• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is deze 322 km/u snelle coupe SUV wel te pruimen?

Auteur: willeme, gepost 22 november 2021 om 12:57 – 10 Reacties

coupe SUV

Deze premium coupe SUV kan meer dan 322 km/u halen, dat is dan wel weer gaaf.

De SsangYong Actyon was een van de eerste in zijn soort: een SUV met een aflopende daklijn. De combinatie was bizar en ridicuul. Waarom zou je een coupe SUV willen maken? Je combineert dan de krappe interieurruimte van een coupé met de dynamische eigenschappen van een SUV. Dat kan toch nooit werken?

Dat deed het ook niet. De SsangYong Actyon was zo populair als suikervrij eetbaar ondergoed. Maar, met een flinke premium-saus bleek het wél een populaire variant. Dat bewees de BMW X6. Concurrenten als Audi (Q8), Mercedes (GLE Coupé) en Porsche (Cayenne Coupé) hebben het idee ook toegepast.

coupe SUV

Coupé SUV

De laatste toevoeging in dat illustere rijtje is wellicht deze Mullen Five. Mullen is een Amerikaans bedrijf dat de auto in de VS ontwikkeld heeft en daar ook wil gaan bouwen. Het is overduidelijk een coupé SUV: een hoge auto met een lage daklijn.

  • coupe SUV

Uiteraard is de Mullen Five voorzien van de nodige gadgets die niet zouden misstaan in een James Bond-film. Zo zit er active noise cancellation in alsmede gezichtsherkenning. Het interieur van de concept ziet er op zich behoorlijk productierijp uit. Ja, het is is minimalistisch. Tesla toont al jaren aan dat dat een USP kan zijn.

coupe SUV

322 km/u!

Ten slotte de techniek. De Mullen Five heeft een 95 kWh-batterij. De motor is elektrisch, maar er wordt niet gezegd hoeveel vermogen of koppel deze levert. Wel dat je op een volle lading dik 520 km moet kunnen halen. Een lege accu kun je in 18 minuten snelladen naar 80%.

  • coupe SUV

Van 0-96 km/u sprinten is in 3,2 seconden achter de rug. Er komt ook een snelle versie, heel gepast ‘RS’ genaamd. Deze kan in 1,9 seconden naar de 96 km/u accelereren. De topsnelheid moet meer dan 322 km/u bedragen. Prijzen vanaf 55.000 dollar voor de instapper. Uiteraard zijn we erg benieuwd naar het productiemodel en of die sterke prijs-prestatieverhouding behouden blijft!

Ook interessant!

  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Achterzijde
    Renault Arkana is een coupé-SUV, maar dan betaalbaar
  • Video - deze SUV kan zo het circus in
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, SUV

Vorig bericht: « Nieuwe Kia Niro wordt bijzonder gewaagd en apart
Volgend bericht: Ontslagen sjoemelmonteur eist 28K vergoeding »

Lees Interacties

Reacties

  1. bernoulli zegt

    22 november 2021 om 13:20

    Van Victor Mullen!

    Login om te reageren
    • heckblende zegt

      22 november 2021 om 13:46

      Liever Rodney Mullen dan.

      Login om te reageren
  2. tinnemans zegt

    22 november 2021 om 13:48

    Om antwoord te geven op de vraag in de titel; Nee, natuurlijk niet. Ik maak uitzonderingen voor voertuigen zoals RangeRovers, maar in principe zijn SUV’s gewoon altijd lelijk. Coupe SUV’s double so.

    Login om te reageren
    • kamikaz3 zegt

      22 november 2021 om 14:23

      Zo’n evoque in cabrio uitvoering? ;)

      Login om te reageren
  3. giulia64 zegt

    22 november 2021 om 13:51

    Klinkt heel realistisch 50.000….

    Login om te reageren
  4. LaCoste67 zegt

    22 november 2021 om 14:33

    ANC zit ook in de nieuwe Range Rover toch? Héél benieuwd hoe dit werkt in een omgeving als een auto! In theorie zou het best wel eens heel goed kunnen zijn, leuke feature.

    Login om te reageren
    • joost1234 zegt

      22 november 2021 om 15:14

      @rs6quattro: deze techniek is niet nieuw hoor, mondeo vignale hybrid van 5 jaar oud heeft het ook (en die is echt heel stil)

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      22 november 2021 om 16:00

      Zolang zo’n systeem zo geprogrammeerd is dat claxongeluiden en sirenes wél doorgelaten worden (of zelfs versterkt), prima. En anders: levensgevaarlijk.

      Login om te reageren
  5. meetsysteem zegt

    22 november 2021 om 15:02

    @tinnemans. Mooi of lelijk is slechts één van de koopargumenten bij de meesten. En als je dan de term ‘lelijk’ vervangt door ‘iets minder mooi’ weegt het esthetisch argument nog minder. Ergo: Je ziet ze als de bomen in het bos, sommige daarvan met kromme takken.

    Login om te reageren
  6. chrisvis zegt

    22 november 2021 om 15:15

    De snuit lijkt wel een opgeschoonde Lamborghini Urus. Vind hem persoonlijk zelfs beter vallen op het netvlies door de mindere plooitjes…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North