• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hummer H1 als elektrisch groen engeltje

Auteur: Dennis, gepost 5 oktober 2010 om 22:36 – 23 Reacties

Nation-E Hummer Angel H1


Een volledig elektrische Hummer H1 is als Kim Holland in het klooster, als Geert Wilders bekeerd tot Moslim, als Nigel de Jong die alleen nog maar de bal raakt of als Jokertje die normaal ABN lult.

De Hummer H1, je weet wel, het symbool voor alle auto’s met een draaikolk in hun benzinetank, deze Hummer wil Nation-E ombouwen tot elektrisch voertuig en omdopen tot de AngelH1. Waarom uitgerekend de H1? E-Nation zegt er het volgende over:

The fully electrified AngelH1 is equipped with a 60 kW battery, and provides electricity not only to stranded vehicles, but to complete buildings, hospitals, construction sites, and units that urgently require electricity.

Especially areas that are hit by extraordinary circumstances like earthquakes or tornadoes, electricity blackouts and other crisis events traditionally suffer from electricity shortages for days. With the full electric AngelH1, previously inaccessible territories become accessible and emergency units can fully function using the mobile energy supply of the AngelH1.

Zie je het voor je? Een Hummer H1 aangedreven door een 60 kW elektromotortje? Dan ben ik erg benieuwd naar de prestaties. Maar daar lijkt het dus niet om te gaan. De AngelH1 is feitelijk een enorm mobiel stopcontact dat je in kunt zetten in (ramp)gebieden waar de stroom is uitgevallen.

Ok, de prestatief hoeven we niets van te verwachten, maar in dat geval word ik wel weer nieuwsgierig naar het gewicht van deze gigantische groene Duracell Humracell krachtcentrale op wielen. De AngelH1 wordt waarschijnlijk op basis van een tweedehandsje gebouwd want Hummer zelf produceert niets niet meer.

Ook interessant!

  • GMC Hummer EV SUV
    GMC Hummer EV SUV: dit is de productieversie
  • Elektrisch rijden is nu officieel goedkoper
  • Ook Hyundai en de verbrandingsmotor gaan uit elkaar
  • elektrisch rijden duurder
    Elektrisch rijden duurder vanwege hoge stroomprijzen

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, h1, Hummer

Vorig bericht: « 1.200 pk van Duitse bodem: RSC Raptor GT
Volgend bericht: VÄTH kietelt de Mercedes E350 CDI »

Lees Interacties

Reacties

  1. Roelio zegt

    5 oktober 2010 om 22:41

    Dus als ik het goed begrijp is dit een gewone H1 die dienst doet als generator??? Of rijdt hij toch gewoon op elektriciteit?

    Login om te reageren
    • Dennis zegt

      5 oktober 2010 om 22:47

      @Roelio:
      Lees nog even met me mee:

      “Een volledig elektrische Hummer H1 is als…”
      …
      …
      “Zie je het voor je? Een Hummer H1 aangedreven door een 60 kW elektromotortje?”

      Daarnaast op de afbeelding:
      zero emmissions
      zero noise
      zero pertroleum

      Login om te reageren
      • Roelio zegt

        5 oktober 2010 om 23:46

        @dennis: Dat begreep ik, maar later staat dat hij moet gaan dienen als mobiel stopcontact. Maar zo’n zware auto gebruikt natuurlijk ook veel elektriciteit. En die elektriciteit die je nodig hebt om te rijden ga je dan staan “uitdelen, of is daar een milieuonvriendelijke generator voor nodig? Snappie??? ;)

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          6 oktober 2010 om 00:02

          @Roelio: Het klinkt inderdaad niet logisch. Het komt als volgt op mij over: Je rijdt met een volledig opgeladen H1 naar een rampgebied en deelt daar de overgebleven stroom in je batterijen uit. Je moet nog wel genoeg lading erin laten zitten om terug te kunnen rijden om je accu’s weer te vullen… Erg inefficiënt.

          Het is toch logischer om gewoon een H1 met een generator en een boel brandstof die kant op te sturen? Dat is veel zelfvoorzienender.

          Ik ben eigenlijk ook geneigd te geloven dat dit niet waar kan zijn, of ik moet iets heel erg over het hoofd zien…

          Login om te reageren
      • Jokkebrok zegt

        6 oktober 2010 om 00:32

        @dennis: Zero fun

        Login om te reageren
  2. Bumer zegt

    5 oktober 2010 om 22:43

    Wow echt een mooi voorbeeld van een paradox

    Login om te reageren
  3. Zdev zegt

    5 oktober 2010 om 22:43

    Cool. Importeren, geen bpm, geen bijtelling. En dan er gewoon een dikke V8 in lepelen.

    Login om te reageren
  4. cyanino zegt

    5 oktober 2010 om 22:44

    hummer is geen hummer als ie niet zuipt…

    Login om te reageren
  5. cyanino zegt

    5 oktober 2010 om 22:46

    @ bumer: mee eens

    Login om te reageren
  6. Frankypanky zegt

    5 oktober 2010 om 22:59

    Toegegeven,

    Die H1 is groot zat om een heleboel accu’s te herbergen! Maar ergens klopt het niet, zeker niet met een 60kW batterijtje!

    En hoe wordt dat batterijtje opgeladen? Door een 7 Liter V8 diesel???

    Wel een handig apparaat voor de ANWB in de toekomst. Sta je stil op de vluchtstrook, komen ze met die H1 om je eletro-auto weer tot leven te wekken.

    ;)

    Login om te reageren
  7. captain zegt

    5 oktober 2010 om 23:21

    “equipped with a 60 kW battery”. Een batterij kan niet worden uitgedrukt in kW. Dat moet in kWh anders slaat dat op niets.

    “aangedreven door een 60 kW elektromotortje” de capaciteit van de batterij heeft niets te maken met het vermogen van de motor die erin zit. Volgens mij is de tekst verkeerd geïnterpreteerd en zit er een veel krachtigere motor in.

    Login om te reageren
    • Dennis zegt

      6 oktober 2010 om 07:37

      @captain:
      Dat klopt wellicht, maar de capaciteit van de motor kan redelijkerwijs niet groter zijn dan de capaciteit van de accu’s. Daarbij staat op de afbeelding:
      – zero emmissions
      – zero noise
      – zero pertroleum
      Dus ik neem aan dat het hier wel degelijk om een elektrisch aangedreven H1 gaat.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        6 oktober 2010 om 08:02

        @dennis: Maar met een 60 kW motortje komt zo’n Hummer niet van zijn plek hoor, zeker niet als hij volgeladen is met accu’s. Captain zegt alleen maar dat je de capaciteit van de accu niet kan uitdrukken in kW; jouw stelling dat de capaciteit van de motor niet groter kan zijn dan die van de accur klopt wellicht, maar we weten niet wat de capaciteit van de accu’s is. Die wordt altijd uitgedrukt in Watts per tijdseenheid, dus bijvoorbeeld kWh. In dit geval kan het net zo goed 60 kWms (per milliseconde) zijn.

        Login om te reageren
        • Shagie zegt

          6 oktober 2010 om 09:58

          @potver7: Als een Accu 60kwH heeft kan daar volgens mij prima een grotere zeg 150kw motor aan De accu heeft maar 60kw per uur capaciteit dus zou snel leeg zijn. Of het moet thermische problemen geven?

          Login om te reageren
  8. EcoDriver zegt

    5 oktober 2010 om 23:37

    dat aantal kW’s van die motor zegt vrij weinig want je kan een elektrische motor krachtiger maken door er een sterkere stroom doorheen te jagen. Het kan dus zijn dat de motor in de basis 60kW heeft, maar kan pieken op een veel hoger vermogen wat dan wel weer ten koste van actieradius zal gaan

    Login om te reageren
  9. YaSo zegt

    5 oktober 2010 om 23:42

    Dit is een grap hoop ik toch?

    Login om te reageren
  10. trigger565 zegt

    5 oktober 2010 om 23:52

    dis is gewoon een grapje jongens. Niet al te serieus nemen ;)

    Login om te reageren
  11. Dimglor zegt

    6 oktober 2010 om 07:43

    Dus die generator gebruiken ze om andere dingen mee aan te drijven…
    Ik dacht eerst dat ze zo’n generator nodig hadden om die Hummer aan te drijven… Zou veel logischer zijn…. ;)

    Login om te reageren
  12. L=Fred zegt

    6 oktober 2010 om 08:58

    Dit is marketing. Gisteren kende niemand Nation-E ;-)

    Login om te reageren
  13. js zegt

    6 oktober 2010 om 09:17

    Wat voor lulkoek ik hier soms lees… Beseffen jullie eigenlijk wel wat 60kW is? Daar kan je twee a drie huizen mee van stroom voorzien.

    Hummer komt met 60kW zeker van zijn plaats. Snel niet, maar het lukt wel… Een tracktor van 15pk trekt vlot 4 ton weg. wat zou een hummer met een hele bende accu’s en 60kW vermogen dan niet vooruit kunnen.

    Bekijk trouwens de specs van deze E-motor maar eens:
    http://www.uqm.com/pdfs/HiTor%20spec%20sheet%207.14.10.pdf

    50kW en 440Nm koppel. Hoezo niet vooruit geraken?

    Login om te reageren
  14. V10 zegt

    6 oktober 2010 om 10:46

    Ohja mocht er geen stoom zijn dan kan je de accu’s weer opladen met de meegeleverde V8

    Login om te reageren
  15. duckje zegt

    6 oktober 2010 om 12:25

    is dit een flauwe mop?

    Login om te reageren
  16. Zoef zegt

    6 oktober 2010 om 16:33

    Waarschijnlijk met 3 ton batterijen aan boord?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North