• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda Vision XS-1: schuifdeuren galore

Auteur: ricardo, gepost 5 februari 2014 om 11:53 – 15 Reacties

Afbeelding Honda Vision XS-1: schuifdeuren galoreAfbeelding Honda Vision XS-1: schuifdeuren galoreAfbeelding Honda Vision XS-1: schuifdeuren galoreAfbeelding Honda Vision XS-1: schuifdeuren galoreAfbeelding Honda Vision XS-1: schuifdeuren galoreAfbeelding Honda Vision XS-1: schuifdeuren galoreAfbeelding Honda Vision XS-1: schuifdeuren galoreAfbeelding Honda Vision XS-1: schuifdeuren galore


Moeders in crossovers die op parkeerplaatsen met hun deuren altijd dicht bij jouw lak in de buurt komen, vervelend nietwaar? Honda ziet een toekomst voor zich waarin we deuren van familiebakken voortaan openschuiven in plaats van openklappen.

Op de Indiase Auto Expo in New Delhi heeft Honda het doek van Vision XS-1 getrokken. Een vrij hoge auto waarbij de b-stijl volledig ontbreekt waardoor er een behoorlijke opening ontstaat als de schuifdeuren open staan. Of het realistisch is, een auto zonder b-stijl? Bij de meeste concepts zónder zit-ie er later toch gewoon weer in, want dat is wel zo stevig. Met de Ford B-Max als uitzondering, daar lukte het wel door de b-stijl te integreren in de deur.

De Vision XS-1 heeft drie zitrijen en zeven zitplaatsen. De twee achterste zitrijen kunnen volledig naar beneden geklapt worden. Verdere specs geeft Honda niet, maar dat zou ook volstrekt overbodig zijn, want dit crossovertje met minimalistische koplampen en slingerende achterlichten is vooral gemaakt om de nieuwe Exciting H Design-ontwerpstijl te laten zien. Toekomstige Honda’s gaan er dus ZO uitzien.

Ook interessant!

  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast
  • veranderd
    Lief en schattig? Deze Honda e is stoer en wild
  • Honda
    Video: verwarde Honda moet deur uitdeuken
  • Honda's blijven steken
    Honda's blijven steken in 2002, frappant

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Honda

Vorig bericht: « Audi RS4 Avant Nogaro selection eert de RS2
Volgend bericht: Skoda VisionC : dit wordt de toekomst van de Tsjechen [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. huge zegt

    5 februari 2014 om 12:25

    Auto’s zonder B-stijl niet realistisch? Ford B-Max gezien?
    http://www.blogcdn.com/de.autoblog.com/media/2012/02/ford-b-max-genf-2012-trffnung-schiebetr-4-1328864134.jpg

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      5 februari 2014 om 12:57

      @huge: Had nou even twee zinnen doorgelezen. ;)

      Login om te reageren
      • huge zegt

        5 februari 2014 om 13:32

        @ricardo: de enter toets was me te snel af ;)

        Login om te reageren
  2. huge zegt

    5 februari 2014 om 12:27

    Shit te snel ;) als Ford de b-stijl in de deuren kan integreren dan moet het mogelijk om dat in de grote schuifdeur te integreren…over het gewicht van de schuifdeur praten we natuurlijk niet (tenzij het een koolstofvezel deur is…)

    Login om te reageren
  3. zesinlijn zegt

    5 februari 2014 om 12:32

    Ik geloof dat Peugeot die toekomst ook ooit voor zich zag…

    Login om te reageren
  4. zesinlijn zegt

    5 februari 2014 om 12:46

    http://www.autoblog.nl/nieuws/top-10-de-meest-verliesgevende-autos-uit-europa-61969

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      5 februari 2014 om 13:05

      @zesinlijn: Je hebt het dan vast over de 1007? Die had wel meer nadelen dan een schuifdeur, zoals de deur was tergend traag, het ding was te klein, te duur…

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        5 februari 2014 om 14:17

        @Esprit_de_Flandre: Ik gok zo dat de schuifdeur in dit ding niet heel veel sneller open en dicht is hoor, dat heeft namelijk ook iets met veiligheid te maken – plus het feit dat de deuropening een stuk groter is. Kijk naar auto’s met automatische achterkleppen, die zijn doorgaans ook de snelste niet.

        Bij de 1007 was het gewoon vooral de prijs die ‘m de das om gedaan heeft, in combinatie met een nogal oubollig uiterlijk. Te klein vind ik geen argument, er zijn kleinere auto’s die wél goed verkopen maar die zijn dan ook stukken goedkoper.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          6 februari 2014 om 13:01

          @potver7: Ik denk niet dat we dit ooit als productiemodel gaan zien met een schuifdeur, en al zeker niet met één grote…

          Login om te reageren
  5. mashell zegt

    5 februari 2014 om 13:02

    Het valt toch best op dat die Volvo achterlichten niet helemaal goed op de Honda passen, ze steken nota bene zelfs uit!

    Login om te reageren
  6. Esprit_de_Flandre zegt

    5 februari 2014 om 13:05

    Knappe verschijning. Voorbode van een nieuwe HR-V, als Qashqai concurrent?

    Login om te reageren
  7. reistje zegt

    5 februari 2014 om 13:24

    Waarom zou je dit willen? Behalve voor grotere ladingen dan?

    Ik ben wel te spreken over het dashboard, stuur en tellers overigens.

    Login om te reageren
  8. potver7 zegt

    5 februari 2014 om 14:20

    Handig, deuren die aan de achterkant uitsteken als ze geopend zijn.

    Login om te reageren
  9. lacker zegt

    5 februari 2014 om 14:33

    Off topic: Is blauw de nieuwe kleur voor een auto? Ik zie continue concepts met deze blauwe kleur komen: BMW i8, Renault Twin Run, Jaguar F-type, Subaru WRX, enz.

    Login om te reageren
    • kingdecay zegt

      5 februari 2014 om 17:19

      @lacker: blauw is het nieuwe groen, weet je toch joh?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North