Hulkenberg: “Leclerc is een vieze mazzelaar”

Auteur: , 15 Reacties

Only half joking.

27

Vandaag over drie weken valt na de finish in Abu Dhabi het doek voor het F1 seizoen van 2019. Voor Nico Hulkenberg zal het een speciaal moment zijn, want het heeft er alle schijn van dat de finishvlag in het oliestaatje voor hem niet alleen einde race, maar ook einde F1-carrière betekent. De Duitser heeft geen zitje gevonden voor volgend jaar en tenzij er iets geks gebeurt gaat dat ook niet meer gebeuren. Testen voor een topteam wil de Hulk niet, dus de kans dat de 32-jarige Duitser na een jaartje langs de zijlijn nog een comeback kan maken lijkt klein te zijn.

Zo komt een F1 carrière ten einde die vooral herinnerd zal worden om een verkeerde reden. Want hoewel het sowieso knap is om je negen jaar te handhaven op het hoogste niveau, is de Hulk natuurlijk vooral de man die tot nu toe 175 F1 races startte en nooit op het podium terechtkwam, een absoluut record in de historie van de sport. Bijna zijn hele carrière vocht Hulkenberg voor de plekken vijf tot en met tien. Één keer pakte hij de pole position, met een matige Williams in een regenachtig Brazilië. Twee keer zette hij de snelste raceronde neer. Maar dat was het dan wel voor wat betreft de in het oog springende wapenfeiten.

De Nederlands sprekende Germaan geeft aan dat hij hier vrede mee heeft gesloten. Maar toch, toen Nico de F1 als jong broekie binnenkwam bij het team van Williams, waren de verwachtingen veel en veel hoger. Dat had vooral te maken met Nico’s prestaties in de opstapklasses. Daarin werd hij namelijk kampioen in de Formule BMW, kampioen in de A1 Grand Prix, kampioen in de Formule 3 Euro Series én kampioen in de GP2. De meest recente coureur die de F1 haalde met een dergelijk lijstje heet Charles Leclerc, die inmiddels in jaar twee van zijn F1 carrière al een handjevol poles en twee zeges achter zijn naam heeft staan. Als de Hulk gevraagd wordt naar wat hij vindt van dit schrille contrast, kan hij zijn teleurstelling toch niet helemaal verbergen. Met een grijns op het gezicht zegt hij:

Ik denk dan alleen maar ‘vuile mazzelaar’.

Waarvan akte.



15 reacties

Dus van de ongeveer 50 zinnen die ik heb gelezen, gaan letterlijk 4 zinnen over wat de titel al zegt en de rest is een korte geschiedenis van hem. Wat een nieuws!
@katoenboer: en dan nog zonder bron. 😁
@katoenboer: bij dit soort artikelen is ook het eerste dat ik doe naar de reacties scrollen om te kijken of het het lezen waard is….
@rvdw: en? Heb je het artikel gelezen?
@brammetjedeb: zekers niet
@rvdw: Idem dito haha.
@katoenboer:

Ik zie maar 17 zinnen. Heb jij een ander artikel gelezen/gezien waar wel die 50 zinnen in staan?


#zoekde50zinnen
@erik2907: Oh ik las het op dat moment in de app waar de zinnen sneller gebroken worden. Doet er niet toe, het blijft dezelfde verhouding bullshit en ‘nieuws’. #opgelost
@katoenboer: mama Mia wat een geklaag en gezeur over artikelen altijd in de reacties… maar vanaf dag 1 is Autoblog een blog en geen autoweek stug nieuwsblad, met autonieuws, leuke weetjes feitjes geruchten enz. En dat maakt het leuk… houden zo Autoblog
Ja jongen, had je ook maar een handige Italiaanse elektricien aan je auto moeten laten sleutelen.
@katoenboer @bernoulli @rvdw: heb ik iets gemist? Was de azijn in de aanbieding?

On topic: voor de aardigheid ff Hulkenbergs Wiki-pagina gecheckt, echt ongelooflijk dat het in de Formule 1 nooit heeft willen lukken, want in echt élke andere klasse pakte hij wel overwinningen en kampioenschappen.
@RRRobert: enige wat ik heb gemist is de bron. De interpretatie daarvan laat ik verder aan jou.
Wat zou het een grap zijn als een van de beste coureurs, binnen de ‘overrated’ koningsklasse, tijdens zijn groei of piekmomenten zou zeggen; “weet je wat, ik heb het hier gezien hier.” “Nu ga ik nu naar A1 GP, of zo.” “Veel leuker en spannender allemaal.” Dat zou een mega inflatie van de F1 zijn zeg!
@lithiumion: dat doen ze niet want: salaris.
-edit: boter bij de vis aub. Als er fouten zijn hebben we graag dat je het meldt, maar op deze manier is het een nutteloze bijdrage-

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).