• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Insignia OPC van MR Car Design houdt het laag

Auteur: sir_smokalot, gepost 11 april 2012 om 09:40 – 36 Reacties

Drop it like it's hot
Ook zo’n hekel aan wheelgap op je rappe Opel? MR Car Design tacklet dit probleem voor je, en geeft de turbogeblazen V6 van de Insignia OPC en passant even 50 extra pk mee.

Wanneer je graag een forse sedan hebt met veel extra grunt, maar geen zin om je huis te verkopen voor een M/RS/AMG, dan komt de Insignia OPC al vrij snel in beeld. Met 325 pk en 435 Nm uit een 2,8 liter V6 met drukvulling heb je genoeg vermogen op de weg. De enige auto die eigenlijk als alternatief in de buurt komt is de Passat 3,6 V6 (300 pk en 350Nm).

Maar als je je keuze voor de Insignia hebt gemaakt en niet helemaal tevreden bent met de stance? En je je gelukkig mag prijzen te wonen in een omgeving zonder drempels met vlak asfalt? Dan is een bezoekje aan MR aan te bevelen. Zij beantwoorden de vraag ‘how low can you go?’ met een G-Ride luchtvering-verlagingskuur voor je AWD-Opel.

In de verlaagde wielkasten prijken 20″ Oxigin-jetsers, en omdat ze toch bezig waren is de OPC meteen maar opgepept tot 375 pk en 495 Nm. Not bad..

Ook interessant!

  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Nieuwe Insignia
    Nieuwe Insignia maakt comeback als... crossover!
  • Dit is de sufste Opel OPC van Marktplaats
  • Jongste Astra OPC
    Jongste Astra OPC van Marktplaats: dit is 'm!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, insignia, mr-car-design, opc, Opel, tuning

Vorig bericht: « Fransman wil 20.000 euro bijdragen aan flitspaal
Volgend bericht: Holy shit: vrachtwagen met glas doet koprol »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rene1980 zegt

    11 april 2012 om 09:45

    Lol check out the new gangsta Insignia!

    Login om te reageren
  2. GH zegt

    11 april 2012 om 09:46

    Die wielkasten zien er op deze manier ook niet uit als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  3. kaasboerin zegt

    11 april 2012 om 09:52

    Pfff, veelste laag.

    Login om te reageren
  4. kickass zegt

    11 april 2012 om 09:53

    Te duur voor een stofzuiger…

    Login om te reageren
  5. osmo zegt

    11 april 2012 om 10:00

    Een beetje hoger en andere velgen en ik wil hem wel … oh ja dat is een gewone OPC :)

    Login om te reageren
  6. moondustfocus zegt

    11 april 2012 om 10:03

    Ziet er niet verkeerd uit.

    Login om te reageren
  7. stanny zegt

    11 april 2012 om 10:05

    Moet inderdaad terug hoger, kan je hiermee nog een snelle bocht nemen?? Extreme verlaging is zeer slecht voor je wagen (en je rug).

    Login om te reageren
  8. barry zegt

    11 april 2012 om 10:06

    Verlaging en velgen mogen ze houden.
    Peeka oppepper mag wel en zet hem dan maar voor de deur

    Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    11 april 2012 om 10:07

    Krijg je er ook een fles groene zeep bij om rijden zonder vonkenregen enigzins mogelijk te maken? Wat een buikschuiver, ding komt zo bij ons de straat niet uit.

    Login om te reageren
    • voss zegt

      11 april 2012 om 12:59

      @E34M5Touring: Alleen een strijkijzer ligt nog dichter op de grond :-)

      Login om te reageren
  10. The_12oach zegt

    11 april 2012 om 10:09

    Niemand hier die goed leest blijkbaar…

    Airride. Is in de goeie combinatie zeer circuitwaardig en bovendien comfortabel. En kan omhoog en omlaag wanneer jij dat wilt. Deze set is alleen maar bedoeld voor het lage denk ik zo. Maar op comfort lever je echt totaal niets in. Alleen hadden er wel Rotiform velgen in die kasten gemogen.

    Login om te reageren
    • The_12oach zegt

      11 april 2012 om 10:11

      @The_12oach: Al hebben ze bij G-RIDE er wel verstand van!
      http://www.g-ri.de/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=38&Itemid=187

      Login om te reageren
    • MARS zegt

      11 april 2012 om 10:29

      @The_12oach: ze “lezen” alleen de plaatjes, en hebben geen eigen mening.. Wat de één zegt, beaamt de ander :)

      Login om te reageren
    • stanny zegt

      11 april 2012 om 10:38

      @The_12oach: Had het wel gelezen, maar ik kan me moeilijk inbeelden dat luchtbalgen even goed functioneren als andere systemen. Anders had elke sportwagenfabrikant dit toch al standaard?

      Altijd van geweest van Airride, maar veel te duur…

      Login om te reageren
      • stanny zegt

        11 april 2012 om 10:38

        @stanny: van = fan ….

        Login om te reageren
        • The_12oach zegt

          11 april 2012 om 11:03

          @stanny: ik ben er ook wel fan van, maar heb meer respect als je rondrijft met je schroefsetje op zo laag mogelijk =D

          En het is zeer gevoelig dit systeem. En gewone vering blijft altijd beter. En dat is de reden dat ze er niet vol voor gaan. Maar als jij genoeg poen neergooit kan je een zeer goed resultaat krijgen. Maar dan alsnog ben je voor de helft van het geld klaar en heb je betere performance van een goed setje schokdempers. En heb je ook meteen alle motorsteun rubbers en weet ik veel wat mee vervangen.

          Login om te reageren
      • rikus zegt

        11 april 2012 om 11:03

        @stanny: zou t graag zien op mn ST, toch een redelijke sportieve wagen (300+pk) maar kan ook slecht geloven dat het net zo strak stuurt.
        Ken helaas niemand met een wagen met wat vermogen én airride. Anders kon ik het misschien eens meemaken.

        Login om te reageren
    • kenner zegt

      11 april 2012 om 12:03

      @The_12oach: Airride is gewoon voor de show. Op meeting gaat ie helemaal omlaag. Maar ik vind het een Opel niet staan.

      http://www.youtube.com/watch?v=45A1sCUr8QE

      Login om te reageren
  11. michelyman zegt

    11 april 2012 om 10:13

    Wel lekker laag, maar ik moet niks van die Opels hebben. Heb die ontwerpen nooit mooi gevonden. ( de Opel GT daargelaten)

    Login om te reageren
  12. dutchiehd zegt

    11 april 2012 om 10:15

    Dit is alles behalvee stance..

    Login om te reageren
  13. beckerbauer zegt

    11 april 2012 om 10:58

    Lekker over drempeltjes heen kuchen… Maar het ziet er zeker niet slecht uit!

    Login om te reageren
  14. toon zegt

    11 april 2012 om 10:59

    tuning=losing

    Login om te reageren
  15. crackdavid zegt

    11 april 2012 om 10:59

    Passat R36 enige alternatief? Lijkt me niet… die OPC heeft bijna 100 Nm meer koppel, plus het is een geblazen 6-cilinder. De Audi S4 en BMW 335ix lijken me de concurrenten van deze OPC.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      11 april 2012 om 11:05

      @crackdavid: Hij is ook 125kg zwaarder (1850kg!!!!!!!)dan een S4 en ruim 250kg zwaarder dan een 335i. Fifth gear heeft laatst de nieuwe S4 tegen de Insignia OPC gezet en die OPC kreeg echt zwaar om de kloten op het circuit. AL gaf Tiff wel aan dat hij het de leukere van de 2 vond qua rijbeleving.

      Login om te reageren
  16. rikus zegt

    11 april 2012 om 11:06

    Zag toevallig gisteren een OPC in dezelfde kleur.
    Mooie wagen! In dit geval vind ik de wielen erg lelijk.

    Login om te reageren
  17. mikkeloentje zegt

    11 april 2012 om 11:19

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  18. RazorHead zegt

    11 april 2012 om 11:40

    mag luchtvering wel??
    Ik weet dat je in belgië niet door de keuring komt met aftermarket luchtvering..

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      11 april 2012 om 12:24

      @RazorHead: in belgie geraak je alleen gekeurd met schroefsets met speciale tuv goedkeuring. Airride geraakt er niet door!

      Een wagen met Airride kan nooit tippen aan een identieke wagen zonder qua circuitgedrag. Al is het maar door het uitgespaarde gewicht van de airtanks!

      Login om te reageren
  19. nasty zegt

    11 april 2012 om 12:19

    Daar gaat je wegligging…

    Login om te reageren
  20. vwr20 zegt

    11 april 2012 om 12:57

    Is niet zo mooi

    Login om te reageren
  21. meneersander zegt

    11 april 2012 om 14:08

    Die achterwielen staan te schuin, lijkt mij.

    Login om te reageren
  22. TSI-tje zegt

    11 april 2012 om 16:01

    Doe mij hem maar standaard, vele malen mooier.

    Login om te reageren
  23. ropp zegt

    11 april 2012 om 16:27

    En hier je caravan achterhangen +1 ;-)

    Login om te reageren
  24. jordy14 zegt

    11 april 2012 om 16:53

    Die velgen zie ik elke dag als ik naar school rijd op een Toyota tundra.

    Login om te reageren
  25. spylegion zegt

    11 april 2012 om 17:40

    Manta, manta

    Login om te reageren
  26. syliaca zegt

    11 april 2012 om 18:01

    Ziet er niet uit met die verlaging, voor de rest vind ik hem eigenlijk nog best lekker.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North