Is dit de mooiste BMW M4 tot nu toe?

Auteur: , 61 Reacties

Die vogeltjes rechts op de foto vinden 'm in elk geval botermals.

En wij eigenlijk ook wel, want Vorsteiner heeft de M4 (en M3) slechts lichtjes aangepast. Toch heeft hun creatie een redelijk eigen smoel. Debet daaraan zijn een splitter aan de voorzijde, subtiele striping en natuurlijk een nieuw setje velgen in de kleur Carbon Graphite.

Ook de achterzijde is aangepakt met een klein spoilertje, nieuwe diffuser en andere sierstukken voor de uitlaat. Of het aero-pakketje ook echt bijdraagt aan de rijeigenschappen weten we niet en eerlijk gezegd boeit het ons ook niet zoveel.

Het staat gewoon dik zonder het uiterlijk van de M4 te verpesten. Daarbij vullen die V-FF 103 velgen de wielkasten wel heel erg lekker op en is de striping weer eens wat anders dan de originele kleurtjes van BMW M. Met andere woorden: zet maar voor de deur.



61 reacties

Stickers eraf en meenemen!
Ja, dit is de mooiste M4.
Die achterspoiler is graflelijk. Verder wel erg nice.
Bruut ding. Alleen even de stickers eraf pulleken, want stickers zijn stom.
@sleepyj:jeugdtrauma? Ik vond t fantastisch als ik vroeger een stickertje kreeg. Uniek moment!
@jpoers: nee, maar ik ben nu volwassen.
Nee. Lelijke streep op de motorkap.
Ik ga even mijn vriendin roepen jongens toedeledokieee.
@r32turbo: http://3.bp.blogspot.com/-SWsmfirUNcw/TzUMfSTx81I/AAAAAAAAAXs/-UQgkE7ioYk/s1600/Untitled.png
@jaapiyo: naaaahhh die 3 compact
@r32turbo: die 3 compact (zowel E36 als E46) gaat een klassieker worden, mark my words…
@e1000bmw523i: tjaa tot nu toe zie ik er een sjonnie in rijden, mischien de 325 varianten.
@e1000bmw523i: de 325ti Compact was een zeer fijn rijdende auto, kan ik je vertellen. In mijn BMW tijd er eentje een tijd gereden (320td Compact) en was er altijd erg content mee. Sterker nog, ik vond de E46 Compact een veel fijnere auto dan de latere 1-serie die hem opvolgde. De Compact was breder en had een langere wielbasis. Het onderstel was veel prettiger afgestemd. Veel comfortabeler zonder zompig te worden.
@gtwillem: kwa motor en onderstel is het een goede wagen, alleen kwa uiterlijk is het niet geweldig, zelf 3 maal een E46 gehad, 2x een 328i sedan 1x een 328ci (coupe).
Vooral de E46 coupe is een topper, een tijdloze schoonheid in originele staat.
@bofkont: Wat de E36 geef ik je – deels – gelijk qua uiterlijk. De E46 zag er toch beter uit.
@gtwillem: het “probleem” is het ontbreken van 2 extra deuren. Ik zit momenteel met een half oog te zoeken naar de 6-cilinders (benzine), maar die zijn – in sjonnievrije staat – op een hand te tellen. Dit itt de 4-cilinders.
@e1000bmw523i: hahahaha dat nooit, er mist echt een stukje aan de compact.
Zelfs als je allerlei frutsels aan een M4 voorbumper plakt blijft het de lelijkste bumper op de markt. Ik ben bang dat de mooiste M4 een gewone 435i is.
@mashell: whaha! dat heb ik nog nooit gehoord.
De bumpers op de M4 en M3 zijn typisch ///M en ik vind ze net als de M5, M6 en M3 en M5 gewoon prachtig. Staat zo strak en bruut. Echt top
Ik van de week zo’n prachtige M4 gespot! Kan hem alleen niet uploaden..
@pikkie: je hoeft die M4 dan ook helemaal niet te uploaden, een foto ervan is voldoende…
@carreza: owh laat maar dan
Voor mij 2 graag! In inverse kleurtjes ook ene
Meh. Die striping en die lelijke verspester achterop zou ik er gelijk afslopen. Het frontsplittertje gaat dan wel, maar om die dan weer alleen op de auto te zetten zonder andere toevoegingen is ook weer zoiets. De velgen zijn ok maar nou ook weer niet van het kaliber ‘deze moet ik hebben’.

Al met al dus neen ik vind dit niet de mooiste…
Hij is in iedergeval heeel dik! Maar dan toch liever met 19 of 20 inch M3 CSL velgen.
@dutchdriftking: gloeiend mee eens.
Hij is inderdaad wel heel mooi! Maar toch heb ik liever een met m kleuren.
Tja .. Na de E46/E39 periode is er nog eens een oogverblindend mooie E89 op de markt verschenen .. Maar dit is het toch net niet ..
Vörsteiner met een ö. Is dat nou zo moeilijk???
@tweetyv6: ik dacht dat je het schreef met ‘War’ ipv met ‘Vör’
Veel beter dan het origineel. Altijd dit boven de gewone M4. Maar het weerhoudt me er nog steeds niet van om de RC F erboven te verkiezen.
Fotograafie had ook wel een paar normale fotos mogen maken.
Netjes netjes
Gewoon dit ding wegkeilen en een Alpina D3 neerzetten.

De M4 zal vast wil de dikke worstenauto zijn voor velen, maar ik vind het helemaal niets. Als coupe niet erg geslaagd (er zijn zoveel mooiere coupe’s) en als sportwagen ook niet echt. Een F-Type Coupe V6 is vele malen mooier en een 911 Carrera 2 vele malen puurder. Misschien dat het als X-Drive Touring een betere match is.

De benadering van Alpina voor de ultieme 3-serie spreekt mij veel meer aan. Desnoods een B3.
@gtwillem: Die Wouter laatst mocht rijden was inderdaad geniaal!
@dutchdriftking:
Inderdaad! Doe mij die maar!
Wel zonder de stickers…
@dutchdriftking: die van Wouter was dik, maar naar mijn smaak nog te mainstream.

Ik zo hem zo bestellen:
Alpina D3 Touring (rwd)
Alpina Grün Pareleffect
Gouden Alpina striping
Alpina creme interieur met striping
Alpina Edelhout (ook met striping)
20″ zilveren Alpina velgen
Zwarte hemelbekleding alcantara

Het is toch die striping ;-)
@gtwillem: Klinkt heel goed, alleen vind ik persoonlijk de moderne Alpina wielen niet zo mooi… verder top combi!
@dutchdriftking: klopt, huidige wielen zijn gewoon erg lelijk. Vond het type wat onder de V8 Roadster zat wel heel erg gaaf. Misschien als je Buckard lief aan krijgt monteert hij die dan wel ;-)
@gtwillem: Die waren minder erg, maar nog steeds niet heel mooi. Geeft niets, M3 CSL wielen (origineel BBS gok ik) passen onder elke BMW.
@dutchdriftking: ze staan er mooi onder, maar passen er niet onder, helaas. Alleen op de M3 en 1M Coupe. Alle andere zijn imitaties.
@gtwillem: Het zijn toch gewoon BBS RX velgen met een beetje overdreven ET maten?
@dutchdriftking: Neen. Het zijn specifieke velgen die BBS bouwt voor BMW Motorsport. Er zijn twee types. 1 van een relatief normale legering, deze was standaard op de 1M en M3 Competition (E92), M3 GTS en M3 CS (E46). Daarnaast is er de veel lichtere velg die er exact hetzelfde uitziet. Deze werd geleverd op de M3 CSL (E46) en M3 CRT (E90).
@gtwillem: Dat zal het verschil wezen. Weer wat geleerd. Leuk detail. Zeker daar BBS wielen standaard al niet heel zwaar zijn.
@dutchdriftking: klopt, maar voor de CSL en CRT werden kosten nog moeite gespaard om hem zo licht mogelijk te maken. De M3 Competition, M3 CS en 1M Coupe moesten natuurlijk nog enigzins scherp in de markt gezet worden.
Te ordi. Doe maar een standaard versie met een mooie kleur erop.
Nee
Maar. Wat kost deze zogenaamde optische verfraaiing nou Koos??
@davelepeef: Dat kan zomaar een boete van 500 euro opleveren. Hangt een beetje af van het humeur van de agent. Ook de mooie auto belasting moet je natuurlijk niet vergeten…..
Hou maar!
Wauw, graag op de 420I met mpakketje!
Net iets teveel van het goeie waardoor het weer slecht wordt. Alhoewel ik het weer in thailand wel relaxed vind.
Nee dat is het niet, origineel is de mooiste.
Dit is de allermooiste M4 ooit. Daar kan de bovenstaande M4 in het artikel zeker niet tegenop!

http://customers.precision-sport.com/psi-presents-4ward-motion-chasing-the-horizon-part-i/
@raoulkroes: wow moet ik je gelijk in geven, rood staat hem geweldig!
@raoulkroes: Echt mooi!
Nee ! Doet mijn maar een standaard exemplaar in Silverstone II met een licht lederen interieur. En 19 inchers in Ferric Grey.
@gillesss123
Is geen rood, maar ‘Sakhir Orange’.
Heerlijke auto. Mooi subtiel! Niet verpest

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).