Honda Vision XS-1: schuifdeuren galore

Auteur: , 15 Reacties

Moeders in crossovers die op parkeerplaatsen met hun deuren altijd dicht bij jouw lak in de buurt komen, vervelend nietwaar? Honda ziet een toekomst voor zich waarin we deuren van familiebakken voortaan openschuiven in plaats van openklappen.

Op de Indiase Auto Expo in New Delhi heeft Honda het doek van Vision XS-1 getrokken. Een vrij hoge auto waarbij de b-stijl volledig ontbreekt waardoor er een behoorlijke opening ontstaat als de schuifdeuren open staan. Of het realistisch is, een auto zonder b-stijl? Bij de meeste concepts zónder zit-ie er later toch gewoon weer in, want dat is wel zo stevig. Met de Ford B-Max als uitzondering, daar lukte het wel door de b-stijl te integreren in de deur.

De Vision XS-1 heeft drie zitrijen en zeven zitplaatsen. De twee achterste zitrijen kunnen volledig naar beneden geklapt worden. Verdere specs geeft Honda niet, maar dat zou ook volstrekt overbodig zijn, want dit crossovertje met minimalistische koplampen en slingerende achterlichten is vooral gemaakt om de nieuwe Exciting H Design-ontwerpstijl te laten zien. Toekomstige Honda’s gaan er dus ZO uitzien.



15 reacties

Auto’s zonder B-stijl niet realistisch? Ford B-Max gezien?
http://www.blogcdn.com/de.autoblog.com/media/2012/02/ford-b-max-genf-2012-trffnung-schiebetr-4-1328864134.jpg
@huge: Had nou even twee zinnen doorgelezen. ;)
@ricardo: de enter toets was me te snel af ;)
Shit te snel ;) als Ford de b-stijl in de deuren kan integreren dan moet het mogelijk om dat in de grote schuifdeur te integreren…over het gewicht van de schuifdeur praten we natuurlijk niet (tenzij het een koolstofvezel deur is…)
Ik geloof dat Peugeot die toekomst ook ooit voor zich zag…
http://www.autoblog.nl/nieuws/top-10-de-meest-verliesgevende-autos-uit-europa-61969
@zesinlijn: Je hebt het dan vast over de 1007? Die had wel meer nadelen dan een schuifdeur, zoals de deur was tergend traag, het ding was te klein, te duur…
@Esprit_de_Flandre: Ik gok zo dat de schuifdeur in dit ding niet heel veel sneller open en dicht is hoor, dat heeft namelijk ook iets met veiligheid te maken – plus het feit dat de deuropening een stuk groter is. Kijk naar auto’s met automatische achterkleppen, die zijn doorgaans ook de snelste niet.

Bij de 1007 was het gewoon vooral de prijs die ‘m de das om gedaan heeft, in combinatie met een nogal oubollig uiterlijk. Te klein vind ik geen argument, er zijn kleinere auto’s die wél goed verkopen maar die zijn dan ook stukken goedkoper.
@potver7: Ik denk niet dat we dit ooit als productiemodel gaan zien met een schuifdeur, en al zeker niet met één grote…
Het valt toch best op dat die Volvo achterlichten niet helemaal goed op de Honda passen, ze steken nota bene zelfs uit!
Knappe verschijning. Voorbode van een nieuwe HR-V, als Qashqai concurrent?
Waarom zou je dit willen? Behalve voor grotere ladingen dan?

Ik ben wel te spreken over het dashboard, stuur en tellers overigens.
Handig, deuren die aan de achterkant uitsteken als ze geopend zijn.
Off topic: Is blauw de nieuwe kleur voor een auto? Ik zie continue concepts met deze blauwe kleur komen: BMW i8, Renault Twin Run, Jaguar F-type, Subaru WRX, enz.
@lacker: blauw is het nieuwe groen, weet je toch joh?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).