Is de allerlaatste Koenigsegg One:1 een beetje too much?

Auteur: , 59 Reacties

Ondanks dat 't gaat om een mooi voorbeeld van supercar royalty, zijn we niet te beroerd om de knøppel in het hoenderhok te gooien.

Is de allerlaatste Koenigsegg One:1 een beetje too much?

Koenigsegg heeft ’t net als bijvoorbeeld Pagani voor elkaar gekregen om als nieuw merk in relatief korte tijd een serieuze speler te worden in supercarland. In den beginne oogden de Zweedse creaties nog enigszins clean, maar veel vermogen vraagt om adequate aerodynamica die de boel aan de grond houdt bij 400+ km/u.

Daar zit ‘m ook een beetje het punt met deze One:1, de allerlaatste die ooit wordt gemaakt. Niet zo moeilijk bij een oplage van zeven stuks, wel iets om even bij stil te staan. Los daarvan zijn de details, afgezien van de tape, middels afwijkende kleurtjes nog een mopje extra in het zonnetje gezet en wij vragen ons af of dat een goed ding is.

Nu kunnen we daar een hele avond onderling over bakkeleien, maar er is een betere oplossing. We vragen het namelijk aan jullie. Onze twee cent: dit exemplaar is stukken beter geslaagd.

Foto via Westbroek Carspotting



59 reacties

Niks wat met een spuitbus niet verholpen kan worden…
@norge: Bleke stukken is gewoon tape die er nog aan kleeft ;). Auto is is wit/zwart met rode accenten.
-edit: check!-
Ik vind hem zeker niet lelijk maar de mooiste is wat mij betreft de mat blauwe
Ach, een zeuren over de kleur van een paar details is als zeuren over de haarkleur van een supermodel. Je zou dr toch wel doen ;)
@lambo4all: maar zou je ook een relatie met haar aangaan met dezelfde haarkleur?
@lambo4all: hahaha perfecte vergelijking!! XD
@lambo4all:

De haarkleur van een Russische kogelstootster zal je bedoelen ..
En stiekem willen we hem allemaal..
@peugti: Nee hoor, ik vindt het mooi om er naar te kijken maar ik zou er nooit mee overweg kunnen.
@robert110: Je weet wat ze zeggen over een gegeven paard, hè? ;) Ik zou in ieder geval graag ruimte maken om deze 1360 paarden te kunnen stallen (en uit te laten).
http://i61.tinypic.com/idyoll.png
@LMV: AUTOblog.nl niet ren-achter-een-stom-balletje-aan-blog.nl snap ie?
@gwnbmw: Serieus?
@LMV: nee, grapje
Ja
Ach joh .. Handel is handel ..
Ze zullen hun klanten het best kennen ..
Ding zal waarschijnlijk de 10.000 op de kmteller nooit overschrijden ..
knøppel, knøppel, jij bent zelf een hele knøppel Mauritsh … een ø is Noors of Deens, deze wagen is Zweeds ;-)
@LPJ: nu help je een mooie woordspeling om zeep! Ik vond m juist zo goed gevonden:(
De auto kan het goed hebben! Zet hier maar neer!
Het is in elk geval wel uniek! Maar ja, dat is makkelijk als er maar zeven stuks van gebouwd zijn…
Gelukkig doen ze niet zo melken als bij bugati
@philipf: bugatti*
Wildbeest
Iedereen vindt de Zonda Cinque geweldig en dit zou too much zijn?
Een beetje too much maar wel dik!! Maar doe mij maar gewoon een “normale” agera R (als ik de Staatsloterij heb gewonnen:-)
Ik vond het eigenlijk jammer dat Koenigsegg voort bleef borduren op de styling van de CC8: innovatie mag je ook best tonen zonder de body open te maken!

Maar toen ze de Regera lieten zien zag ik m’n fout in.

’t Is net zo gegaan als bij Pagani, ze bouwden een auto met de styling van in de basis 20 jaar geleden. Maar zodra ze met iets nieuws komen (lees: Huayra) waardeer je de oude extra!

Liever de 1:One en de Zonda dan de Regera en de Huayra!
@jochempie: Oh, ik lees net One:1, my bad.
@jochempie: qua uitspraak hoor je geen verschil, gelukkig!
@gtwillem: maar op basis van deze website weet je niet eens of ik stembanden heb!
@jochempie: oké, dan hoor je qua uitspraak nog steeds geen verschil, touché
In zo’n ding rijdt je best voor lul…
@terrorizer: Ja hè, beter een Renault Modus met zo’n handige Shopping Shoot, of zo’n B-Max met zo’n handige instap, dát zijn pas echte wagens waarmee je jezelf kunt vertonen.
@jochempie: Als jij dat vindt…
@terrorizer: was een geintje natuurlijk, in het andere uiterste rijd je net zo goed voor lul. Maar wat is dan een auto waarvan jij zegt: “Ja, nette bak, dit is echt een statement”
@jochempie: Als we dan toch nuances aan het aanbrengen zijn, het ligt aan de setting en de rijder/ rijdster wanneer je voor lul rijdt. Een Koeningsegg: One is leuk voor supercar meetings met gelijkgestemden op een dragstrip of circuit. Maar ermee aankomen op een gala en met verkreukeld pak uit je auto rollen, dan rij je voor lul.


En voor normaal op straat vind ik sowieso dat je altijd voor lul rijdt in auto’s  met racevleugels, overkill aan koelingsgaten en schreeuwuitlaat.


Als ik allrounders mag noemen waarmee je overal mee weg komt: Porsche 911 (van c2 tot turbo s, non GT versies), Nissan GTR (in standaard uitvoering) en bijna alle hothatches.
Dan maar een auto die wat minder hard kan. Vergeleken bij dit hok word een Veyron een stukje kunst….
@dutchdriftking: Veyron was mijn inziens een kunstwerk, hoor. Bijzondere techniek met 1.001 pk die je ook nog eens op de weg kon krijgen. Er wordt er hier op AB lacherig over gedaan, maar niemand van hen heeft er daadwerkelijk in gereden ;-).
@gtwillem: Ik ben van mening dat de Veyron een auto is die te goed gelukt is. De eerste types vind ik best mooi, en het enorme vermogen, dat op een unieke manier gehaald wordt, is ook nog eens heel goed te gebruiken. De auto had er alleen in een oplage van 100 stuks moeten wezen. Dan was deze bijzonder snel uitverkocht geweest, en hadden we nooit al die gekke special edities gehad.
@dutchdriftking:

Moeilijk in te schatten voor een auto zonder reverentie kader lijkt me ..
Bizarder is dat de Ford GT nooit uitverkocht is geweest ..
@lincoln: ik dacht dat Ford de GT gewoon 2,5 jaar in productie had genomen (met waarschijnlijk een maximum capaciteit die dan niet gehaald is).
@gtwillem:

Weet niet meer precies ..
Maar break-even point is toen niet gehaald ..
2700 stuks ofzo ..
@lincoln: iets meer dan 4.100 stuks volgens mij. De maximumcapaciteit was 4.500 stuks. Aangezien er een enorme ‘run’ op de GT was aanvankelijk, werd aangenomen dat die 4.500 wel gehaald zouden worden, maar de teller bleef steken op 4.100 stuks.

@Sir_smokalot: misschien een leuk idee voor een artikeltje: hoeveel stuks zijn er daadwerkelijk van ‘zeldzame’ en ‘gelimiteerde’ auto’s gebouwd? Om een ideetje te krijgen hoe bijzonder het is om er een tegen te komen. Mocht je hulp nodig hebben, hoor ik het wel ;-).
Idee is leuk, maar moeilijk vinger achter te krijgen, omdat aantallen niet altijd gecommuniceerd worden (g63 6×6 ‘meer dan honderd’. SLS EV ‘een kleine oplage’) Daarnaast bestaat vermoeden dat sommige fabrikanten nog wel eens jokken over de geproduceerde exemplaren. Maar zal er op een rustig moment eens naar kijken.
@gtwillem:

Thanks .. Er waren bij de introductie idd een zwik aanbetalingen binnen ..
Zal het eens uitpluizen als ik er zin in heb ..
@gtwillem: heb je helemaal gelijk in! Ford had de instelling om het voor iedereen bereikbaar te maken. Niet alleen voor een klein groepje geselecteerde rijke olieboeren.
Ik heb sowieso niets met Koenigsegg..
Ik vind Koenigsegg net als Porsche (boring..), en Pagani meer een Ferrari (emotie heeft mijn voorkeur).
Sowieso vind ik het overdreven hoe men altijd op Koenigsegg reageert.. Dat interieur vind ik ook al ontzettend saai…
Maar dat is mijn mening.. :P
Al die tierelantijntjes die dan nog eens in zo’n kleurtje staan…Doet me denken aan iemand met een wenkbrauw, neus en oor-piercing. En dan liefst nog 2 van elk.
Valt toch best mee? Ik vind m wel dik zo
Voor een speler in het Duitse Nationale Elftal die te laat was om een 918 te bestellen natuurlijk perfect.
Achja, goede smaak valt niet te kopen hè?
Hmmm… zou deze door Lewis Hamilton besteld zijn? Uweetwel, die swekker die geen jasje-dasje aan wilde doen voor de Royal Box op Wimbledon.
Daar waar nota bene voetballer David Beckham (inclusief tattoos) keurig aangekleed verschijnt.
Ja.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).