
Misschien werkt de verlichting van de Rolls-Royce Cullinan beter als je het ontwerp afmaakt?
Een Rolls-Royce is vaak een lekker bonkige, hoekige verschijning. Zo was het vroeger, en met een moderne twist is dat het nog steeds. Niet dat de Rolls-Royce Cullinan Series II dat helemaal niet meer is, maar het nieuwe design van het front is wat vreemd. Diagonale lijnen? Dagrijverlichting die ‘huilt’ uit de koplampen? Het is, op zijn minst, even wennen. Maar geef het een kans.

Brabus Cullinan
Of, zo blijkt nu, investeer in een Brabus. Nadat de Duitse tuner alle submerken onder de eigen naam heeft geplaatst, doen ook een paar nieuwe namen mee om verfraaid te worden door de lui uit Bottrop. Waaronder Porsche en Rolls-Royce. De facelift van de Cullinan heeft nu ook Brabus gevonden. In grote lijnen lijkt hij op de vorige Cullinan door Brabus, alleen met de nieuwe dagrijverlichting is een nieuw designelement toegevoegd.

De trapeziumvormige stukken in de bumper waren al bijzonder, maar de nieuwe Brabus 700 Cullinan heeft nu de doorlopende dagrijverlichting die deze stukken ook nog eens accentueren. Er is geen twijfel mogelijk als deze auto je tegemoet komt rijden. Eerlijk is eerlijk: het is een origineel idee en werkt voor de herkenbaarheid goed.

Putdeksels
Verder is de Brabus 700 Cullinan ‘naar verwachting’. De bumper is dus identiek aan de pre-facelift, waardoor de diagonale elementen weg zijn. Er is meer koolstofvezel te bekennen op de Cullinan, wat natuurlijk dweilen met de kraan open is op een SUV van 2,5 ton. Maar goed, misschien dat je het mooi vindt. En oh ja, die enorme Brabus-putdeksels in de kleur van de auto, die zijn er ook. Met een vrij waanzinnige 24 inch aan diameter. We missen eigenlijk alleen nog lichtgevende uitlaten.






Ook het interieur van de Brabus 700 Cullinan is lekker naar verwachting als je recente Brabussen hebt gezien. Een bijzonder kleurtje, in dit geval een soort zeegroen. Met een soort schubbenmotiefje wat we ook vaker hebben gezien. Toch vreemd, vaak als wij een Rolls-Royce zien hebben we niet het idee dat je dingen tekort komt. Maar je kan dus nu ook (weer) bij Brabus aankloppen.





Of je moet het natuurlijk doen voor de motortuning. Brabus geeft de 6.75 liter grote V12 een powerboost naar 700 pk en 950 Nm. Waarmee je deze concurrent van het Ceaușescu-paleis naar 100 kan katapulteren in 5 seconden. Wel laat Brabus elektronisch de lol op geraken bij 250 km/u,

Kortom: de Brabus-versie van de Rolls-Royce Cullinan kan er weer helemaal tegenaan. Uiteraard mag je bij interesse Brabus bellen: zij kunnen de hele auto voor je bouwen of op basis van jouw wensen je reeds geleverde Cullinan Series II ombouwen tot deze Brabus 700.





Wat blijft dit toch een prachtige auto. Dan wel zonder Brabus “behandeling” s.v.p.
Gek genoeg vind ik het front zo rustiger en beter dan origineel.
Zou ik zeker voor kiezen, maar wel gewoon gespoten.
De rest mogen ze achterwegen laten….
Wel bizar hoever ze kunnen gaan met bekleding tegenwoordig. Dat is wel vet om te zien. Maar ik zou het toch heiligschennis vinden om je interieur van Rolls te laten herbekleden door Brabus.
Hoe ver men tegenwoordig met bekleding kan gaan? Dit kan men al honderden jaren, zo niet langer, afhankelijk van wat voor type lederbewerking.
Wat een onzin.. Zoals ze tegenwoordig ambacht combineren met hightech kon vroeger niet. Die perforatie van het leder bijvoorbeeld.
Leder perforeren bestaat al eeuwen, ook in motieven. Brogue schoenen, ken je die, die met die gaatjes in motieven? Bestaan al sinds de 16e eeuw bijvoorbeeld.
En dat vergelijk je met een interieur in een auto. Want daar hebben we het over. Noem eens een auto met dit soort details uit de 16e eeuw…. Ow wacht… een koets anders?
Ik heb het over lederbewerking. Niet over auto’s uit de 16e eeuw. Lezen is moeilijk voor sommigen.
Dat jouw Google-kunsten inept zijn, daar is weinig aan te doen. Ik zal wat hints geven: onder andere Amerikaanse en Duitse automerken. Weet je wat, ook Italiaanse en Franse merken. Toedels.
‘ Wel bizar hoever ze kunnen gaan met bekleding tegenwoordig. Dat is wel vet om te zien.’ Aldus mezelf…
Dus heb ik het over bekleding! Niet specifiek over leder… appels en peren? Om vervolgens toch ook weer wel auto’s erbij te halen?
En kom nou gewoon met een voorbeeld. Want ik zeg niet dat erg geen fraaie ambachtelijke interieurs te vinden zijn, maar niet op dit niveau waar werkelijk alles leder is.
Maar blijkbaar is jouw kunst om alleen te roepen beter dan inhoudelijk reageren. Want als jij zo graag gelijk wilt, prima trouwens, kom dan met een voorbeeld. Zou ik erg mooi vinden namelijk.
Ik heb even een slinger aan Google gegeven en ik kom al auto’s uit de 20-er en 30-er jaren tegen met, prachtig gecapitonneerde, geperforeerd bewerkt en geponsd lederen interieurs.
Kom maar op met een linkje zou ik zeggen. Mooier en uitgebreider dan hier zie ik niet.
En vergelijk het leder in auto’s van vroeger eens met wat je hier ziet. Noem mij maar één auto van voor 2000 die tot op zo’n detail met leder bekleed is.
Er zijn er genoeg. Ik zou zeggen: Google maar eens.
Zoveel dat je geen eens een voorbeeld kan noemen…
Google maar eens, gedaan en ik krijg niets.
Nee, niet te pruimen ! Zou graag uitleg geven waarom maar het is bedtijd. Gevalletje prioriteiten stellen. Sleep well you lot.
Ik dacht nog, ziet er niet slecht uit voor Benz tuning op een RR en toen zag ik het interieur 😅
Mijn antwoord is: Nee.
Deze pikachu wangetjes word je toch ook niet heel blij van.
De rechthoekige bumper is wel soort van een verbetering tov het origineel.
Pokemons zijn rond
Rolls Royce is aan het cashen tot de Chinezen hun markt overnemen. Wat een uitverkoop met alles wat RR niet is.
De dagrijverlichrubg oogt gekunsteld, de body kit niet passend bij de auto en een interieur in één kleur oogt wat saai. Dat kan beter.
Putdeksels altijd +1 zeg ik, maar bij deze verhoudingen haak ik af.
Wat. Een. Gedrocht.