
Jullie kopen geen nieuwe Maserati MC20, misschien is een occasion op Marktplaats een idee.
Prachtig, mooi, fabuleus, gedurfd, iconisch. Nee, aan complimenten ontbrak het de Maserati MC20 niet. Na het geven van een applaus lopen we vervolgens door en gaan we verder met ons leven. Want een bestelling plaatsen voor een nieuwe Maserati MC20, dat doen er niet veel.
De goedkoopste MC20
Het grootste probleem zal voor velen het prijskaartje zijn. Meer dan drie ton aftikken voor een Maserati, sparen de meesten toch liever door voor een Ferrari. Begrijpelijk, misschien moeten we het daarom eens gaan hebben over de tweedehandsmarkt.




Op Marktplaats zochten we de goedkoopste Maserati MC20 op en deze blauwe exoot kwam naar voren. Uit 2021 met slechts 5.877 kilometer ervaring. Heel veel is er niet met dit exemplaar gereden in de afgelopen jaren.
Het prijskaartje? 219.950 euro. Kijk, dat is meer dan 100.000 euro korting ten opzichte van een nieuwe auto. Aan de looks ligt het niet. De MC20 is een lust voor het oog. Zeker zo in het blauw (Blu Infinito) komt de Maserati tot leven. Het oogt fraai in combi met de zwarte 20 inch velgen en de kleurrijke joekels van remklauwen.
Niet alleen de nieuwprijs, ook de motor is een nadeeltje. Juweeltje hoor, zo’n 3.0 Nettuno V6 met twee turbo’s en 630 pk. Er zijn echter twee probleempjes. Het geluid is niet zo denderend en in de basis ligt diezelfde motor in de veel minder exotische Giulia Quadrifoglio. Weliswaar op een heel andere plek en in een andere configuratie, maar toch.




Aan de specs ligt het ook niet. 0-100 km/u in slechts 2,9 seconden. Een topsnelheid van 325 km/u. Supercar looks, supercar prestaties.
De Maserati MC20 als occasion, zoals dit goedkoopste exemplaar op Marktplaats, is gevoelsmatig logischer dan een compleet nieuwe aanschaffen. Wie daar hetzelfde over denkt kan de advertentie bekijken.





Maar goed dat er een drietand in de grill zit want zonder zou het gewoon een nonscript automobiel zijn.
Zo anoniem vind ik hem nou ook weer niet. Misschien een andere uitlaat erop en chippen, maar verder erg fraai ontwerp wat over 20 jaar nog steeds mooi is.
Schitterende auto, maar al zou ik in de markt zijn, koop ik iets met een V8 ipv een V6 turbo motor, het oor wilt ook wat
Met deze prijzen zit ‘ie in het vaarwater van een 488 GTB…..tja dan wordt het lastig. Ook al is de Ferrari wat ouder.
Ik zou een simpelere, wat meer onderhoudsvriendelijkere motor geen nadeel vinden, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Volledig leeglopen aan onderhoud aan een heel exotische v8 staat m.i. niet in verhouding tot het evt mooiere geluid. Zo’n mc20 ziet er prachtig uit en de prestaties zijn ook dik voor elkaar. Maar 2,2 ton… Ik heb het zo niet liggen.
Krijg hierbij een beetje het gevoel dat je dan mss een iets onderhoudsvriendelijker blok hebt, maar geld weg pist aan de afschrijving op deze wagen. Per saldo allebei niet lekker
Ik vind hem veel mooier dan de 296 en Artura waar hij mee concurreert, maar qua prestaties loopt de MC20 dan natuurlijke hopeloos achter en ook de afschrijving van en Maserati zal veel mensen afschrikken.
Ik denk dat ze de plank vooral mis hebben geslagen door de motor zonder beleving, een V8 of op zijn minst een goed klinkende V6 had het plaatje wel compleet gemaakt ook al waren de prestaties dan iets minder geweest.
Als het klopt, dat de oto inderdaad schadevrij is zoals in de advertentie beschreven, lijkt dit me een mooie mogelijkheid voor een liefhebber om zo’n MC20 voor een redelijke prijs in bezit te nemen.
Over nog een jaar 150, en daarna een tonnetje.
Dan is het een leuke auto opeens.