Infiniti zal vanaf dit jaar proberen Europa te veroveren. In een tijd van downsizen, slurptax en Co2-geneuzel is het opmerkelijk dat een fabrikant het aandurft om de Europese markt met louter V6- en V8-motoren te betreden. De eerste kennismaking met Nissans luxemerk zal op de Autosalon van Genève plaatsvinden, met als wereldprimeur de nieuwe Infiniti FX.
De FX wordt meteen het belangrijkste model voor Infiniti, en het is de bedoeling dat deze SUV met behulp van een V6 of een V8 soortgenoten als de Cayenne, Range Rover Sport en X5 het leven zuur gaat maken. Met de grote Infiniti mochten wij al eens buiten spelen. Onder de FX is de EX gepositioneerd, een sportieve crossover die bij de BMW X3 en de (aankomende) Audi Q5 in de vijver vist.
Inifiniti’s G-klasse komt zowel als coupé als sedan naar Europa. In de VS is de G35 inmiddels opgevolgd door de G37, maar volgens de berichten krijgt Europa aanvankelijk de lichtste variant, met een 3,5 liter V6. Deze levert overzees 306 pk (335i anyone?), maar het vermogen voor Europa is nog niet bekend. Hetzelfde blok wordt overigens ook in de EX gelepeld.
Voor rond 2010 staat er ook nog een zakensedan van het formaat BMW 5-serie / Audi A6 op stapel, en slim als ze zijn bij Inifiniti leveren ze vanaf 2010 ook een V6-diesel in de EX en de FX.
Van de 19 Europese landen waarin Infiniti zal verschijnen, zullen de eersten in oktober 2008 worden bediend, maar als gezegd kunnen bezoekers in Genève de koopwaar al wat eerder bekijken (via AMW).
UPDATE: zoals in de comments al werd geschreven zullen er in Nederland twee dealers komen (in Amsterdam en Rotterdam). Het importeurschap komt op naam van Autobinck.
Incognito zegt
Lexus².
VLS54 zegt
Dat doet Nissan toch weer lekker, want het zijn mooie auto’s!
Ben benieuwd…
a_tomba zegt
als die ex het net zo goed gaat doen als de kaskay dat doen die jappen het wel lekker. slim van die 6-cyl diesel ook, dat mist lexus dus
Incognito zegt
@ a_tomba
Lexus mist dat niet, het is een bewuste keuze.
Gregorius zegt
@VLS54:
Doen ze mooi inderdaad… Maar je hebt nog niet gezien wat de prijzen zijn: onderzoek maar eens wat een Infinty SUV (die hier al lang rondcrossen via de import) kost; is niet misselijk!
DJD zegt
als ze dat maar uit hun hoofd laten, ze hebben hier denk ik geen geschikte markt
Bart_V zegt
um G37 een kruising zeker tussen lexus is250 en nissan 350z-370z???
lelijk is ut nie vergeleken met die chineese X5
vorige week zag ik nog (in helmond) een suv (FX?) rijden van infinity
David zegt
ben benieuwd of ze de GT-R als Infiniti gaan verkopen of niet
Chrisjuh zegt
@DJD
Hoezo uit hun hoofd laten? Geef mij maar eens een reden waarom zij niet zouden kunnen concurreren met BMW, Audi etc.
Appie zegt
De GT-R zal altijd als Nissan geleverd worden!.
Wollie zegt
Mooie auto’s, goede stap van Nissan in Europa.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Chrisjuh:
Ok, 1 reden: de leasemarkt.
90% van deze auto’s wordt geleased, en in vergelijk met een BMW/ Audi zal zo’n Infinity hoogstwaarschijnlijk knetterduur worden in de lease!!!~
Absoluut jammer, dat wel!
Ik hou van ander-dan-anders en zou liever een Infinity rijden dan een BMW.
Kempjes zegt
Heerlijk , eindelijk van die grijze import verlost !
monza zegt
bij ons op de zaak willen ze ook infiniti”s gaan leasen….hoop dat ze er vanaf zien,rij liever in een degelijke bak…europees dus.
joep zegt
@monza, wat een gelul zeg….
Incognito zegt
Mooi Nederlandsch is dat; “Óp de Zaak.”
RScosworth zegt
Yes! Ik vond/vind de nieuwe 3-serie coupé een erg mooie wagen maar omdat er zo gigantisch veel al van rondrijden koop ik liever iets exclusievers voor mijn geld. Een Infiniti ofzo…
Laat maar komen!!!
@ monza
Met die opmerking zet je jezelf en je autokennis wel héél erg voor schut.
Dev zegt
Die G is gewoon een geile bak. Zou ik echt niet mee zitten om één te bezitten. Als ze nou ook een beetje aantrekkelijk geprijsd zijn.
Uit betrouwbare bron zegt
Infiniti zal door Autobinck worden geimporteerd in Nederland. Vooralsnog krijgen ze twee dealers, in Amsterdam (nabij autopalace) en in Barendrecht (nabij noteboom). Beide Mazda/Hyundai-dealersin eigendom van AutoBinck ( importeur van Mazda). Da’s dan weer raar want Infiniti is het luxe merk van Nissan.
monza zegt
@uit betrouwbare bron,…jonker in hoevelaken ook,en waarschijnlijk smeets in brunssum.
STJ zegt
De G37 is de nieuwe naam voor de G35 coupe, de sedan is nog steeds gewoon de G35 (omdat er een 3.5 in zit). Dus in de sedan krijgen we 315PK want 306 is BHP en 333PK in de coupe.
En alle infiniti’s behalve de EX en FX zijn Japanse nissan’s. G/skyline, M/fuga, Q/cima.
GeeJee zegt
Denk dat die G37 nog wel een aanvulling zal zijn op de Nederlandse wegen, ziet er niet slecht uit :-)
a_buis zegt
Wat een ellendige Navi bediening zeg, je ziet al die knoppen niet eens. Verder is het m.i. niet een merk dat hier op het oude continent potten gaat breken. Vind het wel mooi gelijnde auto’s, zie ze graag komen.
ttb zegt
@ a_buis
Inderdaad ik mis een I-Drive achtig iets, zou het interieur beter staan.
Lustigson zegt
Eindelijk komt de Infiniti G35/37 dan naar Europa. Wat mij betreft hadden ze die met een Nissan- of zelfs een Renault-sticker allang mogen voeren, hier.
Milcy234 zegt
@Uit betrouwbare bron + Monza, Kroymans zal Infiniti gaan importeren. Gesprekken zijn al afgerond. het luxemerk sluit naadloos aan bij de overige kroymans-merken en moet cadillac avontuur compenseren…
Lenneke zegt
Verschrikkelijk, die grote lelijke monsters, zag er net 1 voorbij rijden! Zou er nog niet dood in gevonden willen worden. Voorkant/neus gaat nog wel, beetje stoere look maar om m in het geheel te zien, nee gatverdamme!!