• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Ioniq 5 krijgt actieradius van 550 km’

Auteur: machielvdd, gepost 22 december 2020 om 16:57 – 11 Reacties

Hyundai 45 Concept, die in productie gaat als Ioniq 5

De specificaties van de Ioniq 5 zijn voortijdig op het wereldwijde web beland.

Hyundai doet – samen met zustermerk Kia – goede zaken in Nederland als het om EV’s gaat. Een gloednieuwe EV van Huyundai is dus een auto om in de gaten te houden. Volgend jaar is het zover. Dit model is extra bijzonder omdat het de eerste auto wordt op het kersverse E-GMP-platform van de Hyundai Group. Bovendien wordt het de eerste auto onder het Ioniq-label. We kunnen dus wel stellen dat het een heel belangrijk model is voor Hyundai.

Geen Hyundai

De algemene specificaties van het platform kregen we begin deze maand al te horen van Hyundai. Nu kunnen we nog iets meer vertellen specifiek over het nieuwe model, dat Ioniq 5 gaat heten. Voor alle duidelijkheid: deze auto heet dus Ioniq en geen Hyundai Ioniq. Submerken zijn namelijk helemaal hot anno 2020.

Hyundai 45 Concept, die in productie gaat als Ioniq 5

45 Concept

We krijgen nu een steeds completer beeld van deze auto. Hoe het design er ongeveer uit gaat ziet weten we al dankzij de veelbelovende Hyundai 45 Concept. Reken dus op een afwijkend design ten opzichte van de andere Hyundai’s, hoewel er overeenkomsten zijn te zien met de nieuwe Tuscon. De Ioniq 5 zal echter wat meer retro-trekjes krijgen. Daar zeggen we geen nee tegen.

First Edition

Het nieuws van vandaag is dat we nu ook kunnen melden wat de specificaties zijn. Die zijn namelijk gelekt via de Oostenrijkse website van Hyundai. The Korean Car Blog heeft de screenshots veilig kunnen stellen. Op de desbetreffende pagina was de Ioniq te reserveren als First Edition. Deze First Edition is gelimiteerd tot 150 exemplaren.

Specificaties

De First Edition krijgt een 58 kWh-accupakket een een actieradius van 450 km volgens de WLTP-cyclus. De auto beschikt over twee elektromotoren die zorgen voor vierwielaandrijving en een vermogen van 313 pk. Daarmee doet de Ioniq 0-100 km/u in 5,2 seconden. Opladen van 20% tot 80% kan in een kwartier, dankzij 800V-technologie. Ook interessant: de First Edition krijgt zonnepanelen.

Hyundai 45 Concept, die in productie gaat als Ioniq 5

Groter accupakket

De Ioniq 5 wordt dus in ieder geval krachtiger en sneller dan de Kona Electric. Qua range zien we alleen nog geen sprong voorwaarts. Er is echter goed nieuws: naar verluidt komt er ook nog een versie met een groter accupakket. Daar vermeldde de webpagina nog niets over maar onze Koreaanse collega’s hebben gebruikt kunnen maken van de chatfunctie.

550 km

Wat bleek? De digitale assistent gaf gewoon netjes antwoord op vragen over een groter accupakket. Het zou gaan om een 73 kWh-variant, die een WLTP-range van 550 km mogelijk zou maken. Eerder deze maand zei Hyundai nog dat het platform een range tot 500 km mogelijk zou maken, maar daarmee doelden ze wellicht op de praktijkactieradius. Hoe de vork precies in de steel zit, gaan we op niet al te lange termijn zien. In 2021 zal namelijk het doek van de Ioniq 5 getrokken worden.

Via: Korean Car Blog

Ook interessant!

  • Hyundai IONIQ 5: 480 km actieradius en dit kost 'ie!
  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video
  • Hyundai Ioniq 5 komt er ook als 'hot hatch'
  • Hyundai toont eerste glimp van volgende Ioniq

Nieuwste artikelen

  • Elektrische 4 Serie troeft vanaf nu de M4 CS af
  • Van deze wegen hoef je voorlopig niet weg te blijven! Ik herhaal…
  • Dit is de meest waardevaste auto van Nederland
  • Mede hierom krijgen we nooit gepersonaliseerde kentekens
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Hyundai, hyundai-45, ioniq

Vorig bericht: « Wij reden deze Volkswagen ID.3 echt helemaal leeg!
Volgend bericht: Video – Fiesta knalt op Aventador SV en rijdt door »

Lees Interacties

Reacties

  1. aalt zegt

    22 december 2020 om 17:11

    Klinkt goed, als de werkelijke radius rond 500km komt en qua prijs tussen Kona & Model 3 komt dan zou dit wel eens de opvolger kunnen zijn voor mijn Impreza ‘18.. ben benieuwd!

    Login om te reageren
  2. bjr1983 zegt

    22 december 2020 om 17:45

    Wordt een topper. Hyundai bewijst sowieso al dat ze erg efficiënte EV’s kunnen bouwen. Realistischer dan een hoop (de meeste) van de Europese merken en met betere garantie. Als de prijs goed is, gaan we deze vast veel zien.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      22 december 2020 om 18:20

      @bjr1983: kwalitatief gewoon goed, bewijzen ze al jaren

      Login om te reageren
      • leaper035t zegt

        23 december 2020 om 08:38

        @lekkerlinksrijden: Hyundai en Kia, is dat als Audi en VW/Skoda/Seat? Behalve dat ze tot dezelfde groep behoren, weet ik niets over deze Koreanen.

        Login om te reageren
  3. spence zegt

    22 december 2020 om 18:13

    Benieuwd hoe het het definitief model er zal uitzien.
    Wat hier op de foto staat is alvast veelbelovend.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      22 december 2020 om 18:39

      @spence: denk de getinte ruiten weg, de velgen zo’n 2-3″ kleiner en een setje spiegels, kentekenplaten en richtingaanwijzers rondom, dan kom je aardig in de buurt, denk ik.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        22 december 2020 om 23:06

        @RRRobert: en bumpers en deurklinken en niet zo off road op de wielen.

        Login om te reageren
  4. Charles Taycan 4S zegt

    22 december 2020 om 18:36

    Ziet er bijzonder uit en met goede specs en nu ook in navolging van de Taycan als tweede met 800Volt accu….👌Goed bezig!

    Login om te reageren
    • nissanfairladyz zegt

      23 december 2020 om 07:53

      De Taycan heeft die techniek van Rimac waar ze zijn begonnen met 800Volt techniek. En als je denkt dat het alleen maar voordelen heeft. Nope ook nadelen. Namelijk grotere failure kans wanneer er een cel stuk gaat. Je moet immers de boel meer in serie zetten, in plaats van parallel.

      Login om te reageren
  5. baserati zegt

    22 december 2020 om 20:47

    Die laatste foto doet mij denken en-profiel aan een oude Lancia Delta (integrale)

    Login om te reageren
    • nissanfairladyz zegt

      23 december 2020 om 07:56

      Je hebt ook nog van die Lancia Delta Integrale concept auto. En 3D renders. Die lijkt nog meer op deze auto. Moet zeggen, ben altijd al fan geweest van de Lancia Delta Integrale. Wou er destijds ook 1 kopen. Toen waren de EVO’s nog rond de 12 a 14k euro. Maar daarna is de prijs gigantisch gestegen…. haha
      Daarom wel mooi om dit design terug te zien, al is het in de vorm van een hyundai.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North