• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ISIS RapX-S: een raceauto voor de openbare weg

Auteur: robbie, gepost 18 april 2013 om 15:54 – 18 Reacties

ISIS RapX -S @ Top Marques 2013
Kennen we de Saker RapX/ISIS RapX nog? Deze raceauto op basis van de Saker GT werd in 2010 onthuld en inmiddels is er ook een versie die geschikt is voor de openbare weg.

Saker is van oorsprong afkomstig uit Nieuws Zeeland, maar sinds 2002 worden in Etten-Leur ook ook Saker’s gebouwd. Op basis van het oorspronkelijke design werden de RapX (coupe) en Sniper (spider) ontwikkeld.

Deze worden onder de naam ISIS aan de man gebracht net zoals de ISIS AM01 die we in 2011 op de AutoRAI zagen. De ISIS RapX-S die we hier zien is naar keuze voorzien van een 2-liter viercilinder turbo of 3-liter zescilinder gekoppeld aan handgeschakelde versnellingsbak met 5 of 6 versnellingen.

Zoals je wellicht al had verwacht is deze auto lekker licht (820 kilo). Het vermogen loopt uit een van 280-450 pk en 350-450 Nm. Het sprintje van 0 naar 100 km/u gaat in 4,2 seconden en de topsnelheid van de versie met viercilinder ligt op 260 km/u. De body is gemaakt van met glasvezel verstevigd polymeer.

Ook interessant!

  • Autoblog video: Marktplaats Top 10
  • Top 10 leaseauto's van 2021
    Top 10 leaseauto's van 2021
  • Video: Top 10 duurste auto's op Nederlands kenteken 2021
    Video: Top 10 duurste auto's op Nederlands kenteken 2021
  • Droombaan? Top Gear kijken en betaald krijgen
    Droombaan? Top Gear kijken en betaald krijgen

Nieuwste artikelen

  • Video: Een bizarre verkeersruzie
  • Bied mee op een fabrieksnieuwe BMW M4 CS
  • Oscar Gräper vs. politie: de camerabeelden
  • Max Verstappen haalt op X uit naar Mercedes-coureur
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, isis, saker, top-marques, top-marques-2013, zwart

Vorig bericht: « Mazzanti Evantra V8: Italiaanse halfbloed met 700+ pk
Volgend bericht: Volvo V50 – occasion video »

Lees Interacties

Reacties

  1. yannick-s zegt

    18 april 2013 om 16:01

    Beetje off-topic dit, maar nu ik dit soort “racers” zie met alleen het hoognodige in de auto en de rest eruit, vraag ik mij af waarom de grote merken nou niet is een hot hatchback maken die echt gebouwd is om zo snel mogelijk een rondje rijden.

    Login om te reageren
    • ar156sw zegt

      18 april 2013 om 16:03

      @yannick-s: Omdat niet genoeg mensen die willen kopen om het interessant te maken voor de grote merken, lijkt me.

      Login om te reageren
    • motoragent zegt

      18 april 2013 om 16:21

      @yannick-s: Het probleem is gewoon omdat er maar een zeer beperkt publiek voor is. Ik zou er zeker een kopen als het een beetje betaalbaar is als opvolger van mijn 106 Rallye (een van de laatste écht pure hot-hatches), maar er zijn er naast mij simpelweg niet genoeg die dat ook zouden doen… helaas.

      Login om te reageren
      • ar156sw zegt

        18 april 2013 om 16:28

        @motoragent: Aan de ene kant verbaast het me wel, want neem één van de huidige “hot hatches”, sloop alles eruit wat niet nodig is (dus alle veiligheidssystemen die niet bij wet verplicht zijn en alle luxe/gadgets/etc. die niet zorgen dat’ie harder gaat, et voilá, een snellere, goedkopere versie met ongeveer 0 ontwikkelingsinvestering.

        Ik vrees echter dat het probleem niet is dat daar geen vraag naar is (zeker als de investering nihil is hoeft die vraag ook niet zo groot te zijn), maar dat het pijnlijk duidelijk maakt dat lichtere, snellere versies niet duurder zouden moeten zijn. Dat, en dat je geen winst maakt als je geen opties en accessoires kan verkopen voor vele malen de “eigenlijke” waarde.

        Oh en mogelijke imago schade als een aantal leasecoureurs opeens merkt dat hun “geweldige rijvaardigheid” eigenlijk alleen maar bestond bij gratie van drie-letter-afkortingen in de optielijst…

        Login om te reageren
    • vali1992nl zegt

      18 april 2013 om 18:32

      @yannick-s: zelf je hot hatch aanpakken. Een interieur slopen kun je zelf. Heb bij mijn arosa sport ook het interieur verwijderd, vloerbedekking er uit en een rolkooi er in. 2 racekuipen met 4 punts harnas. Rijd echt fantastisch, maar niemand die mijn auto wil lenen want ik ben de enige thuis die het leuk vind :P

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      18 april 2013 om 18:37

      @yannick-s:
      Twee letters : EU
      Dank zij deze zich-zelf-in-stand-houdende regelgevers (REGELNEVEN) ontkomen de massa producenten er gewoon niet meer aan om een leuke lichte wagen neer te kunnen zetten.

      Tip van desjonnies : Ga sparen voor een Peugeot 106 Rallye Phase I.
      Rond de 700 kilo, 1400 cc, zero-comfort en te sturen met de onderrug en de billen.
      Netjes en goed te zetten voor een bocht (omdat’ie licht is en daardoor geod reageert) en je rijdt old-skool voor -nu nog- een krabbel.
      En tevens de laatste der mohanikanen van the unbearable lightness of being generatie…………………………………..

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        18 april 2013 om 19:55

        @desjonnies: De phase 1 heeft een 1300 blok, maar verder helemaal mee eens ;)

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          18 april 2013 om 22:12

          @motoragent: @desjonnies Oke ga dan voor de grote broer de 205 rally 1.9 veel zeldzamer en dat is eigenlijk het begin. Begin van de maand stond er een te koop voor 2600 in belgie, deze was helemaal orgineel.

          Login om te reageren
          • baasbas zegt

            18 april 2013 om 23:49

            @xiran: Zeldzamer ja, maar eerlijk gezegd verder weg van het originele idee van een Rallye… Als ik in de markt was voor een 205 Rallye dan toch zeker de 1.3 met de Webers

            Login om te reageren
  2. fant zegt

    18 april 2013 om 16:08

    Wow, awesome :D Wist niet dat ISIS nog bestond. Dit ziet er imo heel strak uit, zeker in vergelijking met de AM01. Had zelf uit designstandpunt wel voor een dubbele uitlaat gekozen :)

    Login om te reageren
  3. alfamail zegt

    18 april 2013 om 16:12

    Sorry; kom niet verder dan KEIGAAF!!!

    Login om te reageren
  4. FB_100000770116888 zegt

    18 april 2013 om 16:20

    Erg mooi die RapX straat versie!! Tof dat er zo veel Nederlandse merken zijn in Monaco!

    Login om te reageren
  5. JamesBond007 zegt

    18 april 2013 om 16:23

    Leuk, weer een radical..

    Login om te reageren
  6. midasracer zegt

    18 april 2013 om 16:32

    Een soort van Ultima, maar dan lelijk dus. Vermakelijke show daar in Monaco, wat een partij gedrochten bij elkaar.

    Login om te reageren
  7. lemans96 zegt

    18 april 2013 om 16:35

    Tof ding. Lekker rijijzer voor trackdays.

    Login om te reageren
  8. sportstand zegt

    18 april 2013 om 17:07

    Nieuws Zeeland? Waar ligt dat? ;)

    Login om te reageren
    • toroloco zegt

      18 april 2013 om 17:45

      @sportstand: Jij hebt vast zitten slapen tijdens de aarderijkskunde les!

      Login om te reageren
  9. toroloco zegt

    18 april 2013 om 17:44

    Deze of toch maar een Radical? Dat is te moeilijk kiezen, neem ze alle twee dan maar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North