• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is de nieuwe Chevrolet Volt een pussy magnet?

Auteur: Dennis, gepost 18 september 2008 om 15:41 – 21 Reacties

Bob Lutz


Is de nieuwe Chevrolet volt een pussy magnet?

Die vraag werd tijdens een interview gesteld aan General Motors topman Bob Lutz. Niet met die exacte woorden, want de vraag is concreet: “Is it sexy, will it get me laid?”

Op die vraag was de altijd spraakzame GM topman niet helemaal voorbereid, maar ietwat stamelend krijgen we wel een duidelijk antwoord:

Ehm, I think so. You might have a bunch of… You’re gonna get a lot of very nice no-make-up environmental…

Anyway, check zelf maar even (via jalopnik).

Bob Lutz

Ook interessant!

  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
  • Chevrolet Bolt EUV is echt een nieuw model

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

bob-lutz, Chevrolet, Funny, GM, Video, volt

Vorig bericht: « Rijtest & video: nieuwe Audi A6 sedan, avant en RS6
Volgend bericht: Video: Ruim 110 liter biodiesel in Nürburgring bocht »

Lees Interacties

Reacties

  1. Thijs zegt

    18 september 2008 om 15:51

    Hij wordt behoorlijk in de zeik genomen daar. Jammer dat zo’n man niet goed uit z’n woorden kan komen en toch een gezicht van een bedrijf moet zijn. Er waren meer dan genoeg goeie come-backs te bedenken. En die come-back die hij dan verzint komt er stamelend uit. Verder blijft het natuurlijk vermakelijk om te zien ;)

    Login om te reageren
  2. tt zegt

    18 september 2008 om 15:59

    bovenal ben ik het met GM over 1 ding eens: elektriciteit zou wel eens de toekomst kunnen zijn. zelfs voor supercars….

    Login om te reageren
  3. DAT zegt

    18 september 2008 om 16:01

    OMG. Is dit het niveau waarop ze de nieuwe Volt willen promoten?

    Ben trouwens erg benieuwd naar de betrouwbaarheid ervan. Wordt hij net zo betrouwbaar als de inmiddels legendarische Prius? Of is dit concept met veel geweld door de strot van R&D geduwd.

    Login om te reageren
  4. W!d zegt

    18 september 2008 om 16:04

    @tt ik denk niet dat electriciteit de oplossing zal zijn, wat het wel word is koffiedik kijken.

    Login om te reageren
  5. joep zegt

    18 september 2008 om 16:12

    @Thijs, ik vind dat Lutz zich heel behoorlijk staande houdt daar bij Colbert!

    Login om te reageren
  6. TomS zegt

    18 september 2008 om 16:15

    Electra is de toekomst en wel omdat het geen vertraging kent.
    Maximaal vermogen is meteen beschikbaar en niet pas na vier seconden als je auto bij de 5000 toeren aanbeland.

    Login om te reageren
  7. RubenBaeten zegt

    18 september 2008 om 16:17

    Stephen Colbert is een held!

    http://www.youtube.com/watch?v=qa-4E8ZDj9s

    Login om te reageren
  8. Mairsil zegt

    18 september 2008 om 16:22

    @TomS
    Het is niet zozeer ‘geen vertraging’, alswel een andere koppel-curve. Het is inderdaad heel prettig voor de sprint dat een electromotor bij 0 toeren maximaal koppel heeft, maar hier geldt dus ook het omgekeerde, bij hoog toerental heeft een electromoter heel weinig koppel (en vermogen). Dat betekent dat de topsnelheden altijd laag zijn, en de 80-120 sprint ook niet best zal zijn als je puur electrisch rijdt.
    Ik wil daarmee overigens niet zeggen dat electro-motoren niet de toekomst zijn, maar denk niet dat electro-motoren geen eigen issues hebben.

    Login om te reageren
  9. Jan zegt

    18 september 2008 om 16:24

    @TomS, wat een onzin.. (niet het technische statement, want je hebt indd meteen maximaal vermogen!!) maar het feit dat dit de reden is dat dit type auto’s de toekomst vormt.

    Electriciteit dient nog altijd opgewekt te worden en dat verloopt lang niet allemaal duurzaam/mileu vriendelijk.

    Nu ben ik zeker geen doem denker, en ik hoop dat dit de toekomst is. Maar dat het nog een hele tijd duurt is in mijn ogen zeker!!!

    Login om te reageren
  10. Blaaah zegt

    18 september 2008 om 16:27

    Is het nou eens klaar met dat opgehemel van meneertje Bob Lutz? Het is wel weer duidelijk dat GM een van de grote sponsors van Autoblog is…

    Login om te reageren
  11. Dennis zegt

    18 september 2008 om 16:30

    @Blaaah: Damn, was dat maar waar!

    Login om te reageren
  12. kevin zegt

    18 september 2008 om 16:37

    @ Mairsil Helaas niet waar. Een electromotor levert bijna net zoveel koppel op hoog toerental als op laag. Dit hangt wel af van de kwaliteit….

    Login om te reageren
  13. RubenBaeten zegt

    18 september 2008 om 17:11

    @Blaaah: Op welke manier zie jij dit in vredesnaam als ophemelen?

    Login om te reageren
  14. Tom E36 zegt

    18 september 2008 om 17:12

    @kevin

    elk type motor heeft een curve

    je hebt een kipmoment bij sommige,ander hebben een stijgende curve,in functie van stroom,belasting(slip).

    hierdoor is het heel moeilijk te zeggen of je nu bij hoog of laag toerental maximaal koppel hebt.

    soms heb je cuvres waarbij de motor bij opstart een zeer laag koppel heeft,dan even een kipmoment heeft(max koppel) en dan een lager maar sterk koppel houd bij hoge toerentallen.

    het is een erg rare wereld die van de elektromotoren

    als iemand het type motor kan geven,kan ik zeggen welke curve en waneer hij het meeste koppel heeft.

    gr tom E35

    Login om te reageren
  15. Frasker zegt

    18 september 2008 om 17:12

    Ik vind de volt op een saab prototype lijken…

    Login om te reageren
  16. RA999 zegt

    18 september 2008 om 17:28

    Is het nou eens klaar met dat opgehemel van die auto’s? Het is wel duidelijk dat de autoindustrie een groot sponsor van Autoblog is…

    Login om te reageren
  17. hubert zegt

    18 september 2008 om 17:55

    Electriciteit heeft de toekomst.
    Het opwekken van electriciteit in grote centrales is nog altijd veel efficiënter dan dat ieder voor zich gaat knutselen met een motortje en dynamo.

    En de afvalstoffen worden op deze manier mooi centraal gehouden (bij de centrale) en als straks kernenergie toegepast gaat worden en misschien ook wel kernfusie, dan zijn we helemaal groen bezig.

    Login om te reageren
  18. joep zegt

    18 september 2008 om 18:57

    @Ruben Baeten, Dat was idd een mooie show van Colbert! Dat fragment van hem bij Bill O’Reilly blijf ik overigens ook altijd 1 van zijn hoogtepunten vinden!

    Login om te reageren
  19. autoblogger zegt

    18 september 2008 om 19:21

    LOl @ RA999 ;)

    Login om te reageren
  20. classic red zegt

    18 september 2008 om 21:07

    In Autobild stond laatst een vergelijking tussen de Elise en de Tesla. De Tesla is twee keer zo duur, de accu’s opladen duurt uren, de capaciteit van de accu’s neemt af na verloop van tijd en na 4 jaar moet het accupakket worden vernieuwd. Kosten: 15000 euro. Dan is benzine zo gek nog niet. En je krijgt er nog motorgeluid bij ook.

    Login om te reageren
  21. SyriX zegt

    19 september 2008 om 00:04

    a lil hair on the leg’s .. EEUWWW..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North