• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo zit de Bugatti Rimac deal echt in elkaar

Auteur: RubenPriest, gepost 2 november 2021 om 12:01 – 8 Reacties

Zo zit de Bugatti Rimac echt in elkaar

We kunnen wat dieper in de details duiken. Er is meer informatie bekendgemaakt over de Bugatti Rimac joint venture.

Eerder dit jaar werd bekend dat Bugatti grotendeels in handen is gekomen van het Kroatische Rimac. Details over de verdeling van de aandelen werden toen naar buiten gebracht. Nu komt de joint venture met nieuwe informatie.

De verdeling

Aan het hoofd van de joint venture staat Mate Rimac als CEO. Hij is tevens het gezicht en oprichter van het gelijknamige automerk. De joint venture zal dan ook geopereerd worden vanuit Sveta Nedelja in Kroatië. Zoals bekend beheert de Rimac Group een aandeel van 55 procent in de samenwerking. De overige 45 procent behoort toe aan Porsche AG. Porsche is strategische partner in het geheel. Aan de buitenkant, voor de ogen van jij en ik, is er niet veel anders. Bugatti blijft gewoon het merk zoals het nu is. Hetzelfde is van toepassing voor Rimac. Stephan Winkelmann, de huidige Bugatti CEO, ga je echter niet meer zien aan de zijde van het luxemerk. Hij gaat fulltime aan de slag bij Lamborghini waar hij tevens als CEO was.

Personeel

Over poppetjes gesproken. Mate Rimac is natuurlijk niet het enige figuur binnen deze joint venture. Christophe Piochon, de voormalige productiemanager en co-managing director van Bugatti , gaat ook aan de slag binnen deze samenwerking. Hij krijgt de taak als Chief Operating Officer. Larissa Fleischer had voorheen een topfunctie binnen Porsche en schuift aan bij Bugatti Rimac als financieel directeur. En dan is er nog Emilio Scervo. De hoofdingenieur van McLaren laat de Britse autofabrikant voor wat het is en gaat voor de joint venture aan de slag als Chief Technology Officer.

De joint venture is goed nieuws voor Kroatië. In 2023 opent de nieuwe Rimac Campus in het land. Daar zal ook het hoofdkantoor van Bugatti Rimac komen. Een terrein van 200.000 vierkante meter waar straks 2.500 mensen werken. Voor de joint venture is dit puur het kantoorgedeelte. De productie van Bugatti’s gaat gewoon door in het Franse Molsheim. Met de start van de joint venture zijn in totaal 435 medewerkers gemoeid. Daarvan zijn er 300 gestationeerd in Kroatië en 135 in Frankrijk.

Ook interessant!

  • BREEK: Rimac neemt Bugatti over
  • Een nieuw thuis voor Bugatti zonder Volkswagen
  • Hoezee, Bugatti gaat gewoon door met de ICE
  • Dit is de Rimac C_Two in het echt (video)

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, geld, Porsche, rimac

Vorig bericht: « Quote 500: de rijkste automannen-en vrouwen van 2021
Volgend bericht: Nederlandse prijs Volkswagen Taigo is niet verkeerd »

Lees Interacties

Reacties

  1. henkp1 zegt

    2 november 2021 om 12:36

    De volgende Bugatti zal volledig elektrisch zijn. Ik vermoed dat die gewoon in Kroatie wordt geouwd en in Molsheim wordt hij afleveringsklaar gemaakt: set matten en radiootje erin, stofdoek erover en dan nog even de champagne ontkurken.

    Login om te reageren
  2. ghini zegt

    2 november 2021 om 12:56

    Wie gaat Bugatti dan leiden? Ook Mate Rimac? Lijkt me niet.. In het artikel staat alleen dat Stefan weg gaat..

    Login om te reageren
  3. Hupke zegt

    2 november 2021 om 13:52

    Er gaat 2500 man werken.
    Laat een bugatti nog 2 milioen kosten. Bugatti verkoopt minder dan 100 wagens per jaar. Dat is 200 milioen omzet, dat is minder dan 100k per personeelslid en dat is niet om over naar huis te schrijven. Het kan dus niet anders dan dat Bugatti Rimac nog iets anders gaat verkopen dan een set wielen.

    Login om te reageren
    • DaveB zegt

      2 november 2021 om 16:41

      @Hupke: verdiep je eerst eens in wat Rimac doet en reageer dan nog eens.

      Login om te reageren
    • ghini zegt

      2 november 2021 om 16:43

      @Hupke: die 2500 man gaan niet allemaal voor Bugatti het auto merk werken. Die hele joint venture gaat voor allerlei merken aan de slag.

      Login om te reageren
  4. koentag zegt

    2 november 2021 om 14:26

    Donut legt het verhaal mooi uit: https://youtu.be/juxDjJe8L7M

    Login om te reageren
  5. goodvibrations zegt

    2 november 2021 om 16:58

    Hele goede samenwerking.. Bugatti heeft de naam en history, Rimac de (nieuwe) techniek..
    Alleen de Bugatti badge maakt de volgende “Rimac” al veel winstgevender.. Elektrische techniek die vervolgens ook weer voor Porsche en Lamborghini gebruikt kan worden..

    Login om te reageren
  6. Vincegail zegt

    3 november 2021 om 13:40

    Mate Rimac is 33 jaar. Drie-en-dertig. Goed bezig!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North