• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

In welke occasion zitten deze heerlijke Turbo-stoelen?

Auteur: ricardo, gepost 12 juni 2015 om 11:25 – 42 Reacties

Afbeelding In welke occasion zitten deze heerlijke Turbo-stoelen?Afbeelding In welke occasion zitten deze heerlijke Turbo-stoelen?Afbeelding In welke occasion zitten deze heerlijke Turbo-stoelen?Afbeelding In welke occasion zitten deze heerlijke Turbo-stoelen?Afbeelding In welke occasion zitten deze heerlijke Turbo-stoelen?Afbeelding In welke occasion zitten deze heerlijke Turbo-stoelen?Afbeelding In welke occasion zitten deze heerlijke Turbo-stoelen?Afbeelding In welke occasion zitten deze heerlijke Turbo-stoelen?


Een flesje wijn uit de Boulogne-Billancourt-regio voor wie het goed heeft.

Het is een understatement als we zeggen dat auto’s in de loop der jaren technisch gezien alleen maar beter zijn geworden. Qua brandstofverbruik, qua rijgedrag, qua roestpreventie, qua stuurkolom-doorboort-je-middenrif-niet-meer-bij-een-crash, en qua comfort. Althans, bij de meeste merken is dat laatste het geval. Soms komen we ook auto’s tegen die op lange afstanden gewoonweg niet lekker zitten (we kijken naar jou, Model S).

Nu is het comfort van een autostoel altijd aan enige subjectiviteit onderhevig, maar waarom is het eigenlijk niet meer mogelijk om een asociaal grote leren fauteuil te bestellen achter het stuur, zoals in deze Renault 18 Turbo uit ’82? Een autostoel die minstens zo lekker zit als de luie stoel in je woonkamer danwel mancave. Je zweeft wellicht wat van links naar rechts, maar dat is in deze 18 Turbo, aangedreven door een 1.6 viercilinder achtklepper met 110 pk, die in 10 seconden naar de 100 km/u zoemt, vermoedelijk niet echt een probleem. Dat is gewoon autorijden op z’n Frans.

In welke occasion zitten deze heerlijke Turbo-stoelen?

Enfin, terugkomend op de advertentie die aanleiding gaf over ons stoelenvraagstuk: de Renault 18 turbo in kwestie heeft 120k gelopen, staat te koop in het Overijsselse Kampen, en moet 4.500 euro opbrengen. Mocht iemand hier hem op de kop tikken; laat ons even weten hoe dat smetteloze Turbo-interieur zit.

Ook interessant!

  • Koop een Renault 5 Turbo occasion met verrassing achterin
  • Deze Turbo 3 is een kneiterdikke restomod
  • Turbo 3 Black Edition is nóg bruter
  • Renault 5 automaat is rijdende tijdmachine

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

occasion, Renault, stoel, turbo

Vorig bericht: « Video: ook dit jaar is Audi klaar om Le Mans te domineren
Volgend bericht: 24 Porsche-feiten over de 24 Uur van Le Mans »

Lees Interacties

Reacties

  1. xiran zegt

    12 juni 2015 om 11:29

    Het lijkt wel een citroen zo groot zijn die lederen stoelen.

    Login om te reageren
  2. baasbas zegt

    12 juni 2015 om 11:31

    gele taxi van Majorette

    Login om te reageren
  3. desjonnies zegt

    12 juni 2015 om 11:32

    Nooit wat gevonden
    Zijn voorganger daarentegen heb ik twee avonden ruzie thuis voor gehad, niet gekocht -omdat- met mijn stomme kop
    Later kwam er dan een R8S als goedmakertje

    Wil ik deze, nee eigenlijk niet, ik zou wel voor een 5 Alpine gaan (gewoon met de motor voorin dus)

    De voorganger van de R18 Turbo, toen we nog aan echte hardcore deden :
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/79/R12_Gordini_2009-05-21.jpg

    Ik weet het,ziet er niet uit, maar is zo ontiegelijk stoerrrrrrrrr, beetje Impreza avant-la-lettre, ziet er niet uit, gaat als de brandweer !

    Login om te reageren
    • norge zegt

      12 juni 2015 om 11:45

      @desjonnies: Ik vond het toen mooie auto’s ….Mijn pappie had een 18 dus…

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      12 juni 2015 om 13:51

      @desjonnies:
      Mijn ouwe heer heeft er eentje gehad, dat heeft hem bijna van zijn Renault geloof geschopt, bijna hé.
      Eigenlijk was het een sedan 14, ook zo’n enorme miskleun van Renault.

      Login om te reageren
    • Homer55 zegt

      12 juni 2015 om 15:04

      @desjonnies: hehe, in Turkije heten die dingen Toros.
      Je komt ze daar nog regelmatig tegen als sedan en station.

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      12 juni 2015 om 18:16

      @desjonnies: De R8 Gordini is al behoorlijk prijzig, maar een R12 Gordini is zo niet nog moeilijker te vinden (en dus prijziger…).

      Login om te reageren
  4. nightfire zegt

    12 juni 2015 om 11:40

    Oud is goud.

    Login om te reageren
  5. ThomasBol zegt

    12 juni 2015 om 11:41

    Dit is toch gewoon kicken!

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    12 juni 2015 om 11:42

    De auto is niet mijn ding, maar het interieur is fantastisch. Zeer comfortabele voorstoelen, en een achterbank waar je ook nog wat mee kan. Mooi vlak, breed en leer dus vlekken krijg je er makkelijk uit…. Maar ook details als een analoge turbodruk meter vind ik geweldig!

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    12 juni 2015 om 11:44

    Mijn vader had een groene GTS, was het topmodel tot deze Turbo kwam….Toen kocht tie maar een 20 GTD.Was de eerste Renault 20 met diesel in NL..

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      12 juni 2015 om 11:57

      @norge:

      Lieverd, ik begrijp plotseling waarom je in Noorwegen woont……..

      On a completely different note; kort daarvoor was Renault eigenlijk bijzonder innoverend geworden,met auto’s als de Renault 4 als eerste echte vijf-deurs, de Renault 16 die een stroom van innovatie gaf en toonaangevend is geworden voor de gehele industrie, de Renault 5 en toen, toen gingen ze ineens terug naar het bouwen van ‘gewone’ auto’s, dit, dit was een Ford Taunus of Opel Ascona met voorwielaandrijving, niets geen vijfde deur en de motorconfiguratie van motor helemaal voorin de neus en de versnellingsbak erachter vond ik net als bij de 20 drie-keer niks

      Ik begreep het ook niet, hoe je succesvol kon zijn met een hele bups innoverende auto’s en dan zoiets gaan maken
      De R12 was nog innoverender qua luchtweerstand en model.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        12 juni 2015 om 12:04

        @desjonnies: …..Je hebt gelijk….Maar zoals ik zei , mijn pappie had er 1 dus…

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        12 juni 2015 om 12:21

        @desjonnies: wat betreft is het wel opmerkelijk om te constateren dat er een soort conjuctuur in zit bij Renault, en Citroën trouwens ook. In de jaren 70 was Renault een innovatoef merk, om dat in de jaren 80 weer te laten varen, begin jaren 90 weer een kleine opleving om eind jaren negentig weer saaie auto’s te bouwen. Om vervolgens he-le-maal los te gaan in vanaf 2003 tot 2008, om daarna weer abrubt te stoppen met leuke auto’s en saaie Franse Opels te maken.

        Zelfde geld voor Citroen: die hebben ook periodes van enorm interessante auto’s (BX, CX, C4) naar periodes met tergend saaie modellen (ZX, Xsara, Xantia).

        Login om te reageren
        • sabrerator zegt

          12 juni 2015 om 21:01

          @gtwillem: wat is er in vredesnaam interessant aan een C4?

          Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        12 juni 2015 om 13:57

        @desjonnies:
        Ho Ho, mijn ouwe heer heeft een vergelijkbare automobiele geschiedenis, alleen had hij de 20 voor de 18.
        Verder ken ik ze allemaal van binnen, van de 4 via de 6, 16 tot aan de Espace.
        Daarna ging het hard berg af met hem, hij vertrok naar 020 en ging Seat rijden.
        Je begrijpt dat ik toen alle banden doorgeknipt heb.

        Login om te reageren
  8. mikem3 zegt

    12 juni 2015 om 11:44

    In een Renault 18 turbo.

    Sturen jullie de wijn op?

    Login om te reageren
  9. gtwillem zegt

    12 juni 2015 om 11:46

    Hier gaat @desjonnies heel erg blij van worden. En ik ook, eigenlijk. Dit was een van de Betaalbare Helden uit mijn tijd (ik was ook fan van de Capri en Fuego). Ik hoopte altijd dat mijn vader die saaie Rekord, W124 of 100 inruilde voor een van deze. Helaas kwam ie er nooit…

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      12 juni 2015 om 11:50

      @gtwillem: Mooi is dat altijd, dat jeugd sentiment. Ik vond en vind de een na laatste Opel Omega altijd een erg mooie auto, maar mijn vader reed helaas gewoon de Kadett. Later werd dit een golf TDI, was wel een enorme vooruitgang, maar ik bleef maar kijken naar de Omega van de buurman.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      12 juni 2015 om 12:01

      @gtwillem:

      Dus zit er maar één ding op : We moeten zelf blijven compenseren !

      Login om te reageren
  10. tom307 zegt

    12 juni 2015 om 11:48

    In mijn volvo doe ik makkelijk 750km zonder poepzeer ^^) heerlijk uitstappen altijd

    Login om te reageren
    • murkmotorsport zegt

      12 juni 2015 om 11:54

      @tom307: poepzeer? Rare jongens die Belgen.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        12 juni 2015 om 12:02

        @murkmotorsport:

        poepzeer = anusbreuk

        Login om te reageren
      • tom307 zegt

        12 juni 2015 om 16:17

        @murkmotorsport: met twee kleine kinderen wordt het alleen maar leuker, van lebberen tot goesting achter gesloten blaffeturen, wat leidt tot biezabijzen, cremeglas en veel bleiten bij tutjespap ^^P

        Login om te reageren
    • Joost zegt

      12 juni 2015 om 13:11

      @tom307: Welke Volvo? Ik heb een 850 gehad en die zat geweldig!
      Daarna een V70 Classic en dat was al een stuk minder…

      Login om te reageren
      • tom307 zegt

        12 juni 2015 om 16:09

        @iJoost: ik rij een XC60 welke geweldig zit (wel r-design zetels), die gaat er in september uit voor een XC90

        Login om te reageren
  11. mercedesclk350 zegt

    12 juni 2015 om 11:56

    Heerlijk foute velgen, overal plastic, zo vierkant als het maar kan, en dat is precies wat dit een superauto maakt!

    Login om te reageren
  12. Pordon zegt

    12 juni 2015 om 12:04

    Nou ben ik waarschijnlijk te jong voor deze auto en ben absoluut geen fan van auto’s uit de jaren 80 qua design maar wat maakt deze auto speciaal dat er nog 4500,- voor gevraagd kan worden. Puur doordat er liefhebbers voor te vinden zijn?

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      12 juni 2015 om 12:42

      @Pordon:

      TURBO !

      TURBO !

      TURBO !

      Het simpele feit dat dit er niet meer is.
      En dat het in zijn tijd een dikke jongen was.

      Dat kwam – hier komt’ie – Renault op Le Mans succesvol had gewonnen, in de F1 ermee reed, succesvol was in de toerwagen wereld en de rallywereld met TURBO motoren

      Dus maakt dat deze wagen een soort van nederige BMW 2002 Turbo, vergis je niet in zijn tijd verkocht alles, als er maar TURBO op stond !

      Login om te reageren
      • Pordon zegt

        12 juni 2015 om 13:05

        @desjonnies: Aaahh bedankt voor de heldere uitleg.

        Login om te reageren
      • xiran zegt

        12 juni 2015 om 14:15

        @desjonnies: momenteel plakken we er eco op en het verkoopt ook zeer goed.

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          12 juni 2015 om 17:59

          @xiran: maar tegenwoordig gaan TURBO en Eco hand in hand…

          Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        12 juni 2015 om 18:21

        @desjonnies: In die zin was ’t net Kabouter Wesley
        maat vraagt wat voor Renault je rijdt
        Dan antwoord jij, een 18 TURBO
        En dan vliegt ie in brand.

        Login om te reageren
  13. Freewarefreak zegt

    12 juni 2015 om 12:39

    Mooi! Toch een zwak voor, de auto’s van mijn jeugd. En in dat gat in het dashboard moet zo’n mooie Philips uit 1982:

    http://www.vintageautoradio.nl/index.php?item=philips-22an917_50&action=article&aid=650&lang=NL

    Login om te reageren
  14. mout zegt

    12 juni 2015 om 13:07

    Pip. Ik zat er naast.
    Ik dacht dat het een R5 Turbo2 was. Die herinner ik me van toen ik er 25 jaar terug een bouwpakket van maakte. Ik vond deze al wat ruim…
    http://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2007/05/1984_Renault_R5_Turbo_2_Florida_Interior_1.jpg

    Login om te reageren
  15. Joost zegt

    12 juni 2015 om 13:14

    Ik heb deze R18 wel eens op een treffen zien staan. Is wel een tijdje geleden, maar toen was het interieur als nieuw!

    Verwacht niet dat het sindsdien heel erg achteruit gegaan is. Zeker niet als je de foto’s ziet en je weet dat er een liefhebber mee bezig is geweest.

    Ben vanavond in de buurt van Kampen. Maar ik laat m staan. Helaas voor Van Kesteren ;)

    Login om te reageren
  16. philipf zegt

    12 juni 2015 om 14:53

    Coole wielen!

    Login om te reageren
  17. mrrallycross zegt

    12 juni 2015 om 17:00

    Alleen voor de stoelen zou ik het al doen…

    Login om te reageren
  18. roppp zegt

    12 juni 2015 om 18:06

    Wat maakte Renault toen toch lelijke auto’s. De R20 en 30 vond ik wel weer mooi. Zelf ooit eens een R9 gehad. Saaiheid ten top. Daarna een R25. Dat was/is een prachtige wagen. Luxe, groot en goedkoop. Nu zijn ze de weg weer helemaal kwijt. Dat kleine Smartje gaat nog wel, maar die nieuwe Espace…… Wat een gedrocht.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      12 juni 2015 om 18:18

      @roppp: Je had dan ook een R9 of R11 TURBO moeten nemen…

      Login om te reageren
  19. rufctr01 zegt

    12 juni 2015 om 18:55

    Mijn opa en oma hebben vroeger een Tenault 18 GTL Avenue gehad. Donkergrijs en lichtgrijs van kleur.

    Login om te reageren
  20. toyotafortuner zegt

    12 juni 2015 om 21:56

    Wat een leuke wagentje zeg! En zo heerlijk 80s hoekig. Top

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North