• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Internationale interesse voor de extreme D8 GTO-JD70

Auteur: RubenPriest, gepost 24 oktober 2019 om 10:55 – 30 Reacties

Afbeelding Internationale interesse voor de extreme D8 GTO-JD70Afbeelding Internationale interesse voor de extreme D8 GTO-JD70Afbeelding Internationale interesse voor de extreme D8 GTO-JD70Afbeelding Internationale interesse voor de extreme D8 GTO-JD70Afbeelding Internationale interesse voor de extreme D8 GTO-JD70Afbeelding Internationale interesse voor de extreme D8 GTO-JD70

Donkervoort viert feest met de D8 GTO-JD70
Als je echt misselijk wil worden moet je bij deze GTO-JD70 zijn.

Joop Donkervoort is eerder dit jaar 70 jaar geworden. De Nederlandse autofabrikant viert zijn verjaardag in stijl met een speciale editie van de D8. De zoveelste zou je misschien denken, maar dit speeltje is toch wel weer heel erg gaaf. De auto werd in augustus gepresenteerd.

De auto luistert naar de naam D8 GTO-JD70. Wat zo bijzonder is aan dit model is dat deze door de 2G-barrière breekt. Als je het ding door de bochten smijt is de D8 GTO-JD70 in staat om meer dan 2G te genereren, zelfs op normale banden. Een acceleratie vanuit stilstand is goed voor 1,02G. Trem vervolgens vol op de rem en je lichaam krijgt te maken met 1,65 G. Op speciale racebanden ligt die G-kracht nog hoger, aldus Donkervoort.

De Donkervoort D8 GTO-JD70 is het krachtigste model ooit. De 2.5 vijfcilinder levert 420 pk en 520 Nm koppel op minder dan 700 kg. De auto is uitgerust met een close-ratio handmatig geschakelde vijfbak. Verder komt de JD70 met een volledig nieuw limited-slip differentieel. Minder puur, maar leuk voor de minder bedeelde rijder is de introductie van rev-matching software voor terugschakelen. In samenwerking met Bosch is dit systeem ontwikkeld. Donkervoort heeft nog eens goed gekeken waar men gewicht kon besparen. Meer dan 95 procent van de auto bestaat uit koolstofvezel. De lithium-ion accu is 7 kg lichter in vergelijking met een standaardaccu. Ook zijn de stoelen van carbon.

Het echte nieuws is dat Donkervoort weet te melden dat er serieuze interesse is voor dit speciaaltje. Het merk stelt orders vanuit Nederland, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Luxemburg en zelfs Libanon te hebben ontvangen. In Nederland kost de sportauto 163.636,36 euro exclusief alle belastingen. De nieuwe D8 GTO-JD70 komt in het voorjaar van 2020 op de markt. Er zullen slechts 70 exemplaren gebouwd gaan worden.

Ook interessant!

  • Maak je Donkervoort D8 GTO nu nóg duurder
  • Donkervoort D8 GTO Individual
    Donkervoort D8 GTO Individual Series nu EXTRA individueel
  • Donkervoort bouwt JOUW auto
    Donkervoort bouwt JOUW auto deze herfst
  • Deze 6 straatauto's voelen zich uitstekend thuis op het circuit

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

carbon, d8, d8-gto, d8-gto-jd70, Donkervoort, groen, joop-donkervoort, special-edition

Vorig bericht: « Waarom ook jij de nieuwe Peugeot 2008 kan tegenkomen
Volgend bericht: Dit gaat BMW rondom Antwerpen testen (en jij kunt meedoen) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    24 oktober 2019 om 11:03

    Oke, deze wil ik. Kleur is top, wel even de carbon wielen van een fatsoenlijk zilvergrijs laagje lak voorzien. Mocht het niet hard genoeg gaan dan kan de JD70 naar de vrienden van JD in Lochem :)

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      24 oktober 2019 om 12:41

      @dutchdriftking: die vrienden van JD heb je echt niet nodig met ruim 400 pk op 700 kilo.

      Login om te reageren
      • gasskaas zegt

        24 oktober 2019 om 20:48

        @rhellema: 500pl op 700kilo is leuker:p het is een audi 5 cilinder die is best prima te kietelen?

        Login om te reageren
        • gasskaas zegt

          24 oktober 2019 om 22:21

          @gasskaas: pk*

          Login om te reageren
  2. tvklarenbosch zegt

    24 oktober 2019 om 11:07

    Man wat gaaf

    Login om te reageren
  3. ghengiskhan zegt

    24 oktober 2019 om 11:13

    Waarom ben ik niet rijk in plaats van knap?

    Login om te reageren
    • mwti zegt

      24 oktober 2019 om 13:08

      @ghengiskhan: zoiets als een homo die bij het zien van een lekker wijf baalt van z’n geaardheid.

      Login om te reageren
  4. SimonMc zegt

    24 oktober 2019 om 11:15

    Magnifieke wagen. Ik heb alleen nooit de keuze voor deze motor kunnen begrijpen. Hier wil je toch een gillende atmosferische motor in?

    Login om te reageren
    • laptom zegt

      24 oktober 2019 om 11:48

      @SimonMc: Hier wil je een lichte motor erin. De 5 cil van Audi Is echt een pronkstukje, erg betrouwbaar, koppelrijk en precies het goede vermogen.

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        24 oktober 2019 om 19:48

        @laptom: een van de weinige dingen uit de audi stal die me wel aan spreken ?

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      24 oktober 2019 om 12:23

      @simonmc: Als het je puur om het geluid te doen is, dan is die vijfcilinder toch prima? Dat ding klinkt erg goed.

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      24 oktober 2019 om 12:24

      @simonmc: ‘gillende motor’. Heb je wel eens goed geluisterd naar het geluid van de Audi vijfcilinder? Zonder twijfel een van de best klinkende motoren.

      Login om te reageren
    • sr20det zegt

      24 oktober 2019 om 12:35

      @SimonMc: K series Honda blok met turbo zou ook geniaal zijn!

      Login om te reageren
      • vondick zegt

        25 oktober 2019 om 20:12

        @sr20det: sr20det

        Login om te reageren
  5. Rudy zegt

    24 oktober 2019 om 11:43

    Waarom gebruiken ze een 5 versnellingsbak en geen 6 bak?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      24 oktober 2019 om 12:08

      @rudy: Een 6 bak is groter en zwaarder.

      Login om te reageren
    • mperformance zegt

      25 oktober 2019 om 04:59

      @Rudy: en andere verhoudingen. Dus extra schakelen.

      Login om te reageren
  6. turbolife zegt

    24 oktober 2019 om 12:05

    Heerlijke specs. Als ze nou ook nog eens mooi zouden zijn..

    Login om te reageren
  7. pomoek zegt

    24 oktober 2019 om 12:26

    Geweldig ding. Het heeft wel de kleinste buitenspiegels ooit.

    Login om te reageren
  8. emping zegt

    24 oktober 2019 om 12:35

    Trem vervolgens vol op de rem? OT: mooie stijlvolle editie.

    Login om te reageren
  9. gandini zegt

    24 oktober 2019 om 13:02

    Het klinkt heel vreemd om dit te zeggen, want ik heb het bij lange na niet op de rekening staan, maar eigenlijk is de prijs heel fatsoenlijk voor zoiets exclusiefs.

    Login om te reageren
  10. photographerpim zegt

    24 oktober 2019 om 14:31

    Op m’n 11de heb ik ze gemaild dat ze sidepipes moesten gebruiken i.p.v. een lullig pijpje achter (bij de D8 GT). Toch nog naar ge geluisterd ;)

    Login om te reageren
  11. harrie zegt

    24 oktober 2019 om 15:50

    Heel vet ding hoor, maar ‘slechts’ 70 stuks?
    Das volgens mij een paar jaar productie voor ze?

    Login om te reageren
    • maximusnl zegt

      24 oktober 2019 om 20:17

      @harrie: klopt, bij de rondleiding aldaar (tip!) begrepen dat ze ongeveer 40 auto’s per jaar maken.

      Login om te reageren
  12. maferick74 zegt

    24 oktober 2019 om 18:20

    Oh ja staatslot kopen

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      25 oktober 2019 om 20:13

      @maferick74: Ja of gewoon sparen

      Login om te reageren
  13. stalensnuitje zegt

    24 oktober 2019 om 19:43

    Leuk model weer, maar het is allemaal wel weer mooie marketing praat hoor ? Hoe veel G haal je met een reguliere auto dan als je remt? En met een M5 of een Ferrari? En 95% CFRP is natuurlijk volslagen onzin, of het moet om volumepercentage gaan.

    Login om te reageren
  14. bitd zegt

    24 oktober 2019 om 19:58

    Joop! Mag ik op je verjaardagsfeestje komen?

    Login om te reageren
  15. mpgc zegt

    24 oktober 2019 om 21:54

    Bizar hoe ver Donkervoort z’n auto’s heeft doorontwikkeld. Kan me nog herinneren dat je een Donkervoort ooit als bouwpakket kon kopen ?

    Login om te reageren
    • jeroenwz zegt

      25 oktober 2019 om 10:07

      @mpgc: inderdaad. Ik heb er ooit één gebouwd zien worden als 16-jarige met een krantenwijk… Die kerel bouwde hem bij zijn ouders voor het huis. Gaaf was dat. Omdat ik de Autokampioen van de buren kreeg wist ik dat het een Donkervoort was. Dus toen ik dat vroeg werd de eigenaar helemaal blij. Iedereen dacht dat het een buggy was…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North