• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

In deze S-klasse hoef je je hoge hoed niet af te zetten

Auteur: machielvdd, gepost 6 september 2021 om 20:01 – 15 Reacties

Carat Duchatelet Mercedes S-klasse

Vind je het ook altijd zo irritant dat je je hoge hoed moet afzetten in de auto? In deze S-klasse is dat probleem verholpen!

Als je shopt in het absolute topsegment moet het je aan niets ontbreken. Ook niet aan ruimte. Daarom bieden vrijwel alle merken die topklassesedans bouwen verlengde versies daarvan aan. Wat ze alleen nooit aanbieden zijn verhoogde versies. Als je deze afbeeldingen ziet begrijp je misschien waarom.

Het kan natuurlijk zijn dat je maling hebt aan hoe je auto eruitziet en gewoon zoveel mogelijk binnenruimte wil hebben. In dat geval kun je aankloppen bij de gerenommeerde Belgische coachbuilder Carat Duchatelet. Zij verhogen al daken sinds de jaren ’90 en leveren auto’s aan allerlei staatshoofden en vorstenhuizen.

Ook de nieuwe S-klasse is niet veilig voor Carat. De creatie die je hier ziet is gebaseerd op de nieuwe Mercedes-Maybach S-klasse. Laat je niet op het verkeerde been zetten door het hogere dak: de Maybach-versie is dus 18 centimeter langer dan een reguliere S-klasse. Vervolgens maakt Carat de auto nog eens 20 centimeter langer. Dit is dus een serieus slagschip, maar dan met de proporties van een Mazda 121.

  • Carat Duchatelet Mercedes S-klasse
  • Carat Duchatelet Mercedes S-klasse

Je wilt wellicht ook nog weten hoeveel hoger het dak nu precies geworden is. Ten opzichte van een normale S-klasse is deze creatie van Carat 10 cm in de hoogte gegroeid. Je hoeft nu dus nooit meer bang te zijn dat je je kop stoot bij het in- en uitstappen. En het schijnt dat Wesley Sneijder zelfs kan staan achterin deze S-klasse.

Dit is overigens nog maar de kortste versie van de S-klasse die Carat aanbiedt. Naast deze Carat 200 zijn er ook nog de Carat 500 en de Carat 1000. Deze zijn respectievelijk – je raadt het al – 500 en 1000 mm langer dan een normale Mercedes-Maybach S-klasse. Wat ook al niet de kortste S-klasse is.

Prijzen? Daar spreekt Carat Duchatelet uiteraard niet over. Dit zijn namelijk aanpassingen in de categorie ‘geld speelt geen rol’.

Ook interessant!

  • Mercedes bevestigt eindelijk V12 voor Maybach S-klasse
  • Zweven in een Mercedes-Maybach S-Klasse, voor welke prijs?
    Zweven in een Mercedes-Maybach S-Klasse, voor welke prijs?
  • Maybach Edition 100 is extra luxueus
  • Koopje! Deze Nederlandse Maybach S-klasse kost maar €54k

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

carat-duchatelet, Mercedes, mercedes-maybach, s-klasse, w223

Vorig bericht: « Elektrische ‘hot hatch’ van Volkswagen gaat in productie
Volgend bericht: Middenklasse sportsedan: dit kosten ze in Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. moveyourmind zegt

    6 september 2021 om 20:32

    Als je in dit lelijke ding rondgereden zou moeten worden zou je toch uit schaamte je hoed zo ver mogelijk over je hoofd trekken…

    Waarmee die verhoging zichzelf gelijk overbodig maakt.

    Login om te reageren
  2. ar156sw zegt

    6 september 2021 om 20:33

    @moveyourmind: Ik
    denk dat als je je hier in rond laat rijden, de mening van willekeurige mensen op
    straat of het internet je niet zoveel doet…

    Login om te reageren
  3. kniesoor zegt

    6 september 2021 om 20:35

    De engelse kwien houdt wel van dit soort oto’s. Schiet Carat by Duchatelet overigens niet perse heel veel mee op, Hare Saaiemeid heeft een nogal nadrukkelijke voorkeur voor oto’s uit eigen land/rijk.

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    6 september 2021 om 20:55

    De paus heeft er al een besteld?

    Login om te reageren
    • W115 zegt

      6 september 2021 om 21:11

      @dutchdriftking: Dagobert Duck wel!

      Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      6 september 2021 om 22:31

      @dutchdriftking: Rihanna schijnt

      Login om te reageren
  5. petrolicious zegt

    6 september 2021 om 21:53

    Mercedesblog vandaag?

    Login om te reageren
  6. pignon zegt

    6 september 2021 om 22:06

    Ik geloof best dat het van binnen prettig is, maar die buitenkant. . . .

    Login om te reageren
  7. nicolasr zegt

    6 september 2021 om 22:10

    Het lijkt me wel wat. Zo vreselijk veel geld hebben dat je evenzoveel schijt kunt hebben aan wat de rest van de poloclub vindt.

    Dus als ik ‘el Gordo’ win deze kerst, koop ik er 1. De 1000. En dan wordt ie knal-oranje.

    Login om te reageren
  8. remco zegt

    6 september 2021 om 22:10

    Doet mij denken aan die Ford Scorpio van Beatrix

    Login om te reageren
  9. erics zegt

    6 september 2021 om 22:55

    Ons koninklijl huis heeft ooit een verlengde en verhoogde Ford Scorpio gehad…moest er gelijk aan denken toen ik deze zag….brrr

    Login om te reageren
  10. mustang750supersnake zegt

    6 september 2021 om 22:58

    wat moet wesley snijder toch onderhand n hekel hebben aan guido weijers🤣🤣🤣

    Login om te reageren
  11. Sir_Vmax zegt

    7 september 2021 om 00:44

    Voor de dagen met hoge hoed neem je dan toch een Landaulet?

    Login om te reageren
  12. tmenges zegt

    7 september 2021 om 12:56

    Heeft nu dus de zelfde verhoudingen als de Tesla model 3

    Login om te reageren
  13. MarcoM zegt

    7 september 2021 om 19:22

    Werkelijk, zou zoiets verkocht worden?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North