• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

In het echt: de nieuwe Renault Espace

Auteur: ricardo, gepost 26 september 2014 om 14:43 – 26 Reacties

Afbeelding In het echt: de nieuwe Renault EspaceAfbeelding In het echt: de nieuwe Renault EspaceAfbeelding In het echt: de nieuwe Renault EspaceAfbeelding In het echt: de nieuwe Renault EspaceAfbeelding In het echt: de nieuwe Renault Espace

In het echt: de nieuwe Renault Espace
Een dag na zijn onthulling hebben we vers fotomateriaal van de nieuwe Espace.

Vergeet het vierkante busje van vroeger, Renault heeft van de nieuwe Espace een full-size crossover gemaakt. Landgenoot Laurens van den Acker, roerganger van Renaults designafdeling, deed een poging om een auto in dit segment daadwerkelijk aantrekkelijk te laten ogen. Geen gemakkelijke taak, want voertuigen waar een praktische interieur op de eerste plaats staat zijn zelden oogstrelend (ja, we kijken naar jou, Multipla).

Toch lijken de tekenlaven van Renault er in geslaagd te zijn om een personenvervoerder te ontwerpen die er niet uitziet als een container, afgaande op de eerste drie afbeeldingen van de vierde generatie Espace. We hebben er nu ook een setje live foto’s van, die de Poolse Dacia-club wist te schieten tijdens een event waar ook Van den Acker zijn opwachting maakte.

We krijgen hiermee een eerste kijk op het interieur, waar de klokkenwinkel is vervangen door een display en de middenconsole eveneens voor een groot deel uit pixels bestaat. Iets dat Renault al toonde in de Initiale Paris Concept (foto), dus dat komt niet als een verrassing.

In het echt: de nieuwe Renault Espace

Op de autosalon van Parijs wordt de nieuwe Espace aan het grote publiek getoond, om in het voorjaar van 2015 zijn opwachting te maken op de parkeerplaatsen van kerkelijk Nederland.

Ook interessant!

  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • Gecamoufleerde Renault Austral
    Gecamoufleerde Renault Austral is nu echt bijna af, echt waar.
  • Dit kost de nieuwe Renault Express
  • Dit is nu officieel het nieuwe logo van Renault

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

espace, parijs-2014, Renault

Vorig bericht: « Dit is Lamborghini’s nieuwste conceptcar [updated]
Volgend bericht: Video: Miss Frankrijk drift mee in een Corvette C6 »

Lees Interacties

Reacties

  1. trustmeiamanengineer zegt

    26 september 2014 om 14:48

    Interieur ziet er wel lekker uit. Wel ‘gewoner’ dan de huidige Espace.

    Login om te reageren
  2. trustmeiamanengineer zegt

    26 september 2014 om 14:49

    Trouwens niks mis met de Multipla, briljante auto. Alleen niet voor de doorsnee grijze muis (Touran/Zafira bestuurder) weggelegd.

    Login om te reageren
    • dameister zegt

      26 september 2014 om 15:30

      @trustmeiamanengineer: mensen met een zwakke maag kunnen ook beter uit de buurt blijven van een multipla, wat een misbaksel

      Login om te reageren
    • super zegt

      26 september 2014 om 15:33

      @Trusje:
      Mooier dan al die MPV’s die net als oude snollen met te veel makeup nog krampachtig “sportief” of “elegant” proberen te lijken…

      Login om te reageren
    • Hubert zegt

      26 september 2014 om 15:49

      @trustmeiamanengineer:
      Exact.
      Voor het vervoeren van 6 personen met bagage is de Multipla de ideale auto.
      En over het design… het is nu eenmaal geen sportwagen maar een auto met een doel : mensen vervoeren. En dan vind ik presoonlijk het design van de koplampen i.c.m. de kubus waarin de passagiers zitten, niet eens zo lelijk.

      Login om te reageren
      • jasperjvr zegt

        26 september 2014 om 19:06

        @Hubert: precies, een grijs/zilveren multipla lijkt ook een beetje op een lachende dolfijn.

        Login om te reageren
  3. b00m3rang zegt

    26 september 2014 om 14:54

    Vet hoor. Dit is een erg geslaagd ontwerp. Mooiste people carrier van dit moment volgens mij. Volkswagen voorkant anyone?

    Login om te reageren
  4. derx zegt

    26 september 2014 om 14:58

    Meningen verschillen zo te zien. Ik vind het een verschrikkelijk lelijk hok van de buitenkant. Dashboard en middenconsole lijken een stuk beter gelukt.

    Login om te reageren
    • mrdjm zegt

      26 september 2014 om 17:37

      @derx: Ben het met je eens, al is het maar omdat hij zo’n recht achter steven heeft op een verder ronde en gestroomlijnde auto. Het is overdreven gezegd net een S-Max met Galaxy achterkant, dat werkt ook niet….
      Oplossing zou een spoilertje en dakrails kunnen zijn, maar of die ooit komen?

      Login om te reageren
      • papa zegt

        26 september 2014 om 22:41

        @mrdjm: vreemde conclusie gezien een galaxy daadwerkelijk een S-Max is met een andere (galaxy) kont. Oftewel de galaxy en S-Max zijn zo goed als identiek aan de voorkant.

        Login om te reageren
  5. mashell zegt

    26 september 2014 om 15:04

    Ik ben geschokt. Een mooie Espace, een mooi Renault interieur en een Poolse Daciaclub. Dat wordt onrustig slapen.

    Login om te reageren
  6. Tuono zegt

    26 september 2014 om 15:06

    Dit lijkt mij de 5 persoons uitvoering aan de vorm van de achterste zijruit te zien. Altijd wel een fijne auto gevonden, de Espace.

    Login om te reageren
  7. kapiteinaudi zegt

    26 september 2014 om 15:18

    Eindelijk nog eens een niet-conceptcar van Renault die mooi is. Mag ook wel eens.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      26 september 2014 om 16:37

      @kapiteinaudi:
      De laatste modellen van Renault kan ik anders erg waarderen, het zijn geen van alle grijze muizen. Renault durft tenminste zijn nek weer uit te steken met fris en herkenbaar ogende auto’s. Auto’s die zelfs in het calvinistische Nederland gretig aftrek vinden.
      Het straatbeeld knapt er wat mij betreft absoluut van op..

      Login om te reageren
  8. rotarypowah zegt

    26 september 2014 om 15:19

    Is Laurens op de foto’s die kerel met de schoenen van z’n zusje aan?

    Login om te reageren
  9. sydney zegt

    26 september 2014 om 15:50

    Het is lang geleden dat Renault met een produtiemodel de ster van de show in Parijs was.Hiermee gaat dat wel lukken denk ik.Overgens stonden deze foto’s en andere notabene gisterenmiddag al op notabene Autoweek.nl. Gebeurt niet vaak dat AB er pas een dag later mee komt.

    Login om te reageren
  10. bakkenmetvis zegt

    26 september 2014 om 16:10

    Het ding doet pijn aan m’n ogen.

    Login om te reageren
  11. schuimbekje3 zegt

    26 september 2014 om 16:17

    “This is a Renault Espace, probably the best of the people carriers. Not that that’s much to shout about. That’s like saying ‘Oh good, I’ve got syphilis, the best of the sexually transmitted diseases!'”

    nuff said…

    maar ehm, vorige Espacen stonden bekend om hun boot gedrag…. rechtuit varen… en om hun ‘uniek ingedeeld dashboard’.. waarbij de meest logische plek voor een knop … niet gebruikt werd….
    Zo te zien is dat niet veel verbeterd.

    Login om te reageren
  12. MARS zegt

    26 september 2014 om 16:53

    Volgens mij is dit toch echt de 5e generatie!

    Login om te reageren
  13. hplh zegt

    26 september 2014 om 19:12

    Ben benieuwd of het weer net zoon technisch wonder word als zijn voorganger

    Login om te reageren
  14. sulobb zegt

    26 september 2014 om 21:35

    5008 van Renault.
    Dit is echt geen ‘Espace’. Waar zijn die Fransen toch mee bezig???

    Login om te reageren
  15. 730ld zegt

    26 september 2014 om 22:15

    Mooie auto maar blijven bij deze de achteruitrijlampen ook continu branden? Hooo dat er ook weer een 3.5 v6 komt of een 3.0 dci

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      26 september 2014 om 23:34

      @730ld: tip: als het goed is, hebben je achterlichtunits 2 stekkerblokken. Probeer eens te wisselen. Bij het de kop opsteken weer terug plaatsen in het stekkerblok waar je ze eerder uit hebt gehaald…
      (Geloof me, helaas spreek ik uit ervaring. Het was de enige manier om een einde te maken aan de illegale discotheek op de achterkant van mijn Scenic.

      Login om te reageren
  16. awesome zegt

    26 september 2014 om 23:31

    Ik heb bij Renault en elektronica (in dit geval Pixels) nog altijd last van nekharen die overeind gaan staan.

    Is dat raar?

    Login om te reageren
    • Lotus zegt

      27 september 2014 om 11:05

      @awesome: tegenwoordig zijn ze echt een heel stuk beter. Ik heb nu zo’n 120.000km op m’n 2012 Mégane coupe staan en zonder ook maar 1 echt probleem.

      Login om te reageren
  17. griffendahl zegt

    27 september 2014 om 08:51

    Wat een Playmobil interieurs hebben die Renault tegenwoordig zeg, bij een Clio of een Captur kan dat nog maar van een auto in de prijsklasse van een Espace verwacht ik echt wel iets volwasseners…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North