• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Investeren in auto’s? Koop deze Porsche 911 Carrera 2.7 RS

Auteur: JordyS, gepost 1 januari 2015 om 22:09 – 34 Reacties

De Porsche 911 Carrera 2.7 RS blijft een beauty


Dat auto’s een prima investeringsobject zijn, dat vertelden we jullie al eerder. Maar welke auto koop je als je écht wilt cashen?

Die vraag stelden ook de knappe koppen bij Discovery Channel zichzelf. We hebben wat dat betreft goed nieuws, want zij hebben zich meteen maar even in de materie verdiept. Je verwachtte een Ferrari op de eerste plaats? Daar is inderdaad flink geld mee te verdienen, maar er zijn auto’s die nog sneller in waarde stijgen.

De absolute nummer 1 is namelijk de Porsche 911 Carrera 2.7 RS uit de jaren ’70. Deze klassieker kostte je tien jaar geleden dik 80.000 euro, terwijl je er nu met gemak 6,5 ton voor krijgt: een stijging van zo’n 800 procent. Ga er maar vanuit dat de waarde blijft stijgen, want we hebben het hier wel over dé uitvoering van de vroege 911.

Waarom we hier juist nu over schrijven? Er staat een prachtig exemplaar (zie foto) te koop in Londen en we helpen dit beest natuurlijk graag aan een nieuwe eigenaar. Twijfel je toch nog een beetje? Deze video gaat je in vier minuten alsnog overtuigen.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Porsche 911 Carrera CS van Arjen
  • Voitures Extravert quintessenza RS
    Elektrische Carrera RS uit Nederland is krankzinnig duur
  • 911 SC door Porsche in ere hersteld
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

911, carrera, carrera-rs, Klassiekers, Porsche, Video

Vorig bericht: « Hartstikke leuk, dat vuurwerk: tientallen auto’s in de fik
Volgend bericht: Video: Ferrari F50 doet het ook prima als boot »

Lees Interacties

Reacties

  1. motiondrive zegt

    1 januari 2015 om 22:11

    Komt dat goed uit, die wou ik toch al hebben! Één van mijn absolute droomauto’s! Alleen jammer dat ik het geld nu even niet heb liggen voor zo’n grap.

    Login om te reageren
    • JordyS zegt

      1 januari 2015 om 22:17

      @motiondrive: Wellicht kunnen we de kosten delen? Jij de helft, ik de helft en ‘m om de maand rijden. Wat een auto…

      Login om te reageren
  2. jrk68 zegt

    1 januari 2015 om 22:16

    Ik wil hem en dan niet als investering maar gewoon om mee te spelen….
    Eens even kijken of ik een tonnetje of 7 bij elkaar kan crowdfunden….

    Login om te reageren
  3. axel968 zegt

    1 januari 2015 om 22:17

    Wat is dat toch een heerlijke wagen! Dat geluid van een luchtgekoelde flat-six is gewoon prachtig!

    Login om te reageren
  4. Arnoud zegt

    1 januari 2015 om 22:21

    Dit is nou een sportwagen zoals het hoort. Fuck design, fuck comfort. Vier wielen, een stuur, een motor en een paar ho-ijzers. Wat heb je nog meer nodig?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      1 januari 2015 om 22:27

      @Original_Arnoud:
      Jij en ik niks, helaas kan de meerderheid niet meer zonde tig voudig elektrisch verstelbare comfortstoelen met massagefunctie, automaat, airco, esp, abs en wat je nog meer aan onzinnige ballast kunt bedenken….

      Maar zolang er lieden zijn die menen dat een S65AMG een sportwagen is, kijk ik nergens meer van op….

      Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      1 januari 2015 om 22:30

      @Original_Arnoud: ik weet nog wel een Suzuki Alto uit ’89 voor je te koop. Heeft nog wel een jaar apk.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        1 januari 2015 om 22:34

        @Kvgorp:
        Lees het 4de woord in zijn eerste regel nog even hardop….
        Iets zegt mij dat een Alto niet aan dat criterium voldoet, zelfs een 89er niet….

        Login om te reageren
        • rw1994 zegt

          2 januari 2015 om 07:11

          @jrk68: 5e woord.

          Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        1 januari 2015 om 22:47

        @Kvgorp:
        Mijn ex had zo een. Een 0.8 spirit met onbekrachtigde remmen. Dan leer je nog eens wat pedaalgevoel is!

        Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      2 januari 2015 om 10:48

      @Original_Arnoud: wat je nog meer nodig hebt? Een versnellingsbak! ;)

      Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        2 januari 2015 om 11:26

        @e1000bmw523i:
        +1 voor jou. ;-)

        Login om te reageren
  5. gtwillem zegt

    1 januari 2015 om 22:44

    Geweldige auto’s, die 2.7 RS’en. Maar het begint nu wel erg duur te worden. Niet dat dat erg is, maar het leuke van Porsche was altijd dat het heel bruibare en rijdbare auto’s zijn. Als ik een Porsche had die 6 ton waard is, weet ik niet of ik er nog net zo lekker mee ga boenderen.

    Zelfde geldt voor de 997.2 GT3 RS 4.0 en 911 GT2 RS. Omdat het de laatste der mohikanen zijn, weet je dat ze op een dag erg veel geld gaan opbrengen, dus zorg je maar dat jou auto de minste km’s heeft.

    Wat je kan doen is een gewone 911 2.7 aanschaffen en daar de onderdelen op zetten van een RS (en vooral afhalen, uiteraard ;-)). Dan ben je voor 70k klaar voor een goede en kun je er nog een beetje onbezorgd mee rijden.

    Login om te reageren
  6. rijnounsdoor zegt

    1 januari 2015 om 22:50

    Echt een brute bak, maar nu al bijna onbetaalbaar.de uitdaging is een toekomstige klassieker te voorspellen die nu nog enigszins betaalbaar is of nu nog onder de nieuwprijs. Csl? Z8? Gt3 met laatste handbak? Bmw 1m?

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      2 januari 2015 om 01:56

      @rijnounsdoor: 1m lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
      De csl en z8 zijn al collector items die elk jaar duurder worden. 850 CSI zelfde verhaal.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        2 januari 2015 om 09:30

        @bofkont: 1M wordt zeer zeker een klassieker. Lage oplage, zeer goede beoordeling in de pers, maar kort gebouwd, en de laatste echt mooie rijders BMW.

        Z8 Is inderdaad al een tijdje erg duur, en de CSL blijft stijgen.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          2 januari 2015 om 17:35

          @gtwillem:
          Om echt veel waard te worden is dat niet genoeg.
          Ik vind het absoluut een geinig bakkie, begrijp me dus niet verkeerd maar een 1M is simpelweg niet “speciaal” genoeg.
          Dan zie ik nog eerder de Z1 erg duur worden en die heeft dan weer als nadeel dat hij relatief onbekend is bij het grote publiek..

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            2 januari 2015 om 20:59

            @tupperware: Ik begrijp je punt. Ik denk dat de Z1, Z8 en M3 CSL in waarde gaan stijgen, mits in nieuwstaat. Je hebt gelijk dat de 1M daar niet tussen staat. Zijn er ook net een paar meer van gebouwd. Nu kopen voor 60k betekent niet dat je over 5 jaar er 120k voor terug krijgt, maar als je een jaartje of 2, 3 wacht en er een voor 35k koopt, doe je wel een goede deal denk ik. Veel lager gaat het niet worden, denk ik. De M3 GTS en CRT zijn ook goede investeringen, vooral de laatste.

            Dus ik schat de 1M Coupe een beetje hetzelfde in als een 850CSI en in mindere mate de Z3/Z4 M Coupe. Die worden mooier oud dan de veel poplairdere (nieuw althans) dan de M3’s.

            Login om te reageren
  7. mrrallycross zegt

    1 januari 2015 om 22:55

    Als ik het geld had dan had ik hem zeker zo gekocht

    Login om te reageren
  8. gerjan zegt

    1 januari 2015 om 22:58

    Probleem is als ik nu een auto koop en bewaar als investering tegen de tijd dat die hoop geld waard is er geen benzine meer te krijgen is.

    Login om te reageren
  9. series2 zegt

    1 januari 2015 om 23:23

    De carrera rs is wat mij betreft een beetje te ultiem. Heel tof hoor! Maar ik heb liever een vaal model uit de eighties in een kleur die je in je dromen nooit zou nemen.(dan ga je er pas echt van houden) de carrera rs is een beetje als een hele mooie meid zonder moedervlek of sproetjes.

    Login om te reageren
  10. Robbert89 zegt

    1 januari 2015 om 23:53

    Helaas, ik heb de Staatsloterij niet gewonnen en de postcode loterij ook al niet.

    Login om te reageren
  11. supersim200 zegt

    1 januari 2015 om 23:55

    Helaas heb ik er Het geld niet voor

    Login om te reageren
  12. gtwillem zegt

    2 januari 2015 om 01:44

    Oh, en ik moet zeggen: die kerel heeft een fantastisch ‘swagge’ broek aan!

    Login om te reageren
  13. p964 zegt

    2 januari 2015 om 07:20

    De 964 RS lijkt de 2.7 RS hard achterna te gaan en hele vroege 911jes gaan ook voor belachelijke prijzen weg.

    De auto die mij recent meeviel was de E30 M3, ik had die op het dubbele verwacht van wat ervoor gevraagd werd.

    Login om te reageren
  14. sydney zegt

    2 januari 2015 om 07:37

    Auto’s zijn per defenitie geen prima investeringsobject.Ook een 911 RS 2.7 niet.

    Login om te reageren
  15. enricoleerdam zegt

    2 januari 2015 om 08:32

    niks gepoetst in de garage !!!!! en bewaren voor later nee, nee, nee.

    rijden met dat ding !

    Login om te reageren
  16. rufctr01 zegt

    2 januari 2015 om 08:39

    Volgens mij ben je nu al te laat. Je had zo’n auto in de jaren 90 moeten kopen en wegzetten.

    Login om te reageren
  17. camber24 zegt

    2 januari 2015 om 08:58

    Ja, want als iets al 800 procent gestegen is (en de stijging zich begint te stabiliseren), dan is dit HET moment om in te stappen. Zou als belegging nu juist ver van die markt vandaan blijven. Is gewoonweg nu een paar jaar te laat..

    Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      2 januari 2015 om 10:24

      @camber24: Voor deze auto wel ja. Maar er zijn ook betaalbare klassiekers op dit moment die wellicht over een jaar of 10 behoorlijk in waarde zijn gestegen. Welke dit zijn, weten we over 10 jaar pas en zullen we vast zeggen, had ik maar…

      Login om te reageren
  18. E34M5Touring zegt

    2 januari 2015 om 08:58

    http://www.hemmings.com/classifieds/carsforsale/porsche/911/1707169.html

    Of deze, kan je zelf je vreten aanpakken bij MickyDonalds..

    Login om te reageren
  19. gtwillem zegt

    2 januari 2015 om 09:33

    @ JordyS: Misschien een idee voor een artikel om te kijken welke auto’s wellicht binnen tien jaar in waarde zouden gaan stijgen, zoals de Ford GT, Lexus LF-A, Porsche 911 GT3 RS 4.0, Porsche 911 GT2 RS, Ferrari 458 Speciale, Alfa Romeo 8C Competizione en natuurlijk de BMW 325i Touring Executive ;-)

    Login om te reageren
  20. madvillain zegt

    2 januari 2015 om 10:40

    Ik wordt helemaal schijtziek van dat geneuzel over investeringen in auto’s. De prijzen rijzen de pan uit van luchtgekoelde Porsches. Leuk dat mijn ’68 912 en ’81 SC zoveel meer waard zijn geworden dan voor de prijs die ik er voor betaalde, maar een andere luchtgekoelde bijkopen is bijna geen sprake meer van met die absurde stijgingen. Iedereen denk dat er zoveel geld aan te verdienen valt, maar onderhoud is ook niet gratis bij zo’n ding. En tegenwoordig laten ze zoveel rommel uit de VS komen en dan de hoofdprijs vragen, dat iedereen denkt dat ie goud in handen heeft.

    Rijden met die wagens!

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      2 januari 2015 om 21:29

      @madvillain: Klopt. Want als je jouw ’81 SC verkoopt voor een mooie prijs, moet je uiteraard ook weer een mooie prijs neertellen om de 911 leegte te vullen…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North