• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer info Renault Laguna coupé op de IAA…

Auteur: autoblogger, gepost 25 augustus 2007 om 20:10 – 35 Reacties

Renault Laguna coupe


Het was geen toeval dat evo zo’n 2 maanden geleden weer eens een update gaf over de Laguna Coupé, een concept van dit model zal wellicht op de IAA te zien zijn. De mensen die verwachten dat deze conceptcar een mooie coupelijn zal hebben moet ik echter teleurstellen. De coupe wordt namelijk gebaseerd op de hondslelijke Laguna sedan en break. Wees eerlijk en kijk nog eens scherp, dat kan gewoon niet goed gaan.

Bovenstaande afbeelding is in elkaar geshopt door iemand van het planeterenault forum, op basis van een stukje achterlicht wat via CAR magazine was uitgelekt. Deze laatste claimt dat we pas begin 2008 (Geneve autoshow) een concept zullen zien, in de herfst wordt dan de productieversie onthuld (Parijs autoshow). Wat we exact in Frankfurt mogen verwachten is wat onduidelijk.

Qua motorisering wordt er gesproken over een turbocharged 2.0-liter benzine- en diesel met 168 pk en 148 pk, plus een 3.0-liter diesel met 240 pk en een 3.5-liter V6 uit de Nissan 350Z.

De photoshop doet vooral denken aan de Renault Fluence, een concept uit 2004:

Renault Fluence

Eerder deed een ex-designer van Renault de volgende uitspraak in een interview met Autocar: “Het wordt tijd voor een echt mooie Renault.” Bij die woorden wil ik me graag aansluiten.

Ook interessant!

  • durste Renault Laguna Coupé
    De duurste Renault Laguna Coupé is een topaanbieding
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • De veiligste Renault van Nederland is nu een stuk goedkoper
  • Achterzijde
    Renault Arkana is een coupé-SUV, maar dan betaalbaar

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, iaa-2007, laguna, Renault

Vorig bericht: « F550 6-Liter V8 Turbodiesel veertienzitter
Volgend bericht: Rolls Royce 300C »

Lees Interacties

Reacties

  1. Piet zegt

    25 augustus 2007 om 20:14

    he gatverdamme!

    Login om te reageren
  2. GOD zegt

    25 augustus 2007 om 20:19

    je kunt duidelijk zien waar die op gebaseerd is
    die rare verhoging achter is om de het enigzins nog origineel te houwen
    voorkant is niet te zien maar het mogen duidelijk zijn dat ze die ontwerpers in frankrijk eens controleren op wat voor paddestoelen die eten

    Login om te reageren
  3. LC zegt

    25 augustus 2007 om 20:19

    Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Ik geef Renault de voordeel van de twijfel. Eerst op meer foto’s wachten dan kan ik het af gaan kraken ;)

    Login om te reageren
  4. SaxoVTS zegt

    25 augustus 2007 om 20:20

    Lijkt me best gaaf als die eruit gaat zien als de Fluence. Tenminste geen hondssaai Duits conservatief ontwerp ;)

    Login om te reageren
  5. MichaelNizet zegt

    25 augustus 2007 om 20:22

    Bruut en dikke bandjes, maar wat moet je met die mini motoren (zielig voor zo’n bak)
    Maarja, de markt vraagt ervoor he

    Login om te reageren
  6. tibor zegt

    25 augustus 2007 om 20:33

    ziet er wel dik en elegant uit

    Login om te reageren
  7. LC zegt

    25 augustus 2007 om 20:33

    Een betere foto, geen 2 uitlaten.
    http://www.planeterenault.com/ftp/ftp/megane_coupe59.ScreenHunter_036.jpg

    Nu nog de voorkant en ik vrees voor het ergste

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    25 augustus 2007 om 20:39

    Tsja, het is maar een impressie hè…

    @ LC; Dat is geen coupe, maar een sedan…. En het is maar een schets, dus wat wil je nou zeggen?!

    Login om te reageren
  9. AppieFlappie zegt

    25 augustus 2007 om 20:40

    Jah vanaf de achterkant ziet hij er zeer goed uit. Beetje dik op zijn duits. En idd ik ben bang voor de voorkant, want daar vallen ze blijkbaar in slaap die Renault designers.

    Alhoewel bij de bmw 3 serie was het juist omgekeerd. Prachtige wagen, totdat je ongelofelijke saaie achterkant ziet.

    Login om te reageren
  10. NLX zegt

    25 augustus 2007 om 20:56

    We moeten nog maar afwachten wat er van de voorkant wordt gemaakt. Achterkant kan er wel mee door…

    Login om te reageren
  11. bozewolf zegt

    25 augustus 2007 om 21:14

    Die concept ziet er wreed uit.

    Login om te reageren
  12. Dr. Bronx zegt

    25 augustus 2007 om 21:47

    die laatste woorden:

    “Het wordt tijd voor een echt mooie Renault.” Bij die woorden wil ik me graag aansluiten.

    Daar sluit ik me bij aan!

    Login om te reageren
  13. Tom zegt

    25 augustus 2007 om 22:00

    HONDSLELIJKE SEDAN EN BREAK???? GELUKKIG HEEFT IEDEREEN ZIJN EIGEN SMAAK!!! EN WE ZULLEN NOG WEL EENS ZIEN WANNEER HIJ EGT UITKOMT!!!

    Login om te reageren
  14. LC zegt

    25 augustus 2007 om 22:23

    @Citrofiel

    Vergelijk deze link eens met de bovenste plaatje.
    http://www.planeterenault.com/ftp/ftp/megane_coupe59.ScreenHunter_036.jpg

    ‘De photoshop “doet vooral denken” aan de Renault Fluence, een concept uit 2004’
    ;)

    Login om te reageren
  15. R. zegt

    25 augustus 2007 om 22:33

    het wordt steeds beter……..:S
    BAH!

    Login om te reageren
  16. floryn zegt

    25 augustus 2007 om 23:09

    ik vind het plaatje bij dit artikel wel gaaf eigenljik lekker eigenzinnig van renault

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    25 augustus 2007 om 23:14

    @ LC; Dussss… Je wilt zeggen dat die bovenstaande impressie is voortgeborduurd op de impressie die jij hier noemt? Of dat die impressie dicht in de buurt zat bij het origineel? Of dat hij vooral aan jouw impressie doet denken ipv de Fluence? :? Ik snap het nog steeds niet…. XD

    Login om te reageren
  18. floryn zegt

    25 augustus 2007 om 23:14

    dit is de voorakant jongens ik vind de achterkant persoonlijk gaver

    Login om te reageren
  19. floryn zegt

    25 augustus 2007 om 23:17

    en nog een leuke pic:

    Login om te reageren
  20. Ron zegt

    26 augustus 2007 om 00:17

    bedankt, nu ligt m’n avondeten eruit…. wat een lelijk ding zeg! maargoed over slechte smaak valt niet te twisten ;)

    Login om te reageren
  21. johantuning zegt

    26 augustus 2007 om 03:31

    he doe me een lol, vik die auto op…..
    dit bedoel ik nou he, mensen gaan roepen, red de natuur!!
    like i care about that…
    gevolg: lelijke autos met slome motoren….
    asjeblieft zeg…..

    Login om te reageren
  22. Jandepandaman zegt

    26 augustus 2007 om 07:46

    …Wat heeft red de natuur met dit ding te maken…? Als je er nog steeds 220 mee kan over de autobahn, dan zie ik het probleem verder niet zo en dan zou ik zeggen mooi meegenomen.

    Login om te reageren
  23. Palo Vieluc zegt

    26 augustus 2007 om 11:43

    STOP IN HEMELSNAAM MET HET KOPIËREN VAN DIE ASTON MARTIN KONT

    Login om te reageren
  24. Chief_S5 zegt

    26 augustus 2007 om 11:48

    @ Palo Vieluc: Zit je Shift of CAPSLOCK-toets soms vast? :P

    Login om te reageren
  25. floryn zegt

    26 augustus 2007 om 11:49

    @ Palo

    waarom is dit een aston martin kont?

    Login om te reageren
  26. Palo Vieluc zegt

    26 augustus 2007 om 12:07

    Oké,.. het smalle design van de achterlichten? De extra brede kont met smalle kofferbakklep? De grote glazen achterruit die (zogezegd) vloeiend moet overgaan tot de subtiele kofferbakspoiler? (Ze konden het natuurlijk niet allemaal letterlijk overnemen) De twee geplaatste uitlaten die zich op een meer elegante manier moeten manifesteren? Kijk, mochten ze ongeveer trouw gebleven zijn aan hun eerdere studies, ik zou zeggen DOEN. Maar dit gaat nu toch wel beginnen neigen naar plagiaat.

    Login om te reageren
  27. slk zegt

    26 augustus 2007 om 12:50

    De grote vraag blijft’Is hij betrouwbaar.

    Login om te reageren
  28. floryn zegt

    26 augustus 2007 om 14:23

    @ SLK

    de grote vraag de grote vraag die wordt welk vaker gesteld over franse auto’s door de germanofielen, maar hoe relevant is die vraag nou? Volgens mij is dit meer een gewoonte om dit te vragen over elk model dat de naam en faam van duitse auto’s kan schaden dan dat er werkelijk reden voor is…….

    Login om te reageren
  29. VivelaFRANCE zegt

    26 augustus 2007 om 17:13

    Franse auto’s ZIJN betrouwbaar, misschien soms een beetje apart, maar toch (bijna) altijd práchtig! Zo ook de Renault Fluence, vooral die kofferbak! Maar toch blijft de Citroën C6 de winnaar: fántastisch!

    Login om te reageren
  30. Stefaan zegt

    26 augustus 2007 om 21:43

    aan 1 foto kunne we dus niet beoordelen.
    We zulle meer geduld moeten hebben
    BTW die C6 achterkant is pas mislukt

    Login om te reageren
  31. sven zegt

    27 augustus 2007 om 07:59

    moet eens gaan kijken op paneterenault.com , beneden staat er een veel beter foto van de achterkant en die ziet er heel goed uit !!!

    Login om te reageren
  32. sven zegt

    27 augustus 2007 om 08:12

    Hoe kan ik hier trouwens een foto op plaatsen ?

    Login om te reageren
  33. sven zegt

    28 augustus 2007 om 10:04

    Login om te reageren
  34. sven zegt

    28 augustus 2007 om 18:20

    Login om te reageren
  35. Timmie zegt

    5 september 2007 om 10:51

    Wat is dat met dat Active Drive systeem: vierwielbesturing???????

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North