• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Indy 500: Danica derde, Doornbos valt uit

Auteur: RubenBaeten, gepost 25 mei 2009 om 10:53 – 29 Reacties

Danica Patrick


Gisteren vonden niet alleen de GP van Monaco en de 24 uur van de Nürburgring plaats, maar ook de fameuze Indy 500. Robert Doornbos verscheen, na een paar ongelukjes in de vrije training, op de 23e positie aan de start. Hij tikte echter na enige tijd de muur nog even aan.

De auto kon gerepareerd worden en Doornbos ging met 40 ronden vertraging weer de baan op, maar viel even later toch uit door lekkage. Het debuut van de Rotterdammer was daarmee niet bepaald rooskleurig.

Danica Patrick schreef ondertussen geschiedenis door als eerste vrouw op het podium van de Indy 500 te belanden. Ze eindigde als derde, achter Dan Wheldon en winnaar Helio Castroneves (Team Penske).

Onze pechvogel èn held van de week is echter Vitor Meira. Voor een kort moment in de pits stond zijn auto volledig in brand, maar nadat dit geblust was reed de geblakerde Meira gewoon verder.

Vitor Meira vuurtje

Even later werd zijn race echter definitief beëindigd toen de Braziliaan met zo’n 340 km/h in aanraking kwam met Raphael Matos. Hij werd in de muur gelanceerd en schoof bijzonder ver door. Hij hield er twee gebroken wervels aan over.

Vitor Meira crash

Ook interessant!

  • Politie op schoolreisje
    Video: Doornbos scheurt met politie Audi over Zandvoort
  • Indy 500 2021: tijden en wat je moet weten
  • Robert Doornbos NENT
    Robert Doornbos en Viaplay spreken elkaar keihard tegen
  • Robert Doornbos NENT
    Robert Doornbos wordt directeur van Porsche Rotterdam

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

danica-patrick, indycar, Racing, Robert Doornbos

Vorig bericht: « Nieuw: filerijdend sparen met Leaseplan
Volgend bericht: Video: GMG Porsche Carrera GT »

Lees Interacties

Reacties

  1. ferrenzi206 zegt

    25 mei 2009 om 11:02

    lijkt me of Vitor had een Pech dag :-D

    Login om te reageren
  2. Breinstein zegt

    25 mei 2009 om 11:03

    Euhm, Meira heeft iets meer dan alleen last van zijn onderrug:

    “Vitor Meira heeft aan de Indy 500 twee gebroken wervels overgehouden. In de honderdvierenzevenstige ronde crashtte de coureur met de neus hard in de muur.”
    -edit: check! heb het even veranderd-

    Login om te reageren
  3. InViewAhumbleVaudevillianVeteran zegt

    25 mei 2009 om 11:12

    Spectaculair =)

    en respect voor Danica!

    Login om te reageren
  4. BmwMPower zegt

    25 mei 2009 om 11:15

    Jammer voor Doornbos dat het zo heeft moeten lopen.
    Maar dat hoort er nou eenmaal bij, en de crashes zijn nog steeds het mooist in een race.

    En onze racebabe hier heeft goed gepresteerd!

    Login om te reageren
  5. Blitz zegt

    25 mei 2009 om 11:18

    Ook al was het ovaal racen, wat mij niet veel aanspreekt, was dit toch verassend leuk om naar te kijken… best wel spannend :)

    Login om te reageren
  6. Bart_V zegt

    25 mei 2009 om 11:19

    Ik volg de indycar series al even maar het is dus een stuk boeiender dan de F1 van tergenwoordig.
    Als ze nu eens stoppen met zeiken over regels en gewoon gaan racen
    Ik was altijd ferrari fan maar ze zitten meer bij de rechtbank dan dat ze winnen

    Jammer dat miss patrick 3de is geworden.

    Login om te reageren
  7. JPM zegt

    25 mei 2009 om 11:20

    Ik wil geen cultuurbarbaar zijn maar ik snap de spanning hiervan niet. Eindeloos rondjes rijden, volgens mij zit dat publiek alleen maar te wachten op crashes, daar komen ze voor. Ik heb het 1x gekeken omdat de Indy 500 qua naam toch erg bekend is maar mijn god wat is het saai. Tenzij je van vuur, crashes, drama en gewonden houdt.

    Login om te reageren
  8. BmwMPower zegt

    25 mei 2009 om 11:24

    @ JMP

    Deze race is juist vermoeiend voor de coureurs.
    Neem bijvoorbeeld de Grote Prijs van Monaco, gisteren.
    Daar zitten hartstikke veel bochten in, en de coureurs kijken wel uit dat hun niks overkomt.
    Bij de Indy 500 rij je inderdaad ovalen rondjes, maar omdat je er zo’n 200 rijdt wordt je er heel moe van omdat het veel energie kost.
    En dan komt pas de actie…

    Login om te reageren
  9. Bert zegt

    25 mei 2009 om 11:42

    Wat zijn jullie soms toch ook heerlijk actueel….lang leve het internet!

    Login om te reageren
  10. Eric zegt

    25 mei 2009 om 11:58

    Als de grote constructeurs wegblijven uit de F1 in 2010 en een auto bouwen voor de Indy-cars. Zo wordt de Indy veel populairder dan F1 en kan Bernie en consoorten inpakken.

    Login om te reageren
  11. michielh zegt

    25 mei 2009 om 12:05

    Indycars minder vermoeiend dan F1? Dat verklaart niet waarom Button gisteren nog even een eindje ging rennen :-)

    Login om te reageren
  12. JPM zegt

    25 mei 2009 om 12:12

    @ Eric

    Je opmerking slaat kant nog wal. Grote constructeurs willen weg uit de F1 omdat ze niet genoeg vrijheid hebben oa op het gebied van financien. Volgens mij is het dan juist geen goed idee om richting de Indy te gaan. Daarbij komt dat niemand in Europa de Indy kent, hooguit de Indy 500 maar de rest kijkt niemand. F1 kijken toch ruim 300 miljoen vaste kijkers. Het is niet te vergelijken.

    Login om te reageren
  13. Savipe.com zegt

    25 mei 2009 om 12:25

    Mooie race van Danica Patrick. Een godelijkheid om zo’n goede vrouwelijke racer te kunnen bewoneren die overigens er best niet onaardig uitziet!

    Login om te reageren
  14. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    25 mei 2009 om 12:36

    Die video van Meira is echt cool!

    Hij rijdt gewoon een half rondje verticaal!
    Ik dacht even, hij gaat gewoon door zo…
    :D

    Login om te reageren
  15. Laurens zegt

    25 mei 2009 om 13:11

    Mij viel juist op bij het bekijken van de GP Monaco hoeveel dat circuit lijkt op het gemiddelde Indycar stratencircuit, en hoeveel leuker het racen wordt om naar te kijken als de auto’s lekker dicht op elkaar rijden en niet eens zo hard gaan.

    Dat oval racen vind ik om te zien weer helemaal niets, een onboard shot op het rechte “indy eind”, jezus, wat heeft een rijder dan weinig te doen, en zelfs voor het in de gaten houden van achterliggers hebben ze spotters. Maar de hele race je concentratie houden omdat ieder miniem foutje direct afgestraft wordt, dat is wel een prestatie.

    Login om te reageren
  16. Catch22 zegt

    25 mei 2009 om 13:32

    echt geen reet aan dit, maargoed.

    En als een vrouw 3e kan worden moet er wat veranderen

    Login om te reageren
  17. Wesley zegt

    25 mei 2009 om 13:57

    @ Laurens, die spotters hebben ze omdat coureurs na een paar rondjes ontzettend gedesillusioneerd zijn. Als jij met 350+ rond rijdt zie je op een gegeven moment niks meer. Daarnaast kunnen coureurs hun hoofd nauwelijks draaien en weten dus helemaal niet of er een auto boven of onder hun rijdt.

    @Catch22. Ik bespeur jaloezie. De zoveelste vrouw die veel succesvoller is dan jij. Och och, wat zielig…

    Login om te reageren
  18. Catch22 zegt

    25 mei 2009 om 14:12

    o dat boeit me niet zo, ik zie vrouwen niet als minderwaardig. Maar als een vrouw in een mannensport mee kan komen, is het niet echt een mannensport meer

    Login om te reageren
  19. GH zegt

    25 mei 2009 om 15:10

    Iemand de spin in de pitlane gezien? Ook niet allerdaags tijdens races.

    Login om te reageren
  20. robbie zegt

    25 mei 2009 om 15:12

    Voor de liefhebbers nog een samenvatting van de race inclusief alle hoogtepunten en crashes:
    http://www.autojunk.nl/clips/view/158052

    Login om te reageren
  21. 6C Jordy zegt

    25 mei 2009 om 15:28

    Jammer dat zo weinigen het inlevingsvermogen hebben om te zien dat oval-racen juist heel moeilijk is.
    Diegenen het willen weten kan ik aanraden naar Hezemans kartbaan in eindhoven te gaan.
    Die heeft ook zo’n leuke stijle kombocht die je arm uit de kom trekt als je er doorheen stuurt.

    @JPM,
    Je naam staat niet toevallig voor Juan Pablo Montoya?
    Mocht je een fan van hem zijn dan weet je natuurlijk dat oval-racing zeer leuk kan zijn.

    Login om te reageren
  22. NLBUURMAN zegt

    25 mei 2009 om 16:37

    ik heb het gezien :) gefeliciteerd Danica ;)

    Login om te reageren
  23. J. zegt

    25 mei 2009 om 18:58

    Ontzettend gave wedstrijd zeg, ik ben echt wel fan geworden van ovalracen sinds ik een jaar of 5 geleden de Indy500 ben gaan volgen.

    Nu Doornbos mee doet kijk ik de andere wedstrijden in de IndyCar ook, en hoewel er soms wat sukkels meerijden is het over het algemeen een zeer mooie competitieve klasse met veel talent.

    Jammer dat Doornbos de stunt van Montoya niet kon herhalen door als Rookie de winst te pakken, maar hij heeft in ieder geval weer een mooie ervaring erbij en ik zie hem zeker nog wel een aantal jaren mee doen. Ik hoop alleen dat Doornbos slim genoeg is om een stoeltje bij NHL te verkiezen boven een achterhoede team in de Formule 1.

    Login om te reageren
  24. topless zegt

    25 mei 2009 om 20:26

    Ik raak niet gauw verveeld van autoracen, maar de Indy 500 volledig kijken kan ik niet opbrengen. Ik heb de start en finish gekeken en ben tussendoor maar m’n auto gaan poetsen (om tot de ontdekking te komen dat een of andere eikel een kras van 30 cm op mijn deur heeft gemaakt).

    Login om te reageren
  25. Ralph zegt

    25 mei 2009 om 20:41

    Echt een amerikaanse traditie…

    Zowieso dat Oval racen (in geval op een Super Speedway) lekker overzichtelijk voor de gemiddelde yank.

    Want een ‘echte’ race als in Monaco dat vinden ze maar niks.

    Die spotters hebben ze nodig omdat ze zowat géén tijd om in de spiegeles te kijken als ze bochten aansnijden met 300+!!!!

    Robert z’n tijd komt nog wel… Go Bobby D.!!!!

    Login om te reageren
  26. Wesley zegt

    25 mei 2009 om 21:07

    Een echte race zoals Monaco vinden ze maar niks? Daarom rijden ze ook op 3 “echte” stratencircuits dit seizoen. Daarnaast is er nog The Glen, Mid-Ohio, en Infineon. Beetje verdiepen in Amerikaanse “tradities” kan echt geen kwaad hoor.

    Login om te reageren
  27. Carmaster zegt

    25 mei 2009 om 22:57

    @ J.

    NHL?

    National Hockey League?

    OT: Ovalracing is echt wel wat aan hoor.
    Bij NASCAR is het pas een spektakel, 40 autos op de baan, enorme close racing en het nodige duw, trek en crashwerk.
    En natuurlijk die wall shots. Daarbij zeggen de presentatoren effe 5min niks en laten ze alleen het geluid van langsbulderende V8en horen (6).
    Plus dat ze niet eens zoveel langzamer zij als de Indy’s.

    I vote for the broadcasting of NASCAR on RTL7!

    Login om te reageren
  28. Eric zegt

    26 mei 2009 om 08:08

    @JPM,

    In Duitsland en GB liggen wel circuits die geschikt zijn voor de Indy auto’s. Met Eurosport zou deze in Europa wel een groot succes kunnen worden. Zeker als er europese fabrikanten gaan meedoen. Ook Porsche en Mercedes hebben reeds Indy gereden omdat US de grootste afzetmarkt voor hen is/was.
    Van mij mogen ze weg uit de F1. Indy bied veel spektakel en op een ovaal rijden (ben er geweest) geeft veel spanning.

    Login om te reageren
  29. BananaFlip zegt

    27 mei 2009 om 18:53

    I LOVE DANICA!
    Dat even terzijde, leuk dagje was dat even.
    Drie coole race-events.
    Toch jammer voor Doornbos.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North