• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rezvani Beast: dit is de productieversie!

Auteur: Author, gepost 15 juni 2015 om 20:52 – 40 Reacties

Afbeelding Rezvani Beast: dit is de productieversie!Afbeelding Rezvani Beast: dit is de productieversie!Afbeelding Rezvani Beast: dit is de productieversie!Afbeelding Rezvani Beast: dit is de productieversie!Afbeelding Rezvani Beast: dit is de productieversie!Afbeelding Rezvani Beast: dit is de productieversie!Afbeelding Rezvani Beast: dit is de productieversie!Afbeelding Rezvani Beast: dit is de productieversie!

Rezvani Beast: dit is de productieversie!
De foto’s doen wellicht vermoeden dat het om een soort boulevardcruiser gaat, maar vergis je niet. De Beast is namelijk gebaseerd op de knotsgekke Ariel Atom en we weten allemaal dat dat een feestnummer van jewelste is.

Tegelijkertijd is het ook een auto voor wie graag in touch is met de elementen, want de Atom is niet veel meer dan een buizenframe met wielen, een motor en afgezien van de optionele voorruit 0 vocht- of windbescherming. Rezvani gooit het over een andere boeg en bouwt een wat meer aangeklede auto op basis van de Ariel. En jawel: de voorruit is ook hier optioneel.

De Rezvani Beast is nog steeds gericht op circuitgebruik, maar staat ook z’n mannetje op de openbare weg. Het ding weegt nog geen 750 kg en wordt aangedreven door een 2.4-liter viercilinder met supercharger én turbo, goed voor 500(!) pk op de achterwielen. Het resultaat: een acceleratie van 0-100 km/u in een zeer toupetonvriendelijke 2,7 tellen. De topsnelheid ligt op een comfortabele 265 km/u.

Rezvani Beast interieur

Ouderwets roeren mag, want een handbak is standaard. Een sequentiële ‘bak staat op de optielijst. Wellicht wat minder beleving, maar het past uitstekend bij het racestuurtje van slechts 300 gram. Het interieur wordt verder aangekleed met een hoop carbon en, jazeker, Apple CarPlay.

De koets is eveneens van carbon gemaakt om het gewicht laag te houden zonder de stijfheid geweld aan te doen. Verder is het exterieur gericht op het genereren van downforce, wat met het lage gewicht en de flinke hoeveelheid vermogen geen overbodige luxe is.

Nederlandse prijzen zijn niet bekend, maar in Amerika kun je er eentje oppikken vanaf 165.000 USD. Een hoop geld dus voor een weinig praktische auto met een discutabel uiterlijk. Tot zover de zuurpruimerij, want stiekem zouden we er maar wat graag een blokje mee rond willen. Daarnaast is het verfrissend dat een nieuwe fabrikant hoog van de toren blaast en vervolgens ook echt tot productie overgaat. Chapeau!

Ook interessant!

  • Chevy Beast is ontzettend brute off-roader met Corvette V8
  • Rezvani Vengeance
    Rezvani Vengeance is een echte monsterlijke SUV
  • Video: Lamborghini: The Man Behind The Legend trailer
    Video: Lamborghini: The Man Behind The Legend trailer
  • Ariel Hipercar: lichte EV die nooit hoeft te laden!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

ariel-atom, Cabrio, Rezvani-Motors, the-beast

Vorig bericht: « Grand Prix van Italië op de tocht, wat wordt de vervanger?
Volgend bericht: Is dit de mooiste BMW M4 tot nu toe? »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrk68 zegt

    15 juni 2015 om 20:57

    Ik wil hem, mijn spaarvarken is het helaas niet helemaal met mij eens.
    Eens kijken hoe ik dat ? ga wassen…?

    Login om te reageren
  2. oranje123456789 zegt

    15 juni 2015 om 21:05

    Een lambo en een kever zonder dak hahaha

    Login om te reageren
  3. mrniesoe zegt

    15 juni 2015 om 21:06

    WOW! Echt mooi, doet me een beetje aan de AM Vulcan denken…

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    15 juni 2015 om 21:12

    Hij is blijkbaar gemaakt voor mensen zonder gevoel in hun ruggengraat, gezien het ontbreken van enige bekleding op de stoelen. Een auto voor echte mannen dus.

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      16 juni 2015 om 12:51

      @berlinetta: leg je het kussentje van oma’s houten stoel toch in dat kuipje als je last van je rug krijgt..

      Login om te reageren
  5. clarkson zegt

    15 juni 2015 om 21:12

    Kontje van de hurrican. Frontje van de am lagonda. En niet zo’n beetje ook. Alsof ze de neus van de lagonda gewoon hebben overgezet?

    Login om te reageren
  6. scottishcarspotter2000 zegt

    15 juni 2015 om 21:13

    ‘Discutabel uiterlijk’? Nee hoor, wát een BLOEDgeile bak!

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      15 juni 2015 om 23:54

      @scottishcarspotter2000: ik heb zo het gevoel dat een ruime meerderheid het met je eens is, waaronder mijzelf. Ziet er gewoon heel bruut uit en dat is het waarschijnlijk ook!

      Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    15 juni 2015 om 21:21

    Gave zetpil! Met 500 pk, ruim genoeg koppel en slechts 750kg is dit wel echt een beest dus de naam is in ieder geval raak.

    Login om te reageren
  8. DirkS zegt

    15 juni 2015 om 21:24

    Auw, dat doet pijn aan de ogen. Wat een lelijk ding

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    15 juni 2015 om 21:30

    Vanaf achter en op zij een heel gaaf ding. Van voren wat minder. Man wat een droomwagen! Eigenlijk moet de 5 pitter van Audi er in, maar verder helemaal goud!

    Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      16 juni 2015 om 10:04

      @dutchdriftking: daar zeg je wat, even n belletje met joop?

      Login om te reageren
  10. moatie zegt

    15 juni 2015 om 21:34

    Want foam was te zwaar???

    Login om te reageren
  11. rocky zegt

    15 juni 2015 om 21:40

    Vind het een afschuwelijk lelijke auto! Wat een gedrocht….

    Login om te reageren
  12. hplh zegt

    15 juni 2015 om 21:46

    Heerlijke machine

    Login om te reageren
  13. sleepyj zegt

    15 juni 2015 om 22:06

    Ik snap het niet helemaal. Maak je een auto, vergeet je een dak te monteren.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      15 juni 2015 om 22:13

      @sleepyj:
      Echte kerels hebben geen dak nodig..

      Login om te reageren
      • sleepyj zegt

        15 juni 2015 om 22:28

        Liever een dak dan een nat pak

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          15 juni 2015 om 22:43

          @sleepyj:
          Mietje, ?

          Login om te reageren
    • monk zegt

      15 juni 2015 om 22:45

      @sleepyj: het ontbreken van het dak valt denk ik makkelijker mee te leven dan het ontbreken van deuren

      Login om te reageren
  14. lincoln zegt

    15 juni 2015 om 22:11

    Prachtig ding .. 100x stoerder dan alles van Ferrari en Lamborghini bij elkaar .. 500 peekaas uit een Honda blokkie .. Zelfs een oude TVR wordt ineens een handtasje ..

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      15 juni 2015 om 22:18

      @lincoln: grappig, dit is zoooo niet iets waarvan ik dacht dat jij het leuk/gaaf zou vinden….

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        15 juni 2015 om 22:23

        @w0o0dy: het airbagloze stuur gaf de doorslag .. En @hupke word eens wakker .. Je droomauto is geen droom meer ..

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          16 juni 2015 om 14:17

          @lincoln:

          Er zit idd niets op dat ik niet wil in een wagen. Het design moet wel wat wennen.

          Login om te reageren
  15. reinoutgtr zegt

    15 juni 2015 om 22:14

    208 pk per liter :o !!!!

    Login om te reageren
  16. mercedesbenz63 zegt

    15 juni 2015 om 22:33

    Ik vind hem te Lambo achtig en mochten er geen kussentjes op de stoelen?

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      15 juni 2015 om 23:56

      @mercedesbenz63: als dat een vereiste is ros je toch wat tuinstoelkussens in die bak?

      Login om te reageren
  17. monk zegt

    15 juni 2015 om 22:40

    super gaaf design, alleen denk ik dat het erin en eruit klimmen wel gaat vervelen (aangezien deuren ontbreken…)

    Login om te reageren
  18. caferacer zegt

    15 juni 2015 om 23:00

    Afgaande op het uiterlijk verwachtte ik een V8 uit een Corvette ofzo, maar toch erg gaaf!

    Login om te reageren
  19. mrB zegt

    15 juni 2015 om 23:03

    Gaaf ding, ziet ook nog best redelijk uit. Lekker dikke wielkasten, maar die extreme blades aan de voorkant ben ik minder enthousiast van. Helaas is dat op het moment een mode dingetje, terwijl alleen Lamborghini het kan hebben.

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      15 juni 2015 om 23:05

      @mrB: Oh, en een beetje bekleding op de stoelen mag wel. Nu kom je er echt gebroken uit gok ik zo. En dat stuur, leuk dat het maar 300 gram weegt, maar ik zou liever wel iets van zacht materiaal waar je grip op hebt hebben. Mooi alcantara er om heen maakt het niet veel zwaarder lijkt me..

      Login om te reageren
  20. ahs1979 zegt

    16 juni 2015 om 08:07

    Waar hebben ze de handrem gelaten?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      16 juni 2015 om 13:02

      @ahs1979: Alsof je die nodig hebt. Parkeren doe je gewoon in z’n versnelling, en met je rechtervoet krijg je hem wel zijwaarts door de bochten.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        16 juni 2015 om 13:05

        @Edge: Even ter aanvulling: de Atom wordt standaard ook geleverd zonder handrem, dus het is niet alsof Rezvani hem heeft weggejorist.

        Login om te reageren
  21. roelwillems zegt

    16 juni 2015 om 08:30

    Behoorlijk hardcore wagen door het ontbreken van, ja wat niet eigenlijk. Maar vraagt dan wel af waarom je geen atom neemt.. Heel veel comfort win je niet.

    Ik persoonlijk wel stoelbekleding, een laagje alcantara op het stuur verwacht (dat laatste zin overigens wel op de atom).

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      16 juni 2015 om 14:21

      @roelwillems:

      Sowieso top speed, vermoedelijk minder lawaai, en hier heb je side impact bescherming, toch wel wat waard in een wagen die op een natte koude dag op eender moment weg kan glijden.

      Login om te reageren
      • roelwillems zegt

        16 juni 2015 om 16:52

        @Hupke: voor het lawaai koop je deze auto denk ik niet, hij is in mijn ogen te hardcore voor een sportieve cruiser.

        Die side impact bescherming is wel een goed punt, als je tegen een lantarenpaal aan glijd dan lijkt me dan “prettiger” in deze dan in een buizenframe met 4 wielen. Voor op de openbare weg toch wel iets om mee te wegen.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          16 juni 2015 om 16:57

          @roelwillems:

          Lawaai kan best vermoeiend zijn, ook voor een speeltje. Een deftige motorhelm, en een motor met iets ofwat bescherming erop tov een 100% naked, is echt een wereld van verschil na 500km.

          Login om te reageren
  22. philipf zegt

    16 juni 2015 om 10:14

    Hebben! Wat een beest!

    Login om te reageren
  23. mrrallycross zegt

    16 juni 2015 om 16:46

    Als dit voor een redelijke prijs gebouwd kan worden wordt dit een grote!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North