• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda e is ook in felgeel te leuk voor woorden

Auteur: willeme, gepost 10 september 2019 om 16:10 – 23 Reacties

Honda e '19
Niet zo leuk als de concept, maar nog altijd heel erg leuk.

Honda is een beetje een bijzonder merk. In technologisch opzicht valt er weinig op aan te merken. Het bouwen van motoren zit hen in het bloed. In Europa heeft het merk relatief lastig. De Jazz, Civic, HR-V en CR-V zijn de enige modellen die je nog rond ziet rijden en echt bijzonder populair zijn die niet in hun klasse.

Wereldwijd echter zijn de kaarten heel anders geschud en is Honda een grote speler op de markt. Met de Honda e heeft het Japanse merk echter een enorme troef in de handen in Nederland (en Europa). Het originele design spreekt aan, de elektrische aandrijflijn is bijna noodzaak tegenwoordig en de Honda e weet dat ook nog eens te combineren met een (hopelijK) aangename prijs.

We kunnen natuurlijk zeveren over het feit dat de productieversie van de Honda e niet zo leuk als de Honda Urban Concept, de auto die hem voor ging. Ondanks dat dat waar is, is de Honda e nog altijd een zeer guitige en originele auto om te zien. Je wilde met Katja Schuurman thuiskomen, maar met Birgit Schuurman heb je absoluut niets te klagen. Prima toch?

Ook interessant!

  • Zien Honda's er straks uit als Tesla Cybertrucks?
  • 'SUV e' wordt elektrische Honda nummertje twee
  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast
  • veranderd
    Lief en schattig? Deze Honda e is stoer en wild

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Elektrisch, Honda, honda-e, iaa, iaa-2019

Vorig bericht: « Deze beeldschone coupé heeft een schoonheidsvlekje
Volgend bericht: Dit is de perfecte Opel Zafira OPC opvolger »

Lees Interacties

Reacties

  1. carsbyharmen zegt

    10 september 2019 om 16:25

    leuke kleine en simpele autootjes, keep them coming!

    Login om te reageren
  2. janmetdelangeachternaam zegt

    10 september 2019 om 16:30

    Ja iedereen is het een beetje eens met de laatste alinea, maar het blijft vet dat ze m in productie hebben genomen. Opdat we m vaak mogen zien

    Login om te reageren
  3. vvti zegt

    10 september 2019 om 16:30

    Klein ja,maar simpel? Een dacia die is simpel.

    Login om te reageren
  4. screamer zegt

    10 september 2019 om 16:30

    Er is nog niks concreets bekend over nederlandse prijzen voor de Honda e toch?

    Login om te reageren
    • seanxtype zegt

      11 september 2019 om 02:42

      @screamer: in Engeland gaat hij voor 26k weg.

      Login om te reageren
    • santheman zegt

      11 september 2019 om 09:37

      @screamer: vanaf €34.000,- helaas… topversie €37.000,-. Het is een indicatie, maar deze is al richting de dealers intern gecommuniceerd.

      Login om te reageren
  5. Donar zegt

    10 september 2019 om 16:33

    Het is een leuk model geworden.
    Maar wat een boel schermen op het dash zeg! Het wordt bijna zoeken wanneer je even snel in de rechter ”spiegel” wilt kijken.

    Login om te reageren
    • dees zegt

      10 september 2019 om 17:12

      @donar: De rechterspiegel is bijna daar waar hij normaal gezien is, maar dan aan de andere kant van de deur.
      Vind dit logischer dan hem rechts van het stuur te zetten.

      Je ogen zullen hem ook vrij snel vinden aangezien alleen op de 2 schermen voor de spiegels zal het beeld bewegen.

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    10 september 2019 om 16:44

    Hij is gewoon goed gelukt.

    Login om te reageren
  7. maferick74 zegt

    10 september 2019 om 16:52

    Als je van plat houd… heb je indd niks te klagen

    Login om te reageren
    • marinepower zegt

      10 september 2019 om 17:41

      @maferick74: doe mij maar het ‘platte’ van Katja :-)

      Login om te reageren
  8. dees zegt

    10 september 2019 om 17:11

    Van die zwarte zooi rondom de klep om op te laden zou ik een racestreep maken, gewoon doortrekken naar achteren.

    Login om te reageren
    • doublechevron65 zegt

      10 september 2019 om 21:20

      @dees: Zal zeker op dat geel best goed staan, nu ziet het er niet uit.

      Login om te reageren
  9. fanboy zegt

    10 september 2019 om 17:15

    Ik ben zo benieuwd naar de Nederlandse prijs van dit ding.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      10 september 2019 om 18:20

      @fanboy: Honda kennende zal -ie qua prijs eerder tegen de eKona en eNiro aanschurken dan tegen de ID.3.
      Maar god, wat hoop ik het mis te hebben, want hij is inderdaad erg leuk.

      Login om te reageren
  10. rollingstoned zegt

    10 september 2019 om 18:22

    Minder leuk dan het concept, maar het is wel een guitig wagenje geworden.

    Login om te reageren
  11. jeroenwz zegt

    10 september 2019 om 19:46

    Leuk wagentje, wel iets “verdund” ten opzichte van het prototype, maar kek karretje.
    Wat moet het kosten? Al iets bekend?

    Login om te reageren
  12. toyotafortuner zegt

    10 september 2019 om 20:47

    Erg leuke karretje geworden! De kleur staat top

    Login om te reageren
  13. utregcity zegt

    10 september 2019 om 21:10

    Duitsland:

    Prices for Honda e will start from €29,470 in Germany (including local government subsidy) for the 100kW version, rising to €32,470 for the “Advance” grade that includes further specification and a motor output increased to 113kW.

    Nederland:

    100kW +/- €34,000, 113kW +/- €37,000.

    Login om te reageren
  14. defl8 zegt

    10 september 2019 om 21:35

    Ik denk dat het een ernstig duur wagentje wordt. Alles ziet er bijzonder uit, van lampen en interieur tot spiegels. Stuur ziet er ook prijzig uit, Honda is al niet de voordeligste. Niks kon van de Jazz geleend worden, niet te vergelijken dus met een e-up of zelfs LEAF. Ik denk i3 prijzen, €40k+.

    Login om te reageren
  15. k20r zegt

    10 september 2019 om 21:37

    Doe mij de Urban concept maar. En dan als type R met de normale benzine motor.

    Maar in begrijp de keuze in ontwerp wel, deze spreekt een breder publiek aan.
    Ziet er erg leuk uit.
    Van een andere site begreep ik dat de premium versie 35.000-37.000 moet kosten en de basis versie rond 31.000 euro. Maar ik meen dat dit Duitse prijzen zijn.
    Speculeren of nog even afwachten.

    In deze getoonde kleur vind ik hem ook erg leuk. Maar ik koop voorlopig beslist geen auto meer met meer dan 1 accu.
    Ik wacht wel af wat de techniek en overheid doet. Private lease en dus geen gedoe hebben met kapotte accu’s, oude techniek (die gaat hard), is de enige optie. Maar lenen voor zoiets… Ik blijf nog bij de ouderwetse verbrandingsmotor.

    Login om te reageren
  16. utregcity zegt

    10 september 2019 om 21:46

    Prices for Honda e will start from €29,470 in Germany (including local government subsidy) for the 100kW version, rising to €32,470 for the “Advance” grade that includes further specification and a motor output increased to 113kW.

    Nederland zal €4,000/5,000 hoger worden.

    Login om te reageren
  17. willy01 zegt

    11 september 2019 om 06:45

    Hier eentje voor de dochter aub dan kan ik in het weekend ermee rond karren.
    Ik word er blij van telkens ik dit gebakje zie.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North