• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is de allerlaatste Koenigsegg One:1 een beetje too much?

Auteur: Author, gepost 16 juli 2015 om 20:01 – 59 Reacties

Is de allerlaatste Koenigsegg One:1 een beetje too much?


Ondanks dat ’t gaat om een mooi voorbeeld van supercar royalty, zijn we niet te beroerd om de knøppel in het hoenderhok te gooien.

Koenigsegg heeft ’t net als bijvoorbeeld Pagani voor elkaar gekregen om als nieuw merk in relatief korte tijd een serieuze speler te worden in supercarland. In den beginne oogden de Zweedse creaties nog enigszins clean, maar veel vermogen vraagt om adequate aerodynamica die de boel aan de grond houdt bij 400+ km/u.

Daar zit ‘m ook een beetje het punt met deze One:1, de allerlaatste die ooit wordt gemaakt. Niet zo moeilijk bij een oplage van zeven stuks, wel iets om even bij stil te staan. Los daarvan zijn de details, afgezien van de tape, middels afwijkende kleurtjes nog een mopje extra in het zonnetje gezet en wij vragen ons af of dat een goed ding is.

Nu kunnen we daar een hele avond onderling over bakkeleien, maar er is een betere oplossing. We vragen het namelijk aan jullie. Onze twee cent: dit exemplaar is stukken beter geslaagd.

Foto via Westbroek Carspotting

Ook interessant!

  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

koenigsegg, one-1, wit

Vorig bericht: « De 8 gaafste auto’s van Audi Exclusive
Volgend bericht: Ferrari Rossa: vergeten concept (2000) »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    16 juli 2015 om 20:04

    Niks wat met een spuitbus niet verholpen kan worden…

    Login om te reageren
    • eqaulo zegt

      17 juli 2015 om 13:34

      @norge: Bleke stukken is gewoon tape die er nog aan kleeft ;). Auto is is wit/zwart met rode accenten.

      Login om te reageren
  2. zapp zegt

    16 juli 2015 om 20:04

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  3. dinobreezy zegt

    16 juli 2015 om 20:07

    Ik vind hem zeker niet lelijk maar de mooiste is wat mij betreft de mat blauwe

    Login om te reageren
  4. lambo4all zegt

    16 juli 2015 om 20:11

    Ach, een zeuren over de kleur van een paar details is als zeuren over de haarkleur van een supermodel. Je zou dr toch wel doen ;)

    Login om te reageren
    • Ozan zegt

      16 juli 2015 om 20:19

      @lambo4all: maar zou je ook een relatie met haar aangaan met dezelfde haarkleur?

      Login om te reageren
    • Kuifje zegt

      16 juli 2015 om 22:55

      @lambo4all: hahaha perfecte vergelijking!! XD

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      16 juli 2015 om 23:02

      @lambo4all:

      De haarkleur van een Russische kogelstootster zal je bedoelen ..

      Login om te reageren
  5. hamerhaai zegt

    16 juli 2015 om 20:12

    [img]http://www.horecacursussen.nl/koenigsegg-ccr.jpg[/img]

    Login om te reageren
    • Ozan zegt

      16 juli 2015 om 20:19

      @hamerhaai: daar bakken ze een eitje op ofzo?

      Login om te reageren
      • hamerhaai zegt

        16 juli 2015 om 22:03

        @Ozan:
        [img]http://showautoreviews.com/wp-content/uploads/2012/08/Koenigsegg-CCR-2004.jpg[/img]

        Login om te reageren
        • Ozan zegt

          16 juli 2015 om 23:44

          @hamerhaai: ik weet welke auto het is, een pareltje idd! Mijn coment sloeg op de url :’)

          Login om te reageren
    • DCG zegt

      16 juli 2015 om 23:34

      @hamerhaai: mooier dan de huidige versies

      Login om te reageren
  6. peugti zegt

    16 juli 2015 om 20:17

    En stiekem willen we hem allemaal..

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      16 juli 2015 om 20:51

      @peugti: Nee hoor, ik vindt het mooi om er naar te kijken maar ik zou er nooit mee overweg kunnen.

      Login om te reageren
      • stigspielberg zegt

        16 juli 2015 om 22:45

        @robert110: Je weet wat ze zeggen over een gegeven paard, hè? ;) Ik zou in ieder geval graag ruimte maken om deze 1360 paarden te kunnen stallen (en uit te laten).

        Login om te reageren
  7. LMV zegt

    16 juli 2015 om 20:20

    [IMG]http://i61.tinypic.com/idyoll.png[/IMG]

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      16 juli 2015 om 20:51

      @LMV: AUTOblog.nl niet ren-achter-een-stom-balletje-aan-blog.nl snap ie?

      Login om te reageren
      • LMV zegt

        16 juli 2015 om 20:59

        @gwnbmw: Serieus?

        Login om te reageren
        • gwnbmw zegt

          16 juli 2015 om 21:35

          @LMV: nee, grapje

          Login om te reageren
  8. jorgos zegt

    16 juli 2015 om 20:21

    Ja

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    16 juli 2015 om 20:29

    Ach joh .. Handel is handel ..
    Ze zullen hun klanten het best kennen ..
    Ding zal waarschijnlijk de 10.000 op de kmteller nooit overschrijden ..

    Login om te reageren
  10. LPJ zegt

    16 juli 2015 om 20:30

    knøppel, knøppel, jij bent zelf een hele knøppel Mauritsh … een ø is Noors of Deens, deze wagen is Zweeds ;-)

    Login om te reageren
    • moatie zegt

      16 juli 2015 om 22:00

      @LPJ: nu help je een mooie woordspeling om zeep! Ik vond m juist zo goed gevonden:(

      Login om te reageren
  11. rufctr01 zegt

    16 juli 2015 om 20:34

    De auto kan het goed hebben! Zet hier maar neer!

    Login om te reageren
  12. gtwillem zegt

    16 juli 2015 om 20:52

    Het is in elk geval wel uniek! Maar ja, dat is makkelijk als er maar zeven stuks van gebouwd zijn…

    Login om te reageren
  13. philipf zegt

    16 juli 2015 om 21:12

    Gelukkig doen ze niet zo melken als bij bugati

    Login om te reageren
    • philipf zegt

      17 juli 2015 om 08:07

      @philipf: bugatti*

      Login om te reageren
  14. wildbeest zegt

    16 juli 2015 om 21:30

    Wildbeest

    Login om te reageren
  15. Vincegail zegt

    16 juli 2015 om 21:46

    Iedereen vindt de Zonda Cinque geweldig en dit zou too much zijn?

    Login om te reageren
  16. v60polestar zegt

    16 juli 2015 om 21:56

    Een beetje too much maar wel dik!! Maar doe mij maar gewoon een “normale” agera R (als ik de Staatsloterij heb gewonnen:-)

    Login om te reageren
  17. jochempie zegt

    16 juli 2015 om 22:10

    Ik vond het eigenlijk jammer dat Koenigsegg voort bleef borduren op de styling van de CC8: innovatie mag je ook best tonen zonder de body open te maken!

    Maar toen ze de Regera lieten zien zag ik m’n fout in.

    ’t Is net zo gegaan als bij Pagani, ze bouwden een auto met de styling van in de basis 20 jaar geleden. Maar zodra ze met iets nieuws komen (lees: Huayra) waardeer je de oude extra!

    Liever de 1:One en de Zonda dan de Regera en de Huayra!

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      16 juli 2015 om 22:14

      @jochempie: Oh, ik lees net One:1, my bad.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        16 juli 2015 om 22:35

        @jochempie: qua uitspraak hoor je geen verschil, gelukkig!

        Login om te reageren
        • jochempie zegt

          16 juli 2015 om 22:53

          @gtwillem: maar op basis van deze website weet je niet eens of ik stembanden heb!

          Login om te reageren
          • jochempie zegt

            16 juli 2015 om 22:53

            @jochempie: oké, dan hoor je qua uitspraak nog steeds geen verschil, touché

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              16 juli 2015 om 23:50

              @jochempie: ?

              Login om te reageren
  18. ter zegt

    16 juli 2015 om 22:13

    In zo’n ding rijdt je best voor lul…

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      16 juli 2015 om 22:55

      @terrorizer: Ja hè, beter een Renault Modus met zo’n handige Shopping Shoot, of zo’n B-Max met zo’n handige instap, dát zijn pas echte wagens waarmee je jezelf kunt vertonen.

      Login om te reageren
      • ter zegt

        17 juli 2015 om 00:36

        @jochempie: Als jij dat vindt…

        Login om te reageren
        • jochempie zegt

          17 juli 2015 om 09:56

          @terrorizer: was een geintje natuurlijk, in het andere uiterste rijd je net zo goed voor lul. Maar wat is dan een auto waarvan jij zegt: “Ja, nette bak, dit is echt een statement”

          Login om te reageren
          • ter zegt

            17 juli 2015 om 10:33

            @jochempie: Als we dan toch nuances aan het aanbrengen zijn, het ligt aan de setting en de rijder/ rijdster wanneer je voor lul rijdt. Een Koeningsegg: One is leuk voor supercar meetings met gelijkgestemden op een dragstrip of circuit. Maar ermee aankomen op een gala en met verkreukeld pak uit je auto rollen, dan rij je voor lul.

            En voor normaal op straat vind ik sowieso dat je altijd voor lul rijdt in auto’s  met racevleugels, overkill aan koelingsgaten en schreeuwuitlaat.

            Als ik allrounders mag noemen waarmee je overal mee weg komt: Porsche 911 (van c2 tot turbo s, non GT versies), Nissan GTR (in standaard uitvoering) en bijna alle hothatches.

            Login om te reageren
  19. Dutchdriftking zegt

    16 juli 2015 om 22:14

    Dan maar een auto die wat minder hard kan. Vergeleken bij dit hok word een Veyron een stukje kunst….

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      16 juli 2015 om 22:41

      @dutchdriftking: Veyron was mijn inziens een kunstwerk, hoor. Bijzondere techniek met 1.001 pk die je ook nog eens op de weg kon krijgen. Er wordt er hier op AB lacherig over gedaan, maar niemand van hen heeft er daadwerkelijk in gereden ;-).

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        16 juli 2015 om 22:46

        @gtwillem: Ik ben van mening dat de Veyron een auto is die te goed gelukt is. De eerste types vind ik best mooi, en het enorme vermogen, dat op een unieke manier gehaald wordt, is ook nog eens heel goed te gebruiken. De auto had er alleen in een oplage van 100 stuks moeten wezen. Dan was deze bijzonder snel uitverkocht geweest, en hadden we nooit al die gekke special edities gehad.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          16 juli 2015 om 22:56

          @dutchdriftking:

          Moeilijk in te schatten voor een auto zonder reverentie kader lijkt me ..
          Bizarder is dat de Ford GT nooit uitverkocht is geweest ..

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            16 juli 2015 om 23:46

            @lincoln: ik dacht dat Ford de GT gewoon 2,5 jaar in productie had genomen (met waarschijnlijk een maximum capaciteit die dan niet gehaald is).

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              17 juli 2015 om 06:21

              @gtwillem:

              Weet niet meer precies ..
              Maar break-even point is toen niet gehaald ..
              2700 stuks ofzo ..

              Login om te reageren
              • gtwillem zegt

                17 juli 2015 om 10:42

                @lincoln: iets meer dan 4.100 stuks volgens mij. De maximumcapaciteit was 4.500 stuks. Aangezien er een enorme ‘run’ op de GT was aanvankelijk, werd aangenomen dat die 4.500 wel gehaald zouden worden, maar de teller bleef steken op 4.100 stuks.

                @Sir_smokalot: misschien een leuk idee voor een artikeltje: hoeveel stuks zijn er daadwerkelijk van ‘zeldzame’ en ‘gelimiteerde’ auto’s gebouwd? Om een ideetje te krijgen hoe bijzonder het is om er een tegen te komen. Mocht je hulp nodig hebben, hoor ik het wel ;-).

              • sir_smokalot zegt

                17 juli 2015 om 10:55

                Idee is leuk, maar moeilijk vinger achter te krijgen, omdat aantallen niet altijd gecommuniceerd worden (g63 6×6 ‘meer dan honderd’. SLS EV ‘een kleine oplage’) Daarnaast bestaat vermoeden dat sommige fabrikanten nog wel eens jokken over de geproduceerde exemplaren. Maar zal er op een rustig moment eens naar kijken.

              • lincoln zegt

                17 juli 2015 om 13:52

                @gtwillem:

                Thanks .. Er waren bij de introductie idd een zwik aanbetalingen binnen ..
                Zal het eens uitpluizen als ik er zin in heb ..

            • clarkson zegt

              17 juli 2015 om 10:10

              @gtwillem: heb je helemaal gelijk in! Ford had de instelling om het voor iedereen bereikbaar te maken. Niet alleen voor een klein groepje geselecteerde rijke olieboeren.

              Login om te reageren
  20. gemaskerdemuchacho zegt

    16 juli 2015 om 22:44

    Ik heb sowieso niets met Koenigsegg..
    Ik vind Koenigsegg net als Porsche (boring..), en Pagani meer een Ferrari (emotie heeft mijn voorkeur).
    Sowieso vind ik het overdreven hoe men altijd op Koenigsegg reageert.. Dat interieur vind ik ook al ontzettend saai…
    Maar dat is mijn mening.. :P

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      16 juli 2015 om 23:19

      @gemaskerdemuchacho: Alright

      Login om te reageren
  21. SimonMc zegt

    17 juli 2015 om 00:05

    Al die tierelantijntjes die dan nog eens in zo’n kleurtje staan…Doet me denken aan iemand met een wenkbrauw, neus en oor-piercing. En dan liefst nog 2 van elk.

    Login om te reageren
  22. mrrallycross zegt

    17 juli 2015 om 06:52

    Valt toch best mee? Ik vind m wel dik zo

    Login om te reageren
  23. mashell zegt

    17 juli 2015 om 10:02

    Voor een speler in het Duitse Nationale Elftal die te laat was om een 918 te bestellen natuurlijk perfect.

    Login om te reageren
  24. flowdesign zegt

    17 juli 2015 om 10:34

    Achja, goede smaak valt niet te kopen hè?
    Hmmm… zou deze door Lewis Hamilton besteld zijn? Uweetwel, die swekker die geen jasje-dasje aan wilde doen voor de Royal Box op Wimbledon.
    Daar waar nota bene voetballer David Beckham (inclusief tattoos) keurig aangekleed verschijnt.

    Login om te reageren
  25. terminator zegt

    17 juli 2015 om 15:40

    Ja.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North