Is dit een van de mooiste occasions van Nederland?

Auteur: , 39 Reacties

De vraag stellen is hem beantwoorden en wat mij betreft met een volmondig ja.

Daar waar Ferrari en Lamborghini vaak net een tikje schreeuwerig zijn, en soms iets meer dan een tikje, daar is Maserati bijna zonder uitzondering een merk van stijlvolle auto’s. Auto’s die wellicht niet het snelste of beste zijn van wat er op de markt is, maar ook niks hoeven te bewijzen.

In 1963 was deze Maserati 3500 GT de instapper, de échte big spenders, zoals de Sjah van Perzië, gingen voor de achtcilinder 5000 GT. Niet dat die auto mooier was, integendeel. Alleen duurder en sneller. Carrozzeria Touring leverde in 1957 namelijk een absoluut meesterwerk af met de dichte versie van de zescilinder Maserati. Dit exemplaar is een van de laatste exemplaren, zonder de spaakwielen maar met heerlijk simpel 16-inch staal.

Zowel de aluminium koets als het interieur werden in 2011 grondig gerestaureerd en dat is te zien, de auto verkeert in een werkelijk smetteloze staat. Daarnaast is de kleurstelling welhaast perfect. De hemelsblauwe lak komt terug in het schitterende interieur en contrasteert fantastisch met het tabakbruine leer. Superlatieven schieten te kort.

Maserati 3500 GT

Niet alleen exterieur in interieur lijken met zorg vormgegeven, ook onder de motorkap louter pure schoonheid. De gigantische zes-in-lijn ademt dankzij een drietal dubbele Webers, terwijl elke cilinder dubbel ontstoken wordt. Ik krijg alleen al kippenvel als ik denk aan het geluid dat dit juweeltje moet voortbrengen.

Helaas heeft dat alles ook een prijs, al hoef je niet eens te proberen om voor 250.000 euro een vergelijkbare Ferrari te kopen. Die staan ook niet te koop op ’s lands bekendste verkoopwebsite trouwens, dus je hoeft ook niet te kiezen. Alleen maar te sparen of te dromen.



39 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Nee
@fhoogendijk: eensch! Wat mij betreft volmondig nee! Ik heb helemaal niks met deze oude meuk. Het enige wat me kan bekoren is een mooie e-type. Maar die zou ik ook niet willen hebben! (Ja enkel voor een latere verkoop)
Ik heb in zo eentje test gereden en de zitpositie is echt ruk, benzine- en olieverbruik is belachelijk, doe mij maar iets wat niet direct uit elkaar valt.
Want daar gaat het toch om? Een auto moet als eerste plaats je veilig van A naar B brengen.
@nord: Niet direct als het je hobby project is… Voor verplaatsingen heb je dan wel iets moderns.
@racerx: Dank voor de verheldering.
@racerx: amen. Als je dit als eerste auto rijd ben je een idioot. En in de ogen van sommige mensen een held…..
@nord: wat is er mis met de zitpositie? Teveel “op de bok”?
@e1000bmw523i: je zit tegen het voorruit aangeplakt en haalt je knokkels open aan het dashboard. Handschoenen zijn zeker niet triviaal maar dat geldt denk ik voor de meeste fifties en sixties auto’s. Zit was laag en comfortabel maar meer als fauteuil.
Ik chargeer wat. Dit was voor mij een voortreffelijke automobiel. De mijne voor 2 weken was ongerestaureerd en sinds day one een Spaanse, nooit het land uit geweest. Roestig zwart met rode hangende canvas. De zon had haar volledig uitgedroogd maar ze tufte nog heerlijk rond.
@nord: klinkt fantastisch!
@nord:
Gelukkig nieuwjaar.
Een auto uit 1963, toen we accepteerden en zelfs begrepen dat een zo een gecompliceerd stuk techniek kapot zou gaan en kapot ging.
Olie verbruik voor een Mercedes of Peugeot Diesel (anders had je niet) was een ‘acceptabele’ liter per 500 tot 1000 kilometer en met 100000 kilometer was menig benzine wagen aan motorrevisie toe.
Fusees van Fords en Opels pletterden er met 60000 kilometers onderuit en ’s winters moest je vaak duwen omdat de accu’s nog niet zo goed waren als nu.

Deze Maserati was spitzentechnologie toen, dus lieverd, waar heb je het in hemelsnaam over?
I have hands, I can make this better for you !
@desjonnies: No need Beste Desjonnies. Ook jij goed nieuwjaar. Heb een 3500 gt 2 weken lang in zonnig kustgebied gereden en sindsdien gebeten door de klassiekermalaria.
Was meer aan het mijmeren waarom ons het zo belangrijk vindt om gloednieuw rond te rijden..
@nord:
Gelukkig maar, ik begon me al zorgen te maken ouwe reus !
Paar dagen terug 1 gezien bij the gallery in brummen, dit was mijn favoriet.
Dit is wel heel erg smakelijk zeg … Goed begin van 2016
Kan niet schelen of het fijn stuurt of niet. Wat een schoonheid.
Ik vind dit mooier dan menig auto. Alleen jammer van die prijs… 😐
Fap food
Als Lancia Flaminia was ‘ie eigenlijk nog mooier ( ene Heer van Berkel, ’t zwarte schaap en telg van de bekende weegschalen familie) reed zo’n Lancia vandaar dat ik hem ken.
Ongekend chique auto voor die tijd en ik zelf vind die Lancia net ff mooier.

http://www.simoncars.co.uk/lancia/slides/s_Lancia%20Flaminia%20GT%203C%20Touring%20side.jpg
@desjonnies: Zo’n Flaminia is ook beeldschoon, maar ik zou persoonlijk toch naar de de Maserati neigen. Ik vind de dubbele koplampen van de Flaminia toch net even wat minder mooi dan de enkele koplampen van de 3500GT
Eigenlijk wel he-le-maal fantastisch dat dashboard.
Wil je mij gelukkig hebben, wil ik daar naar kijken en aanzitten
Ik bedoel maar een Nardi stuurwiel en die tellers, gewoon recht voor je giechel, geweldig toch en een handgreep voor je mâitresse, om zich vast te houden !
De vader van een oud klasgenootje van mij heeft er zo eentje, tot in de perfectie gerestaureerd, een prachtige wagen, maar het mooiste is wat mij betreft nog wel het geluid (niet echt een verassing bij Maserati)
Altijd een erg fraai gezicht: 3 van die Mariannekes onder de motorkap.
Wat een pareltje!

Helemaal op en top gerestaureerd, met de liefde die een klassieker verdient. En dat zie je terug in de details… Zoals kleine schroefjes die niet vervangen zijn, maar opgepoetst en teruggeplaatst. Envenals de grille, die al zijn hele leven op de auto gezeten heeft en een licht patina vertoont… En het handvat op het dashboard, waaraan af te zien is dat dat houvast heeft geboden aan menig bijrijder…

Erg mooi dat de auto zo origineel mogelijk gelaten is en de toekomstige bezitter nog van de geschiedenis kan genieten die deze auto vertelt…

Voor een prijs die hoog is, maar tegelijk gerechtvaardigd is.
Als ik dan toch even ergens over mag klagen: De linker kant van de stuurbekleding is kapot. Dat zou ik toch nog even laten repareren als ik hem zou kopen. Maar dat is het dan ook wel, want wat is me dit toch een prachtige wagen!
Ik dacht heel even dat het een Volvo P1800 was.
@driftkicker:
Nou en?
Dat mag toch?
Ik waardeer je openheid !
En inderdaad, ook toen liepen de lijntjes dicht langs elkaar heen en door elkaar !
@driftkicker: en dan worden de Chinezen steeds maar weer beschuldigd van schaamteloos kopiëren… Dat gebeurde een halve eeuw geleden dus ook al volop.
@driftkicker: ik dacht aan een Facel Vega.
Wat een plaatje!
Nee, bij the Gallery staat een prachtige 400gt en die is wat mij betreft nog mooier
Gaaf ding joh!
Zeker weten een van de mooiste!
Wauw, een schitterende auto!
Nee, dit IS de mooiste!
Wat een schoonheid zeg! En de prijs is niet eens zo gek hoog.
Overgerestaureerd…trap er een deuk in en laat hem een maand buiten staan…
In deze staat durf ik hem niet te rijden..
Ik heb er een gehad in 1986. Gekocht voor omgerekend €12000,- !!! Best een mooie auto maar neem maar van mij aan: het is altijd wat, is niet snel, zit niet echt een mooi geluid in, remt voor geen meter, de koplampen leken wel kaarsjes-gaf ongeveer net zo veel licht en hoogst onbetrouwbaar. Later een Sebring gehad, een Indy en een Merak, maar daar had ik dezelfde ervaring mee. Alleen is het nu een hype, maar die klapt binnenkort wel weer!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).