Een dag na zijn onthulling hebben we vers fotomateriaal van de nieuwe Espace.
Vergeet het vierkante busje van vroeger, Renault heeft van de nieuwe Espace een full-size crossover gemaakt. Landgenoot Laurens van den Acker, roerganger van Renaults designafdeling, deed een poging om een auto in dit segment daadwerkelijk aantrekkelijk te laten ogen. Geen gemakkelijke taak, want voertuigen waar een praktische interieur op de eerste plaats staat zijn zelden oogstrelend (ja, we kijken naar jou, Multipla).
Toch lijken de tekenlaven van Renault er in geslaagd te zijn om een personenvervoerder te ontwerpen die er niet uitziet als een container, afgaande op de eerste drie afbeeldingen van de vierde generatie Espace. We hebben er nu ook een setje live foto’s van, die de Poolse Dacia-club wist te schieten tijdens een event waar ook Van den Acker zijn opwachting maakte.
We krijgen hiermee een eerste kijk op het interieur, waar de klokkenwinkel is vervangen door een display en de middenconsole eveneens voor een groot deel uit pixels bestaat. Iets dat Renault al toonde in de Initiale Paris Concept (foto), dus dat komt niet als een verrassing.
Op de autosalon van Parijs wordt de nieuwe Espace aan het grote publiek getoond, om in het voorjaar van 2015 zijn opwachting te maken op de parkeerplaatsen van kerkelijk Nederland.
trustmeiamanengineer zegt
Interieur ziet er wel lekker uit. Wel ‘gewoner’ dan de huidige Espace.
trustmeiamanengineer zegt
Trouwens niks mis met de Multipla, briljante auto. Alleen niet voor de doorsnee grijze muis (Touran/Zafira bestuurder) weggelegd.
dameister zegt
@trustmeiamanengineer: mensen met een zwakke maag kunnen ook beter uit de buurt blijven van een multipla, wat een misbaksel
super zegt
@Trusje:
Mooier dan al die MPV’s die net als oude snollen met te veel makeup nog krampachtig “sportief” of “elegant” proberen te lijken…
Hubert zegt
@trustmeiamanengineer:
Exact.
Voor het vervoeren van 6 personen met bagage is de Multipla de ideale auto.
En over het design… het is nu eenmaal geen sportwagen maar een auto met een doel : mensen vervoeren. En dan vind ik presoonlijk het design van de koplampen i.c.m. de kubus waarin de passagiers zitten, niet eens zo lelijk.
jasperjvr zegt
@Hubert: precies, een grijs/zilveren multipla lijkt ook een beetje op een lachende dolfijn.
b00m3rang zegt
Vet hoor. Dit is een erg geslaagd ontwerp. Mooiste people carrier van dit moment volgens mij. Volkswagen voorkant anyone?
derx zegt
Meningen verschillen zo te zien. Ik vind het een verschrikkelijk lelijk hok van de buitenkant. Dashboard en middenconsole lijken een stuk beter gelukt.
mrdjm zegt
@derx: Ben het met je eens, al is het maar omdat hij zo’n recht achter steven heeft op een verder ronde en gestroomlijnde auto. Het is overdreven gezegd net een S-Max met Galaxy achterkant, dat werkt ook niet….
Oplossing zou een spoilertje en dakrails kunnen zijn, maar of die ooit komen?
papa zegt
@mrdjm: vreemde conclusie gezien een galaxy daadwerkelijk een S-Max is met een andere (galaxy) kont. Oftewel de galaxy en S-Max zijn zo goed als identiek aan de voorkant.
mashell zegt
Ik ben geschokt. Een mooie Espace, een mooi Renault interieur en een Poolse Daciaclub. Dat wordt onrustig slapen.
Tuono zegt
Dit lijkt mij de 5 persoons uitvoering aan de vorm van de achterste zijruit te zien. Altijd wel een fijne auto gevonden, de Espace.
kapiteinaudi zegt
Eindelijk nog eens een niet-conceptcar van Renault die mooi is. Mag ook wel eens.
tupperware zegt
@kapiteinaudi:
De laatste modellen van Renault kan ik anders erg waarderen, het zijn geen van alle grijze muizen. Renault durft tenminste zijn nek weer uit te steken met fris en herkenbaar ogende auto’s. Auto’s die zelfs in het calvinistische Nederland gretig aftrek vinden.
Het straatbeeld knapt er wat mij betreft absoluut van op..
rotarypowah zegt
Is Laurens op de foto’s die kerel met de schoenen van z’n zusje aan?
sydney zegt
Het is lang geleden dat Renault met een produtiemodel de ster van de show in Parijs was.Hiermee gaat dat wel lukken denk ik.Overgens stonden deze foto’s en andere notabene gisterenmiddag al op notabene Autoweek.nl. Gebeurt niet vaak dat AB er pas een dag later mee komt.
bakkenmetvis zegt
Het ding doet pijn aan m’n ogen.
schuimbekje3 zegt
“This is a Renault Espace, probably the best of the people carriers. Not that that’s much to shout about. That’s like saying ‘Oh good, I’ve got syphilis, the best of the sexually transmitted diseases!'”
nuff said…
maar ehm, vorige Espacen stonden bekend om hun boot gedrag…. rechtuit varen… en om hun ‘uniek ingedeeld dashboard’.. waarbij de meest logische plek voor een knop … niet gebruikt werd….
Zo te zien is dat niet veel verbeterd.
MARS zegt
Volgens mij is dit toch echt de 5e generatie!
hplh zegt
Ben benieuwd of het weer net zoon technisch wonder word als zijn voorganger
sulobb zegt
5008 van Renault.
Dit is echt geen ‘Espace’. Waar zijn die Fransen toch mee bezig???
730ld zegt
Mooie auto maar blijven bij deze de achteruitrijlampen ook continu branden? Hooo dat er ook weer een 3.5 v6 komt of een 3.0 dci
awesome zegt
@730ld: tip: als het goed is, hebben je achterlichtunits 2 stekkerblokken. Probeer eens te wisselen. Bij het de kop opsteken weer terug plaatsen in het stekkerblok waar je ze eerder uit hebt gehaald…
(Geloof me, helaas spreek ik uit ervaring. Het was de enige manier om een einde te maken aan de illegale discotheek op de achterkant van mijn Scenic.
awesome zegt
Ik heb bij Renault en elektronica (in dit geval Pixels) nog altijd last van nekharen die overeind gaan staan.
Is dat raar?
Lotus zegt
@awesome: tegenwoordig zijn ze echt een heel stuk beter. Ik heb nu zo’n 120.000km op m’n 2012 Mégane coupe staan en zonder ook maar 1 echt probleem.
griffendahl zegt
Wat een Playmobil interieurs hebben die Renault tegenwoordig zeg, bij een Clio of een Captur kan dat nog maar van een auto in de prijsklasse van een Espace verwacht ik echt wel iets volwasseners…