• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

HPA Audi TT met 550pk en vleugeldeuren

Auteur: autoblogger, gepost 28 mei 2007 om 22:51 – 36 Reacties

Audi TT HPA


HPA kennen we van de 575pk R32 en de 472pk Beetle RSI, maar ze hebben nu ook een upgrade voor de nieuwe Audi TT. De kleur is Gallardo-oranje en de bodystyling is aangevuld met LSD.

De 3.2-liter V6 (standaard 250 pk) heeft 550pk gekregen dankzij een Garrett Turbo en oa een nieuw uitlaatsysteem. De sprint van 0 naar 100 km/u zou in 3,5 seconden mogelijk zijn. Andere opvallende zaken zijn het zeer nette two-tone interieur, de 19-inch velgen en dikkere remmen (via diariomotor.com).

Audi TT HPA
Audi TT HPA
Audi TT HPA
Audi TT HPA
Audi TT HPA

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Dit is dan écht de aller-allerlaatste Audi TT

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, TT, tuning, Vleugeldeuren

Vorig bericht: « BM Wolvo [updated]
Volgend bericht: Chevrolet Crossover: de Chevy Traverse? »

Lees Interacties

Reacties

  1. W1CK3D zegt

    28 mei 2007 om 22:55

    w00t !!! Uber Geil zowaar :D !

    Login om te reageren
  2. Robin zegt

    28 mei 2007 om 22:55

    Iets wat ik me dus al een tijdje afvraag:
    Geven dit soort tuners garantie dat je motor, turbo, … een even lange levensduur heeft als dat hij niet zou opgedreven zijn, of proberen ze er gewoon zoveel mogelijk PK uit te persen, no matter what?

    Login om te reageren
  3. roberto zegt

    28 mei 2007 om 22:58

    zo fuck,, netjes man,, en dat oranje staat hem zckr goed!!

    Login om te reageren
  4. Nick_BE zegt

    28 mei 2007 om 22:59

    Heel leuk, maar doe maar zonder vleugeldeuren en een donkerdere tint oranje.

    Login om te reageren
  5. K. zegt

    28 mei 2007 om 23:00

    Op een of ander manier vind ik de oude Audi TT toch mooier dan de huidige..

    Deze kleur deed me sterk denken aan deze auto..


    Vooral het interieur was veel beter..

    Begrijp me niet verkeerd, ik bezit zelf geen Audi TT.. :(

    Verder is zo’n opvoerset wel bruut, alleen vraag ik me af wie er zoiets op zijn/haar auto zet.. en goedkoop is het vast ook niet..

    Login om te reageren
  6. Jeroen zegt

    28 mei 2007 om 23:01

    De set die ze hier hebben komt gewoon van HGP. Kortom het is allemaal niet zo heel bijzonder wat ze doen. De tuning is een kant en klare bolt on. Er er kan nog meer qua pk’s.

    check: http://www.hgp-turbo.de

    Daar staan alle kits inclusief hun Mk4 R32 die een echte 321km haalde op Nardo tijdens de AMS speedtest.

    Login om te reageren
  7. pipil zegt

    28 mei 2007 om 23:03

    Ik vrees het ergste voor die DSG bak. Sport koppeling of niet, zoveel koppel kan ‘ie gewoon niet aan.

    Login om te reageren
  8. Dennis FS zegt

    28 mei 2007 om 23:03

    WOW die ziet er gewoon goed uit.Deze kunnen ze wat mij betreft gewoon in de cataloges erbij zetten.

    Login om te reageren
  9. S3rvo zegt

    28 mei 2007 om 23:10

    DSG Platen worden vervangen door carbonplaten, mijn tuner heeft zo’n oude tt 3.2 dsg en een r32 aangepakt met een hpa set. de originele platen van dsg of tegenwoordig s-tronic kunnen niet meer aan dan de orignele 250pk. bij zo’n kit worden ook de zuigers ed aangepast dus reken maar op zo’n 15000,- euries. en ja dan kan de motor het ook aan. Origineel blijft er maar weinig over van het blok. Tevens pakt men ook de haldex koppeling aan, die vindt het ook niet al te leuk bij zoveel vermogen. (haldex is de achterwielaandrijving van de tt en a3 + 4motion van de golf)

    Login om te reageren
  10. PieterA zegt

    28 mei 2007 om 23:42

    Belachelijk, lelijk ding zeg. Ik vraag mij af wie dit koopt.

    Login om te reageren
  11. Roadronner zegt

    29 mei 2007 om 00:23

    Ik vind m wel geslaagd, ten minste niet zo exorbitant getuned uiterlijk… ziet er strak uit zo! Alleen de kleur is jammer.

    Login om te reageren
  12. Ricavant-1.8T zegt

    29 mei 2007 om 00:32

    ziet er echt vet uit dit!!
    ben benieuwd hoe 550pk in een TT aan zou voelen :P

    Login om te reageren
  13. Jan zegt

    29 mei 2007 om 00:33

    Erg euh praktisch vleugeldeuren. Stapt ook lekker in… enfin, leuk autootje, maar aan mij niet besteed

    Login om te reageren
  14. mark zegt

    29 mei 2007 om 00:49

    @robin

    Ze geven je niet de garantie voor een zelfde levensduur als deze die opgelegd wordt door de constructeur. Als men dezelfde levensduur zou garanderen dan zou een volledig nieuw blok ontwikkeld moeten worden. Het feit dat vermoeiing sneller optreed omwille van de hogere dynamische belastingen (piekdrukken) in het blok bijvoorbeeld versnellen de scheurvorming en dus ook het begeven van bepaalde onderdelen (kleppen, olieschraapveren, lagers, koppeling, …)

    Natuurlijk worden vitale delen herontwikkeld en aangepast. zo is de uitlaat aangepast omwille van akoestische redenen en ook om de thermische belasting aan te kunnen. De koppeling wordt ook aangepast om een groter vermogen te kunnen overdragen (haldex koppeling). Zo werd de manifold (inlaatspruitstuk) aangepast om een zo hoog mogelijk volumetrisch rendement om een zo laag mogelijk drukval (verliezen) over de inlaatklep en zo een zo hoog mogelijk inlaatdruk te verkrijgen. Een hoge inlaatdruk staat equivalent met een hoge massa gasmengsel wat na onsteking een groot vermogen als gevolg heeft.

    Ik denk uit ervaring dat de versnellingsbak ook onder handen moet genomen worden. Het opdrijven van het vermogen veranderd het aerodynamisch dempen van de trillingen van tandwielen en assen binnenin de tandwielkast. Ook veranderd de schijnbare massa wat een nieuw stel natuurlijke pulsaties tot gevolg heeft. De eigenfrequenties dienen steeds vermeden te worden, het draaien van het geheel tegen 1 van deze frequenties kan fatale gevolgen hebben.

    Kortom, zomaar een paar parameters wijzigen kan ernstige gevolgen hebben.

    Login om te reageren
  15. R2rule zegt

    29 mei 2007 om 00:56

    nou ik bezit zelf een witte audi tt 2.0 tfsi en die heeft 200 pk en kheb er al 261 Km/h mee gehaald.. Vraag me af hoe dan 375PK d’r bij voelt.. :D

    Kheb het filmpje ook op youtube staan hier reed ik overigens 256 km/h

    http://www.youtube.com/watch?v=AjLIvmjI0MI

    Login om te reageren
  16. M Freak zegt

    29 mei 2007 om 07:10

    Ik zie BBS velgen? :D

    Login om te reageren
  17. Julio zegt

    29 mei 2007 om 08:37

    Gaaf z’n auto mooi voor Q-day.. maar wat is de top van z’n auto

    Login om te reageren
  18. Sander zegt

    29 mei 2007 om 10:16

    Ik vond die concept TT met die lage voorrruit toch mooier ;) Maar hier kan ik ook wel mee leven, vind hem wel veel mooier dan het oude model.

    Login om te reageren
  19. ippon zegt

    29 mei 2007 om 10:18

    Op die eerste foto waren ze waarschijnlijk net klaar met de motor gezien de motorkap niet helemaal netjes aansluit!

    Het is btw net een opgevoerde botsauto alleen op brandstof dan…

    Login om te reageren
  20. Rogier zegt

    29 mei 2007 om 11:19

    Misschien dat die jongens van “Gummasters” hier wel mee uit de voeten kunnen…

    Login om te reageren
  21. Hugo zegt

    29 mei 2007 om 16:25

    Mooi oranje!

    Login om te reageren
  22. Windhoos zegt

    29 mei 2007 om 18:36

    Lelijk kleurtje, imola geel+the new RS4 rims was imho veel mooier geweest. De specs zijn wel SUPER! :-D

    Login om te reageren
  23. Wat_een_gezeik zegt

    29 mei 2007 om 19:33

    LVT

    Login om te reageren
  24. deora zegt

    29 mei 2007 om 19:36

    mijn neef had een oude R32 van HPA met 2 turbo’s en die heeft het toch 20000 km uitgehouden en rijd als het goed is nu nog rond.

    Login om te reageren
  25. MurcieBoy zegt

    29 mei 2007 om 20:21

    wow (gaap) een audi TT nog nooit gezien hé? ik vind dr niks aan

    -edit: wow (gaap) nog nooit zo’n nutteloze bijdrage gezien-

    Login om te reageren
  26. Windhoos zegt

    29 mei 2007 om 21:14

    @MurcieBoy: Het gaat dan ook meer om de specs lijkt me..

    Login om te reageren
  27. jordey zegt

    29 mei 2007 om 21:54

    @ murcieboy. hij gaat harder dan de LP640!!! hihi

    Login om te reageren
  28. audi_fanaat zegt

    29 mei 2007 om 21:57

    ja ik vind hem wel leuk hoor,ziet er erg strak uit.

    Login om te reageren
  29. Nick zegt

    29 mei 2007 om 22:17

    De DSG bak heeft 2 meervoudige natte koppelingsplaten, dit was gedaan voor het schakelcomfort.

    Maar de nieuwe DSG bak is wat rauwer en sportiever, met volgens mij 2 meervoudige droge koppelingsplaten en gescheiden smeringsystemen.

    Deze lijkt meer op de Ricardo DSG die in de Veyron zit.

    Login om te reageren
  30. CSL zegt

    29 mei 2007 om 22:33

    550pk is toch aan de magere kant voor een 3.2liter met een turbodruk van 1.2bar(19PSI)!!

    Login om te reageren
  31. DennisM6 zegt

    30 mei 2007 om 21:35

    niet genoeg dan??

    Login om te reageren
  32. Windhoos zegt

    30 mei 2007 om 21:39

    DennisM6 schrijft,

    30 May 2007 om 21:35
    niet genoeg dan??

    —————————————————-

    Mijn gedachte….

    Login om te reageren
  33. Casper zegt

    19 februari 2008 om 22:07

    als ze nou ook eens het nieuwe model doen.. en daarvan een TTs maken
    maar heel mooi hoor!

    Login om te reageren
  34. Windhoos zegt

    20 februari 2008 om 19:52

    Dit IS het nieuwe model en de TTS bestaat al een tijdje………………….

    Login om te reageren
  35. autoblogger zegt

    27 april 2008 om 23:20

    Meer info: http://www.audiworld.com/news/08/hpa-tt-twin-turbo/

    Login om te reageren
  36. MichaelvdBroek zegt

    11 juni 2009 om 23:08

    wat een bak!
    ook zeer mooi uitlaatsysteem handmade denk k
    +550pk is enorm loopt als een beest!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North