• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Huracán EVO RWD Spyder is de langzaamste en leukste

Auteur: willeme, gepost 7 mei 2020 om 15:08 – 8 Reacties

Huracán EVO RWD Spyder

Waarschijnlijk is het ook nog eens de leukste variant, deze Huracán EVO RWD Spyder.

Lamborghini heeft het doek getrokken van misschien wel de leukste versie, de Huracán EVO RWD Spyder. Lamborghini is een beetje een vreemd merk. Aan de ene kant zijn ze wild, flamboyant, sexy, gewaagd en onbehouwen. Aan de andere kant is het meer behouden Volkswagen de eigenaar.

Lamborghini

Kleine geschiedenisles: Lamborghini werd onder leiding van Ferdinand Piëch ingelijfd door Audi eind jaren ’90. Als eerste werd de briljante Diablo SV gecanceld. Dit was een kale Diablo met handbak en achterwielaandrjiving. Omdat het een kale Diablo was, vroeg Lamborghini aanzienlijk minder ervoor.

Huracán EVO RWD Spyder

ALLRADANTRIEB!!!

Piëch heeft een enorme hoeveelheid werk laten verzetten bij Lamborghini. De ingenieur was overtuigd van de kwaliteiten van AWD en vond dat alle goede auto’s AWD moesten hebben. Hij stond aan de wieg van de Audi quattro, dus op zich geen rare gedachte. Mede door Piëch hebben al die Lamborghini’s vierwielaandrijving. Of zoals de zalvende Ferdinand Piëch zo mooi kon schreeuwen: ALLRADANTRIEB!!!

Dak omhoog

Huracán EVO RWD Spyder

Gelukkig bieden ze heel af en toe nog een model met achterwielaandrijving aan. Daarom is deze Huracán EVO RWD Spyder misschien wel de gaafste Lamborghini van het moment. De auto vertegenwoordig twee dingen waar Piëch een absolute hekel aan had: achterwielaandrijving en een carbio-dak. In feit is het een gewone EVO zoals @Wouter laatst reed, maar dan zonder dak en vierwielaandrijving.

Voorzijde

De gaafste

Waarom is dit de gaafste? Simpel, ze hebben niet geprobeerd een zoveelste overbodige ‘Ringspecial te maken. Het moest juist de leukste en meest sensationele zijn. Het is een Huracán met die overheerlijk klinkende V10. Omdat het dak er nu af is, hoor je ‘m nog veel beter. De motor levert 610 pk en 560 Nm.

Achterzijde

Prestaties

Om duidelijk te maken dat de Huracán EVO RWD Spyder niet de beste keuze is, moet je naar de prestaties kijken. Want de Huracán EVO RWD Spyder heeft 3,5 seconden nodig om de 100 km/u te bereiken. In 9,6 seconden staat de teller op 200 km/u (vanaf stilstand). De topsnelheid is 324 km/u. Dat is meer voldoende snel, lijkt ons. Nu we het toch over snelheden en seconden hebben, de kap opent en sluit in 17 seconden. Dat kan rijdend tot een snelheid van 50 km/u.

Huracán EVO RWD Spyder

Driften

Gelukkig geeft ook Stefano Domenicali aan dat de Huracán EVO RWD Spyder niet ontworpen is voor de laatste paar tienden. Deze Spyder mag best een beetje onbehouwen zijn en zowaar intimideren. Zelfs een drift moet mogelijk zijn. Dat laatste was iets waar Piëch van gruwelde, een drift betekent dat er een rijdersfout is gemaakt.

Huracán EVO RWD Spyder

Iets anders

De Huracán EVO RWD Spyder ziet er iets anders uit, dankzij een andere splitter, verticale spijlen, hooglans zwarte achterbumper en nieuwe diffuser. Qua gewicht is de Huracán met achterwielaandrijving zo’n 30 kilogram lichter dan de versie met vierwielaandrijving. Dat lijkt wel heel erg weinig, gezien de benodigde hardware als een extra as en differentiëlen. In totaal weegt de auto auto (leeg) precies 1.510 kilogram.

Interieur

Prijzen

Nederlandse beschikbaarheid en prijzen zijn op dit moment nog niet bekend. De vorige keer was de versie met alleen achterwielaandrijving een kleine 30 mille goedkoper. De betere uitvoering is dus gewoon weer traditioneel goedkoper. Ferdinand Piëch zou het niets gevonden hebben.

Ook interessant!

  • Novitec Huracán EVO RWD
    Novitec Huracán EVO RWD is voor comfortabele puristen
  • Deze man uitte zijn emoties op een Lamborghini Huracán
  • Mijn Auto: Lamborghini Huracán EVO van Husham
    Mijn Auto: Lamborghini Huracán EVO van Husham
  • Huracán Evo volgauto
    Huracán Evo volgauto voor vliegveld Bologna

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, huracan, Huracan-EVO, Huracan-EVO-RWD, Lamborghini, Supercars, V10

Vorig bericht: « Koop deze Touareg Dakar servicewagen in Red Bull kledij
Volgend bericht: Video: Ferrari SF90 Stradale – 1.000 pk plug-in hybride! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Justawheelchairguy zegt

    7 mei 2020 om 15:16

    De Diablo SV werd gecancelled? Maar deze is er toch gewoon geweest?

    Login om te reageren
    • tampie zegt

      7 mei 2020 om 16:36

      @kp92: De productie is stop gezet na een 170 tal exemplaren.

      Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    7 mei 2020 om 15:24

    Ik vind de Huracan best een fraaie supercar, maar dat cabriodakje past toch echt niet bij deze auto. Open vind ik het nog wel enigszins te doen.

    Login om te reageren
  3. RiKe zegt

    7 mei 2020 om 15:43

    Saai, weer een model wat eindeloos gerecycled wordt, net als de Aventador. Het merk doet me helemaal niks meer

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      8 mei 2020 om 15:09

      @RiKe: dit heb ik nooit begrepen. RWD, V10, atmosferisch, cabrio, 610 pk. Dat is in autermen enorm spectaculair, toch? Anders horen we alleen het geklaag over PHEV’s, elektro, of turbotorretjes. Is het wat anders, is het weer niet goed ;-).

      Login om te reageren
    • kifta zegt

      10 mei 2020 om 13:42

      @rike: zoals het hoort in de VAG groep ??

      Login om te reageren
  4. fransananas zegt

    7 mei 2020 om 18:58

    Is dit het GROTE Lamborghini nieuws…?

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    8 mei 2020 om 11:54

    Lekker hoor, ultiem plezier voor de zondag morgen dit!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North