• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is dit de Toyota GT86 Cabrio?

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 februari 2013 om 18:21 – 32 Reacties

Toyota GT86 Cabrio Zuid-Afrika


Ja, natuurlijk lanceert Toyota een GT86 Cabrio. Wat mij betreft mogen ze de volstrekt nutteloze tussenstap in Genève, de FT86 Open, dus gewoon schrappen. Helemaal aangezien we hier al tegen de productieversie van de cabrio aan lijken te kijken.

De open Toyota werd gespot in/op Paarden Eiland, Kaapstad (daar schijnen ze rundvleeslasagna te maken), tijdens wat lijkt op de voorbereidingen van een fotoshoot. Lekkere velgjes liggen er onder dat model!

Het is nu alleen nog de vraag wanneer Toyota de GT86 Cabrio aan het publiek toont. Behalve het niet hebben van een dak, verwachten we dat de verschillen met de coupé minimaal zijn. De viercilinder boxermotor met 200 pk maakt ongetwijfeld zijn opwachting onder de kap van de zonnige Japanner. (via FT86Club)

Toyota GT86 Cabrio

Ook interessant!

  • Is deze offroad occasion de leukste cabrio ooit?
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, gt86, spyshot, Toyota, wit

Vorig bericht: « Gloria concept moet China/VS opwarmen voor Alfa Romeo
Volgend bericht: MEC Design vergrijpt zich aan de SLS Roadster »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    15 februari 2013 om 18:30

    Lol @ het stukje over Paarden Eiland!
    OT: ’t zal vast zo begeerlijk worden als de dicht GT86! Voor mij iig wel

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      15 februari 2013 om 18:33

      @toyotafortuner: En ook wel apart dat ‘ie camoloos is gefotograafeerd.

      Login om te reageren
      • mout zegt

        15 februari 2013 om 19:27

        @toyotafortuner: Flapoor, hij staat er voor een fotoshoot – zegt het artikel. Dit zou toch echt de eerste fabrikant zijn die zijn folders / promotiemateriaal fotografeert met de camo er nog op.

        Login om te reageren
        • toyotafortuner zegt

          15 februari 2013 om 19:42

          @mout: Ah, wat een knuppel ben ik, te snel gelezen!

          Login om te reageren
        • Yeelen zegt

          16 februari 2013 om 02:35

          @mout: Mercedes deed dit met de SLS AMG, en ook nog een paar andere modellen ;)

          Login om te reageren
  2. Habing zegt

    15 februari 2013 om 18:40

    Wat een stomme vraag, natuurlijk is dat een cabriooo

    Login om te reageren
  3. atteh zegt

    15 februari 2013 om 18:44

    Nee Autoblog, dit is een coupé met onzichtbaar dak! Iets nieuws van de Japanners…

    Login om te reageren
  4. autojunkie12 zegt

    15 februari 2013 om 18:52

    Neeeeeee…… Dit is de station variant ;)

    Login om te reageren
  5. dieter2301 zegt

    15 februari 2013 om 19:10

    De velgen die er op steken zijn alvast een verbetering!

    Login om te reageren
  6. Alwood zegt

    15 februari 2013 om 19:24

    Heel moeilijk om goed te praten hier niet een MX-5 én 740 op in te ruilen…….
    Even afwachten of het (bijna) net zo goed rijdt als de dichte versie dan maar.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      15 februari 2013 om 19:28

      @Alwood: Keuzes, keuzes…
      Nou, vooruit. Een zetje in de rug dan: Rumour goes dat de Toyo cabrio minder bagageruimte heeft dan de 740.

      Login om te reageren
  7. michelyman zegt

    15 februari 2013 om 20:03

    Wel dikke 18/19 inch, mooier dan de standaard 17 inch.

    Login om te reageren
  8. potjak zegt

    15 februari 2013 om 20:13

    Wow! Mooi

    Login om te reageren
  9. salberts93 zegt

    15 februari 2013 om 21:03

    Cool. Cool cool cool!

    Login om te reageren
  10. MartijnGizmo zegt

    15 februari 2013 om 21:38

    Ik kwam nog een tweede foto tegen:

    Login om te reageren
  11. G-Ammo zegt

    15 februari 2013 om 22:04

    Lekkkeeerrrrr

    Login om te reageren
  12. kapiteinaudi zegt

    15 februari 2013 om 22:39

    Ziet er potverdorie goed uit zeg!

    Login om te reageren
  13. 300e zegt

    15 februari 2013 om 22:59

    erg gave auto! Coupe ook trouwens! Vind hem helaas wel paar duizend euro te duur om echt concurrerend te zijn en de reviews in de tijdschriften zijn helaas niet superpositief. Erg jammer want vind het model en het concept heel gaaf!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      16 februari 2013 om 08:10

      @300e:
      Geen idee welke blaadjes jij leest maar de tests die ik gelezen heb waren er lyrisch over.
      Het enige minpunt waarover ze reppen is het plastic in het interieur, voor de waarde die je daaraan zou moeten hechten.

      Login om te reageren
      • 300e zegt

        17 februari 2013 om 01:55

        @jrk68: Autoreview tegen Scirocco en Peugeot Coupe/RCZ ofzo. Trekkracht tekort, interieur kwaliteit, remmen. En nog een rijtest op internet. Maar zoals gezegd erg jammer want vind het een gave auto.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          17 februari 2013 om 08:18

          @300e:
          Tja, als je dat broddelblad geloofd zijn we snel klaar….

          Login om te reageren
          • 300e zegt

            17 februari 2013 om 12:46

            @jrk68: Onzin. Samen met Autovisie het beste autoblad. Veel beter dan Autoweek. En zoals ik zei vind ik de Toyota een hele gave wagen en wil hem ook absoluut niet afzeiken. Hoop dat je dat geloofT.

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              17 februari 2013 om 15:19

              @300e:
              Ik heb ooit een abonnement op dat blad gehad en opgezegd omdat ik zonder de test te lezen de uitslag al kon voorspellen. Ongeacht hoe goed een auto is, de duitse zal het winnen.
              Ook Autovisie is niet meer wat het ooit geweest is maar die lees ik nog wel.
              Vroeger stond objectief en onafhankelijk daar hoog in het vaandel en kwam de uitkomst vaak overeen met de ervaringen die ik met de getestte auto’s had. Nadat Ton Roks vertrokken was is het er niet beter op geworden.
              Tegenwoordig ga ik liever af op mensen die echt weten waar ze over praten zonder commerciele belangen. En dan heb ik het niet over een clown als Clarkson.

              Login om te reageren
              • civic1990 zegt

                18 februari 2013 om 01:05

                @jrk68: god wat ben jij een vervelend mannetje. Echt bij elke post moet je even iemand afzeiken of niet? Ik kijk niet eens zo vaak op autoblog en nog valt het me op hoe vaak jij van die irritante discussies voert en altijd je gelijk wil krijgen (op een denigrerende manier).

              • 300e zegt

                18 februari 2013 om 08:12

                @jrk68: Mwoah ik blijf erbij dat ik de Autoreview nog altijd redelijk objectief vind vergeleken met andere bladen. Ook geeft de redacteur altijd zijn eigen keuze die vaak afwijkt van de puntenscore. In de door mijn aangehaalde test kiest de redacteur volgens mij voor de Peugeot.

                De puntentabel kan je natuurlijk te discussie stellen. Deze neemt bijvoorbeeld niet de betrouwbaarheid van de auto niet mee (waarover best wel wat bekend is als de auto al 2 jaar op de mark is). In dit geval is het dus niet zo gek dat een VAG 1.4tsi op de geteste criteria goed scoort. Als je de perikelen omtrent deze motor mee zou nemen dan zou het cijfer dat men de motor geeft wel eens veel lager uit kunnen vallen. Een ander voorbeeld is de ruimte in het interieur. Dat wordt altijd even zwaar gewogen terwijl het bijv bij een MPV een belangrijk dingetje is en voor iemand die een GT-86 koopt niet. Ook zaken als emotie, een belangrijke factor bij het kopen van een auto, wordt niet meegenomen. Ik denk dat je de puntenscore niet als leading moet beschouwen maar meer als een van de criteria waarop jij je oordeel kan vormen.

                Welk autoblad vind jij wel van goede kwaliteit?

              • 300e zegt

                18 februari 2013 om 08:14

                @300e: Sorry voor de spelfouten en kromme zinnen. Typen op een telefoon/touchscreen blijft irritant en kan mijn post niet corrigeren.

  14. paulaner zegt

    16 februari 2013 om 10:18

    Hoop voor de kopers dat ‘ie beter klinkt dan de Coupe dan.

    Login om te reageren
  15. heidi zegt

    16 februari 2013 om 19:41

    Hoe is en rijdt de Toyota GT86? Wat zei Top Gear erover? Is het daadwerkelijk een zeer goede auto of wat?

    Login om te reageren
    • salberts93 zegt

      17 februari 2013 om 14:00

      @heidi: Top Gear Magazine heeft m verkozen tot Auto van het Jaar, en Clarkson was er op TV helemaal weg van

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        17 februari 2013 om 14:08

        @salberts93:
        Het is geen VAGproduct, dus is het volgens de helft van de reaguurders hier sowieso kut.
        Het dashboard is niet aaibaar, het is overstuurd (lees spannend en dus eng) etc….

        Login om te reageren
        • melkkoe zegt

          17 februari 2013 om 14:31

          @jrk68: Ben het helemaal met je eens. Verder logisch dat Top Gear Magazine deze auto heeft verkozen tot Auto van het jaar, Want top gear magazine is alles behalve een broddelblad

          Login om te reageren
  16. civic1990 zegt

    18 februari 2013 om 01:04

    De coupe is al mooi, als cabrio is ie misschien nog wel mooier!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North