb er vroeger 3 gereden.
    Een 1.6 van de eerste serie en 2x een 2.0 van de latere serie.
    Die 2.0(i) reden prima.
    Lekker ruim ook van binnen, maar wel vaak erg basic qua opties.
    Je ziet ze inderdaad nog maar zelden.

    Login om te reageren
  10. zippy1964 zegt

    18 augustus 2017 om 14:39

    Was de Sierra niet de opvolger van de Taunus en de Mondeo de opvolger van de Grenada ?

    Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      18 augustus 2017 om 15:00

      @zippy1964: Ja en nee. De Sierra volgde inderdaad de Taunus op. Granada’s schoenen werden gevuld door de Scorpio.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        18 augustus 2017 om 15:11

        @baardmijt: oh, de Scorpio (2). Daar hadden ze een echte Cossie van moeten maken.
        IPV de 2.9 Cosworth met 207 pk en 0-100 in 9.1 seconden.

        Login om te reageren
        • baardmijt zegt

          18 augustus 2017 om 15:43

          @gregorius: Een hatchback M5 tegenhanger. Hmmm… Gemiste kans.

          Login om te reageren
      • galverink zegt

        18 augustus 2017 om 17:10

        @baardmijt: waarbij de Scorpio in het VK nog een tijdje Granada bleef heten.

        Login om te reageren
    • hamburg65 zegt

      18 augustus 2017 om 15:17

      @zippy1964: de Sierra was idd de opvolger van de Taunus/Cortina en de Mondeo wederom van de Sierra. De opvolger van de Grenada was de Scorpio.

      Login om te reageren
  11. desjonnies zegt

    18 augustus 2017 om 14:44

    Het spijt me, maar dit stukje is zo tenenkrommend simpel geschreven dat het lijkt op de verhaallijn van een pornofilm waarbij mensen die elkaar nog nooit gezien hebben elkaar de kleren van het lijf rukken om sex te hebben – uiteraard heb ik dat van horen zeggen.

    De Sierra was voor Ford net zo een sprong vooruit qua designtaal als voorwielaandrijving voor de Escort is geweest. ! De voorgangerS van de Sierra waren overigens de Taunus en de Cortina

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      18 augustus 2017 om 17:19

      @desjonnies: hear hear. En laten we vooral niet vergeten dat het ding van hetzelfde kaliber is als een M3 of MB Evo uit die tijd waar het waar ‘normaal’ is om achterlijke bedragen te lappen. Bij Ford shop je nog voordelig :)

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      18 augustus 2017 om 23:29

      @desjonnies: hmm…je brengt me wel op een interessant idee om bij te beunen…

      Login om te reageren
      • galgootje zegt

        19 augustus 2017 om 22:25

        @jaapiyo: grinnik

        Login om te reageren
  12. rikus zegt

    18 augustus 2017 om 14:47

    Hangt een beetje af van de waarde van oud ijzer.

    Login om te reageren
  13. drdre1 zegt

    18 augustus 2017 om 14:54

    Ik kan me nog herinneren dat bij een aflevering van Top Gear door een hoofd designer werd verteld dat de zijruit tussen de B en C stijl was geïnspireerd op die van de Porsche 928… :-o

    Login om te reageren
  14. willemseles zegt

    18 augustus 2017 om 14:56

    Die 5 cijferige km/miles teller staat me psychisch tegen. Wat betreft betrouwbare stand en vertrouwen in het blok. In die tijd reed ik zelf ook met turbo’s rond , oa een Alfa 75 turbo en 5 gt turbo ,maar waagde me absoluut niet aan een wedstrijdje met zoiets. Het waren toch ook 4×4’s ?

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      18 augustus 2017 om 15:05

      @willemseles:
      De latere waren idd 4×4, en sedans. Heb er één gehad, met groen kleppendeksel, kenmerk van de 220 pk versie. Ging naar de maatstaven van toen als de brandweer, had niet eerder een auto gehad, die bij 190 km/u nog zo fanatiek versnelde als je het gaspedaal vloerde.

      Login om te reageren
  15. baardmijt zegt

    18 augustus 2017 om 15:02

    De XR4i was dat, de Corsworth’ niet. Meen ik.

    Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      18 augustus 2017 om 15:03

      @baardmijt: Cos. Niet Cors. DYAC.

      Login om te reageren
      • baardmijt zegt

        18 augustus 2017 om 15:04

        @baardmijt: En volgens mij trouwens de XR4i ook niet. Was daar niet de XR4x4 voor?

        Login om te reageren
  16. kennone zegt

    18 augustus 2017 om 15:02

    Heb 8 jaar geleden bijna een Sedan Cossie 1988er dus RWD en stage 3 getuned gekocht. Ding had /-370pk en zou mijn 2e auto worden. Was een mooie stap van een Nissan Sunny 1.4 naar dit kanon!! €3500,- was de vraagprijs toen. Na een test ritje met ons pa er bij op de bijrijders stoel riep hij na het eerste keer gas geven gelijk dat ik deze niet mocht kopen. Bij de 120kmh had dat ding nog last van wielspin op droog asfalt!! Om mijn eigen levensjaren wat te verlengen heb ik hem dus laten staan. Nu staat er een exact het zelfde exemplaar te koop met de zelfde tuning voor €18.000,-!!!, op marktplaats. Baal stiekem behoorlijk dat ik dit toen niet gekocht had. Nog steeds een droom auto. Zou deze zo op mijn Volvo 850R in willen ruilen.

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      18 augustus 2017 om 15:36

      @kennone: Weet niet of dat een goed idee zou zijn om hem in te ruilen. Ik lees heel veel positieve reacties op autoblog mbt de 850R dus dat moet wel een top auto zijn.

      Login om te reageren
      • baardmijt zegt

        18 augustus 2017 om 17:18

        @torsen: Relativering: 95% van die berichten komt van kennone zelf.

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          18 augustus 2017 om 22:32

          @baardmijt: da meende nie?

          Login om te reageren
    • mmot05 zegt

      18 augustus 2017 om 15:47

      @kennone: met 120 nog last van wielspin?!! Waren zeker nog paar staaldraadjes overgebleven om de velgen ipv rubber.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        19 augustus 2017 om 23:23

        @mmot05: bandjes waren niet alles meer nee. Maar denk dat de kleine originele 15inch ook niet alles is. De meeste zijn al voor zien afwijkende grotere wielen. Om de aandrijflijn te sparen op hogere snelheden. Best wel raar eigenlijk want dan heb je wel gelijk een teller afwijking..

        Login om te reageren
    • maikelschennink zegt

      18 augustus 2017 om 17:50

      @kennone: als je graag van je 850 R af wilt moet je maar een berichtje sturen ;)

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        18 augustus 2017 om 22:33

        @maikelschennink: heb jij een Sierra Cosworth dan?

        Login om te reageren
  17. desjonnies zegt

    18 augustus 2017 om 15:31

    De XR4i was een driedeurs met de 2.8 Cologne (Keulse) V6 voorin en dubbele zijramen
    Deze dus
    http://www.autozeitung.de/ford/sierra/1-generation

    Login om te reageren
  18. desjonnies zegt

    18 augustus 2017 om 15:41

    Eigenlijk is de Sierra Cosworth er gekomen omdat de Goep B RS 200 niet meer gebruikt mocht worden en Ford, net als veel andere merken een compleet professioneel rally team had opgetuigd.
    Mijn eerste kennismaking met een Groep N Cosworth was de reden om de handdoek te gooien, ik was nog niet zo ervaren als navigator, maar de Sierra gaf weinig reden om een veilig gevoel te krijgen, de deur klapperde als een gek en het plastic dashboard zag je ongewild torderen op het onverhard, niet goed voor een sport waarbij je jezelf door niets mag laten afleiden.
    Wat dat betreft waren die groep B auto’s veel veiliger, die waren doorgelast en hadden een geintegreerde rolkooi.

    Login om te reageren
  19. schreute01 zegt

    18 augustus 2017 om 15:47

    Eigenlijk is de Sierra zwaar onderschat. Qua vormgeving en stroomlijn was de wagen een revolutie in autoland. Het ontbrak Ford alleen aan lef om de wagen voorwielaandrijving te geven.
    Ooit zal er meer erkenning komen voor de Sierra.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      18 augustus 2017 om 17:44

      @schreute01: die is er al. De prijzen stijgen .

      Login om te reageren
      • schreute01 zegt

        18 augustus 2017 om 19:00

        @rolov: ik bedoel de gewone Sierra’s. Niet de Cossies.

        Login om te reageren
  20. tmenges zegt

    18 augustus 2017 om 16:54

    Net even op marktplaats gekeken en de Sierra is er niet veel meer, sterker nog, er staan mee GMC sierra’s op dan Ford sierra’s

    Login om te reageren
  21. hans75 zegt

    18 augustus 2017 om 17:05

    er was ook nog een amerikaanse variant… die Merkur heette… (met een 2.3 turbo als ik het goed heb) ik heb een tijdje in Toronto gewoond, en had daar een vriend die twee van die dingen had… moest regelmatig Sierra badges en ander spoilergefrutsel meenemen naar Canada…want het stond wel stoer om de Merkur te vereuropiseren….

    Login om te reageren
  22. allesmetturbo zegt

    18 augustus 2017 om 17:45

    De voorkant blijf ik erg dik vinden, de rest doet mij niet zoveel. En voor dat bedrag laat ik deze graag voorbij gaan

    Login om te reageren
  23. fordgek zegt

    18 augustus 2017 om 21:35

    En misschien wel een leuk feitje, ontworpen door een Nederlander.

    Login om te reageren
  24. blo3to3t zegt

    19 augustus 2017 om 14:48

    Verschrikkelijke auto’s, roestpreventie kennen ze niet en af fabriek trekken ze al scheef. Heeeel hard voorbij lopen.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      19 augustus 2017 om 23:26

      @blo3to3t: dat laatste klopt. Mijn sierra konden ze nooit helemaal lekker uitlijnen. Maar de als je eenmaal met eentje gereden hebt dan ben je verslaafd! Hier kan je een partij mee spelen. En 400pk kan het blok goed hebben!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North