• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoogtijdagen van de succesvolste sportwagen zijn geweest?

Auteur: RubenPriest, gepost 4 januari 2025 om 07:33 – 15 Reacties

Ford Mustang verkopen

Is het een zwakkere economie, of is de succesvolste sportwagen gewoon niet meer zo succesvol?

Na jaren van records moesten diverse autofabrikanten in 2024 een stapje terug doen. De auto-industrie werd flink geraakt door een afkoelende economie. Met name in China liepen de autoverkopen terug en dat hebben de grote merken gemerkt.

Ford Mustang verkopen

Zoomen we in op auto’s die wij leuk vinden, dan moet je het toch hebben over de Ford Mustang. Met een leuke dikke motor al jaren onbetaalbaar door het fantastische Nederlandse belastingklimaat. In de Verenigde Staten kun je een nieuwe ‘Stang nog wel voor een fatsoenlijke prijs rijden. Maar in thuisland Amerika doet de succesvolste sportwagen ter wereld het helemaal niet zo lekker.

In 2024 wist Ford slechts 44.003 exemplaren van de Mustang in Amerika te verkopen. Dat is nieuws, want niet eerder verkocht het merk zo weinig auto’s van dit model in de geschiedenis van de Mustang. Het zijn vrij lage aantallen voor zo’n groot land als de Verenigde Staten.

Mach-E verslaat de échte Mustang

Wat misschien nog wel pijnlijker is voor de Ford-veteranen in hart en nieren is dat de Mach-E zelfs beter verkocht dan de sportwagen. Toen het merk de Mach-E onthulde schreeuwde menig liefhebber moord en brand over het gebruik van de Mustang-naam voor deze elektrische crossover. Inmiddels is dit verbasterde model succesvoller dan het origineel. Hoe tijden kunnen veranderen. De Mach-E werd 51.745 keer verkocht. Zelfs de elektrische F-150 Lightning deed het met 33.510 stuks niet slecht.

Ford Mustang verkopen

Het is makkelijk om meteen de economie de schuld te geven van de tegenvallende Ford Mustang verkopen. Want de meeste autofabrikanten hebben te maken met dalende verkopen toch? Kijk bijvoorbeeld naar een Tesla. Ja, dat klopt. Echter heeft de Mustang al jarenlang te maken met een verkoopdaling, met 2023 als uitzondering.

Zoals de kop al stelt. Misschien liggen de hoogtijdagen van de succesvolste sportwagen ooit achter ons. Ford is er zelf gelukkig wat optimistischer over. Neem nu de brute Mustang GTD, het valt het merk te prijzen dat ze in deze tijden met zo’n wapen op de markt komen.

Ook interessant!

  • BREEK: dit is de nieuwe Ford Capri!
  • Gespot - De megabrute Ford Mustang GTD bij de 'Ring
  • Ford wil Mustang van YouTuber zien branden
  • Ford milieu
    Ook Ford heeft het gehad met het milieu

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Ford, mustang, verenigde-staten

Vorig bericht: « Autoblog Podcast #91: Cybertruck Kosso + duurste nieuwe auto’s
Volgend bericht: Goh! Met een Ferrari het strand op gaan is geen goed idee »

Lees Interacties

Reacties

  1. PunicaOase zegt

    4 januari 2025 om 08:22

    Misschien ook iets te maken met het design? Deze laatste versie in standaardtrim ziet er naar mijn mening een stuk minder mooi en gespierd uit dan de vorige editie.. Dat zag ik nog meer toen die twee naast elkaar stonden.. Aan de andere kant zijn de Camaro en Challenger min of meer weggevallen, dus zou je meer interesse verwachten..

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      4 januari 2025 om 20:41

      Idd, de vorige generatie was erg geslaagd en de generatie daarvoor was misschien onderhuids niet zo’n grote stap maar qua looks greep die passend terug op het verleden.

      Login om te reageren
  2. mashell zegt

    4 januari 2025 om 08:41

    Het moet tegenwoordig allemaal praktisch zijn, veel belangrijker dan mooi of leuk. Het zijn troosteloze tijden.

    Login om te reageren
  3. hotze zegt

    4 januari 2025 om 09:15

    Denk dat die twee stukken grijs plastic in de gril de boosdoener zijn, ziet er niet bepaald fraai uit. Waar dienen die dingen voor? Hopelijk zijn ze ook in zwart verkrijgbaar.

    Login om te reageren
    • Yannick zegt

      4 januari 2025 om 10:19

      Dat zijn toch die brute RTR lichten?

      Login om te reageren
  4. banderas zegt

    4 januari 2025 om 09:57

    Auto’s worden steeds duurder, terwijl EV’s prijsdalingen kennen, meer acceleratie bieden en dan ook nog eens spotgoedkoop in onderhoud en lange garantie. Dan snap ik wel dat mensen overstappen.

    Login om te reageren
  5. HZW zegt

    4 januari 2025 om 09:58

    Het is natuurlijk heel simpel mijn inziens, de huidige Mustang generatie is minder mooi geworden.
    Ze hebben hem een beetje een fantasieloos gemoderniseerd design gegeven.
    De voorkant is gewoon lelijk, met die lelijke koplampen en die rare gril met veel plastic.

    Verder is het ook steeds groter en logger geworden, met bijna 4.8+ meter lang.
    Er ging een gerucht over de huidige generatie dat hij compacter zou worden, en ook lichter.
    En verder een meer modern retro design richting het 1965 model zou krijgen.

    Ik vind de vorige generatie zonder twijfel mooier.

    Login om te reageren
    • Lambrusco zegt

      4 januari 2025 om 13:40

      Ben het met je eens. Ben een Mustang liefhebber en op mijn droomoprit staan er een aantal, variërend van een ‘65 cabrio tot een 2002 Mustang Cobra. Nu heb ik geen oprit en geen Mustangs maar dromen mag haha! Afgezien van het model wat ze rond 2015 uitbrachten kan ik het huidige model gewoon niet mooi noemen. Teveel fratsen en dan vind ik de nieuwe Charger een stuk fraaier. Auto’s horen bruut/mooi te zijn en toch een zekere elegantie te hebben in plaats van allemaal fratsen en flapjes, hoekjes etc.

      Login om te reageren
  6. mc96 zegt

    4 januari 2025 om 12:25

    Grappig. Naast zo’n pick up truck ziet een Mach E er bijna laag en sportief uit 😀

    Login om te reageren
  7. vaakbenjetebang zegt

    4 januari 2025 om 14:17

    Waarschijnlijk geldt voor de Mustang wat voor de meeste leuke auto’s geldt: de allerleukste versies zijn al jaren geleden gebouwd. Een nieuwe(re) is leuk, afgezet tegen andere auto’s van nu, maar niet afgezet tegen een eerdere Mustang.

    Login om te reageren
  8. HZW zegt

    4 januari 2025 om 15:04

    Vorige generatie Shelby GT350 / GT350R met 5.2L Voodoo motor, heeft mijn voorkeur.

    Login om te reageren
  9. O plaat zegt

    4 januari 2025 om 16:37

    Jammer, zeker gezien de mustang geen directe concurrentie meer heeft. Ik denk dat de enige concurrentie van de 4serie moet komen die in een hogere klasse opereert. Hopelijk stopt Ford niet met de productie van hun enige toffe wagen. Al is het maar als halo car, want door het gebrek aan toffe wagens krijg je ook geen nieuwe generatie autoliefhebbers. Geen enkel kind hangt een foto van een Ford Kuga boven zijn bed. Geen enkele puber droomt van een crossover.

    Login om te reageren
  10. Fernando zegt

    4 januari 2025 om 22:39

    Muscle car liefhebber, een 1972 Mustang Mach I, Dodge Viper GTSSRT-10; Dodge Ram SRT-10; Dodge Challenger SRT Hellcat en een 2022 Mustang Shelby GT500 in de garage. Ja Duitsland maakt je niet straatarm met BPM. Naar Nederlandse begrippen zijn deze wagens peperduur, gelukkig is dat niet het geval als je in Duitsland woont. Nee geen enkele nieuw gekocht, steeds als jonge occassie waarvan de vorige eigenaar de grootste afschrijving voor zijn rekening heeft genomen.

    Login om te reageren
    • Lambrusco zegt

      4 januari 2025 om 23:15

      @fernando dat is oprecht een mooie garage zeg!! Gaaf man. Met welke rijdt je het liefst?

      Login om te reageren
      • Fernando zegt

        5 januari 2025 om 13:01

        De Mach is mijn lieveling. In 1991 gekocht in België voor 20.000BEF/500€. Was te jong om oldtimer te zijn, te gulzig en te kostelijk aan MRB in die tijd. Taxatie 2023 : 70.000€ en een nekkendraaier waar ik ook kom. Rij er jaarlijks 10K km mee, gewoon omdat het leuk is

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North