Ook zo’n hekel aan wheelgap op je rappe Opel? MR Car Design tacklet dit probleem voor je, en geeft de turbogeblazen V6 van de Insignia OPC en passant even 50 extra pk mee.
Wanneer je graag een forse sedan hebt met veel extra grunt, maar geen zin om je huis te verkopen voor een M/RS/AMG, dan komt de Insignia OPC al vrij snel in beeld. Met 325 pk en 435 Nm uit een 2,8 liter V6 met drukvulling heb je genoeg vermogen op de weg. De enige auto die eigenlijk als alternatief in de buurt komt is de Passat 3,6 V6 (300 pk en 350Nm).
Maar als je je keuze voor de Insignia hebt gemaakt en niet helemaal tevreden bent met de stance? En je je gelukkig mag prijzen te wonen in een omgeving zonder drempels met vlak asfalt? Dan is een bezoekje aan MR aan te bevelen. Zij beantwoorden de vraag ‘how low can you go?’ met een G-Ride luchtvering-verlagingskuur voor je AWD-Opel.
In de verlaagde wielkasten prijken 20″ Oxigin-jetsers, en omdat ze toch bezig waren is de OPC meteen maar opgepept tot 375 pk en 495 Nm. Not bad..
Lol check out the new gangsta Insignia!
Die wielkasten zien er op deze manier ook niet uit als je het mij vraagt.
Pfff, veelste laag.
Te duur voor een stofzuiger…
Een beetje hoger en andere velgen en ik wil hem wel … oh ja dat is een gewone OPC :)
Ziet er niet verkeerd uit.
Moet inderdaad terug hoger, kan je hiermee nog een snelle bocht nemen?? Extreme verlaging is zeer slecht voor je wagen (en je rug).
Verlaging en velgen mogen ze houden.
Peeka oppepper mag wel en zet hem dan maar voor de deur
Krijg je er ook een fles groene zeep bij om rijden zonder vonkenregen enigzins mogelijk te maken? Wat een buikschuiver, ding komt zo bij ons de straat niet uit.
@E34M5Touring: Alleen een strijkijzer ligt nog dichter op de grond :-)
Niemand hier die goed leest blijkbaar…
Airride. Is in de goeie combinatie zeer circuitwaardig en bovendien comfortabel. En kan omhoog en omlaag wanneer jij dat wilt. Deze set is alleen maar bedoeld voor het lage denk ik zo. Maar op comfort lever je echt totaal niets in. Alleen hadden er wel Rotiform velgen in die kasten gemogen.
@The_12oach: Al hebben ze bij G-RIDE er wel verstand van!
http://www.g-ri.de/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=38&Itemid=187
@The_12oach: ze “lezen” alleen de plaatjes, en hebben geen eigen mening.. Wat de één zegt, beaamt de ander :)
@The_12oach: Had het wel gelezen, maar ik kan me moeilijk inbeelden dat luchtbalgen even goed functioneren als andere systemen. Anders had elke sportwagenfabrikant dit toch al standaard?
Altijd van geweest van Airride, maar veel te duur…
@stanny: van = fan ….
@stanny: ik ben er ook wel fan van, maar heb meer respect als je rondrijft met je schroefsetje op zo laag mogelijk =D
En het is zeer gevoelig dit systeem. En gewone vering blijft altijd beter. En dat is de reden dat ze er niet vol voor gaan. Maar als jij genoeg poen neergooit kan je een zeer goed resultaat krijgen. Maar dan alsnog ben je voor de helft van het geld klaar en heb je betere performance van een goed setje schokdempers. En heb je ook meteen alle motorsteun rubbers en weet ik veel wat mee vervangen.
@stanny: zou t graag zien op mn ST, toch een redelijke sportieve wagen (300+pk) maar kan ook slecht geloven dat het net zo strak stuurt.
Ken helaas niemand met een wagen met wat vermogen én airride. Anders kon ik het misschien eens meemaken.
@The_12oach: Airride is gewoon voor de show. Op meeting gaat ie helemaal omlaag. Maar ik vind het een Opel niet staan.
http://www.youtube.com/watch?v=45A1sCUr8QE
Wel lekker laag, maar ik moet niks van die Opels hebben. Heb die ontwerpen nooit mooi gevonden. ( de Opel GT daargelaten)
Dit is alles behalvee stance..
Lekker over drempeltjes heen kuchen… Maar het ziet er zeker niet slecht uit!
tuning=losing
Passat R36 enige alternatief? Lijkt me niet… die OPC heeft bijna 100 Nm meer koppel, plus het is een geblazen 6-cilinder. De Audi S4 en BMW 335ix lijken me de concurrenten van deze OPC.
@crackdavid: Hij is ook 125kg zwaarder (1850kg!!!!!!!)dan een S4 en ruim 250kg zwaarder dan een 335i. Fifth gear heeft laatst de nieuwe S4 tegen de Insignia OPC gezet en die OPC kreeg echt zwaar om de kloten op het circuit. AL gaf Tiff wel aan dat hij het de leukere van de 2 vond qua rijbeleving.
Zag toevallig gisteren een OPC in dezelfde kleur.
Mooie wagen! In dit geval vind ik de wielen erg lelijk.
-edit: nutteloze bijdrage-
mag luchtvering wel??
Ik weet dat je in belgië niet door de keuring komt met aftermarket luchtvering..
@RazorHead: in belgie geraak je alleen gekeurd met schroefsets met speciale tuv goedkeuring. Airride geraakt er niet door!
Een wagen met Airride kan nooit tippen aan een identieke wagen zonder qua circuitgedrag. Al is het maar door het uitgespaarde gewicht van de airtanks!
Daar gaat je wegligging…
Is niet zo mooi
Die achterwielen staan te schuin, lijkt mij.
Doe mij hem maar standaard, vele malen mooier.
En hier je caravan achterhangen +1 ;-)
Die velgen zie ik elke dag als ik naar school rijd op een Toyota tundra.
Manta, manta
Ziet er niet uit met die verlaging, voor de rest vind ik hem eigenlijk nog best lekker.