Honda e is ook in felgeel te leuk voor woorden

Auteur: , 23 Reacties

Niet zo leuk als de concept, maar nog altijd heel erg leuk.

Honda is een beetje een bijzonder merk. In technologisch opzicht valt er weinig op aan te merken. Het bouwen van motoren zit hen in het bloed. In Europa heeft het merk relatief lastig. De Jazz, Civic, HR-V en CR-V zijn de enige modellen die je nog rond ziet rijden en echt bijzonder populair zijn die niet in hun klasse.

Wereldwijd echter zijn de kaarten heel anders geschud en is Honda een grote speler op de markt. Met de Honda e heeft het Japanse merk echter een enorme troef in de handen in Nederland (en Europa). Het originele design spreekt aan, de elektrische aandrijflijn is bijna noodzaak tegenwoordig en de Honda e weet dat ook nog eens te combineren met een (hopelijK) aangename prijs.

We kunnen natuurlijk zeveren over het feit dat de productieversie van de Honda e niet zo leuk als de Honda Urban Concept, de auto die hem voor ging. Ondanks dat dat waar is, is de Honda e nog altijd een zeer guitige en originele auto om te zien. Je wilde met Katja Schuurman thuiskomen, maar met Birgit Schuurman heb je absoluut niets te klagen. Prima toch?



23 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
leuke kleine en simpele autootjes, keep them coming!
Ja iedereen is het een beetje eens met de laatste alinea, maar het blijft vet dat ze m in productie hebben genomen. Opdat we m vaak mogen zien
Klein ja,maar simpel? Een dacia die is simpel.
Er is nog niks concreets bekend over nederlandse prijzen voor de Honda e toch?
@screamer: in Engeland gaat hij voor 26k weg.
@screamer: vanaf €34.000,- helaas… topversie €37.000,-. Het is een indicatie, maar deze is al richting de dealers intern gecommuniceerd.
Het is een leuk model geworden.
Maar wat een boel schermen op het dash zeg! Het wordt bijna zoeken wanneer je even snel in de rechter ”spiegel” wilt kijken.
@donar: De rechterspiegel is bijna daar waar hij normaal gezien is, maar dan aan de andere kant van de deur.
Vind dit logischer dan hem rechts van het stuur te zetten.

Je ogen zullen hem ook vrij snel vinden aangezien alleen op de 2 schermen voor de spiegels zal het beeld bewegen.
Hij is gewoon goed gelukt.
Als je van plat houd… heb je indd niks te klagen
@maferick74: doe mij maar het ‘platte’ van Katja :-)
Van die zwarte zooi rondom de klep om op te laden zou ik een racestreep maken, gewoon doortrekken naar achteren.
@dees: Zal zeker op dat geel best goed staan, nu ziet het er niet uit.
Ik ben zo benieuwd naar de Nederlandse prijs van dit ding.
@fanboy: Honda kennende zal -ie qua prijs eerder tegen de eKona en eNiro aanschurken dan tegen de ID.3.
Maar god, wat hoop ik het mis te hebben, want hij is inderdaad erg leuk.
Minder leuk dan het concept, maar het is wel een guitig wagenje geworden.
Leuk wagentje, wel iets “verdund” ten opzichte van het prototype, maar kek karretje.
Wat moet het kosten? Al iets bekend?
Erg leuke karretje geworden! De kleur staat top
Duitsland:

Prices for Honda e will start from €29,470 in Germany (including local government subsidy) for the 100kW version, rising to €32,470 for the “Advance” grade that includes further specification and a motor output increased to 113kW.

Nederland:

100kW +/- €34,000, 113kW +/- €37,000.
Ik denk dat het een ernstig duur wagentje wordt. Alles ziet er bijzonder uit, van lampen en interieur tot spiegels. Stuur ziet er ook prijzig uit, Honda is al niet de voordeligste. Niks kon van de Jazz geleend worden, niet te vergelijken dus met een e-up of zelfs LEAF. Ik denk i3 prijzen, €40k+.
Doe mij de Urban concept maar. En dan als type R met de normale benzine motor.

Maar in begrijp de keuze in ontwerp wel, deze spreekt een breder publiek aan.
Ziet er erg leuk uit.
Van een andere site begreep ik dat de premium versie 35.000-37.000 moet kosten en de basis versie rond 31.000 euro. Maar ik meen dat dit Duitse prijzen zijn.
Speculeren of nog even afwachten.

In deze getoonde kleur vind ik hem ook erg leuk. Maar ik koop voorlopig beslist geen auto meer met meer dan 1 accu.
Ik wacht wel af wat de techniek en overheid doet. Private lease en dus geen gedoe hebben met kapotte accu’s, oude techniek (die gaat hard), is de enige optie. Maar lenen voor zoiets… Ik blijf nog bij de ouderwetse verbrandingsmotor.
Prices for Honda e will start from €29,470 in Germany (including local government subsidy) for the 100kW version, rising to €32,470 for the “Advance” grade that includes further specification and a motor output increased to 113kW.

Nederland zal €4,000/5,000 hoger worden.
Hier eentje voor de dochter aub dan kan ik in het weekend ermee rond karren.
Ik word er blij van telkens ik dit gebakje zie.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).