Is dit de Toyota GT86 Cabrio?

Auteur: , 32 Reacties

Ja, natuurlijk lanceert Toyota een GT86 Cabrio. Wat mij betreft mogen ze de volstrekt nutteloze tussenstap in Genève, de FT86 Open, dus gewoon schrappen. Helemaal aangezien we hier al tegen de productieversie van de cabrio aan lijken te kijken.

Toyota GT86 Cabrio Zuid-Afrika

De open Toyota werd gespot in/op Paarden Eiland, Kaapstad (daar schijnen ze rundvleeslasagna te maken), tijdens wat lijkt op de voorbereidingen van een fotoshoot. Lekkere velgjes liggen er onder dat model!

Het is nu alleen nog de vraag wanneer Toyota de GT86 Cabrio aan het publiek toont. Behalve het niet hebben van een dak, verwachten we dat de verschillen met de coupé minimaal zijn. De viercilinder boxermotor met 200 pk maakt ongetwijfeld zijn opwachting onder de kap van de zonnige Japanner. (via FT86Club)

Toyota GT86 Cabrio



32 reacties

Lol @ het stukje over Paarden Eiland!
OT: ’t zal vast zo begeerlijk worden als de dicht GT86! Voor mij iig wel
@toyotafortuner: En ook wel apart dat ‘ie camoloos is gefotograafeerd.
@toyotafortuner: Flapoor, hij staat er voor een fotoshoot – zegt het artikel. Dit zou toch echt de eerste fabrikant zijn die zijn folders / promotiemateriaal fotografeert met de camo er nog op.
@mout: Ah, wat een knuppel ben ik, te snel gelezen!
@mout: Mercedes deed dit met de SLS AMG, en ook nog een paar andere modellen ;)
Wat een stomme vraag, natuurlijk is dat een cabriooo
Nee Autoblog, dit is een coupé met onzichtbaar dak! Iets nieuws van de Japanners…
Neeeeeee…… Dit is de station variant ;)
De velgen die er op steken zijn alvast een verbetering!
Heel moeilijk om goed te praten hier niet een MX-5 én 740 op in te ruilen…….
Even afwachten of het (bijna) net zo goed rijdt als de dichte versie dan maar.
@Alwood: Keuzes, keuzes…
Nou, vooruit. Een zetje in de rug dan: Rumour goes dat de Toyo cabrio minder bagageruimte heeft dan de 740.
Wel dikke 18/19 inch, mooier dan de standaard 17 inch.
Wow! Mooi
Cool. Cool cool cool!
Ik kwam nog een tweede foto tegen:

//i.imgur.com/tltHhoZ.jpg”
Lekkkeeerrrrr
Ziet er potverdorie goed uit zeg!
erg gave auto! Coupe ook trouwens! Vind hem helaas wel paar duizend euro te duur om echt concurrerend te zijn en de reviews in de tijdschriften zijn helaas niet superpositief. Erg jammer want vind het model en het concept heel gaaf!
@300e:
Geen idee welke blaadjes jij leest maar de tests die ik gelezen heb waren er lyrisch over.
Het enige minpunt waarover ze reppen is het plastic in het interieur, voor de waarde die je daaraan zou moeten hechten.
@jrk68: Autoreview tegen Scirocco en Peugeot Coupe/RCZ ofzo. Trekkracht tekort, interieur kwaliteit, remmen. En nog een rijtest op internet. Maar zoals gezegd erg jammer want vind het een gave auto.
@300e:
Tja, als je dat broddelblad geloofd zijn we snel klaar….
@jrk68: Onzin. Samen met Autovisie het beste autoblad. Veel beter dan Autoweek. En zoals ik zei vind ik de Toyota een hele gave wagen en wil hem ook absoluut niet afzeiken. Hoop dat je dat geloofT.
@300e:
Ik heb ooit een abonnement op dat blad gehad en opgezegd omdat ik zonder de test te lezen de uitslag al kon voorspellen. Ongeacht hoe goed een auto is, de duitse zal het winnen.
Ook Autovisie is niet meer wat het ooit geweest is maar die lees ik nog wel.
Vroeger stond objectief en onafhankelijk daar hoog in het vaandel en kwam de uitkomst vaak overeen met de ervaringen die ik met de getestte auto’s had. Nadat Ton Roks vertrokken was is het er niet beter op geworden.
Tegenwoordig ga ik liever af op mensen die echt weten waar ze over praten zonder commerciele belangen. En dan heb ik het niet over een clown als Clarkson.
@jrk68: god wat ben jij een vervelend mannetje. Echt bij elke post moet je even iemand afzeiken of niet? Ik kijk niet eens zo vaak op autoblog en nog valt het me op hoe vaak jij van die irritante discussies voert en altijd je gelijk wil krijgen (op een denigrerende manier).
@jrk68: Mwoah ik blijf erbij dat ik de Autoreview nog altijd redelijk objectief vind vergeleken met andere bladen. Ook geeft de redacteur altijd zijn eigen keuze die vaak afwijkt van de puntenscore. In de door mijn aangehaalde test kiest de redacteur volgens mij voor de Peugeot.

De puntentabel kan je natuurlijk te discussie stellen. Deze neemt bijvoorbeeld niet de betrouwbaarheid van de auto niet mee (waarover best wel wat bekend is als de auto al 2 jaar op de mark is). In dit geval is het dus niet zo gek dat een VAG 1.4tsi op de geteste criteria goed scoort. Als je de perikelen omtrent deze motor mee zou nemen dan zou het cijfer dat men de motor geeft wel eens veel lager uit kunnen vallen. Een ander voorbeeld is de ruimte in het interieur. Dat wordt altijd even zwaar gewogen terwijl het bijv bij een MPV een belangrijk dingetje is en voor iemand die een GT-86 koopt niet. Ook zaken als emotie, een belangrijke factor bij het kopen van een auto, wordt niet meegenomen. Ik denk dat je de puntenscore niet als leading moet beschouwen maar meer als een van de criteria waarop jij je oordeel kan vormen.

Welk autoblad vind jij wel van goede kwaliteit?
@300e: Sorry voor de spelfouten en kromme zinnen. Typen op een telefoon/touchscreen blijft irritant en kan mijn post niet corrigeren.
Hoop voor de kopers dat ‘ie beter klinkt dan de Coupe dan.
Hoe is en rijdt de Toyota GT86? Wat zei Top Gear erover? Is het daadwerkelijk een zeer goede auto of wat?
@heidi: Top Gear Magazine heeft m verkozen tot Auto van het Jaar, en Clarkson was er op TV helemaal weg van
@salberts93:
Het is geen VAGproduct, dus is het volgens de helft van de reaguurders hier sowieso kut.
Het dashboard is niet aaibaar, het is overstuurd (lees spannend en dus eng) etc….
@jrk68: Ben het helemaal met je eens. Verder logisch dat Top Gear Magazine deze auto heeft verkozen tot Auto van het jaar, Want top gear magazine is alles behalve een broddelblad
De coupe is al mooi, als cabrio is ie misschien nog wel mooier!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).