• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ID. Buzz heeft nu eindelijk een fatsoenlijk trekgewicht

Auteur: machielvdd, gepost 30 september 2024 om 10:07 – 12 Reacties

De ID. Buzz Cargo 4MOTION begint op een werkpaard te lijken.

Als je praktisch ingesteld bent als ondernemer kom je misschien niet zo snel uit bij de ID. Buzz. Volkswagen breidt nu echter het gamma van de ID. Buzz Cargo uit en daarmee wordt de hippe bus toch weer een stukje praktischer.

De ID. Buzz Cargo was er aanvankelijk maar in één uitvoering, en die had een trekgewicht van slechts 1.000 kg. Dat is vrij matig voor een bedrijfswagen. Het gamma wordt nu echter aan alle kanten uitgebreid. Vorige week kwamen al de 7-zits ID.Buzz en de GTX, nu zijn er ook nieuwe versies van de ID. Buzz Cargo.

ID. Buzz Cargo 4MOTION
ID. Buzz Cargo 4MOTION

Volkswagen introduceert nu de ID. Buzz Cargo 4MOTION, met – inderdaad – vierwielaandrijving. Deze heeft niet alleen meer vermogen (340 pk), maar ook meer trekgewicht. De 4MOTION mag 1.800 kg trekken. Dat begint ergens op te lijken. De instapversie mag nog steeds 1.000 kg trekken en de versie met 286 pk 1.200 kg.

Over de instapversie gesproken: die is ook nieuw. Deze heeft 170 pk en 334 km range uit een 59 kWh accu. Dat betekent ook dat de ID. Buzz Cargo goedkoper is geworden. Voor €39.990 ex. btw heb je de Economy Business. Die is wel tijdelijk leverbaar, dus na verloop van tijd wordt ‘ie weer duurder.

Voor de volledigheid hieronder de complete prijslijst van de ID. Buzz Cargo:

  • Volkswagen ID. Buzz Economy Business (170 pk): €39.990
  • Volkswagen ID. Buzz Economy Business (286 pk): €43.500
  • Volkswagen ID. Buzz Cargo (170 pk): €46.390
  • Volkswagen ID. Buzz Cargo (286 pk): €50.300
  • Volkswagen ID. Buzz Cargo 4MOTION (340 pk): €51.990

Zelf samenstellen kan natuurlijk ook, in de Volkswagen configurator

Ook interessant!

  • Volkswagen ID.Buzz langer, sterker en meer vermogen
  • Deze Volkswagen ID. Buzz kent zijn klassiekers
  • Volkswagen ID.Buzz Cargo: sneller en een betere bestelwagen
  • Niemand zit te wachten op een ID Buzz California
    Niemand zit te wachten op een ID Buzz California

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, Elektrisch, ID-Buzz, Volkswagen

Vorig bericht: « Naar welke mysterieuze Bugatti kijken we hier?
Volgend bericht: Vereniging Elektrische Rijders fakkelt hybrides af »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    30 september 2024 om 10:29

    “Over de instapversie gesproken: (…) 334 km range uit een 59 kWh accu.”

    Da’s dus effectief hooguit 250 km? En hoeveel blijft daar van over als je de maximale belading benut, en/of er een aanhanger achter hangt? En hoe ga je zoiets opladen; eerst de aanhanger afkoppelen voordat je bij het laadstation bent? Of mag je dubbel parkeren bij een laadpaal?

    Nou klink ik een beetje zeikerig, maar dit zijn wel de vragen die menig installateur, zzp’er, marktkooplui en noem maar op mee worstelt. En waar onze overheid met alle mooie initiatieven van zero-emission zones gewoon nog steeds geen antwoorden op heeft.

    Login om te reageren
    • audirs3 zegt

      30 september 2024 om 11:02

      Klinkt idd een beetje zeikerig :p
      Maar je moet de trailer meestal toch wel afkoppelen als je wil parkeren, ik ken bij mij in de straat geen enkele mogelijkheid waar je kan parkeren met een trailer erachter. En dat geldt voor zoveel plekken, bijvoorbeeld binnenstad Amsterdam of Den Haag.
      Daarnaast heb ik vrij recent een woning volledig gerenoveerd, en zowel de aannemer als alle andere bedrijven die bij ons over de vloer kwamen hadden nooit een aanhanger bij zich. Ook kwamen ze allemaal uit de buurt, 20km range is dan al voldoende.
      Tot slot, voor de trailer busjes: bij de meeste Fastneds parkeer je gewoon in lengterichting, net als bij de benzine pomp, hoef je niks af te koppelen.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        30 september 2024 om 11:53

        Waar ik op doel is, dat een werknemer zijn bus (plus aanhanger) meestal naar een werk- of projectlocatie neemt. En daar lang niet altijd de mogelijkheid heeft om e.e.a. af te koppelen, bijvoorbeeld omdat én de aanwezigheid van de bus én van de aanhanger ter plekke nodig is. Maar die jongens (m/v/x) willen wel graag tussendoor (overdag) een keer kunnen bijladen, omdat die beperkte actieradius anders onvoldoende is om ook weer mee thuis te komen.

        Login om te reageren
        • audirs3 zegt

          30 september 2024 om 14:01

          Voor de mensen die geregeld met een trailer naar projecten gaan die op meer dan 150 km afstand liggen is dat dan inderdaad wel lastig ja, mits je niet langs de Fastned wil rijden. Ik zie daar wel ruimte voor diesel, biobrandstoffen of waterstof. Maar ik denk wel dat dit de uitzondering is.

          Login om te reageren
          • Robert zegt

            30 september 2024 om 14:49

            Wat je straks krijgt is, dat een handige aannemer straks een plekje inruimt voor een compact dieselaggregaat, wat geluiddempend plaatmateriaal en een tank voor 100 liter diesel.

            #problemsolved

            Login om te reageren
  2. jaso013 zegt

    30 september 2024 om 10:35

    Wanneer komt de diesel versie vsn de ID Buzz uit? Dat wordt geheid een verkoopknaller!

    Login om te reageren
    • gilettelubbers zegt

      30 september 2024 om 10:43

      Meteen maar die fijne 5 cilinder 2.5 TDI er inhangen:)

      Login om te reageren
  3. krisp zegt

    30 september 2024 om 11:16

    Met 640kg laadgewicht (inclusief personen) heb je nu wel het trekgewicht, maar kun je maar weinig in de laadruimte kwijt. Ik snap dat er ergens een limiet gesteld moet worden aan het totaalgewicht, maar dit moet echt een stuk hoger worden.

    Login om te reageren
  4. Peerke zegt

    30 september 2024 om 12:17

    Wij plaatsen kozijnen op de particuliere markt. Rijden 9 vd 10 keer met een aanhanger van 6m lang. Deze weegt, helemaal met Hr+++ glas, rond de 3 ton.
    Eletrisch rijden in ons vakgebied is nog een utopie.

    Login om te reageren
    • audirs3 zegt

      30 september 2024 om 14:05

      Dank, dit is nou nuttige info. Inderdaad in Nederland nog weinig op de markt wat dan zou werken. Al kunnen in Amerika auto’s als de Cybertruck (3400 tot 5000 kg trekgewicht) deze niche wel invullen

      Login om te reageren
    • Allison Burgers zegt

      30 september 2024 om 15:01

      Voor nu zijn dit soort elektrische bedrijfsbusjes inderdaad vooral relevant voor makelaars, reclamebureaus, telecombedrijven en voor hipsters met mobiele cappuccinobarretjes.

      Login om te reageren
  5. anthwan zegt

    30 september 2024 om 13:57

    Joehoe! 4wd daar hadden we er paar van nodig. En 800kg meer trekgewicht werdt ook wel tijd

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North