Gloria concept moet China/VS opwarmen voor Alfa Romeo

Auteur: , 31 Reacties

Vooralsnog is het alleen een gedigitaliseerde conceptschets, maar in Genève belooft Alfa Romeo de Gloria aan het publiek te 'tonen'. Soort van... Start de speculatie over een V6-/V8 Alfa Romeo sedan!

Alfa ROmeo Gloria

Aan het ontwerp kwam geen Alfa-designer te pas, voor zover de Milanezen die überhaupt nog in dienst hebben, want waarom zelf iets pennen als je het ook gratis door anderen kunt laten doen? Daarom verzorgden Masterstudenten van het Europees designinstituut, dat dezelfde naam heeft als een bermbom (IED), het uiterlijk van de Gloria.

De sedan met een lange, lage lijn, en een zeer typerende Alfa-snuit meet 4700 mm x 1920 mm x 1320 mm, en is dus een flinke jongen. Je zou hem een slagje kleiner dan de Maserati Ghibli (die weer en slag kleiner dan de Quattroporte is) kunnen noemen. De wielbasis bedraagt 2.900 mm.

Als opdracht kregen de studenten “conceiving an Alfa Romeo saloon to communicate to the American and Asian markets” mee, dus het is duidelijk waar op gemikt wordt.

Zeiden we dat de Gloria in Genève staat? Dan logen we. “The concept will be reproduced on the iPad in a virtual environment, where it will be possible to interact with it, choosing between five models of rims and five body colours to try out, replacing the real ones.Laaaa-me! De velgjesnadruk is er omdat wielenmaker OZ Racing een zakje sponsorgeld aan Alfa heeft gedoneerd. Gelukkig staat de 4C wél te shinen in Zwitserland, mits hij weer vlak van tevoren teruggetrokken wordt dan.

Maar hey, wie weet, dit kan zomaar het begin aanduiden van de eerste sedan met meer dan 4 cilinders sinds de 159/166. En alles is beter dan de 1.429ste ‘speciale uitvoering‘ van de MiTo. Klik voor groot!

Gloooooooo-ria

Nog meer mensen die meteen een Van Morrison moesten denken?



31 reacties

iPad-conceptje…

Tja, daar gaat heel US/China voor warm lopen. Zucht…
@Esprit_de_Flandre: Je zou idd denken dat een designstudent wel zou weten dat die markten het nogal hebben voor drie volumes en dus GEEN hatchback. Naar de stijlelementen kijkend lijkt me dit een Lancia concept die na de verkrachting into coma van dat merk snel gerebrand is naar Alfa. Flauwe poging.
Alfa Romeo, het merk dat in 2014 roemloos ten onderging omdat ze alleen maar concepts presenteerden, maar geen auto meer verkochten, noch bouwden.

En niet begreep dat een face-lift van de 159, samen met de net nieuw geintroduceerde 2 liter Diesel iets belangrijker was geweest.
Voor Alfa dan.
@desjonnies: Je haalt me de woorden uit de mond!
trap er een driehoekig grilletje in en het is “typisch Alfa” ..

de zelfbenoemde Alfistististi hebben niet meer nodig om te melden dat het een fantastische rij-machine is ..
@lincoln: Jah, je hebt er zelfs die beweren dat een fiat coupe met zo’n driehoekje een “echte Alfa” is.
Ik dacht eerder aan Patti Smith’s Gloria http://www.youtube.com/watch?v=xxygqSTO1lQ maa dat geheel terzijde.

Handige kostenbesparing als je een groep studenten je auto’s kan doen ontwerpen. Nu met dat uitgespaarde geld gewoon een echte bouwen en kijken wat de reactie is. Alfa moet en zal uit de put klimmen, het merk is te mooi om zomaar te verdwijnen.
@trigger565:

een schilletje tekenen kan iedereen die weet hoe een computer werkt ..

zoiets als bijv. een luchtfilterhuis ontwerpen is al 100X lastiger ..
@trigger565: Geheel terzijde, maar Gloria is van Them, met en geschreven door hallelujah Van Morrison.
Snappen ze bij Alfa Romeo nou helemaal niks, eerst de 4C en nu de Gloria concept, dat zijn toch geen realistische concept auto’s als je kijkt hoe slecht het gaat bij AR.
Moet dit een Alfa voorstellen?
Dit is echt zo’n niets zeggende concept waar je gemakkelijk elk merkplaatje op kunt plakken dat je wilt.
Wauw prachtig ontwerp! Ik hoop dat ze bij Alfa snel zoiets maken!
Het lijkt wel alsof Alfa reeds door VAG is overgenomen en alleen nog maar sportieve premium auto’s mag uitbrengen. De auto’s voor het ‘gewone’ volk kan VW en Skoda/Seat beter… ;-)
Ik hoop dat dit sympathieke merk eindelijk nog eens met een grote snelle wagen op de markt komt. De 159 is zeker al een jaar of 10 en die vind ik nog steeds prachtig. Alleen is een Mito of Guilietta veel te klein voor mij. Ze hebben mij dus spijtig genoeg niets te bieden.
Wat is dit? Sir-smoke-a-lot die niet refereert aan een hip-hop nummer??? Waar gaat het heen op Autoblog? ;-)

Over het concept:
Mooi, maar niet echt spannend of creatief. Het enige wat niet mooi is aan deze “Alfa” is de “zeer typerende Alfa-snuit”. Past niet bij de rest van auto. Ik zeg, neusje nog een keer opnieuw photoshoppen en een ander merknaampje er opplakken. Een Chinees of Koreaans merknaampje past er wel bij.
Ik hoop dat ze bij Alfa zo nu en dan eens googlen op “Alfa Gulia”. Het zou ze op bijzonder goede ideeën moeten brengen!

http://frozenheart07.com/wp-content/uploads/2012/11/Alfa-Romeo-Giulia1.jpg

http://static.blogo.it/eurocarblog/AlfaGiuliarendering_01.jpg

Hiervan zou het Alfistenbloed toch sneller moeten gaan stromen? Het mijne wel!
@piebepost: oef die is mooi!
@piebepost: Zijaanzicht lijkt wel erg veel op BMW. Niet verkeerd overigens. Erg geil, moet ik bekennen.
@piebepost: WTF? Dat is een gefotoshopte Ford Mondeo for [email protected]’s sake! Kill it with fire!
Want hoe zit het nou precies? Ik snap het allemaal niet meer.. Is Alfa nou onderdeel van Chrysler of is Fiat dat nou met Maserati..

p.s. Ik hoop dat ze gewoon ff lekker gaan knallen met leuke modellen als de opvolger van de 159, Spider en 166..
@JamesBond007: het is heel simpel: Fiat heeft Chrysler overgenomen en sindsdien zijn ze de weg kwijt met Alfa en Lancia. Fiat zelf lijkt op ‘onhold’ te staan……..
Maserati en Ferrari doen het nog wel goed en Chrysler in de VS ook.
@ropbp:
Thanks! Wist ik niet ;)
Oh oh oh alfa waar zijn toch de tijden van weleer gebleven met ontiegelijk veel plezier een 75 en daarna een 164 gereden hierna alleen maar bergafwaarts met dit helaas bijna vergane automerk
@onlycocksdriveaudi: de 164 was ook al een Fiat/Lancia/Saab. Met voorwielaandrijving. De 75 was de laatste echte Alfa.
Lekker. Doen.
Afgezien van het feit, dat het mijn merk niet is, zou ik het erg jammer vinden als het zou ophouden te bestaan.
Mijn eigen ervaringen – drie maanden lang een 164 TD en maar één week lang een 166 JTD, – waren gebaseerd op hun schoonheid. Ik wilde per se zo’n mooie auto op de oprit. Maar ik was nou eenmaal al jarenlang verslaafd aan de praktische kwaliteiten van de Volvo 740 en 940. En die twee merken kon/kun je nou eenmaal niet met elkaar vergelijken.
Ik geniet echter van een variëteit van merken op de weg. Met zo’n 100.000 km per jaar op in hoofdzaak de Duitse Autobahnen, geraak je uitgekeken op Audi, BMW en Mercedes.
Als ik hier op AB dan lees hoe slecht het gaat met PSA, Opel, Ford, Fiat, Alfa en Lancia, dan vrees ik gewoon het straatbeeld van over 10 jaar. Stel nou eens, dat die merken dan vervangen zijn door Japanners, Koreanen en Chinezen. Zou dat het straatbeeld dan echt verfraaien? Ik geloof het echt niet. Ik zou die verdwenen Europese merken echt gaan missen. En daarom hoop ik van harte, dat het bijv. Alfa (en ook die andere merken) zal lukken met een fraaie opvolger van de 159 en 166 succes op overleving zal brengen.
@9000cse:
Exact dezelfe gevoelens.
Met een onderliggend gevaar : De Fransen zorgen voor evenwicht in de markt, ik moet er niet aan denken dat Duitsland de macht gaat krijgen in Europa.
Geen Franse bestelwagen alternatieven meer (die overigens niets onderdoen voor hun Duitse collega’s ) en een markt waarin de prijzen onherroepelijk zullen stijgen, omdat er slechts 1 dominant machtsblok zal overblijven.
Vergeet immers niet dat het de Japanners ook niet lukt om uit hun crisis te komen.
Hieperdepiep iin de Gloria

Maaruh…. gewoon een opvolgert voor de inmiddels niet meer verkrijgbare 159, dat is te veel gevraagd???
Ik ga naar de supermarkt, in de Gloria.

Dit wordt geen succes in nederland.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).