• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Irmscher Opel Astra

Auteur: Wouter, gepost 21 augustus 2009 om 15:33 – 44 Reacties

Afbeelding Irmscher Opel AstraAfbeelding Irmscher Opel AstraAfbeelding Irmscher Opel AstraAfbeelding Irmscher Opel AstraAfbeelding Irmscher Opel AstraAfbeelding Irmscher Opel AstraAfbeelding Irmscher Opel AstraAfbeelding Irmscher Opel Astra

Irmscher Opel Astra
Vet hoor. Waar autofabrikanten jaren doen over het ontwikkelen van nieuwe modellen, heeft een beetje tuner voordat een auto op de markt komt al een leuk setje ontwikkeld. Daar kunnen die autofabrikanten nog wat van leren.

Nu is Irmscher natuurlijk ook de huistuner van Opel, dus de lijntjes zijn lekker kort. Voorlopig heeft Irmscher alleen uiterlijke aanpassingen in het portfolio. Voor is er een spoilerlipje en nieuwe Irmscher grille. Aan de achterzijde worden de gassen de wereld ingeslingerd door een heftig uitlaatsysteem met vier eindpijpen. Natuurlijk ontbreken Irmscher striping en een setje kekke zijskirts niet. Het lichtmetaal is 18″ groot, maar Irmscher kan ook 20″ jetsers leveren. Al het spul is straks live te bekijken op de IAA in Frankfurt.

Ook interessant!

  • Deze Opel Corsa maakt zijn naam wél waar
  • Dit is de Opel Grandland voor mensen met hoogtevrees
  • Opel Astra Stationwagon
    Opel Astra Stationwagon maakt crossovers overbodig
  • Opel Mokka is eindelijk cool genoeg voor goede oude tuning

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

astra, iaa-2009, irmscher, Opel, rood, tuning

Vorig bericht: « Het small premium segment
Volgend bericht: Binnenkort grootste Mercedes-meeting in Nederland? »

Lees Interacties

Reacties

  1. MattCurlew zegt

    21 augustus 2009 om 15:36

    Mooie sideskirts, lompe uitlaten en de grille oogt nu nog meer als dat van een Mazda maar dan uit 1997..

    Login om te reageren
    • Saleh A zegt

      22 augustus 2009 om 05:42

      @MattCurlew: better kijken ouwe

      Login om te reageren
  2. Gizzi zegt

    21 augustus 2009 om 15:36

    Vind hem teveel op een Ford lijken.. Kwee niet wat het is. Maar Irmscher heeft er wel mooie pijpjes onder gelegd. Nu moet alleen de motor nog.. POWER!!

    Login om te reageren
  3. Bas zegt

    21 augustus 2009 om 15:37

    Sorry, maar ik vind de Astra er serieus nu alweer gedateerd uit zien. Am I the only one….?

    Login om te reageren
    • MattCurlew zegt

      21 augustus 2009 om 15:38

      @Bas: nee gedateerd niet maar wel een duidelijk ripoff van de Mazda3/Leon. Niks is origineel aan dat ding. Jammer

      Login om te reageren
      • Merry zegt

        21 augustus 2009 om 15:44

        @MattCurlew:
        Alle auto’s in deze classe lijken op elkaar van Kia tot Opel.
        Allemaal het zelfde vermogen allemaal het zelfde verbuin en allemaal de zelfde optie’s.

        Login om te reageren
        • MattCurlew zegt

          21 augustus 2009 om 15:52

          @Merry: Auto’s gaan meer op elkaar lijken als merken dingen van mekaar kopieren. Bij de Astra is het de Mazda-grille, de Mazda3 zijruitje en Mazda3 heupen gecombineerd met de bolle en de (mooiere dan de Mazda3) verhoudingen van de Leon

          Maar zo’n derde oplopende zijruitje was al niet meer origineel na de Leon, Cee’d en i30.. de huidige Astra is ook niet bijzonder maar heeft tenminste nog wat eigens..

          ps: een Ford zie ik er totaal niet in. Maar tegenwoordig zien 80% van de AB bezoekers overal een Ford of een Insignia in..

          Login om te reageren
          • Merry zegt

            21 augustus 2009 om 15:56

            @MattCurlew:
            En Mazda heeft die grill van Honda overgenomen, dus waar gaat het allemaal over?
            Al deze auto’s zijn gewoon saai op wat sport versie’s na.
            Ze zijn leuk voor de lease wereld en voor mensen die gewoon normaal van a naar b willen voor een leuke prijs maar ik weinig mensen die echt warm worden van dit soort auto’s.

            Login om te reageren
            • MattCurlew zegt

              21 augustus 2009 om 15:59

              @Merry: Honda en Mazda kwamen er rond 1996/1997 alletwee ongeveer gelijktijdig mee aan. Daarbij heeft Mazda het vrijwel constant toegevoerd itt Honda

              Verder heb je natuurlijk gelijk. Hoewel je het wel in relatieven kunt bekijken. Iets kan wel een betaalbare droomauto zijn in een bepaald segment. Ik word nog altijd wel warm van een Mazda3 I Active of een nieuwe Bravo Sport om maar wat te noemen

              Login om te reageren
              • Merry zegt

                21 augustus 2009 om 16:07

                @MattCurlew:
                Ja van de Mazda3???je heb de 2.3 turbo versie geloof ik maar die wilde ook alleem maar recht uit.
                Als ik een leuke Mazda moet opnoemen is het toch wel een oude versie van de MX5 1.8 of de RX7 laatste versie, de RX8 vind ik een complete misser.

    • Tijmen zegt

      21 augustus 2009 om 15:38

      @Bas:
      Zeker niet. Ik vind dit model er zelfs ouder uitzien dan de huidige, om eerlijk te zijn.

      Login om te reageren
  4. Kap zegt

    21 augustus 2009 om 15:37

    Helaas ik wordt niet warm of koud van de nieuwe Astra. Irmscher voegt hier niet veel aan toe vind ik.

    Login om te reageren
  5. tss68nl zegt

    21 augustus 2009 om 15:38

    Die uitlaten zijn al erg oud iig. Die kon je al van irmscher bestellen voor de Astra G. Maargoed, ze misstaan niet.

    Login om te reageren
  6. W1ck3D zegt

    21 augustus 2009 om 15:41

    @Bas & Tijmen: +1: de ‘nieuwe’ Astra lijkt wel een design van jaren geleden dat ze vanonder het stof gehaald hebben.

    Login om te reageren
  7. Bas zegt

    21 augustus 2009 om 15:47

    Men heeft naar mijn mening de vouwlijnen teveel doorgevoerd waardoor het rommelig overkomt. Anders dan bij de Insignia, die is qua vorm juist erg clean en daardoor tijdlozer. Het klopt gewoon niet.

    Login om te reageren
  8. Henk_he zegt

    21 augustus 2009 om 15:49

    Ik vind het profiel ook erg op een 323/leon/bravo/fiesta/etc lijken… Kortom: auto’s gaan inderdaad steeds meer op elkaar lijken. Iets wat ik al jaren roep.
    Dat hoeft overigens niet direct iets negatiefs te zijn (ik bedoel, het zijn stuk voor stuk best leuke auto’s om te zien), maar auto’s worden er wel veel anoniemer van.

    Login om te reageren
  9. MattCurlew zegt

    21 augustus 2009 om 16:11

    Ik ken geen RX7 of RX8. Wel een RX-7 of RX-8. Laatse vind ik trouwens een prachtige auto. Uniek en bijzonder zonder écht over the top te gaan.. Mazda3 MPS is ook leuk ja maar vind uiterlijk gezien de Active mooier… wij hebben er na 5 jaar nog altijd aardig wat bekijks mee (een Active ziet er dan ook een stuk minder suf en iel uit als een normale Touring-versie uit die tijd)

    Login om te reageren
  10. MattCurlew zegt

    21 augustus 2009 om 16:14

    ps: waarom lopen tegenwoordig die motorkappen niet meer door? Ik zie continue nieuwe auto’s met zo’n lelijke naad en daar onder pas ergens de grille. Heeft dat nu allemaal te maken met die voetgangersveiligheid? Krijgen daarom zoveel auto’s van die Ford of Peugeot muilen?

    Login om te reageren
  11. Jos zegt

    21 augustus 2009 om 17:15

    @MattCurlew; voetgangersveiligheid dacht ik. Bij een bepaald model gaat zelfs de motorkap kantelen als hij een aanrijding detecteert.. vergeten welk model het was.

    Login om te reageren
    • MattCurlew zegt

      21 augustus 2009 om 17:18

      @Jos: o.a Citroën C6..

      Login om te reageren
  12. M5Power zegt

    21 augustus 2009 om 17:15

    ik vind hem een beetje van een mix tussen een subaru impreza en een kia cee’d ng altijd wat een doorsnee astra geen oerlelijke auto maar zal je nooit een wauw gevoel geven

    Login om te reageren
  13. Luuk... zegt

    21 augustus 2009 om 17:25

    4deurs scirocco?

    Login om te reageren
    • MattCurlew zegt

      21 augustus 2009 om 17:43

      @Luuk…: nee een 5-deurs Astra.. lijkt totáál niet op een Scirocco..

      Login om te reageren
  14. Luuk... zegt

    21 augustus 2009 om 18:48

    @mattCurlew
    kijk is naar de lijnen, en motorkap, maarja wil niet zegge dat ik het lelijk vind hoor;) maar heeft toch dezelfde lijnen. maargoed, vind het wel een prachtbak eerlijk gezegt, want de scirocco vind ik ook echt een supermodel!

    Login om te reageren
  15. DD zegt

    21 augustus 2009 om 19:15

    Hij is inderdaad een heel stuk mooier dan de vorige, maar nog steeds saai en duf! En luuk toch, hoe durf je dat ding met een scirocco te vergelijken! Doe mij maar een zwarte golf 6 highline met die mooie chromen lijntjes en mistlampen :D

    Login om te reageren
  16. MattCurlew zegt

    21 augustus 2009 om 19:31

    Motorkap heeft wel die twee lijnen aan de zijkanten maar dat hebben tig andere auto’s ook. Verder heeft de VW het logo op de motorkap en de Opel niet. En de Opel heeft nog een streep in het midden, de VW niet. Verder vind ik niet één lijn hetzelfde..

    Login om te reageren
  17. MattCurlew zegt

    21 augustus 2009 om 19:32

    “maar nog steeds saai en duf!”

    >

    “Doe mij maar een zwarte golf 6”

    Nee een Golf 6 is uitermate spannend en sexy..

    Login om te reageren
  18. DD zegt

    21 augustus 2009 om 19:52

    Hij is inderdaad niet spannend en sexy, maar zoals ik hem omschrijf chique en mooi, en een tikkeltje stoer ;)
    De astra is net als de nieuwe mazda 3 veel te lief gebekt!

    Login om te reageren
    • MattCurlew zegt

      21 augustus 2009 om 20:25

      @DD: tja ieder z’n ding. Maar als iemand een Astra suf noemt maar dan zelf aankomt met ene nog suffere en gedateerde Golf dan kan ik dat niet erg serieus nemen. Paar chromen stripjes in de voorbumper om dat zwarte gat te camoufleren maakt het imo ook niet gelijk chique. Stoer vind ik de Golf overigens wel

      Dat doorsnee leasepikkies voor een Golf gaan oke, maar een autoliefhebber kijkt toch wel even naar wat leukers? Civic, Bravo, Mazda3. Delta, C4.. snap niet wat er nou zo leuk is om een auto te hebben die je op elke straathoek ziet.

      Maar goed, zelfs als men niet meer op de middelbare school zitten willen ze ergens bijhoren. Kakkers, Muscle Mary’s, Emo’s enz enz… blegh..

      Login om te reageren
  19. revstars-net zegt

    21 augustus 2009 om 20:12

    Mooie bak hoor, ze hebben het steeds beter voorelkaar bij Opel.

    Login om te reageren
  20. Peter zegt

    21 augustus 2009 om 20:15

    Wacht maar tot de 3-deurs komt!..

    Login om te reageren
  21. Tommy2 zegt

    21 augustus 2009 om 20:38

    Tjsa Opels zijn nu eenmaal niet design hoogstandjes. Ze zijn redelijk saai, iets wat een aantal Volkswagens ook wel zijn. De Insignia is gewoon misvormt en daarom niet zo saai, maarja ja wie wil dat nou?

    OT: Dit pakket maakt de Astra dan wel weer een tikkie mooier dan die standaard is!

    Login om te reageren
  22. T-To-The-OM zegt

    21 augustus 2009 om 20:38

    Toch liever een OPC

    Login om te reageren
  23. david zegt

    21 augustus 2009 om 21:28

    @mattCurlew
    Ze schuiven het af op veiligheid voor voetgangers, in werkelijkheid is het om kosten en gewicht te besparen, plastic ipv blik.

    Login om te reageren
  24. b0z4 zegt

    21 augustus 2009 om 22:55

    Nieuwe Astra is zeker mooier als de nieuwe Golf ;)

    Login om te reageren
  25. Boring zegt

    22 augustus 2009 om 01:09

    Nu dus 4 ovale pijpjes in plaats van platte ?
    Hoezo wanna-be voor een body-mod only (geen motortuning) …

    Login om te reageren
  26. Saleh A zegt

    22 augustus 2009 om 05:39

    Deze astra zou in een OPC model ubervet zijn echt een mooie wagie die astra

    doe mij die maa

    Login om te reageren
  27. Rolf zegt

    22 augustus 2009 om 10:03

    Mooie wagen die nieuwe Astra!
    Zeker in real-life!

    Login om te reageren
  28. BananaFlip zegt

    22 augustus 2009 om 16:33

    Ik zou ‘m zo niet herkennen als proffessioneel getunede Astra.
    Heb ik wel vaker bij Irmscher.
    Misschien moeten ze er maar eens mee stoppen.
    Veel te lief.

    Login om te reageren
  29. ALKU zegt

    22 augustus 2009 om 18:09

    @MattCurlew: en met welke wagen mag jij dan wel rijden. Met een Italiaanse of Japanse roestbak waarschijnlijk?

    Login om te reageren
  30. al zegt

    23 augustus 2009 om 11:13

    Schitterende auto, daar kan vw nog geen puntje aan zuigen.

    Login om te reageren
  31. Tommy2 zegt

    23 augustus 2009 om 14:37

    Hoezo mooier dan een Golf? Dat is teminsten nog een orgineel concept zodat je gelijk ziet dat het een Golf is. Dit is gewoon een rip-off van een Bravo, Focus, Leon, Mazda3 etc…

    Login om te reageren
  32. Herbertone zegt

    24 augustus 2009 om 21:55

    Leuke gave bak!

    Ook leuk dat al die golfers toch wat over de Astra moeten zeggen. Het houdt ze meer bezig dan ze zelf durven toegeven.

    Toch een troost. Als er grote hoeveelheden lelijke auto’s zijn, des te meer ga je de schoonheid van je eigen bolide zien.

    En dan ben ik uiteindelijk toch ook weer blij;) dat er zoveel golfjes zijn.

    Login om te reageren
  33. pedro zegt

    15 oktober 2009 om 20:38

    er gaan wel vettere pakketten uit komen van da astra
    juste lik van de insignia sportief maar degelijk en later sportief en agressief

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North