• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hou je vast: de enorme Smart #3 is in aantocht

Auteur: machielvdd, gepost 27 maart 2023 om 17:09 – 12 Reacties

De Smart #3 is nu officieel aangekondigd

De Smart #3 is nu officieel aangekondigd. Wen maar vast aan het idee van een enorme Smart.

Een BMW met voorwielaandrijving, een AMG met een viercilinder of een loodzware Lotus: alles kan tegenwoordig. Daarom hoeven we ook niet raar op te kijken dat Smart met grote en zware auto’s aan komt zetten. De Smart #1 was al een flinke jongen, maar dat is nog maar het begin.

De volgende Smart is in aantocht. In tegenstelling tot wat je misschien denkt gaat die niet Smart #2 heten, maar Smart #3. Het lijkt er dus op dat Smart niet op volgorde van lancering nummert (zoals Geely-zusje Polestar), maar dat het getal gewoon met het formaat correspondeert.

Dit betekent dat de Smart #3 nóg groter wordt dan de Smart #1. Niet dat de #1 zo’n slagschip is, maar een lengte van 4,27 meter is voor Smart-begrippen toch fors. En dat geldt zeker voor het gewicht van 1.100 kg.

Het uiterlijk van de Smart #3 kent weinig geheimen, want de auto was in november al in volle glorie gelekt. Toen konden we zien dat het een elektrische cross-over wordt met een aflopende daklijn. Dankzij de gelekte informatie weten ook al dat dit model 4,540 meter lang wordt en 1.900 (!) kg gaat wegen.

Als de daklijn, raampartij en achterkant aan Mercedes doen denken: dat is geen toeval. De Smart #3 is namelijk ontworpen door het designteam van Mercedes, dat nog steeds mede-eigenaar is van Smart (samen met Geely dus).

Uiteraard doet Smart alsof we nog van niks weten. Ze delen nu de eerste officiële plaatjes, in de vorm van schetsen. Die laten zien wat we al wisten. En we krijgen een voorproefje van de stoelen, mocht iemand daar heel benieuwd naar zijn.

De Smart #3 is nu officieel aangekondigd
De Smart #3 is nu officieel aangekondigd

We hebben nu wel definitieve bevestiging dat de Smart #3 ook voor Europa bedoeld is. De gelekte auto was voor China, maar Smart is inmiddels ook druk bezig met de Europese typegoedkeuring.

De onthulling is niet ver meer weg: 18 april zal Smart in Shanghai het doek trekken van de nieuwe #3. Er zullen weinig verrassingen onder het doek vandaan komen, maar dan krijgen we als het goed is wel de specs te horen. En we moeten het interieur natuurlijk nog te zien krijgen.

Ook interessant!

  • Hou je vast: tanken wordt nóg duurder
    Hou je vast: tanken wordt nóg duurder
  • Is het einde van de Smart Fortwo bijna daar?
  • 'Smart #1 krijgt dikke Brabus-versie met 400 pk'
  • Smart #1 is een helemaal #trendy crossover met 272 pk

Nieuwste artikelen

  • Dikke Volvo S60 Polestar op Marktplaats heeft de enige juiste kleur
  • Investeren in een auto met 30.000 euro, wat kan je kopen? #aankoopadvies
  • Duitse onderzoekers slopen betrouwbaarheid van Tesla’s
  • Polestar protesteert op ludieke manier tegen de verbrandingsmotor in de EU
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Smart, Smart-3

Vorig bericht: « Lucid Air Dream Edition – rijtest en video
Volgend bericht: Video: Pagani Utopia in een typische Italiaanse setting »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekkerlinksrijden zegt

    27 maart 2023 om 17:37

    Duidelijk te zien dat het door MB is getekend, vooral de achterkant lijkt 1:1

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      27 maart 2023 om 19:22

      De voorkant ook. Die lichtpartij lijkt op die van de Vision EQXX met wat afgeronde hoekjes, Je zou haast denken dat Gorden Wagener geen inspiratie meer heeft.

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        27 maart 2023 om 20:19

        Ik moest m ff zoeken, maar is idd zo goed als gelijk. We zullen het maar familie gezicht noemen

        Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    27 maart 2023 om 20:05

    Je kan zien dat de goede tekenaars tegenwoordig in Azië zitten en hier dus niet beschikbaar zijn. Manmanman wat een gedrocht.

    Login om te reageren
  3. Richmond zegt

    27 maart 2023 om 20:12

    Wat is nou de toegevoegde waarde van Smart? Of anders gezegd wat is nu de identiteit van Smart om zich te onderscheiden? Vroeger waren het de kleine autos met die zichtbare tridion kooi en waren daarom populair. Met de Roadster werd het ook een fun auto. Maar met de forfour werd daar al van afgestapt en nu lijkt het totaal njet meer op de Smart waarmee smart uniek was.

    Login om te reageren
    • Roadster1976 zegt

      28 maart 2023 om 21:56

      Waarmee is Opel, Kia, Hyundai, Peugeot, Renault of VW uniek?

      Maw waarom zou Smart uniek moeten zijn?

      Login om te reageren
  4. Frankypanky zegt

    27 maart 2023 om 20:53

    Een auto van NEGENTIENHONDERD KILOGRAMMEN … Is dat Smart?

    En inderdaad heeft het merk/imago Smart geen enkele toegevoegde waarde meer. Nul innovatie, zie dit elektronisch bakbeest van 1900kg.

    Login om te reageren
    • AudiRS zegt

      28 maart 2023 om 06:29

      Goh. Iets met accus. Wen er maar aan…

      Login om te reageren
      • Frankypanky zegt

        28 maart 2023 om 12:50

        Ik heb een haakse slijper met accu … Da’s baanbrekend, want dat ding is nuttig.

        Deze Smart …

        Login om te reageren
  5. harrie zegt

    27 maart 2023 om 21:19

    Een door AI gegenereerde nietszeggende blob

    Login om te reageren
  6. pimk68 zegt

    28 maart 2023 om 08:09

    Mijn M3 is niet veel zwaarder dan de oude C-klasse. Nog geen 1600 kg en daarmee zelfs lichter dan de nieuwe BMW M2 en M3…

    Login om te reageren
  7. MM93 zegt

    28 maart 2023 om 21:51

    En binnenkort de nieuwe Volvo EX30 die op hetzelfde platform staat.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North