Is dit de lelijkste BMW Z3 M Coupé ooit? (mét V8)

Auteur: , 40 Reacties

Van de Z3 M Coupé kunnen wel wel voorzichtig stellen dat het een klassieker in wording is. Dan moet je er als eigenaar zijnde alleen wel met je tengels vanaf blijven.

Als het tenminste om knutselen gaat, want ermee rijden is zowat een verplichting bij een heerlijke auto als deze. De eigenaar van dit specifieke exemplaar was de zes-in-lijn uit de M3 (E36) echter beu, waarop hij besloot er een dikke Amerikaanse V8 (LS2) in lepelen. Door deze ingrijpende transplantatie groeide het vermogen van de Duitser van zo’n 240 pk naar maar liefst 425 pk. Aan de achterwielen gemeten, welteverstaan.

Meer power vraagt om een fancier exterieur, en of dat gelukt is mogen jullie uitmaken. Zelf betwijfelen we of er veel liefhebbers wild worden van de matoranje lak, de carbon hood en het indrukwekkende spoilerwerk rondom. Overigens is zowel aan het exterieur als onderhuids veel aan de BMW gecustomized. Zo is er gortig gebruik gemaakt van carbon (splitter, dak en motorkap) en werd er een rolkooi in geplaatst om de veiligheid te waarborgen. De remmen zijn geleend van een Corvette C6 Grand Sport en de voorste draagarmen schijnen van hetzelfde type te zijn als de exemplaren in de Mercedes McLaren SLR.

Mocht je helemaal in extase raken van de foto’s en de specs van deze Duitser met een Amerikaans hart, dan hebben we goed nieuws voor je. Het ding wordt namelijk aangeboden op e-bay en op moment van schrijven is er een bod uitgebracht van 45.000 dollar. Volgens de verkoper is dat een schijntje van de totale kosten die hij heeft gemaakt, dus ben er snel bij. (Via: jalopnik.com)



40 reacties

Hmm best gaaf
Een Z3 is per definitie lelijk.
Toch de 6cil van de E46 M3? Met een ander inlaattraject, waardoor “maar” 326pk oid…??? Correct me If I’m wrong
@smotsholle: Ja in Europa 321, maar die serie M coupe’s hadden in de VS 240pk, de latere uitvoeringenpas hadden meer paardjes. Vanaf 2002 zit ook niet het blok van de E36, maar van de E46 er in (terug getuned naar 325pk).

Op de Nordschleife zie je trouwens nog geregeld M Coupe’s die dergelijke aanpassingen hebben ondergaan, dus zo apart is het ook weer niet.
Iets voor Hot weels
HAHAHA wat een karikatuur van een karikatuur! De gele knipperlichtjes kleuren ook bijzonder goed bij de oranje lak, ROFL!! #Fail!
Da’s nog flink wat geld voor een oranje Frankenstein. Ik zou voor een BMW V10 zijn gegaan en voor de rest M3 gerelateerd spul er onder geschroefd.
@gash: alleen kost een nieuwe L2 maar een fractie van een goede V10
stylistisch gezien wordt zo,n ding zelfs door de eigenaren niet genomen ..

leuk kermiskarretje toch ..
Die spoiler is een beetje té, maar voor de rest leuk geprobeerd om de Z3 mooier te maken. De Z3 Coupé is noot echt een mooie auto geweest.
Net of hij zo wegvliegt, en dan mag hij van mij kapot vallen.
Vraag me af wat mensen mooi vinden aan booskijkers, daar kun je gegarandeerd iedere auto optisch mee verprutsen..
Ik vind helemaal mooi. 100 euro.
Dit lijkt me een betere keuze Hartge 5.0 V8

https://www.youtube.com/watch?v=sCIsrA68D0Q
@w0o0dy:

Of zo’n ding van TVR. Weegt ook minder dan 100kg en power te over.
Z3 M Coupé vind ik een heel mooie auto, deze tuning maakt het niet echt slechter maar ook niet beter, heb liever gewoon de zes in lijn verlaagd met mooie velgen.
De achterkant van de Z3 is nogal lelijk, deze enorme vleugel leidt de aandacht daar toch behoorrijk van af. En dat is ook het enige positieve dat er van te zeggen is.
Als je dit ook maar een klein beetje kan waarderen,ben je vast zo een die denkt het kopje van Bloemendaal hetzelfde als Pikes Peak is;)
Begerenswaardig. In originele staat uiteraard, deze hoef ik niet.
Juist de Z3M Coupé vind ik één van de mooiere BMW’s.
Prima trackday apparaat! Maar jammer dat er een originele Z3 voor gesneuveld is. Ben zelf een enorme Z3 Coupe fanaat, don’t mess with perfection…
Leuk Track-day speelgoed! Paar semi-slicks er onder hangen en je heb een leuk speeltje voor op het circuit :)
Nee, deze wint met vlag en wimpel:
http://www.barryboys.co.uk/photos12/81c6514a4c2808e964d7eeb008ee2386.jpg

Voordat ik las dat men ook aan de ophangin had geknutseld, dacht ik dat het overkil was veel te veel vermogen in een ding dat er niet voor geschikt was.
@Hupke: is geen Z3 M Coupe
Doe maar gewoon een stock Z3M Coupe. Dit is gewoon buttugly
Dit is wel dik. Gewoon lekker een auto prepareren voor het circuit. Ziet er beter uit als een standaard z3.
Een z3 is ubergaaf! Maar zo is tie echt te lelijk!
net een sneeuwschuiver van de voorkant :p
Because racecar!! Nuff said

function over form
@Jaapie: Amen!
@Jaapie: Jij snapt het.
Ja. Dit is de lelijkste.
Godsgruwlijk lelijk hondehok, ook in standaard trim. Dit wordt geen klassieker, echt niet. De Z4 coupe vooral in M uitvoering is wel apart en ook mooi, de cabrio ziet er dan weer niet uit als rijdend weekend sigaartje.
V8? Ja, zeker wel. ‘customizing’? Echt niet
Een Z3M is wel leuk maar praktisch heb je er niks aan…dan liever een 3mcoupe of 4m
@driver28: Z3M bestaat niet, M coupe wel.
@toniominestrone: je snapt wat ik bedoel..zijn er genoeg die Z3M zegge :) Mcoupe kan ook z4 zijn…
Hahaha wel handig als je na een trackday wilt lunchen, of borrelnootjes en lauw bier wilt serveren… de sta tafel kun je thuis laten!
De z3m coupe is voor mij wel een droomwagen, het interieur vind ik positief aangepakt, puur performance!! Echter lepel er dan een v8 uit een andere BMW erin, stick with your brand….
Wat is dit voor een lelijk gedrocht?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).