Honda heeft zojuist het doek van de vijfde generatie CRV afgehaald.
Nou ja hier, de introductie vond eigenlijk plaats in Amerika. Dat is een belangrijke markt voor de CRV want het merk wist er sinds de introductie van de eerste CRV in 1997 liefst vier miljoen van te slijten in het beloofde land. Ook in Nederland zag je de CRV aanvankelijk best vaak, maar de nieuwere generaties hebben dat succes niet weten door te zetten.
Net als andere Aziatische SUV’s in dit segment zijn de prijzen de laatste jaren flink gestegen. Dat heeft waarschijnlijk mede met het papierverbruik van de auto’s te maken, dat dankzij doorgaans atmosferische motoren niet per se lekker uit de verbruikstest kwam. Het gevolg is dat er flink wat CO2-tax op zo’n ding zit en dat maakt het voor gezinnen direct een minder interessante optie. Waar de Foresters, Santa Fe’s, RAV4tjes en CRV’s je rond de milleniumwisseling nog om de oren vlogen op ’s lands wegen zijn ze nu grotendeels uit het straatbeeld verdwenen.
Honda wil daar uiteraard graag verandering in brengen en komt daarom net als bij de nieuwe Civic met een klein turbotorretje op de proppen om het theoretische verbruik te drukken. De 1.5 vierpitter met turbo die ook in de Civic ligt komt namelijk naar de CRV, hoewel die in de CRV 190 pk gaat leveren. Daarnaast blijft, in ieder geval in Amerika, de atmosferische 2.4 leverbaar.
Ook in het interieur kunnen we het soort updates die we ook bij de Civic hebben gezien verwachten. Denk daarbij aan een modern 7″-touchscreen voor al je multimedia en infotainment wensen alsmede alle moderne veiligheidsvoorzieningen. Het interieur ziet er op de eerste plaatjes best goed uit, met dat scherm goed geïntegreerd in de middenconsole. Bij recente Japanners zag zo’n scherm er nog wel eens uit alsof het achteraf ingebouwd was. Het exterieur is wat minder polariserend dan dat van de nieuwe Civic, maar alsnog typisch Honda anno 2016. Of dat een goed of een slecht ding is, laten we je aan jou over.
Mooie auto. Welkom!
Nou..laat maar lekker in Amerika. Ik word er niet zo warm van.
Mijn god, wat een afgrijselijke achterkant. De rest van de auto ziet er wel gewoon heel netjes uit, overigens.
@Edge: heb je wel vaker bij honda (vind ik), lelijke achterkant, de rest, toppie
Ze worden wel steeds mooier en mooier de suv’s
Nette wagen met prima looks. Hier in NL stervensduur geworden, dus praktisch irrelevant. Jammer.
De CR-V moet / zal het hebben van oa de US en Indo markt.
Ziet er in mijn ogen goed uit. En die stoelen lijken me heerlijk te zitten. Daarbij zal t ook nog eens oerdegelijk zijn allemaal.
Snel vergeten.
Vandaar dat de huidige crv bijna evenveel als een hrv kost. ‘nu valt menne frank!’
Netjes hoor!
Ik heb het gevoel dat de huidige nog maar pas op de markt is…
@Carreza: idd. En dat had ik ook met de nieuwe Civic.
Mooi, alleen voor mij gevoel was de vorige nog best recent.
Strakke wagen! Interieur vind ik ook erg mooi.
Helaas weer spuuglelijk zoals bijna alle SUVS, cross-overs, MPV’s etc…
Beetje kia achterkant
Waar zijn ze mee bezig? Nu is het telkens bij honda zo dat als er een nieuw model is, dat ik denk “getsie” om vervolgens na gewenning te denken “mwa best oké”. Maar dit lijkt me te gortig worden. De nieuwe civic is ook al niet om aan te gluren.
Stop designing !
Niet echt mooi… vooral die pook midden op de dash… bah bah. Dan stap ik liever in een Mazda CX-5
190 pk uit een anderhalf liter blok, niet verkeerd. Zeker niet omdat het Honda kennende nog heel blijft ook.
Alleen het opgegeven verbruik zal je ook bij Honda vanjelangzaljelevennooitniet halen.
Premium, niet kapot te krijgen, zelfs niet na de garantie periode, kom daar maar eens om bij Europese merken incl. inferieure bouwkwaliteit.
Kom nou eens met een nieuwe Accord…. liefst gebaseerd op de Acura TLX met V6 én 4-wd alsjeblieft.
@406_v6: Briljant plan. Op basis van de ilx zou ook nog kunnen.
@406_v6: 10e gen Accord is er al http://cdnku01.autobild.co.id/gallery/large/2016_08_03_01_26_43_Honda_Accord_24_VTiL-01.jpg weliswaar de 2.4 want de V6 is onbetaalbaar in INA.
@toyotafortuner: Volgens mij is dit gewoon de Amerikaanse Honda Accord. De laatste 2 generaties Europese / Japanse Honda Accords waren vrijwel identiek aan de Acura TSX, terwijl de Amerikanen een heel ander model hadden dat Honda Accord genoemd werd. Het bestaan van een nieuw Amerikaans model dat Accord genoemd wordt zegt dus weinig over wat dat betekent voor de Europese markt. Volgens mij is Honda nog niet teruggekomen op het besluit voorlopig geen Accord meer op de markt te brengen. Zoals blijkt zijn
@thomassnelweg: er echter wel modellen beschikbaar om zo weer een nieuwe te introduceren.
Mijn vriendin rijdt in een CR-V. Geweldige auto is dat. Deze ziet er ook weer kek uit.
I3 front
Nette bak, mooie stoelen trouwens.
Die dakkoffer ? :’)
Ziet er groot uit…