• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hyundai Ioniq 5 komt er ook als ‘hot hatch’

Auteur: machielvdd, gepost 29 april 2021 om 14:02 – 13 Reacties

Er komt mogelijk een Ioniq 5 N

Oké, de Ioniq 5 is elektrisch en het is een cross-over, maar toch is er wel een hot hatch van te maken. Een Ioniq 5 N dus.

De Ioniq 5 is een kloeke cross-over, maar ziet eruit als een hatchback. Vanuit designoogpunt zou deze auto dus een uitstekende basis zijn voor een sportievere variant. Een hot hatch dus. Soort van.

Hyundai onthulde eergisteren een N-variant van de Kona, dus van de Ioniq 5 zou er dan zeker een dikke N-versie moeten komen. Te meer aangezien er ook een KIA EV6 GT is, die richting de 600 pk gaat. En die staat op precies hetzelfde E-GMP-platform.

Een Ioniq 5 N is nog niet officieel bevestigd, maar er wordt wel sterk naar gehint vanuit Hyundai. R&D-baas Albert Biermann – voorheen van BMW M – stelde de retorische vraag: “Kun je je voorstellen dat we er nog niet mee bezig zijn?” Het is volgens Biermann dus min of meer vanzelfsprekend dat deze auto er komt.

Het is aannemelijk dat een Ioniq 5 N specs zal hebben die vergelijkbaar zijn met de KIA EV6 GT. Die heeft 584 pk en sprint in 3,5 seconden van 0-100 km/u. Daarmee kun je het niet alleen hot hatches lastig maken, maar zelfs supercars.

Belangrijk verschil met de EV6 is dat de Ioniq 5 wat compacter is en vooral ook een stuk compacter oogt. Samen met het hoekige design kan dit best wel eens een leuk performance-model opleveren. Qua looks in ieder geval.

Of het ook op andere vlakken een leuke auto wordt moeten we nog afwachten. En of de auto er überhaupt komt natuurlijk.

Bron: AutoExpress

Ook interessant!

  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video
  • Hyundai IONIQ 5: 480 km actieradius en dit kost 'ie!
  • Hyundai toont eerste glimp van volgende Ioniq
  • Kia EV6 vs Hyundai IONIQ 5 rijtest
    Kia EV6 vs Hyundai IONIQ 5 rijtest

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Hyundai, ioniq, ioniq-5

Vorig bericht: « In dit Europese land betaal je de meeste autobelasting
Volgend bericht: Ferrari 812 Superfast krijgt Poolse interieurbehandeling »

Lees Interacties

Reacties

  1. reetschild zegt

    29 april 2021 om 15:35

    hoe is dit een cross over

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 april 2021 om 16:31

      De wagen is breed, heeft een hoge zit en heeft grote wielen, dat maakt het een cross-over Maar door briljante styling ziet het er uit als een ouderwets lekkere hatchback.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        29 april 2021 om 17:41

        Ja, maar dan wel eentje die op 110% onder het kopieerapparaat heeft gelegen. Ik heb net een review van een pre-productiemodel bij TopGear gelezen en dat ding is wel fors. Zelfs naast een reporter die aangaf langer dan 1,80m te zijn oogde de auto groot.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          29 april 2021 om 19:37

          Ja, het is een forse wagen met vrijwel dezelfde afmetingen als een Jaguar iPace.

          Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      29 april 2021 om 20:00

      @reetschild: ding is groter dan een ID4. Kan je toch niet voorstellen als je hem ziet op de plaatjes

      Login om te reageren
      • reetschild zegt

        29 april 2021 om 21:15

        @87sandyd: hatchback maar dan 120% vergroot dus hahahaha

        Login om te reageren
  2. petroldrinker zegt

    29 april 2021 om 15:37

    Ev’s en hot… als ze in de fik vliegen zijn ze eindelijk echt hot ja….

    Login om te reageren
  3. flutterby zegt

    29 april 2021 om 15:55

    Gaaf ding, maar in elke andere kleur dan zilvergrijs wordt het maar een vreemde eend.

    Login om te reageren
    • deuxani zegt

      29 april 2021 om 16:50

      @flutterby: Helemaal mee eens. Komt door het mega grote logo op de motorkap en die gekke zilveren neusvleugels onder de “grill”.

      Login om te reageren
      • 911targa zegt

        29 april 2021 om 17:39

        @deuxani: Als je dat logo vervangt door het embleem van TEsla: vind je het dan wel weer mooi?

        Login om te reageren
        • deuxani zegt

          30 april 2021 om 11:49

          @911targa: Geen enkel logo zo groot op de motorkap is mooi.

          Login om te reageren
  4. mashell zegt

    29 april 2021 om 16:33

    Door de styling en de techniek kon de Ioniq 5 wel eens zo’n bestseller worden (met bijbehorende lange levertijden) dat er voorlopig helemaal geen productiecapaciteit is voor een snelle N versie.

    Login om te reageren
  5. fiscaal zegt

    29 april 2021 om 17:33

    Hopelijk komt die elektrische Renault 5. Lijkt mij de perfecte elektrische hot hatch.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North